Uncategorized

رواية ملاك العهد الفصل الثانى 2 بقلم رودينة عماد

 رواية ملاك العهد الفصل الثانى 2 بقلم رودينة عماد
رواية ملاك العهد الفصل الثانى 2 بقلم رودينة عماد

رواية ملاك العهد الفصل الثانى 2 بقلم رودينة عماد

ملاك لقت ساره وشها بيقلب الوان 
ملاك :مالك يابت 
ساره : و.و.وراكي 
لتلتفت ملاك وترى عهد 
ملاك ووشها كله بيجيب الوان : ع.عهد 
عهد : تؤ تؤ انا الز*باله انا الوا*طي انا الحيو*ان 
ملاك بتوتر: اههه لا عاش ولا كان اللي يقول عليك كده طبعا انا ك.ك.كنت بشتم البقال ايوه البقال عشان مجبليش شيبسي م.مش كده يا ساره ولا ايييه
ساره : ا.ايوه عشان كده ايوه 
عهد منطقش كلمه ومشي وسابها 
ملاك : يخرابي يا ليلتي السوده يانا يامااا سلام هروح الحقه 
ساره : سلام ربنا معاكي 
وصلت ملاك البيت لقيته هادي وساكن فتحته واول ما دخلت القصر كله ضباب ودخان 
ملاك : كح كح كح ..ايه دههه 
عهد : ريحه سجاير بس ع كبير بقا 
ملاك : ازاي انت فضلت تشرب لغايه ما مليت القصر كله دخان 
عهد : لا طبعا مش هضيع صحتي عليكي انا جبت ناس مخصوص ترش كل البيت بالريحه دي
ملاك : ازاي هو فيه حاجه كده اصلا 
عهد بخبث: كله بالفلوس اي حاجه بالفلوس تتعملك في ثواني حتى لو شغلانه جديده 
ملاك بدأت عيونها تحمر وتدمع ونفسها يتكتم اكتر ومحستش بنفسها غير وهي واقعه ع الأرض 
عهد حس أنه زودها جامد وجري عليها شالها ووداها ع المستشفي 
…..في المستشفي….
عهد وهو شايل ملاك بين ضرعاته: عايز دكتور هنا بسرعهههه 
ممرضه : حالتها ايه 
عهد بعيون حمراء : انتي لسه هتناقشيني هاتيلي الدكتور !!!
الممرضه خافت وجريت تجيب دكتور 
…بعد فتره …
عهد : خير يا دكتور
الدكتور : المدام تعرضت لكرشه نفس كبيره وكانت ممكن رئتيها تتدمر ولقدر الله يحصل وفاء بس لحقناها ع اخر لحظه وطلعنا كميه مهوله من دخان سجاير في رئتيها وياريت يا استاذ لو المدام بتدخن تبطل لانه خطر محدش بتكون رئته كده غير لما يتعرض أو يشرب سجاير كتير 
عهد : تمام شكرا يا دكتور اقدر اروح بيها ؟
الدكتور: اه ينفع بس ياريت متتعرضش لاي حاجه غير الراحه
عهد : تمام 
بعد ما وصلوا القصر 
عهد : بقيتي كويسه 
ملاك : ……
عهد : مش بتردي يعني ولا عشان زبا*له ميستاهلش الرد عليه زي ماقولتي ؟ 
ملاك : بكرهك 
عهد : وحياتك اكتر 
طلعوا كليهما إلي غرفهم وهما لا يطيقان بعدهم بالمره 
قعدت ملاك في اوضتها شويه ومسكت فونها فتحت الفيس لقت عهد اونلاين وحاطط صوره بروفايل جديد بلبسه الاسود الشيك كالعاده 
ملاك : وبعدين بقا اول ما افتح الاقي القر*ف ده 
وبعدين ركزت في ملامحه ولقت نفسها بتبتسم تلقائياً وبدأت بقرايه الكومنتات لقت بنات كتير اويييي بتعلق ليه 
ملاك اتعصبت وكأن نار الدنيا في عينيها وكانت هترد ع واحده تقولها بتعلقي لجوزي ليه بس مره واحده قالت 
ملاك : مالك يا ملاك ..انتي بتغيري ع المت*خلف ده ..لالا اكيد وبعدين انا مالي اصلا مش هرد لا  
…بعد خمس دقايق..
عهد من برا : افتحي الباب ي ملاكككك
ملاك بتوتر: استر ي ستار 
ملاك : نعم
عهد : ايه اللي انتي عملاه ع البوست بتاعي ده !!!
ملاك: عملت ايه يعني 
عهد : بتشتمي البنات اللي بتعلقلي ليه !!!
ملاك : هو مش انا مراتك يعني !! مين دول اصلا عشان يعلقولك ده مش بس اشتمهم ده انا اضربهم بالجزمه 
عهد: متعليش صوتك عليا يا ملاكككك واغزي الشيطان 
ملاك : اغزيه ازاي اصلا وهو واقف قدامي 
عهد: يعني انا شيطان يا ملاك 
ملاك: اه شيطان بقرون كمان 
عهد : حاضر أنا هوريكي الشيطان ده هيعمل ايه 
عهد قفل الباب ومسك ملاك من وسطها وفضل يرجع بيها لغايه ما وصلوا الحيط وبقوا أنفاسهم متبادله 
ملاك بتوتر شديد : ب.بتعمل ايه يا .يا عهد 
عهد : مش برضو مش بتحبي حد يعلق لجوزك خلاص ماشي بس استحملي انتي بقا 
ملاك : ع.عهد انت ق.قريب اوي 
عهد قرب منها اكتر وبقوا وشهم لازقين في بعض 
ملاك غمضت عيونها وانفاسها تتسارع وعهد غمض عيونه وهو يمد شفياه وفجأه ملاك نزلت من تحت إيده بسرعه وجريت فتحت الباب وهربت تحت 
عهد بضحك : ماشي يا ملاك هتروحي مني فين الايام جايه كتير 
………
في الصباح 
تن تن 
الخادمه : حضرتك عايز مين 
:عايز ملاك 
الخادمه : تمام ثانيه 
الخادمه : استاذه ملاك في حد عايزك برا 
ملاك : مقالكيش مين ؟
الخادمه : لا يا استاذه 
نزلت ملاك لترى مين ولتتفاجأ بفرحه شديده فا أنه ابن خالتها مالك اللي أتى من سفره خارج مصر 
ملاك : ماااالككك. 
مالك : ملوكااااا 
واخذوا بعض بالاحضان ليأتي عهد من الخلف 
عهد : ايه اللي بيحصل ده مين ده اللي بيحضن مراتي !!!
ويذهب له عهد ليتخانق معه ويضربه لكن توقفه ملاك 
ملاك : ايه اللي انت بتعمله ده !
عهد بعصبيه شديده: مين ده يهانم 
ملاك بعصبيه : ده ابن خالتي يا عهد نازل من السفر تعبان وهيقعد في بيت بنت خالته فيها حاجه دي ولا دي كمان ممنوع 
عهد : يستي ماشي لكن يحضنك بتاع ايه 
ملاك بذهول: انتي بتغير عليا يا عهد 
عهد : لا طبعا مش بغير عليكي بس الناس تقول ايه وواحد بيحضن مرات العهد 
ملاك : قول والله عشان كده بس 
عهد : مش مضطر ابرر لواحده زيك
وطلع فوق وسابهم
مالك : ايه ده يا ملاك 
ملاك : ياعم فكك منه ده هربان من العباسيه المهم انت بس وحشتني جامد اوي يولا
مالك : وانتي اكتر يقلبو 
ملاك: جبتلي ايه بقا من لندن 
مالك : بصي يا ستي جبتلك كوتشي جامد جدا بصي كده 
ملاك : الله ده حلو اوييي وايه كمان 
مالك : وجبتلك سكين كير وميكب كتير عشان عارفك بتحبي الحاجات دي 
ملاك: يا حبيبي انت هعيط من جمالهم 
مالك : وجبتلك ده اخر حاجه 
ملاك : ايه ده ي مالك 
مالك : فستان 
ملاك : ايوه انا عارفه أن ده فستان بس ده عريان من كل حته يداري ايه ويبين ايه 
مالك : بس شوفتك فيه جامد 
ملاك : شوفتني ده ايه لو عهد شاف ده هيفتكر حاجه تانيه ما بينا 
مالك: لا اكيد يستي مش هيحصل 
ملاك: وبعدين نسيت اني محجبه يروحي 
مالك بتريقه : البسيه في البيت يروحي أو البسيه لجوزك 
ملاك: جوزي ده ايه ..ده لو لبستله العفريت الازرق هينكش فيا ويقولي العفريت الازرق نفسه احلى منك 
مالك : اعمي مبيشوفش 
ملاك : اخويااا اللي بيرفع معنوياااتشي 
عهد من فوق: مش كفايه كده ولا ايه 
مالك : عطلاق الواد ده بيغير
ملاك : ياعم احنا مش بنطيق بعض اصلا المهم انت اطلع غير وناملك شويه 
مالك : اشطا
(تسريع احداث ) في الليل 
ملاك من فوق : يلا يا مالك العشا جهز يلا يا عهدد
نزل مالك وعهد في نفس الوقت وكانوا لابسين نفس اللون وبصوا لبعض بقرف 
عهد : ايه ده ! ايه المحمر والمشمر والسفره دي كلها ..هو برضو حضرتك مش بتعرفي تطبخي 
ملاك: بصراحه كنت بحور عليك أنا لعبتي الطبخ 
عهد اتكبت في عيونه النار ثم قال : حسابنا بعدين (ويبص لها ب شر)
تناول الجميع الاكل والكل ذهب لينام إلا عهد 
راح عهد للجنينه عشان يفضي دماغه من التفكير ثم ذهب ليلبس ويطلع في الفجر كالعاده ثم يسمع صوت اتي من ركن في أركان القصر ويقترب عهد ليسمع اكتر ويسمع 
:تعرفي اني بحبك جدا وحقيقي محبتش في الدنيا غيرك وجاي عشانك اصلا 
ويبص عهد بسرعه لينصدم من المنظر !!
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد