Uncategorized

رواية عشقت صعيدي الفصل الثاني والأربعون 42 ندى حمادة

 رواية عشقت صعيدي الفصل الثاني والأربعون 42 ندى حمادة

رواية عشقت صعيدي الفصل الثاني والأربعون 42 ندى حمادة

رواية عشقت صعيدي الفصل الثاني والأربعون 42 ندى حمادة

احمد دخل وأول مشاف فاطمه عيطت 
احمد قرب منها وحضنها جامد وباس دماغها وايديها 
فاطمه فرحانه اوي
احمد انا فرحان انك بقيتي معايا ي اجمل رفيقه دربي ????????????
فاطمه بعياط بحبك اوي ي احمد بحبك اوي
احمد بحب وانا كمان بحبك من زمان ي قلب احمد 
فاطمه بحب اخيرا ربنا تمم فرحتنا علي خير
احمد الحمدلله بعد طول إنتظار بقيتي حرمي 
فاطمه بحب اه 
ادم بطلو محن بقى الناس زهقت برة 
احمد عيل فصيل أقسم بالله
ادم بضحك في بيتكم ي بابا يلا انجز بقى 
احمد ماشي 
ادم فاطمه اولا مبروك 
ثانيا فين ندى 
فاطمه بضحك الله يبارك فيك
ثانيا هي جوه 
ادم دخل يشوف ندى وكانت المفاجآه بانها كانت تشبه الاميرات بفستانها الواسع الطويل لونو بيبي بلو 
وكان في قمه الجمال والروعه علي ندى
ادم اي ده 
ندى بحب اي 
ادم هو في جمال كده 
ندى اه 
ادم مش مصدق 
ندى بحب بجد ي ادم انا حلوة 
ادم حلوة دي قليله عليكي ولله 
ندى بحب شكرا
ادم بحب شكرا اي بس يلا نروح 
ندى بضحك والفرح 
ادم احنا مالنا 
ندى عيب ي دومي 
ادم اهي دومي دي الا صعبه خالص امشي ي ختى يارب الفرح يخلص بسرعه 
ندي بضحك يلا 
….
مالك مش لاقي مليكه وعمال يدور عليها وفجاه 
مليكه بتدور عليا
مالك اه انتي …
مليكه في اي
مالك ساكت 
مليكه في اي انت كويس 
مالك هو انتي بجد 
مليكه اه 
مالك انتي شبه الحوريات 
مليكه بكسوف بجد 
مالك وأكتر 
مليكه شكرا
مالك هو انتي فاكرة اني هخلي حد يشوفك كده 
مليكه نعم 
مالك انسى انا هخدك ونخرج في اي حته بعيده عن عيون الناس مش هقدر أخلي حد يشوفك 
مليكه بكسوف بس ي مالك بقى 
مالك بكلمك بجد 
كانت مليكه ترتدي فستان لون عيونها وفردت شعرها الطويل الاحمر وعملت ميكب سمبل وكانت شبه الحوريات
مليكه يلا 
مالك فين 
مليكه الفرح 
مالك ها 
مليكه أرجوك 
مالك حاضر 
….
راحو الفرح والقاعه كانت جميله جدا جدا وفخمه 
فاطمه بانبهار القاعه تحفه 
احمد بس انتي احلى 
فاطمه بكسوف شكرا 
احمد في واحده تقول لجوزها يوم الفرح شكرا 
فاطمه بضحك امال اي
احمد ماشي براحتك خالص 
فاطمه ضحكت 
احمد يلا نرقص 
فاطمه يلا 
وبداو يرقصو علي اغنيه اوعديني 
….
ادم حبيبي نورت الفرح 
امجد وحشتني ي ادم أوي 
ادم وانت كمان ي حبيبي طمني عليك
امجد زي الفل الحمدلله
ادم عامله اي ي حبيبتي
هنا باحراج الحمدلله
وانت 
ادم بخير 
امجد لا ي ادم هنا اسمها هنا حببتي دي انا بس الا أقولها 
ادم بضحك بتغير 
امجد اوييييي 
ادم فضل يضحك
فجاه امجد شاف ندى من ضهرها 
امجد مين القمر دي 
ادم مسكو من هدومو خليك في خطيبتك 
امجد لا ونبي أوعى تقولها ندى 
ادم اه ندى 
ندى جت نعم 
امجد اذيك عامله اي ي قمر 
ندى الحمدلله كويسه ي امجد وانت 
امجد الحمدلله
ندى حضنت هنا وكانت فرحانه اوي
ندى فرحانه اوي من قلبي ليكو الف الف مبروك ي قلبي
هنا الله يبارك فيك ي حبيبتي
….
بعد شويه الفرح خلص واحمد خد فاطمه وطلعو الاوتيل فالجناح بتاعهم 
احمد بحبك
فاطمه وانا كمان 
احمد واثقه فيا 
فاطمه اه 
احمد علي بركه الله ونسيبهم مع بعض بقى 
…..
تاني يوم الصبح احمد خد فاطمه وسافرو تركيا يقضو شهر العسل هناك 
فاطمه الله البلد حلوة اوي اوي اوي اوي
احمد عشان انتي فيها 
فاطمه بكلمك جد البلد حلوة
احمد تعالى نرتاح وبعدين نلفها كلها 
فاطمه ماشي 
….
ادم يلا ي حبيبتي عشان منتأخرش علي السفر
ندى حاضر 
بعد فترة ادم اصحى بقى ي ندى وصلنا كل ده انتي بقالك فترة بتنامي كتير اوي
ندى بنعاس مش عارفه مالي عايزه انام 
ادم طيب يلا نسلم وبعدين نامي 
ندى حاضر 
الكبير اهلا اهلا نورتنا ي ولدي 
ادم عامل اي ي حبيبي 
الكبير الحمدلله بخير 
ندى اذيك ي قمر انت
الكبير بضحك ي بت انا كبير البلد يتقال عليا قمر عيب 
ندى بضحك لا مش عيب مانت الا قمر اعمل اي بقى 
الكبير ماشي ماشي ي ستي 
ادم بضحك يلا ندخل 
الكبير يلا 
ادم دخل الف الف مبروك ي حبيبي 
امجد الله يبارك فيك ي ادم 
انا مبسوط انك هتقضى معايا اسبوع الفرح 
ادم يلا انت اخويا الصغير 
ازاي مقفش جمبك 
امجد حبيبي ولله 
ندى الف مبروك ي امجد 
امجد الله يبارك فيك ي قمر انتي
ادم لم نفسك عشان تتجوز علي خير 
امجد بضحك حاضر 
ندى طلعت سلمت علي هنا ودخلت الاوضه عشان تنام اول مدخلت الاوضه افتكرت كل الايام الحلوة الا عشتها هنا وفضلت تضحك
ادم دخل اكيد افتكرتي أيامنا الحلوة 
ندى اه فاكر ي ادم 
ادم عمري منسيت ولا هنسى ي قمري 
ندى بفرحه بجد
ادم بجد ب نور عيني 
ندى بحبك 
ادم وانا كمان بحبك تعالى بقى 
نسيبهم بقى 
….
مالك خلى ندى كلمت ولدت مليكه عشان تروح معاهم الصعيد وهي وافقت ومالك كان فرحان اوي ان مليكه هتروح معاهم الصعيد
مليكه انا مش مصدقه ان ماما وافقت 
مالك ولله ولا انا 
مليكه الصعيد حلوة اوي اول مرة اشوفها انا عايزه اشوف البلد 
مالك بس كده من عيوني ي قمري
بس يلا نرتاح من السفر وبعدين نلف البلد 
مليكه ماشي 
……
فاطمه بفرحه الله هحضر فرح فالصعيد انا مش مصدقه بحب افراح الصعايده 
احمد اشمعنا 
فاطمه بحس فيها فرحه حقيقه وبعدين مش بحضرها 
احمد ماشي ي قلبي يلا 
بعد فترة وصلو الصعيد 
فاطمه الله حلوة اوي اوي
احمد ي بنت المجنونه هيضحكو علينا 
فاطمه ضحكت 
الكبير وامجد نورتو
احمد ربنا يخليك
امجد تعالو ارتاحو 
احمد ماشي 
بليل الكل صاحي وندى وفاطمة ومليكه لبسين لبس صعيدي وكانو حلوين اوي????????????
ادم احمد مالك لبسين لبس صعيدي بردو وكانو قمرات 
وكل واحد خد حببتو ووقفها جمبو 
ادم انتي كل يوم بتحلوى اكتر 
ندى وانت قمر بالبس ده
ادم ضحك وانتي كمان
ندى صح عشقت صعيدي ????
ادم امال ومش اي صعيدي
امجد قاعد عشان كتب الكتاب
نزلت هنا بفستانها الواسع الطويل الابيض وكان في غايه الجمال وكانت حلوة جدا وفردت شعرها
امجد اول ماشفها قام وراح عندها وقعدها جمبو 
امجد يلا ي شخينا 
المأءون
بدا بعد شويه المأذون بارك الله لكم وبارك عليكم وجمعا بينكم في خير????????????????????????????????????????????????
الكل سقف وبدا يظغرطو والكل فرحان والكبير خلهم دبحو كتير ووزعو علي كل البلد 
امجد مبروك ي عروستي بكرة ان شاء نكون مع بعض
الكل بدا يرقص ويفرح والشباب راحو عند الراجاله 
……
تاني يوم ندى بتصحى ادم 
ادم نعم 
ندى اصحى النهارده فرح اخوك يلا بقى
ادم حاضر 
الكل نزل وفطرو 
مالك عمال يأكل مليكه 
مليكه باحراج مالك سبني بس عيب 
مالك لا مش عيب يلا كلي 
مليكه مالك ونبي 
مالك خلاص خلاص اخر حاجه
مليكه ماشي
ادم بردو عمال يأكل ندى
وندى مكسوفه 
ندى بس ادم 
ادم لا 
ندى ي ادم بقى مش قادرة
ادم لا يعني لا 
كذلك احمد وفاطمة 
وامجد وهنا 
????????
الكبير ولله الا اختشو ماتو 
ادم بضحك لي بس 
قاعدين تأكلوهم كده علني وانا قاعد 
ادم بيضحك ي بابا عادي الله 
احمد ي عمو يعني نأكلهم من وركم
الكبير لا 
يلا اجهزو عشان الفرح 
الكل خلص الاكل وبداو ترتيبات الفرح بتاع امجد 
بليل الكل لسبو وكانو حلوين اوي اوي اوي وكانو اجمل كبلز 
ادم وندى ♥️
احمد وفاطمة♥️
مالك ومليكه♥️ 
امجد وهنا ♥️
فالفرح بليل 
الشباب مع بعض
والبنات مع بعض 
واليوم كان حلو جدا
خلص اليوم
امجد اخد هنا وطلع الاوضه بتعتو
امجد يلا نصلي 
هنا فرحت اوي
وقالت حاضر يلا 
وبداو يصلو وبعد الصلاه 
امجد هنا عايز اتكلم معاكي شويه
هنا بخوف في اي
امجد تعالى 
بصي ي هنا عايز اقولك اني بحبك اوي وبحبك اكتر من حياتي طبعا انتي عارفه ان امي متوفيه من زمان انا عايزك تكوني ليا امي وحببتي وصحبتي ومراتي وبنتي عايزك تكوني كل حاجه ليا ي حبيبتي
هنا بحب انا وعدت ربنا اني اعمل كل حاجه عشان تكون مبسوط وعشان اعوضك عن اي حاجه فالدنيا كلها♥️????
امجد بحبك 
هنا وانا كمان♥️????
قبلها قبله برقه
ونسيبهم مع بعض
….
تاني صحى 
ادم وندى 
ندى تعرف نفسي في اي
ادم اي 
ندى نعمل زي زمان 
ادم اي 
ندى اركب خيل 
ادم بس كده حاضر يلا 
ندى بجد 
ادم يلا 
نزلو 
احمد رايحين فين
ندى نركب خيل 
فاطمه بجد يلا نروح ي احمد 
احمد يلا ي قلب احمد 
مالك واحنا كمان يلا مليكه 
الكل راح عند اسطبل الخيل وركبو الخيل 
ادم وفي حضنو ندى 
احمد وفي حضنو فاطمه 
مليكه راكبه ورى مالك????
الكل كان بيتسابق بس طبعا ادم الا كسب 
امجد وهنا سافرو عشان شهر السعل
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث والأربعون والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صعيدي علمني الأدب للكاتبة حنين عادل

اترك رد