روايات

رواية أميرة الرعد الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ندا الشرقاوي

جمال ايده علي قفل القفص
وفتح القفص وانطلق الكل*ب بسرعه كبير لا فتر*اس أحدهم لاكن رعد كان اسرع وأطلق عليه الر*صاص وقع في مكانه
واميرة كانت مغمضه عنيها وكانت مستعده للم**وت وكانت تنطق الشهاده
اميره /كاااالار     كالار…… كاااااااالار….. كاااالار قوم كالار  قوم انت قوي قوم
رعد /نزلي السك”ينه يارحمه
رحمه بدأت تقرب السك*ينه اكتر لدرجه انها جر*حت اميرة بالسكي**نه
رحمه /مش هتترجيني اسيبك
اميره /مش اميره المنشاوي اللي تترجى حد انتي اللي هتكوني تحت رجلي علشان اسيبك والايام تحكم يابنت هيام
رحمه /رعد افتح البوابة
رعد امر بفتح البوابة وبدأت رحمه تتحرك وكان في عربية بره مستنياها
رحمه /لو فكرت تيجي ورايا هبعتلك ر*اس حبي”به القلب جمب جس*مها
تحركت وركبوا العربيه وأنطلقت السياره باقصي سرعه
رعد من عصبيته وحس بالعجز انه مش قادر ينقذ مراته افرغ مسد””سه كامل في الهواء
رعد /ااااااااااه. جهزوا العربيات بسرعه
يوسف /ياله
سليم /انا هاجي معاكوا
رعد /لا
ودي كانت أول مره يعارض فيها ابوه
رعد /لا انا مش هخا”طر بيكوا اكتر من كده
أكرم /العربيات جهزت
ركبوا العربيات وكان في اسطول من العربيات الحرس
وبيحاولوا يجيبوا العربيه المتواجده فيها اميره
بس للاسف مش عارفين ورعد سايق باقي سرعه
أكرم /رعد براحه رعد هن*موت ه*نموت
يوسف بترجي /رعد هنم*وت ومش هنعرف ننقذ اميره
بس رعد لحق العربيه وبداو يضر**بوا نار علي بعض
بس العربيات بتاعت المنشاوي كانت مصفحه ضد الرص”اص
وقفت العربيات كلها عند منطقه في الجبل
شافت رحمه ان رعد هينزل من العربيه لكن أسرعت وشغلت العربيه
رحمه بشر /مش همو*ت لوحدي ياأميره هنم”وت سوا ياأميره
وللأسف انطلقت السياره ووقع*ت من فوق الج*بل
اميره بصراخ من جوه العربية /رررررررررعد لااااااااااااا
رعد وهو بيجري /لااااااااااا
أكرم مسك رعد جامد /رعد هتقع أقف
رعد وهو بيض”ربه /اوووعي اوعي اميره…… اميره…. سبنييييييي…… وضر”به بالبو*كس وقع في الأرض
وراح وقف علي قمه الجبل وشايف العربيه وهيا بتتك”سر وبتد”مر وهيا نازله علي الجبل
رعد /لاااااااااا اميييييره بلاش يارب…. بلاش يارب… ليه تاخد”ها مني…. ليه كده انا عملت اي علشان تاخدها مني…. ليه يرحمه تعا*قبيني انك تخدي روحي وتمشي….. كنت عاوزاني احبك ختي قلبي اللي بحب بيه…… ????????لييييييه…. اميييييره
أكرم /رعد قوم يارعد
رعد بدموع /اميييره يااكرم
(يالكي من حياه قاسيه اخذتي قلبي وبقيت في الدنيا ج’سم بدون روح بدون قلب ????????)
يوسف واقف مش بيتحرك من الصدمه ابنه عمه واخته ومثل ابنته قد وقعت من اعلي الجبل ولا يوجد شئ يفعلونه لها
وقع رعد وفقد الوعي في الحال وهو لا يسمع غير صراخ صغيرته وهيا تستنجد به
أكرم /رررعد  وصرخ علي يوسف وقال /يوسف اتحرك…. اتحرك يايوسف رعد يوسف رررعد هيموت مننا
فاق يوسف علي اخر جمله
يوسف /اميره يااكرم اميره
أكرم /ساعدني يايوسف علشان نجيب مساعده وان شاء الله هننقذ اميرة
تم نقل رعد الي المستشفي
رعد بعصبيه /سيبووووني بقا
أكرم ويوسف والدكتور والممرضين ماس”كين رعد ومش قادرين عليه
رعد /سبني يااكرررم
أكرم بخوف عليه وحزن /رعد اهدي اهدي
رعد /اميييييييره
الدكتورة اداله حقنه مهد”ئه لانه كان كتير عصبي
رن تلفون أكرم
أكرم /ألوو
سليم بقلق /في اي يااكرم اي اللي حصل انتوا فين
أكرم /احنا…. احنا في المستشفي ياعمي
سليم /مستشفي ليه اميره حصلها حاجه
أكرم /عمي….. عمي اميره العربيه وق”عت بيهم من فوق الجبل ومعرفناش ننقذها ورعد جاله انهيار عصبي ودلوقتي في المستشفي
قفلت مع سليم
سليم /……
هدي بقلق /سليم في اي اي اللي حصل اميره حصلها اي
سليم /اميره وق”عت مع علي الجبل ورعد في المستشفي جاله انهيار عصبي
تعال صوت الصراخ  من مرام وياسمين وهدي وسامية
سليم بعصبيه /بطلوا صراخ عاد ياوليه منك ليها هتصوتوا علي ولدي ومرته ولا اي اكتموا
????????????????صلوا على الحبيب المصطفى ????????????????
في مكان تاني
دخلوا المستشفي بسرعه
الدكتور /اي في اي
الممرضه /حالتين صاعبين اوي ولازم يدخلوا العمليات
الدكتور مسرع /طب يالة بسرعه
دخلوا اميره وهيا في حاله صعبه جدا ودخلت العمليات
اما رحمه فهي حالتها أصعب من اميره وتو”فت في الحال
(اللهم ما ارحم كل امو”اتنا المسلمين وسامحهم واغفر لهم)
بعد عده ساعات
الدكتور /نجت من المو”ت بصعوبه عندها ك”سور كتير وكد*مات وربنا يكون في عونها ملا”مح وشها مش با”ينه اصلا حد جه مع الحاله
الممرضه /اه يافندم نفس الحاله بس للاسف توفت ملحقناش
الدكتور /المريضه مكنش معاها اي اثباتات شخصيه ولا اي حاجه
الممرضه /لا يافندم خالص
الدكتور /تمام
????????????????????????????????????????????????????
رعد /كده تسبيني ياأميرتي هو انا زعلتك
اميره /لا ياقلب اميره هو حد يزعل من نفسه برده
رعد /امال مشيتي ليه انا السبب صح انا اللي عملتلك كل المشاكل
اميره /لا ياحبيبي
رعد بدموع مثل الأطفال /طب بصي ارجعي وانا هسيب القصر كله ليكي انتي والولاد وهمشي بس ارجعي
اميره /لا يارعدي الغيبه هطول خلي بالك من الولاد اوعي تزعلهم وخليك قوي يابن المنشاوي
رعد /هكون قوي ازاي وانتي مش موجوده
اميره وهيا ماشيه /اشوفك علي خير يارعدي
رعد بيحاول يوقفها /لا اميره استني خديني معاكي امييييره
وصحي من النوم
رعد /اميره اميره فين يااكرم
أكرم /رعد اهدي
رعد /اميره فين يااكرم انطق
يوسف /اميره
رعد /انطق هيا عايشه صح طمني
أكرم /رعد اميره خلاص في حته احسن من هنا بكتير
رعد بعدم استوعب وقال بعصبيه /انت مجنو*ن ازاي لا لا اميره مش هتسبني وتمشي اميره وعدتني ????اننا هنكمل للآخر سوا
يوسف /رعد اجمد علشان هننزل الصعيد ندفن
رعد /لا يايوسف لاااااااااااا اميره عايشه لا
وبدأ يك”سر في الاجهزه وكل حاجه في لاوضه دخل الدكتور
الدكتور/اي اي اللي حصل
يوسف /مش قادر يهدي
رعد /عاوز اميره رحمه انا هموتها بايدي
أكرم /خلاص يارعد اميره ورحمه ماتوا سوا اتقبل بقا
رعد /اتقبل اي انت ****
اغمض أكرم عينه مكنش عاوز يحصل كده
              Back
يوسف /هنعمل اي مفيش حد في المكان اللي العربيه وق*عت فيه ورعد هيتج*نن لو عرف كده وهيقلب الدنيا كلها
أكرم /هتج”نن اكيد في حاجه بس المنطقه هناك مفيش حاجه انها تاكل وكده مش صحرا هيا
يوسف /بص احنا هنجيب ج*ثتين ونعمل انهم رحمه واميره لان كده كده هما مش هيطلعوا عايشين انت شوفت المسافه
أكرم /ازاي رعد هيمو”ت فيها
يوسف بعصبيه /هو دا اللي هيحصل انا هجهز كل حاجه وكمان هنكف”ن واوعي رعد يقولك اشوف وشها
أكرم /انت غبي اي اللي بتعمله دا رعد هيمو*ت فيها
يوسف /رعد هيتج”نن وهيقلب عليها مصر كلها وفي الاخر مش هيزهق وهيكمل
أكرم /اميره لو طلعت عايشه يايوسف ورعد عرف هيمو*تنا بكل برود احنا عارفين هو بيعشق اميره لو طال يكون مكانها هيعمل كده
الواقع
سليم دخل بسرعه
رعد /بابا بيقولوا اميره ما*تت اميره سابتني ومشيت
سليم بيحاول يكون قوي بس في نفس الوقت حزين علي ابنة وحزين علي اميرة
سليم حضنه /قوم يارعد علشان ندفن مراتك إكرام الميت دفنه قول ياولدي
رعد بعصبيه /انت كمان هتقولي ما”تت اميره مش ما*تت محدش يقولي ما*تت
سليم /رعد مراتك متكفنه وعاوزه ترتاح في تربتها قوم هننزل علي الصعيد ياله
رعد قام وهو مش مصدق انه هيحط حبيبته في مكان بعيد عنه
بعد ساعات لبس رعد بدله سوداء وقميص اسود
ونزل وكانت ياسمين ومرام بيبكوا في صمت وسامية حزينه علي هدي
احمد دخل بعصبيه /بنتي فين بنتي فين يابن المنشاوي بنتي ماتت بسببك يارعد ما”اااتت بسبك كل حاجه بسببك عيال بنتي بقو من غير ام بنتي فين يارعد قولتلي هتحافظ علي بنتي ودتها للمو*ت بايدك
وبدأ يض*رب في رعد بكل قوته ورعد واقف زي الصنم مش بيتحرك
ويستقبل الضر”ب ووفاء وقفه بتبكي وبس
احمد /انطق بنتي فين
سليم /كفايه ياأحمد بنتك في مكان احسن
احمد بعصبيه /انتوا السبب انتوا السبب
أكرم /العربيات جاهزه ياله
مشي رعد وركب عربيته لوحده
واتحرك ومشغل قرآن وفي طريقه للصعيد
ودموعه بتنزل بغزاره دون توقف وقلبه بيوجعه
رعد بيفتكر
اميره /ياله يابابي علشان نخرج
رعد بضحك /بس ياطفله عندك اربع أطفال وبرده مصممه علي الملاهي
اميره /لا بقولك اي انا بنتك الأول صح ولا غلط
رعد /اه طبعا وحضنتها ربنا يحفظك ليا يارب ياحبيبتي بس انتي معنتيش بتروحي الكليه ليه
اميره /الشغل كان كتير يابابي بس الحمد الله كده خلصنا سنتين وجبت في الاتنين امتياز علشان تعرف قدراتي بس
رعد /يعني 5 سنين كده وتكون احلي دكتوره
اميره /طبعا المرضي هيخفوا لما يشفوني
رعد بضحك /حد يشوف القمر دا ومش يخف علي طول ياقمر انتي
اميرة /طب ياله ياقلبي
رعد /روح قلبي ياله
رعد بيبتسم /هتسبني ياأميره ينفع كده يابنت قلبي بس احمد صح انت اللي غلطان انا اللي حطيتك وسط ديا*به سعر*انه بتاك*ل في بع*ضها انا اللي عملت كل دا
جنه /بابي مامي فين انا زعلانه منها هيا سابتني زي مامي مي
رعد /نامي ياجنه نامي
جنه باصرار /لا انا عاوزه مامي
رعد بعصبيه /جنه مش عاوز كلام
انكمشت جنه وضمت بعضها فهي اول مره يتعصب رعد عليها
????????????????????????????????????????????????????
في المستشفي اميرة تحت الملاحظه
الممرضه /يادكتور المريضه النبض ضعيف
الدكتور /ادعي يعدي عليها 48 ساعه لو عدو علي خير يبقا عدت مرحله الخطورة
الممرضه /تمام يارب
دخل دكتور تاني بعد ما غادر الدكتور
الممرضه /خير يادكتور حازم
الدكتور /مين المريضه دي
الممرضه بحزن /دي وقعت من فوق الجبل بالعربية ومنعرفش مين أهلها وكمان تحت الملاحظه يارب تفوق بس
حازم في نفسه /شعرها زي الن*ار جميل او امال ملامحها عامله ازاي
الممرضه /دكتور حازم دكتور حازم
حازم /اي في اي
الممرضه /في حاجه يادكتور سرحت فاجاه
حازم /لا مفيش حاجه
وغادر الغرفه
????????????????????????????????????????????????????????
بعد وقت وصلوا الصعيد
ونزلوا والستا*ت بتصوت بصوت عالي
رعد بعصبيه وضر”ب نار في الهوا وقال /اكتمي ياست منك ليها هتولولوا ليه عاد وتصرخوا اكتموا
هموا ياله علشان الدفنه
سليم /ياله ياولدي اطلع اچهز
رعد /بهانه خدي الولاد وطلعيهم الجناح بسرعه
جنه بخوف وعماله ترتعش /با…… بابي
رعد بصل لشكلها ومنظرها وشالها وحضنها /مالك ياقلبي
جنه بخوف /انا خايفه الستات الوحشين دول بيصوتوا ولبشين اسود كتير كده ليه انا خايفه
رعد خد جنه وطلع
دخل الجناح وهو بيبص وبيفتكر اول مره شاف فيها اميره وهيا قعده علي السرير
Back
رعد /انتي مين
اميره بطيبه  /انا العروسه
رعد بتوهان /كيف البدر المنور
اميره /وانت ياعمو
ضحك رعد علي عمو /انا المروض العريس
اميره /انت جميل اوي
رعد /انتي اجمل
بصت اميره بخجل من كلامها /sorry
الواقع
جنه /روحت فين يابابي عماله انادي
رعد بنتباه /نامي ياجنه دلوقتي ولما تصحي نتكلم ومهما يحصل وتسمعي تحت مش تنزل من الجناح
جنه /حاضر بس بشرط تجبلي مامي
رعد /نامي بس
جنه /حاضر
دخل رعد وغير ملابسه ولبس جلباب صعيدي والعمه وافتكر وهو بيلبس كده يوم الفرح برده
ونزل
رعد /انا جاهز ياله
سليم /ياله بينا
أكرم /تمام ياله
ركبوا و في طرقهم لمق”ابر المنشاوي
وصلوا ونزلوا
وجه أكرم  ينزل ويشيل اللي المفروض اميره
رعد بأمر /سيب يااكرم محدش هيشيل مراتي غيري بس اميره بتخاف من الضلمه يااكرم ????????مش هتعرف تكون جوه لوحدها ودمعته خانته ونزلت
أكرم /اجمد يابن المنشاوي
شالها رعد وكان كل ما يقرب علي المقابر يضمها لحضنه اكتر
وقرب  علشان يحطها كل ما ينزل بايده كان يرفع ايده اكتر قلبه مش مطاوعه انه يحطها
أكرم /ياله يارعد
رعد /حاضر
ونزلها رعد ودف”نوا وخلصوا
يوسف /ياله يارعد
رعد /مشي الناس يايوسف عاوز اكون هنا لوحدي
يوسف /ازاي
رعد /اسمع الكلام يايوسف
أكرم /خلاص تمام
الناس مشيوا ورعد قعد /شوفتي مش عاوز امشي سبتيني ليه كنتي بتقولي اللي بيحب بيمشي انا هفضل جمبك مش همشي انا وعدتك بس انتي كمان متمشيش وتسبيني افضلي افضلي وبدأ يفحر وعاوز يشيل التراب ويفتح الترب قوووومي قوووومي قوووومي متسبنيش
جري أكرم علية ومسكه جامد /انتو بتعمل اي
رعد بعصبيه /افتحها يااكرم هيا بتخاف افتح يااكرم
أكرم بعصبيه /انت بتعمل اي خلاص بقا ياله
رعد /مش همشي
أكرم /يعني اي مش هتمشي
رعد /هفضل هنا
أكرم /هنا فين انا اتجننت انت في التر”ب (المقا*بر)
رعد /الجو هيليل يااكرم وهيا هتخاف
أكرم صعب عليه رعد جدا وبيتمني يقوله الحقيقه /
ياله يارعد وحيات اميرة
مشي رعد وهو كل شويه يبص وراه
وصلوا السرايا وكان العزا
رعد /مش قادر أقف
سليم /لا خليك معايا كيف الناس تيچي وانت مش موچوده عيبه في حچك
رعد وقف بدون كلام  بس سمع صوت صويت جوه
دخل وكانت ست قعده وفي جمبها حاجات كتير  وبتقول كلام كتير والستات بتصوت
(عادات صعيد وكده)
رعد بعصبيه /چرا اي عتكلم عبري ولا اي چولت كل واحده تقفل خشمها (فمها) وتسكت وتقرا الفاتحه وتدعي بدل ما انتوا بتصوتوا علي مرتي ليه ياك
الست /ياكبير
رعد /اسكتي خالص مسمعش حسك واللي مش چد الچعده تچوم علي دارها ياله
كل الناس سكتت
خلصوا العطا وطلع رعد الجناح
ونام علي السرير بتعب وإرهاق /اااااااااااه ياقلبااااااااي
جنه قامت من النوم /بابي انت جيت فين مامي بقا
رعد /جنه انتي كبيره صح
جنه /اه وبدأت تعد علي اديها عندي انا عندي اربعه وشويه كمان
رعد /صح ياجنتي
جنه /طيب قولي بقا
رعد /بصي ياجنه مامي راحت رحله طويله شويه
جنه /يعني هترجع بعد كام يوم كده
رعد بكذب /ان شاء الله نامي بقا تيجي تنامي في حضني
جنه /ماشي بس مالك كان بيعيط وطنط بهانه جت سكتته
قام رعد بسرعه يطمن عليهم
وشال مالك اطمن عليه وهكذا انس وفردوس
وبعدين دخل خد شاور ولبس بنطلون وعاري الصدر ونام علي السرير وحصن جنه ونام من كتر التعب والتفكير
????♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️❤️
في المستشفي
الممرضه مسرعه /دكتور الحق الن”بض اختفي المريضه قلبها هيقف
الدكتور /بسرعه جهاز الصدمات بسرعة
الممرضه /تمام تمام
الدكتور /ياااااله
الممرضه /……………..
يتبع…..
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!