Uncategorized

رواية المتمردة الصغيرة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم طاهر أبو زيد

 رواية المتمردة الصغيرة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم طاهر أبو زيد

رواية المتمردة الصغيرة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم طاهر أبو زيد

رواية المتمردة الصغيرة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم طاهر أبو زيد

تاني يوم بتلبس سحر وتنزل 
بعد ساعه 
نور – اخيرا يا حبيبي هتيجي في حضني 
وحشتني قوي 
اخيرا بقينا وحدنا 
كنت واحشني قوي يا حبيبي 
انت رايح فين استني 
لازم تمشي ليه 
خليك معايا 
مين دا اللي معاك 
انا عيزاك انت 
هينقذني ازاي 
انت هتسيبني 
احمد استني يا احمد 
مين اللي معاك دي 
احمد .. احمد ..احمد
بتقوم نور من النور مفزوعه 
بتحط نور ايدها علي قلبها وتغمض عنيها 
بتفتح نور عينها بتلاقي عمر واقف قدامها 
بتتخض نور وبتشد البطانيه تغطي نفسها 
نور – عمر انت هنا بتعمل اي 
عمر – ها لا لا انا سمعتك بتندهي علي حد 
فا قولت اجي اشوف مالك 
نور – انا كويسه لو سمحت اطلع بره 
بيقعد عمر يبص علي نور ومبيردش 
نور – عمر اطلع بره عايزه اقوم 
بينط عمر علي السرير جنبها 
لسه هتصوت نور فا بيحط عمر ايده علي بقها 
عمر – اهدي يا نور 
بصي انا بحبك 
وبحب سحر برضو 
بصي خلينا نبقي اصحاب 
اصحاب بس 
وانا والله ما هطلب منك نعمل حاجه تاني 
المره دي بس والله 
بصي 
خلينا نبقي متفقين اننا لايقين علي بعض 
وظروفنا وحده 
انتي جوزك مات 
وانا مراتي تعبانه 
تعالي نعمل كده ونعيش ساعه مبسوطين 
وانا والله ما هحرمك من حاجه 
وهبطل اي حاجه بشربها 
وهشتغل وهتقعدي انتي في البيت 
وانا هصرف عليكم 
انا من ساعه ما شفتك وانا هموت عليكي 
بس حبي لسحر كان بيمنعني 
بس دلوقت سحر مش موجوده 
وانا وانتي وحدنا 
اشيل ايدي و نتكلم براحه بالله عليكي 
وانا مش هعمل حاجه غصب عنك 
بس نتكلم براحه 
بتشاور نور انها موافقه 
بيشيل عمر ايده 
نور برعب – ابعد عني بالله عليك 
عمر – نور افهمي انا عايزك بجد 
وانتي كمان عيزاني 
انا بحبك والله 
ومش هطلب منك كده تاني والله 
هي المره دي بس 
نور بعياط – مينفعش يا عمر 
انت اخويا وجوز اختي 
ودي حاجه حرام وانا مقدرش علي الذنب دا 
بالله عليك ابعد عني 
وانا والله ما هجيب سيره لسحر خالص 
ونعيش اخوات زي ما احنا 
بالله عليك يااخي 
عمر – والله المره دي بس 
مره وحده والله 
ومش هطلب منك كده تاني والله 
عشان خاطري 
مش انا اخوكي 
هترفضيلي اول طلب اطلبه منك 
نور – انت عشان اخويا مينفعش 
وبعدين مره هتجيب مره 
وانا مقدرش علي الذنب دا 
حرام عليك 
دي سحر بتعشق تراب رجلك 
عمر – سيبك من سحر دلوقت 
انا عايزك انتي 
ووالله المره دي بس 
مره وحده بس بالله عليكي 
نور – لا بالله عليك لا 
عشان خاطري 
ابوس رجلك سيبني 
بيتعصب عمر – نور احنا هنعمل كده النهارده 
برضاكي او غصب عنك 
نور – لا بالله علي…….
لسه بتتكلم نور فا بيتهجم عمر عليها 
عمر بعصبيه – انا قوات هنعمل يعني هنعمل 
بيتهجم عمر علي نور وبيحط ايده علي بقها 
بتقاوم نور بكل طاقتها 
بيقعد عمر يضرب في نور وهي تقاوم 
بتفلت نور من عمر وتجري لبره 
بيتكرر الموقف تاني 
بتبص نور لعمر وتفتكر ابوها سعد 
بتجري نور علي باب البيت بس بيكون مقفول 
عمر بوحشيه – مش هتعرفي تهربي مني 
انتي ليا النهارده 
بتجري نور علي المطبخ 
وتمسك السكينه 
نور برعب – ابعد عني يا عمر 
هموتك وهموت نفسي 
عمر – طب اهدي بس اهدي 
والله ما هرفضلك اي طلب 
وهعيش خدام تحت رجلك 
بس وافقي 
نور بعصبيه – قولت لا لا 
ابعد عني 
عمر – من الاخر 
انا النهارده يا قاتل يا مقتول 
وهعمل اللي في دماغي غصب عنك 
بيشيل عمر الاطباق ويرميها علي نور ويجري عليها 
بياخد عمر السكينه من نور يتهجم عليها تاني 
بيمسك عمر نور بايده ويكتفها 
بيقعد عمر يبوس في نور وهي تحاول تبعده عنها 
بتقاوم نور بكل قوتها وبتفلت منه فا بتتقطع هدومها وبيبان صدرها قدام عمر 
بتجري نور وبيجري وراها عمر 
بتدخل نور اوضه سحر 
بيمسكها عمر ويوقعها علي السرير 
وينزل فيها ضرب علي وشها 
مشهد صعب علي جدا 
عنر بيحاول يغتصب نور 
ونور بتحاول تقاوم علي قد ما تقدر 
وفجأه بيرن تلفون عمر وبتكون سحر 
بيبص عمر علي التلفون 
عمر – سحر 
نور – سخر الحقيني يا سحر 
عمر بيقوم من علي السرير 
وهو بيقوم بتضربه نور ضربه في مكان حساس 
بيتالم عمر جدا 
ويكتم بق نور ويرد علي سحر 
سحر – ايوه يا حبيبي 
عمر بصوت تعبان كانه كان بيجري وبينهج جامد 
عمر – ايوه يا سحر 
سحر – انا علي اول الشارع يا حبيبي 
عايز حاجه اجيبها معايا 
عمر – ها اول الشارع 
لا لا يا حبيبتي مش عايز تعالي 
بتقفل سحر وبيبص عمر لنور اللي قدامه وجسمها باين قدامه
عمر – انا مصمم ووحيات امك لاموتك واموت سحر 
واخد اللي عايزة منك برضو 
بييجي في دماغ نور علطول سعد لما موت امها 
بيسيب عمر نور ويدخل المطبخ يجيب سكينه 
عمر لنور – هقتل اختك قدامك 
وهغتصبك وهموتك انتي كمان 
بتبص نور لعمر بكل رعب 
بتحس نور ان اللي قدامها سعد مش عمر 
وان سحر امها 
بتقوم نور تقف من مكانها وتبص لعمر 
بتمسح نور دموعها 
نور – انا موافقه تعمل معايا اللي انت عايزو 
بس مش دلوقت 
عمر – امال امتي
نور – بالليل 
حط لسحر منوم في اي حاجه وتعالا بالليل اوضتي 
وانا هكون جاهزه ومستنياك 
عمر – فكراني عبيط 
عيزاني اسيبك وتحكي لسحر 
نور – والله ما هحكي لسحر 
ولا هحكي لحد 
بس انت وعدتني مره وحده بس 
عمر -_ اه مره وحده والله 
نور -_ وانا موافقه اهو 
بتقرب نور من عمر 
نور -_ انا موافقه يا عمر وانا قدامك اهو 
بيفرح عمر ويرمي السكينه ويحضن نور ويقعد يبوس فيها 
نور بعياط – كفايا كفايا سحر طالعه 
بالليل بالليل 
عمر – ماشي 
بس اقسم بالله ما تجيبي سيره لسحر 
هموتك واموتها 
نور – مش هتكلم والله بس سيبني دلوقت 
عمر – تمام 
روحي غيري وظبطي المطبخ 
عشان سحر 
وبالليل موعدنا يا قمر 
نور – حاضر حاضر 
بتدخل نور الاوضه تغير هدومها وهي بتعيط 
نور بعياط – يارب 
يارب بقا انا تعبت يارب 
يارب ونبي بقا يارب 
يارب خدني بقا والله تعبت 
يارب بقا 
ونبي يا رب 
يارب انا مش عايزه اغضبك يارب ونبي 
يارب نجيني انت يارب 
ونبي يارب نجيني انت 
يارب مليش غيرك يارب 
يارب 
بتوصل سحر وتدخل البيت 
وتدخل الاوضه بتلاقي عمر بيرتب في الاوضه 
سحر – بتعمل اي يا حبيبي 
عمر – مفيش يا حبيبتي 
حاولت ارتب السرير باظ مني اكتر 
بتضحك سحر 
سحر – طب اوعي انت يا حبيبي وانا هرتبه انا 
هي نور لسه مصحيتش 
عمر – ها نور 
لا صحيت ودخلت المطبخ 
وتقريبا وقعت الاطباق عليها 
ادخلي شوفيها 
وانا هنزل شويه واجي
سحر – ماشي يا حبيبي 
هرتب الاوضه واشوفها 
بيطلع عمر من الاوضه وبتقعد سحر ترتب فيها 
بيتسحب عمر لاوضه نور ويفتح الباب 
عمر – انا قولت لسحر ان الاطباق وقعت عليكي 
ونازل اجيب المنوم لسحر 
وياويلك لو سحر عرفت حاجه 
بتشاور نور براسها ومش بتتكلم 
بينزل عمر لتحت ويجيب منوم ومخدر 
بتنضف سحر الاوضه وتطلع تلاقي نور في المطبخ 
سحر – بتعملي اي يا نور 
نور – ها 
لا مفيش بلم الحاجات اللي اتكسرت 
سحر – ولا يهمك يا عمري عادي 
المهم انتي كويسه 
بتشاور نور براسها فا بيبان جرح في رقبتها 
سحر – يالهوي اي دا 
نور – ها لا لا دا الاطباق 
سحر – يا حبيبتي معلش 
سيبي المطبخ و تعالي اضحكك علي العروسه 
بتطلع نور وسحر يقعدو في الصاله 
بتقعد سحر تتكلم ونور سرحانه ومش معاها 
يادوب بتضحك بس 
بيرن عمر علي سحر وبيقولها متعملوش اكل وهو هيجيب معاه من تحت 
بييجي الليل وبيطلع عمر البيت ومعاه 3 اكياس فيهم كشري 
عمر – سحر يا حبيبتي خدي عارفك مش بتحبي العدس بتاع الكشري 
فا جبتهولك من غير عدس 
عمر – تسلم يا حبيبي 
عمر – اتفضلي يا نور 
بيقعد عمر ونور وسحر ياكلو 
بتخلص نور وتدخل تغسل ايدها في الحمام 
بيخلص عمر وبيقوم وراها 
عمر – حطيت لسحر المنوم 
بتشاور نور براسها وابتسم 
بعد ربع ساعه بتبقي سحر بتنام
سحر – عمر عايزه انام يلا ندخل اوضتنا 
عمر – حاضر يا حبيبتي يلا 
سحر – هي نور فين 
عمر – دخلت الاوضه من ساعه ما كلنا تقريبا نامت 
سحر – غريبه مقالتليش يعني الواطيه 
يلا مش مشكله 
عمر في سره – تقولك اي بس 
تلاقيها بتجهزلي 
عمر لسحر – يلا يا حبيبتي 
بيدخل عمر وسحر الاوضه 
بتبقي نور واقفه جنب الباب وسمعاهم و اول ما يتقفل باب الاوضه بتخرج نور بتتسحب 
وبيبقي في ايدها شنطه هدوم 
بتفتح نور الباب بتاع البيت 
وبيتكرر الموقف تاني 
بتبص نور للبيت زي ما عملت لما هربت من سعد 
نور في سرها – هرجعلك تاني 
حقيقي هرجعلك تاني 
بتهرب نور من البيت وتمشي ……..
يتبع………
نور هربت تاني 
يا ترا هتروح فين 
هترجع بلدها 
ولا هتروح مكان تاني 
يا ترا هيحصل معاها اي تاني 
باظت معاكي يا نور 
وللاسف لسه هتبوظ 
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد