Uncategorized

رواية جبروت الأدهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

  رواية جبروت الأدهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

رواية جبروت الأدهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

رواية جبروت الأدهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

جيجي وهيا ترى عباد يقترب منها ………ابعد عني إنت بتعمل اي
عابد وهو يمزق ثيابها……. هشش كل حاجه هتحصل في هدوء لان طالما الباشا جايبك هنا يبقى أكيد عايز يتوصى بيكي
جيجي وهيا تصرخ… إبعد عننننني 
بدأ عابد في ضربها لكي تسكت لكن سرعان ما تفاجأ بلكمه اسقتطه أرضا
عابد وهو ينهض و يمسح الدماء من فمة……….. إنت اتجننت يا فارس
فارس وهو ينظر له بحدة… لو اتكررت تاني هفصل رقبتك عن جسمك في أقل من الثانيه
عابد…….. إنت عارف لو الباشا عرف هيحصل فيك اي
فارس ببرود……… انت و الباشا بتاعك ده متهزوش شعرة مني و إنت عارف كده 
عابد بغضب………. هنشوف و كويس إنك جيت الباشا عايز البنت دي تدرب و توصل لنفس مستواك
فارس وهو ينظر لجيجي و يعطيها الجاكت…….. قومي اقفي
جيجي وهيا تخبئ دموعها وترتدي الجاكت… انا هيحصل فيا اي اكتر من كده
فارس……… متخافيش خلاص و يالا عشان هتيجي معايا
خرجت جيجي مع فارس والشمس تحجب رؤيتها تماماً
فارس بجديه بدون ان ينظر إليها…… شيلي إيدك و اتعودي علي الشمس عمر نورها مهيحرقك لو اتعودتي عليها
و دلوقتي روحي غيري لبسك في الخيمة اللي هناك هتلاقي لبس البسي و تعالي من غير متركزي مع حد هنا
دلفت جيجي إلى الخيمة التي قال عنها و ارتدت ملابس عباره عن بنطلون أسود و تيشرت من نفس اللون و كانت تبدو كالمحاربه
…………………….
نتعرف ب فارس بقى….هو شاب من اقوى شباب المعسكر الذي يحكمه و يديره القيصر لكن بدون أن يظهر فهو دائما يرسل مارك لكن فارس لغز في حياة القيصر ولا احد يعرفه غيره هو و والدة…… تربى في هذا المكان لا يعرف معنى الحب و يتميز بالعضلات و عيونه الرماديه
……………………
فارس بدون ان ينظر لجيجي.. شايفة الدايره اللي هناك دي
جيجي بتريكز وهيا تحاول ان ترى لكن الشمس كانت قويه جداً……. اه اه لمحتها
فارس.. هتروحي تجري هناك  عشرين مرة
جيجي بصدمه… نعم
فارس بصوت عالي جداً لدرجة  يدب الرعب في كل من يسمعه………. قدامك خمس ثواني وتكوني هناك يالاااااا
ارتعبت جيجي من صوته وبدأت في الركض سريعاً
……………………… 
عند القيصر
القيصر و هو ينظر إليها من أول لحظة لها في المعسكر فهو يراقب كل شيء يحدث  عن طريق الكاميرات الموضوعه في كل مكان.
القيصر…….. عابد يكون عندي في ظرف ربع ساعه
مارك بتفكير……….. بس ياباشا
القيصر بصوت عالي…… قولت عابد يكون عندي حالا يا إما رقبتك هتتفصل عن جسمك
مارك و هو يرتجف خوفاً من القيصر…….. ح..اضر حاضر يا باشا
………………… 
عند صافي كانت تتحدث في الهاتف
شاكر… عملتي اي
صافي.. طلعت هيا اللي عايزه تهرب بنفسها
شاكر…….. و معرفتيش اي السبب
صافي…….. مسمعتش غير اسم القيصر بس اي دخلوا ف تمارا مش عارفه
شاكر وهو يشعر بالنيران كل ما يتذكر القيصر……. معرفتيش بردو اي السبب
صافي…………. معرفش هو إنت لسه بردو مش ناوي تقولي اي موضوع القيصر دى هو و والدة معاك
شاكر بغضب جحيمي……… مفيش حاجه بس ربنا يقدرني و ارجعله كل اللي عملوا هو وأبوة فيا…… القيصر وارث كل حاجه من ابوة حتى دماغة السم بس مسيري اطفي النار اللي جوايا منهم
صافي……. لي كل ده يعني
شاكر…….. ميخصكيش و انسي بس المهم دلوقتي تعرفي اي موضوع القيصر مع تمارا
صافي…… تمام هشوف طب و أدهم هنعمل في ايه 
شاكر بحدة……. ميهمنيش أدهم انا انتقامي من القيصر حجمه اكبر من أدهم و لو تمارا تخص القيصر يبقى لازم تمارا ترجع وتكون تحت ايدك 
……. 
عند تمارا بعد هروبها من عند أدهم
قامت بالاتصال بأحد صديقتها ……الو… شمس إنتي فين ……أنا بكلمك من الشارع
شمس……. تمارا انتي فين يابت شارع اي وأنا اجيلك
تمارا بصوت ضعيف…… مش عارفه بصي انا ف شارع اسمة……….. 
شمس…… طيب طب متخافيش انا شويه و هكون عندك
بعد مرور بعض الوقت
جائت شمس لتمارا و اخذتها الى منزلها
شمس و هيا تستلقي علي الأريكه……. قوليلي هربتي منة إزاي
تمارا وهيا تأخذ انفاسها… اهو الحمد لله ….. وليه حربايه كده هيا اللي هربتني
شمس……. طب مش خايفه يعرف مكانك
تمارا……. لأ لاني مش هطول و هتواصل مع اي حد يكون يعرف اي حاجه عن الماضي بتاعي حتى جيجي كمان كأنها فص ملح و داب
شمس بتركيز…….ماضي ماضي اي
تمارا…….. دي حكايه طويله المهم ابوكي وأمك لسه مسافرين
شمس…… اه يا ختي شوفتي حظي هقوم احضرلك الأكل
تمارا……. لا لا متتعبيش نفسك 
شمس……. بس يابت بطلي هبل دقيقه و هرجعلك
توجهت شمس إلى المطبخ واخرجت الهاتف و أجرت مكالمه 
شمس………. الو ياباشا
مارك……… ها عملتي اي
شمس………. موجوده عندي في الحفظ و الصون
مارك بخبث………. تمام نص ساعه و الرجاله هتكون عندك
شمس بمكر……… تؤتؤ الفلوس قبلها 
مارك وهو يضحك بشر……. هو إنتي فاكره لو مش عايز اديكي فلوس هدهالك لأ دى أنا ممكن الرجاله اللي جاية دي تاخد البنت هخليها تاخد روحك معاهم وبس خلاص خلصت حكايتك 
شمس بخوف…….. هااااة ولية يعني ياباشا انا عارفه انك هتديني فلوسي انا مش قصدي و………..
أغلق مارك الهاتف في وجهها.
حضرت شمس عصير ليمون و قامت بوضع شئ في كوب تمارا
شمس بإبتسامة خبيثة………… تمارا حبيبتي خدي اشربي العصير ده هيروقك و هيهديكي
تمارا بعدما أخذت العصير……. حبيبتي تعبتك معايا ربنا يخليكي ليا يا شمس و أنا و الله مش هتقل عليكي بس أشوف حل للموضوع ده
شمس…… اخص عليكي ياتمارا دا احنا اخوات متقوليش كده
بعد مرور بعض الوقت 
كانت تمارا قد غابت عن الوعي و بعدها وصلوا رجال مارك و أخذوها.
بعد مرور بعض الدقائق….
مارك… اللي طلبته جهز ياباشا
القيصر بخبث……. اوو هي جات بسرعه اوي كدة
مارك……. طبعاً ياباشا و زمان الرجاله وصلوا بيها تحت
القيصر…….. اوكي حضرلي الطياره عشان هاخد الشوكلاته بتاعتي و هنسافر نقضي شهر العسل بتاعنا
مارك…….. أوامرك ياباشا…..بس بالنسبة لعابد هنعمل معاة اي
القيصر وقد تغيرت ملامحه تماماً إلى الشر………. انا هروح لية بنفسي
مارك بصدمه…….. إ..ن… إنت ياباشا
القيصر و عيونه تطلق النيران… أيوه و دلوقتي حالا
ذهب القيصر و مارك إلى مكان عابد
دلفوا إلى الداخل و وجدوة مكتف الأيدي
عابد وهو ينظر لمارك…….. والله ياباشا معملت حاجه 
مارك بخبث…… اظاهر إنك عملت حاجه كبيره اوووي يا عابد تخلي الباشا يجيلك بنفسة
عابد وهو يلتقط أنفاسه و ينظر لهذا الرجل و يبتلع ريقة من الرعب لأن عيونه لا تبشر إلا بالشر و عذاب نابع من قلب الجحيم قبل أن يموت .
عابد…….. أنا أنا معملتش حاجه ياباشا والله
القيصر وهو يقترب منه بعيون تنذر بقدوم الجحيم……. ايدك ايدك يا عابد
عابد بتوتر وقد بدأ يتبول علي نفسه من نظرات هذا الشخص…… مالها ايدي ياباشا
القيصر وهو ينظر لمارك ويأخذ منه السكين……. إيدك يا عابد لمست اللي مش مسموح لمسه.
و في لحظه كان القيصر قطع يد عابد بينماا صرخ عااابد بكل قوته
القيصر ببرود……. هشش لسه بدري على الصريخ دى انا هقطعك حتت.
مع انتهاء حديثة قام بقطع يدة الثانيه أيضاً وقام بتمشيط شعرة باستخدام يدة بكل برود…… لازم تبقى اقوى من كده يا عابد.
فقد عابد وعية من كثرت الألم
القيصر وهو ينظر لمارك……… هاتلي المشروب بتاعي
مارك…… امرك ياباشا
احضر مارك المشروب الخاص بالقيصر وهو عبارة عن شمبانيا لكن من نوع فاخر لا يصنع إلا للقيصر
القيصر وهو يمسك المشروب و يصبه علي عابد الذي صرخ اول ما لمسة المشروب
القيصر……. بتصرخ اوووي كده ليه انت راجل يا عابد و لازم تستحمل
ثم نظر لمارك……. عينه اللي بصت على حاجه مش بتاعتة
مارك بخبث……. أوامرك ياباشا
خرج القيصر من المكان و ترك مارك لينفذ ما أمره و ذهب لإستقبال تمارا
……………………..
عند أدهم 
كان يجلس و يفكر لكن قاطعه إتصال من أحد الأشخاص
الشخص……… أدهم باشا
أدهم بحدة……… قولي اي اللى حصل 
الشخص…….. حصل حاجات كتيرة و أهمها القيصر أظهر شكلة لعابد
أدهم……. كل حاجه هعرفها بعدين بس الأول البنت وصلها و لا لأ
الشخص………. للأسف أيوه و الرجاله جابوها دلوقتي 
أدهم و هو يشعر بالألم في قلبه علي صغيرته لكن يحاول أن يفكر……….. ماشي حاول تعمل اي حاجه
الشخص…….. أوامرك هحاول أعرف اية اللي هو ناوي يعمله
أدهم ابتسم بخبث……. عايزك تعرف القيصر ظهر لعابد لية
الشخص……. أوامرك ياباشا
أغلق أدهم الهاتف و توجه لغرفه صافي
صافي بتوتر…….. خ..خي..خير يا أدهم
إبتسم أدهم بمكر و قال…….
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد