Uncategorized

رواية بنت عمر الدخيلي الفصل الرابع 4 بقلم هبة علي

 رواية بنت عمر الدخيلي الفصل الرابع 4 بقلم هبة علي

رواية بنت عمر الدخيلي الفصل الرابع 4 بقلم هبة علي

رواية بنت عمر الدخيلي الفصل الرابع 4 بقلم هبة علي

   & ف الجامعة & 
غرام : اي يقمر سرحانة ف اي ????????
نور : هاا.. لا مفيش بس بفكر ف خالتو شوية و ف حالتها 
غرام : إن شاء الله ي حبيبتي هتبق كويسة اهتمي بيها انتي بس 
نور : إن شاء الله ثم تعالي هنا ي كلبة البحر انتي ازاي متقوليش ان مستر عمر اخوكي ينفع الاحراج دا 
غرام بضحك : محبتش حد يعرف اني ليا علاقة بيه 
نور بزعل مزيف : اخص عليكي انا حد شكرا يستي فكرت اننا صحاب 
غرام : لا لا استني مش قصدي انا اسفة انتي صحبتي و اختي انا قصدي ع الكل عموما
نور بضحك : شوفتي عملت فيكي اي احسن تستاهلي????
غرام و قامت لتجري وراها : والله ماهسيبك ي نور الكلب ????
                     ************
& ف الشركة & 
مروه : احم مساء الخير 
محمد بصدمة : مروه حبيبتي انتي كويسة فيكي حاجة 
مروه بضحك : مالك يحبيبي ف اي 
محمد : اصل مش من عوايدك انك تيجي الشركة 
مروه : لا خلاص اتعود بقا من النهاردة كل م تبقا هتتاخر ف الشغل هاجي اتغدا معاك 
محمد بحب : دا احلي حاجة هتحصل متعرفيش ببقا زهقان ازاي لوحدي 
مروه بطيبة : لا خلاص ي حبيبي انا معاك اهو يلا نتغدا 
محمد : يلا 
                    **********
( البنات خلصو الكلية و ذهبو للشركة و توجهت كل واحدة منهم الي مديرها و مدربها ) 
& عند ادهم & 
غرام : مستر ادهم صباح الخير 
ادهم : صباح القمر و العسل و الورد ????
غرام بكسوف : ااحم نقدر نبتدي التدريب 
ادهم : اكيد ي موزتي 
غرام بكسوف و عصبية قليلة : مستر لو سمحت احترم نفسك 
ادهم و قد وقف و ذهب إليها : بتقولي اي 
غرام بخوف و هي ترجع لورا : بقول لحضرتك عيب الأسلوب دا 
ادهم و هو يقترب منها  : لا لا مسمعتش قولي كد تاني و عالي صوتك اكتر 
غرام و قد التصقت بالحائط : ااا اااا ابعد لو سمحت 
ادهم اقترب من اذنها و قال بهمس : غرااام انا بحب..
قاطعه طرق ع الباب 
ادهم : مين!!؟
اميرة السكرتيرة : مستر ادهم لو سمحت مستر عمر طالب حضرتك 
( ادهم و قد ابتعد عن غرام و فور ابتعاده عنها فتحت الباب و ركضت الي الخارج و ذهب ادهم الي عمر ) 
                         ***********
& عند عمر &
نور : صباح الخير مستر عمر 
عمر ببعض العصبية : صباح هو فيه صباح انتي شايفة الساعة كام الساعة ١ انا م فاضي لحضرتك ورايا شغل غيرك 
نور بدموع : اسفة ي مستر بس المحاضرة اتأخرت شوية 
عمر بعصبية اكبر : دي م مشكلتي انا دي مشكلتك اتصرفي فيها انتي 
نور اخفضت رأسها ف الأرض و بعياط : اسفة ي مستر آخر مرة 
عمر ببرود : اتفضلي اطلعي برا مفيش تدريب النهاردة 
نور بعياط : بس اا 
عمر بصوت عالي و عصبية : قولت براااااا 
( ركضت نور الي الخارج و هي تبكي بكاء شديد ع احراجه لها بهذه الطريقة خصوصا ان جميع الموظفين ف هذا الدور كانو يشاهدون بسبب صوته العالي ) 
عمر : كل واحد ع مكتبه اتفضلو برا 
( ذهبو جميعا و ظل عمر بمفرده ) 
عمر ف نفسه : غبي غبي زعلتها منك و خوفتها و هي مش ناقصة كفاية مرض خالتها ????‍♂️
مها السكرتيرة بدلع : مستر عمر اجيب لحضرتك حاجة
عمر : لا اتفضلي برا و قولي ل أميرة تبعتلي ادهم 
مها : حاضر يفندم 
* بمجرد خروج مها و ذهابها عند اميرة سكرتيرة ادهم دخل شخص لابس شال ع وشه و خافي وشه كله * 
عمر : انت مين و بتعمل اي هنا 
الشخص بضحكة شريرة : انا قدرك و موتك 
عمر ببرود : بجد طب اتفضل 
الشخص اخرج سك*ينة من جيبه و ف خلال ثواني اعطي عمر بالس*كينة ف جنبه 
عمر بتعب : ااااه 
الشخص : سلام ي حبي 
عمر يحاول أن يجد صوته : مهااا ، ادهمم 
                       *************             
  & ف الشركة &
ادهم : عمر عمر فينك ياض انت يبني…عمررررررررررر……..!!!
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد