روايات

رواية أسيرة جلادي الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسني

 رواية أسيرة جلادي الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسني

رواية أسيرة جلادي البارت العاشر

رواية أسيرة جلادي الجزء العاشر

رواية أسيرة جلادي الحلقة العاشرة

شريف ابتسم لها بحنان سليمي عليا متخفيش انا مش هاذيكي ابدا
ندي بخوف ماده ايديها لي
شريف سلم عليها برقه نتعرف بقي ايه رايك
ندي هزت راسها بماشي
شريف بصي بقي يا ستي انا اكتر حد رغاي في الدنيا يعني لحد ما اسعدك انك ترجعي تتكلمي تاني بصي بقي مبدايا كده انا هنا مش دكتور نفسي لا انا هنا صحبك موجود عشان اسعدك بس يعني مش عاوز يكون في اي تكليف بينا اتفقنا
ندي هزت راسها بنعم
شريف انا اسمي شريف العماري بشتغل دكتور نفسي ودكتور في الجامعة كمان انا والدي ووالدتي متوفين الله يرحمهم ماتوا في حادثه عربيه انا ساعتها كان عندي حولي ١٥ سنه يعني من سنتين تلاته كده
ندي ضحكت
شريف ايوه اهو انا مستني الضحكه دي من ساعه ما دخلت احم اكمل اتربيت عند خالتي وبنتها هما عيلتي الوحيده دخلت كليه طب وتخصص نفسي عشان احاول اساعد الناس زي مانا اتساعدت بضبط
ندي شورتله بمعني اتساعدت ازاي
شريف ابتسم لا دي مش هفولك عليها دلوقتي
ندي كشرت
شريف بصلهت باعجاب وغصب عنه لقي نفسه بيقول وبتحلوي حتي لو مضيقه (سوري يا جماعه كنت بسمع اغنيه رايقه ????)
شريف بحرج احم قصدي يعني انا مش قد التكشيره دي بس انا هحكيلك متقلقيش احنا هنروح من بعض فين
ندي ابتسمت بخجل وهزت راسها بماشي
شريف اه واهم حاجه فيا ان انا مش متجوز ولا خاطب علي فكره انا سنجيل بأس
ندي ضحكت اكتر
شريف كده انا خلصت النهاردة طلاما شوفت ضحكتك دي مرتين انا همشي دلوقتي
ندي بصت بخوف وعنيها دمعت
شريف ابتسم لها بس هجيللك تاني بكره اتفقنا
ندي هزت راسها بحزن
شريف انا هخرج دلوقتي واقول لهم يجبلولك الاكل والدوا بتاعك يلا سلام
ندي شورتله بسلام
……………
في بيت فادي
ريم بغيره ونرفزه دكتور نفسي ليه ان شاءالله هي هتعيش في الدور ولا ايه ايه يا فادي اول مره احس انا مغفل فادي ضر*بها بالقلم
فادي ببرود احترمي نفسك يا ريم
ريم انا اسفه مكنتش اقصد اضيقك مني انا بس خايفه عليك متزعلش مني
فادي خلاص يا ريم دلوقتي روحي
ريم لا مش هسيبك تبقي زعلان مني كده
فادي خلاص يا ريم روحي قولتلك
ريم قربت منه بدلع متاكد انك مش زعلان
فادي لا يا ريم مش زعلان
ريم قربت منه اكتر وبا*سته متاكد
فادي احم ريم روحي
ريم با،سته تاني انت متاكد انك عاوزني امشي
فادي غمض عينه لا
ريم ابتسمت بمكر طب تعالي …….
…………….
شريف روح البيت وهو طول الطريق بيفكر في ندي هي ازاي بسيطه واتعلقت بيه بسرعه كده زي العيل الصغير ومكنتش عاوزه يمشي خالص وكان بيسمع الاغنية دي شوفي ازاي جميلة
وانتي كده رايقة
وبتحلوي حتى لو متضايقة
يا نجمة مسكت فيها
وانا مستقتل عليها
سيبي ضحكتك عليكي
عليكي رايقة
والضحكة الحلوة ديا
قولي بتخبيها لمين
والنبي خليها مجاملة
طب نصها
مش لازم كاملة
من يوم ما ظهرتي وعاملة
خوف وقلق للحلوين
والنظرة بعينك ليا
بتطل ترد الروح
ده جمال ناقص يتكلم
من يا قمر
من غيره تضلم
ده انا متثبت ومسلم
ابعد لأ مش مسموح
شوفي ازاي جميلة
وانتي كده رايقة
وبتحلوي حتى لو متضايقة
يا نجمة مسكت فيها
وانا مستقتل عليها
سيبي ضحكتك عليكي
عليكي رايقة
وانتي معايا اعملي
زي ما انتي عايزة
ده انتي في الحنية
لازم تاخدي جايزة
عيني آه على تقاطيعك
ده انا ابيع روحي ولا ابيعك
ده انا من لحظة ما شوفتك
دماغي بايظة
آه يا نور حياتي
مافكيش غلطة
اجنبية طيب
ولا ايه دي خلطة
آآآآآآآآآه
يا نجمة مسكت فيها
وانا مستقتل عليها
سيبي ضحكتك عليكي
عليكي رايقة
والضحكة الحلوة ديا
قولي بتخبيها لمين
والنبي خليها مجاملة
طب نصها
مش لازم كاملة
من يوم ما ظهرتي وعاملة
خوف وقلق للحلوين
والنظرة بعينك ليا
بتطل ترد الروح
ده جمال ناقص يتكلم
من يا قمر
من غيره تضلم
ده انا متثبت ومسلم
ابعد لأ مش مسموح
شوفي ازاي جميلة
وانتي كده رايقة
وبتحلوي حتى لو متضايقة
يا نجمة مسكت فيها
وانا مستقتل عليها
سيبي ضحكتك عليكي
عليكي رايقة
شوفي ازاي جميلة
وانتي كده رايقة
وبتحلوي حتى لو متضايقة
يا نجمة مسكت فيها
وانا مستقتل عليها
سيبي ضحكتك عليكي
عليكي رايقة
ابتسم علي الاغنيه اكنها ليها
وصل البيت وطالع شقته
هند فتحت الباب بلهفه شريف
شريف في سره يالهوووي عل القرف اللي انا فيه ولف لهند
شريف ايه يا هند ازيك
هند الحمدلله كويسه طول مانت كويس
شريف امممم يا رب ديما خالتو ازيها
هند نامت
شريف بص في ساعته اه الوقت اتاخر فعلا طيب مش هتنامي انتي كمان
هند مانا مردتش انام الا لما اجيبلك الاكل تلقيك مكلتش طول اليوم
شريف لا انا كلت بره شكرا يا هند
هند بحزن طيب زي ما تحب
شريف صعبت عليه طب خلاص هتيه بس متسهريش تاني عشان تجبيلي الاكل مفهوم
هند ابتسمت بسعاده حاضر ثواني والاكل يكون عندك شريف استنها تيجبله الاكل اخده منها
شريف شكرا يا هند تعبتك معايا
هند ابتسمت تعبك راحه
شريف ابتسم ايوه امال هتعب مين معايا غير اختي الصغيره
هند بضيق تصبح على خير
شريف ببرود وانتي من اهله ودخل شقته مكلش فضل قاعد يفكر في ندي لحد مانام
………….
فادي بضيق الله يخربيتك يا ريم قومي قومي
ريم في ايه بس يا فادي ايه يعني متبسطش
فادي بغضب قومي بقولك انا مش طايقك ولا طايق نفسي
ريم يوووووه انا عملت ايه بس وبعدين انت اللي قولتلي مسيبكش اعمل ايه يعني في ايه مش فاهمه بجد
فادي انا اللي غلطان فعلا يلا بقي بره
ريم بره فين يا فادي انت عارف الساعة كام مينفعش امشي دلوقتي
فادي بزعيق بره يا ريم ياما هقتلك دلوقتي
ريم مافت منه ولبست هدومها ومشيت
فادي اخد شور وحاول يهدي نفسه انا ايه اللي انا بهببه ده ايه ماصدقت رميت ندي في المصحه اللي يخربيتك يا ريم عامله زي اللعنه مش عارف اخلص منها حاجه مقرفه هي السبب في كل حاجه وحشه في حياتي وكمل بندم انا اسف يا ندي (لا ياض صدقت وصعبت عليا ????)
وافتكر موقف بينه ويبن ندي وهما صغيرين
فلاش باك
ندي بتصحي فادي  ادي ادي ادي ادددددي اصحي بقي وعمله تخبطه بايدها الصغيرين
فادي صحي بعصبية وزعق لها  في ايه يا ندي حد يصحي حد كده
ندي بصتله بدموع وسابته وجريت
فادي اووووووف بقي وقام غسل وشه وراح وراها
فادي لقها مستخبيه ورا الشجرة اللي ديما بتقعد عندها
فادي ندي
ندي بصتله بخوف ورجعت لورا
فادي نودي متخفيش مني مش انا ادي حبيبك
ندي بدموع لا انت وحش وبتخوفني
فادي انا يا ندي بتخافي مني انا
ندي ايوه انتي بزلعقلي
فادي ضحك بايه طيب يا ستي انا اسف حقك عليا ممكن تقربي بقي ومتخافيش كده
ندي لا مش هقرب انت شرير
فادي لا والله انا طيب مش شرير متزعليش مني انا اسف حقك عليا مش انا ادي اللي انتي بتلعبي معه
ندي اه بص اشي(ماشي) انا هلكمك(هكلمك) بس مش تزلعقلي(تزعقلي) تاني
فادي ضحك حاضر مش هزلعقك تاني ابدا ابدا
ندي تبتسمت وحضتنه
باك
فادي بندم  متزعليش مني يا ندي انتي الوحيده اللي كنتي بتحبيني من قلبك انا اسف
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسيرة جلادي)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!