Uncategorized

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شروق عبدالعزيز

   رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية عشقي لك تخطى الحدود الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شروق عبدالعزيز

زين بصريخ: سهررررررر
سهر بخضة: اية في اية 
زين بخوف: انتي كويسة صح
سهر بخوف: كككان في ضر**ب نا**ر مين اللي اتصاب 
مصطفي: اهدي حببتي مفيش حد اتصاب دا ادهم بيهزر اهدي ياروحي
زين بغيرة: لا انا ساكتلك من الصبح ابعد كدا وانتي اية رايحة تحضنية علي طول كدا 
ادهم: ياااااعرييييس يرضيك يتعمل فيا كدا 
زين: بقا انت اللي عملت كدا دا انا هق**تلك استني بقا وركض ادهم وضحك عليه زين 
ها قد عاد صديقة مره اخري بعودة زوجتة واطفالة عادت اليه روحه المرحة 
زين بوقا*حة: بقولك اية اقعدي كدا وارتاحي لسة يومنا طويل متستعجليش علي الت*عب  وغ*مز لها
سهر بخجل: علي فكرة انت قل**يل الاد*ب اانا هروح مع ماما اوعي كدا 
زين بصدمة: نعم ياختي تروحي مع مين 
سهر والحمرة تكسو وجهها: بص انت قلي*ل الاد*ب وانا عايزة اروح مع ماما 
زين: اه دا عند ام*ك ان شاء الله يلا بس نمشي وكل حاجه هتبقي تمام يلا…. وغادرت 
سهر: انت جبتني هنا لية انا المفروض اروح وبعدين ماما سبتني لوحدي هنا لية انا لازم اروح 
زين: نعم ياختي انت هبلة يابت ولا بتستعبطي
سهر وهي علي وشك البكاء: اانا عايزة اروح روحني بقاا 
زين: حببتي انتي بتعيطي شش اهدي بس مالك طيب اقولك اية رايك تتوضي ونصلي مع بعض الاول وبعدين اروحك 
سهر بفرحة: بجد 
زين بخبث: اه يااروحي يلاا 
توضأت سهر وارتدت اسدالها وصلوا معا 
سهر: زين صوتك حلو قوي في القران 
زين: طب هاتي ايديك ووضع يدية علي مقدمة راسها وقال الدعاء
اللَّهمَّ إنِّي أسألُكَ خيرَها وخيرَ ما جبلتَها عليهِ وأعوذُ بِكَ من شرِّها ومن شرِّ ما جبلتَها عليهِ
زين بحنية: حبيبي انت خايفة مني  
سهر بخوف: اانا انا عايزة ماما 
زين بحنية: طب تعالي اقعد*ي علي رج*لي تعالي 
سهر: ماشي
زين: قوليلي بقا خايفة مني ياقطتي وقب*ل عنق*ها عدة قب*ل متفرقة 
سهر بتوتر: اانا يعني 
زين: انتي اية بتحبيني صح وبتثقي فيا 
سهر بخجل:  ايوه أانا بحبك بس يعني 
زين بحنية: متخفيش ياروحي انا مستحيل ائذ*يكي اوبااا وشلها واتجه بها الي السر*ير
سهر: انتي هتعمل اية 
زين: ششش وطفي النور وذهبوا لعالمهم الخاص عالم لايوجد به سواهم (نسيبهم بقا مع بعض) 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
“واخيرا الايام رضيو عليا اخيرا جة يا حبيبى يوم ليا ارتاح من قسوة ايامى سبنى اسرح فيك شويه وانسى ايام ضاعو منى نفسى عمرى يعدى بيا وانت بعنيك دول حاضنى” 
ادهم وهو يحضنها من الخلف: اوعدك هفضل معاكي العمر كلة مش هسمح انك تبعدي عني تاني 
سهي بدموع: وحشتني اوي يادهم كنت خايفة اوي مشوفكش تاني انا مش مصدقة اني شوفتك تاني وبقيت في حضنك كنت خايفة اوي علي ولادنا انا بحبك اوي ياادهم 
ادهم بعشق: وانا بعشق ياقلب ادهم ودنيتة ادهم من غيرك مكانش عايش من غيرك جسد بلا روح بعشقك ياحسن حاجة حصلتلي في حياتي بحبك لا بعشق مفيش كلمة توصف مشاعري تجاهك 
سهي: احضني جامد نفسي احس بالدفا في حضنك افتقدة كتير اووي انت اماني وحمايتي وكل حاجه في دنيتي 
قاطعهم صوت اطفالهم وتلك التي تشبه ابيها الي حد كبير 
لينا بغضب: انا مش هروح المدرسة دي تاني بس 
ادهم بستغراب: مالك اميرتي اية الي حصل 
لينا بعصبية: بابا انا مستحيل اروح تاني وحضرتك قولتلي اني معملش مشاكل مع حد يبقا خلاص 
سهي: حببتي تعالي بس قوليلي اية اللي حصل 
لينا: النهاردة الغ*بي اللي اسمه اسر دا خلاهم كلهم يضحكوا عليا قدام الميس  علشان اتلخبط في الاجابة وقعد يتريق عليا اانا لو مسكته هروحة لامه مفشفش 
سهي: مفشفش وامة ادهم انت علمت البت اية ينهار ازرق دي ولا اللي بيتعامل مع المجر*مين 
ادهم بفخر: تربيتي اومال بصي بقا انا عايزك تروحية مفيهوش حتة سليمة 
لينا: اذا كان كدا ماشي هو اللي جابة لنفسه 
سهي بصراخ: انتي مجنونة مش ناقصين مشاكل فاهمة ولا لا  وانت كمان اية اللي بتقولة للبنت دا اوووف منكو اوووف ووجهت حديثها لابنها وانت كمان عملت اية ياملاك يابرئ
تيام برفع اكتافة للاعلي: هو انا عملت حاجة ياست الكل وبعدين عيب تزعقي لابوالادهيم كدا دا مهما كان جوزك 
ادهم برفع حاجب: ابو الادهيم دا اللي هو انا اسلم يارجولة علي كرم اخلاقك 
سهي: عااااااااااااااااااااا يااااارب اية حرام عليكو ارحموني شوية ادهم انت هتتجنني اية دا انت شايف الولاد بقوا ازاي بجد يعني برافوا عليك وصلتهم لمرحلة من التربية لسة متوجدتش…… وغادرت الغرفة غاضبة
ادهم لااولادة: ينفع كدا احنا اتفقنا نبقي صحاب ونهزر مع بعض مظبوط 
لينا وتيام: مظبوط يابابا 
ادهم مكملا: وكمان اتفقنا منتعرضش لحد ومناذيش حد ماذناش صح ولا اية 
لينا وتيام: صح 
لينا: احنا معملناش حاجة غلط يابابي هو اللي غلط واحد حيوا*ن 
ادهم بغضب: ليناااااا احترمي نفسك لو سمعت حرف تاني بالمنظر دا مش هيحصل كويس
اتفقنا نكون صحاب بس وقت الغلط مش هسمح يحصل يلا كل واحد علي اوضتة ولو عرفت باي مشكلة حصلت تاني من حد فيكوا مفيش مصاريف لاخر السنة 
تيام تعالالي 
تيام بخوف: حاضر يابابا……. وذهب خلف ابية 
ادهم: ممكن افهم انت كمان اية اللي حصلاك 
تيام: مفيش يابابا انا كويس 
ادهم بتحذير: تيام في اية 
تيام: بابا انا خايف من بكرا خايف من المستقبل اللي جاي حتي لو حد كلمني بخاف منه مش عارف اتعامل مع حد بحاول اغير كل حاجه بالهزار من شدة خوفي من اللي قدامي لية يابابا انا مش زي لينا لية بخاف هو انا ضعيف اوي كدا 
ادهم جذبه لاحضانة: حبيبي انت مش ضعيف ابدا العالم بتاعنا هو اللي كدا لازم نتاقلم ونحاول نتعايش معاه انت مبتخفش انت اللي واهم نفسك انك خايف منهم لانك متعملتش معاهم فكر كدا هو اللي قدامك دا يفرق عنك اية ولا اي حاجة لية انا مكونش احسن منه واتفوق علية لية اخاف منه وهو زي ويابطل كل حاجه هتبقي كويسة ماشي 
تيام: بابا انا بحبك اوي خليك معانا علي طول متسبناش تاني احنا محتاجينلك اوي
ادهم: انا مستحيل اسيبكوا تاني انتو دنياتي وحياتي كلها يلا حبيبي تعال نصالح ماما اية رايك 
تيام: يلا يامعلم 
ادهم بقرف: معلم غور ياض مشوفش وشك هنا 
تيام بضحك: باي يابو الادهيم 
ادهم: ضرب كف بكف العيال اتجننت او انا اللي اتجننت لما اروح الحق مزتي قبل متنام وذهب الي غرفتة
سهي بغضب وهي تقطع الغرفة ذهابا وايابا: ماشي يادهم ماشي عاااا بارد وقليل الادب 
….: تسلميلي ياروحي والله عارف اني مشوفتش ساعة تربية بس دا مع قلبي وروحي ودنيتي وبس 
سهي بدموع: ادهم الولاد بقوا
ادهم وهو يضع اصبعة علي فمها: شششش كل حاجه هتبقي كويسة ياقلب ادهم ودنيتة وسحبها الي عالم لايوجد بة سواهم 
عاشوا حياتهم وتخطوا مشاكلهم بحبهم 
(انا المسجون وانتِ سجان قلبي ولو اصبح العالم سجنا وانتِ السجان لقضيت بقية حياتي بذاك السجن لوجودك معشوقتي ♡) بقلمي شروق عبدالعزيز
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند خالد 
 ‏خالد: عمر انا لازم اتكلم معاك انا مقدر احساسك دلوقتي ولو حد تاني مكانك مستحيل كان يسمح نرجع انا وريم لبعض انا مقدر كدا كويس ياعمر انا كنت بموت من فكرة اني السبب ورا اللي حصل لحببتي بس مش هقدر ابعد عنها تاني انا حابب اعمل فرح وكل حاجه تاني من الاول وانا دلوقتي جاي اطلبها من اول وجديد 
 ‏عمر: انا وافقت اول مرة اية اللي حصل وقتها انا مش موافق ولا هسمح باللي حصل قبل كدا يحصل تاني طلبك مرفوض ياسيادة الرائد مش هسمح ادمر اختي بايدي المرة دي 
 ‏ريم: عمر انا بحب خالد وانت عارف كدا كويس 
 ‏خالد: قصدك اية ياعمر بالكلام دا 
 ‏عمر ببرود: اعتقد كلامي واضح ياسيادة الرائد 
 ‏خالد بعصبية: عمرر مش ناقص جنان رييم مراتي علي سنة الله ورسوله انت فاهم يعني لو عايز اخدها دلوقتي علي بيتي هعملها لا هيهمني انت ولا اي حد تاني مفهوم 
 ‏انا بعمل كدا علشان مكسرش فرحتها ولا هسمحلك تكسر فرحتها باليوم دا تاني فاهم مش هسمح باي حاجة تدمر سعادتها تاني 
 ‏عمر بابتسامة: وهو دا اللي انا عايزة يصاحبي انا مستحيل افكر بالانانية دي وانا عارف ان صاحبي وعشرة عمري روحي في اختي مستحيل اسمح تفترقوا تاني وكمان انا كل اللي يهمني ان اختي تبقي سعيدة ومبسوطة اوعدني تفضل مبسوطة علي طول ومتجرحهاش ابدا
 ‏خالد بحب: انا بوعد نفسي قبل موعدك ياعمر مستحيل اسمح بدموعة دي تنزل وهو بيمسح دموعها غير دموع الفرح مش هسمح للحزن يدخل حياتنا بايدي ابدا بوعدك انك تكوني حببتي ومراتي واختي وامي وصحبتي وكل دنيتي بحبك… وضمها ولف بيها وسط فرحتها وضحكها 
 ‏بعد مرور اسبوع 
 ‏خالد بضيق: هي اتاخرت كدا لية ياااربي اوف بقا وفجاءة راها تهبط الدرج بيد اخيها وكانت الحورية بفستانها الابيض وحجابها الذي زادها جمالا 
 ‏خالد بنبهار: بسم الله ماشاء الله انتي حقيقية انا مش مصدق ان الجمال دا ليا لوحدي بحبك ❤
 ‏ريم بخجل: وانا بحبك اوي وضمته 
 ‏وانتهي الزفاف واصبحت زوحتة قولا وفعلا 
 ‏وبعد مرور شهرين 
 ‏ريم بغضب: ومين دي بقا ان شاءلله ولازقلي فيها كدا لية حضرتك ولا يكونش….. 
 ‏خالد بغضب: ريم كفاية كدا انا سكتلك كتير لكن مش هسكت اكتر من كدة مفهوم انا مقدر غيرتك بس متبوظيش شغلي وقولتلك مليون مرة انا… سكت عندما راي دموعها 
 ‏خالد بحنية: حببتي انا اسف والله اسف اهدي جذبها لاحضانة اهدي حقك عليا خلاص والله مش هتعصب تاني 
 ‏ريم بدموع: انت بتحبها وانا لا 
 ‏خالد: صبررني ياارب يابنتي بس والله انا مبحبش غيرك ياطفلتي المدللة
 ‏ريم: وكمان هتحب بنتنا اكتر مني 
 ‏خالد بعدم انتباه: انا مستحيل احب حد اكتر منك ياعمري انتي وبعدين دي هتبقي بنتن…. اية قولتي اية 
 ‏ريم: وهي تضع يده علي بطنها انا حامل 
 ‏خالد بعدم تصديق: بتتكلمي جد يعني انا هبقي اب بجد دا اخلي خبر في حياتي انتي من النهاردة مش هاتنزلي من علي السرير دا خلاص انا اللي هعملك كل حاجة بحبك اووي ❤
 ‏واستمرت الحياة بينهم بحبهم وعشقهم استطاعوا مواجهة المشاكل وكونو عائلة سعيدة وبكدا انتهت قصة خالد وريم  وهنكمل ان ان شآء الله مع باقي الشخصيات دمتم بخير 
يتبع….
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!