Uncategorized

رواية بنات زينب الفصل السابع 7 بقلم سما أحمد

 رواية بنات زينب الفصل السابع 7 بقلم سما أحمد

رواية بنات زينب الفصل السابع 7 بقلم سما أحمد

رواية بنات زينب الفصل السابع 7 بقلم سما أحمد

وقفنا المره اللي فاتت لما سليم عامل خطه مع البنات ويونس انهم هيمثلو علي زينب انهم بيكره بعض ومحدش فاهم ليه لغايه دلوقت 
نبدأ 
يونس جدو انا قولت للعيله كلها تتجمع في المكتب تحت عشان ننزل تفهمهم 
سليم كويس وزينب لسه زي ما هي في اوضه لوحدها 
يونس اه والاوضه عازله للصوت يعني مستحيل تسمع اي كلمه بتحصل برا 
سليم كويس يلا يا بنات ننزل 
ونزلوا علي اوضه المكتب 
معاذ انت منزل العيال دي معاك ليه يا جدو 
نور عيال في عينك اتلم ياض مش معنها اني سكت لك تظيط 
معاذ لسه هيتكلم 
سليم بس يا معاذ اتكلم عدل مع بنت عمك وايدك متتمدش عليها تاني 
معاذ هو مش انت اللي قولت نعملهم بطريقه وحشه 
سليم اه هفهمكم وحكه كل حاجه 
كريم بس ليه يا جدو 
سليم هتفهم في الوقت المناسب 
كارما والوقت دا هيجي امتي 
سليم لسه مش عارف 
مريم سيبكم من الكلام دا وبصت للبنات وكملت تعالوا يا حبايبي 
سما قربت منها 
مريم انتي سما صح 
سما اه يا طنط هو حضرتك تعرفيني 
مريم اه انت اتولدي علي ايدي 
سما بجد 
مريم اه انا وريم مامت يونس اول ناس شوفنا عينكي الحلوه 
محمد كل حاجه كانت كويسه لحد ما انتي اتولدي 
سليم محمد اسكت 
سما ليه هو انا عملت اي 
مريم بتوتر لا يا حببتي انتي مالكيش زنب في حاجه 
شهد وانا مشفتونيش 
رامز لا يا حببتي ملحقناش صح انتوا اتولدو وراه بعض بس حصل مشاكل كتير اوي في الفتره دي 
سليم وقبل ما نور ماتتولد ابوكو مات 
سما اتقتل 
كلهم اتصدموا 
سليم قرب عند سما انتي جبتي الكلام دا منين 
شهد ماما هي اللي قالت كدا 
نور وقالت إن ولسه هتكمل شهد مسكت ايدها 
سليم ان اي 
سما ان انت اللي قتلته 
سليم رجع لوراه واقعد علي أقرب كرسي ليه 
سما جدو انا مش قصدي والله بس دا اللي ماما كانت بتقلهولي من اول ما اتولدنا 
شهد لحد ما اعرفنها ان كل دا كدب 
نور عشان كدا احنا بنساعدك دلوقتي يا جدو 
سليم طب عرفته ان كل دا كدب ازاي 
سما انا هحكيلكم احنا لحد ما اكنا في ثانوي احنا كنا بنكره عيله بابا كره العماء عشان عارفين ان انتو اللي قتلتوا لحد ما 
بلاش باك 
سما في ٣ ثانوي وشهد في تانيه ونور في اولي 
سما ماما احنا هنروح هننزل بقى عشان الرحله متفتناش 
زينب ماشي يا بنات خلي بالكم من نفسكم 
ونزلوا راحوا اسكندريه 
وأثناء رحلتهم قبلهم راجل شكله غريب في مكتبه قديمه كانوا داخلين يستكشفها 
الراجل انتوا بنات عبدالله 
سما وهي بتخبي أخواتها وراه نعم انت مين وتعرف بابا منين 
الراجل تعالي يا سما متخفيش علي اخواتك 
سما مسكت ايد اخواتها وراحت وراه
الراجل طلع صندوق قديم وادهلهم خدو انا كنت مستنيكم من ساعه من اتولدتم 
سما مسكت الصندوق وفتحته لقيت جواب واول ما فتحته قالت دا خط بابا 
الراجل عرفتي ازاي 
شهد من جواب الحب اللي كان بابا بيكتبها لماما 
نور ماما علي طول بتقرهلنا 
سما بس عشان اقراء 
نور بتزعقيلي ليه 
شهد بس يا نور 
الراجل خلاص خلاص متتخنقوش 
سما قرت الجواب بناتي الجمال سما وشهد والطفل التالت اللي لسه مش عارف ولد ولا بنت 
نور قطعتها دا انا يا بابا نور 
سما بس يا نور هو مكنش يعرف 
وكملت 
نتيجه كلمه من أربع حروف هي نهايه زينب والسبب سما 
زينب بتكدب وهتكدب متصدقوش حاجه بتقولها وابويا كويس 
سليم هيساعدكم في الوقت المناسب 
عز هيرجع لما شراه النهايه تبدأ ولما الطفل الثالت يبقى عنده ٢١ سنه 
بحبكم يا بنات زينب انتوا والطفل التالت 
نور يووه انا نور مش الطفل التالت 
شهد هو ليه بابا بيقول علي ماما كدابه 
سما وبيقول اني هجيب نهايه ماما من كلمه مش فاهمه حاجه 
نور طب مين سليم اللي هيسعدنا وبصت للراجل انت سليم 
الراجل لا 
نور يووه امال 
شهد انتي مسكتي في سليم وسيبتي عز 
سما بس انتوا الاتنين الرساله دي هتفضل معانا لحد ما نقبل سليم او عز وهما هيفهمنا 
الراجل عبدالله كان متأكد انك انتي اللي هتخلي بالك من اخواتك والرساله 
شهد طب يلا نرجع للجروب عشان محدش يقول لماما 
نور يلا 
سما مسكت ايد اخواتها ومشيت شويه بس الراجل ندلها 
الراجل بنات زينب 
البنات بصو 
الراجل متنسوش عز ها متنسوش 
سما ابتسامته ومشيت هي وأخواتها وكملوا حياتهم عادي وفضلوا محافظين علي الرساله 
نرجع 
سما احنا دلوقتي عرفنا انك سليم اللي هيسعدنا طب ليه اول مره قال ابويا وتاني مره قال سليم 
سليم اول مره مكنش يقصدني انا كان 
محمد بدموع قطعه كان يقصدني انا علي طول بيقولي يا ابويا 
نور يعني قصده انك كويس تمام دي فهمنها 
سليم ولما قال سليم كان يقصدني انا عشان علاقتي مع عبدالله عمرها ما كانت اب وابنه علي طول كان بيقولي يا سليم 
شهد طب مين عز حد هنا اسمه عز يا جماعه 
سليم عز مستحيل يرجع 
سما ازاي بابا قال ان عز هرجع لما الطفل الثالث اللي هو نور يبقى عنده ٢١ سنه يعني من شهر وكمان مع بدايه النهايه والمفروض النهايه اللي احنا مش فاهمنها بدأت 
سليم عز مات من قبل ما تتولدو 
نور قعدت يارب بقى علي الجنان اللي احنا فيه 
شهد طب ازاي سما هتبدا نهايه ماما بكلمه من أربع حروف 
سما واي نهايه ماما دي انا مش فاهمه حاجه وفجاء برقت 
سما انا فهمت الكلمه اللي بابا قصده عليها 
يونس اي هي 
سما بصتله بحبك 
يونس اي بجد 
سما بجد اي الكلمه اللي بابا يقصدها بحبك 
سليم عرفتي ازاي يا سما 
سما بابا في كل جواب كان بيكتبه لماما كان بيقول عايزه اقولك حاجه يا زينب هي كلمه من أربع حروف بحبك كدا هو قصده النهايه قصده نهايه الجواب والكلمه اللي من أربع حروف هي بحبك بس انا هتبقي نهايه ماما ازاي بكلمه بحبك مني انا 
نور ثواني بيقول نتيجه كلمه بحبك يعني قصده جواز سما 
شهد ازاي يعني مش فاهمه 
نور هفهمكم سما لما هتحب حد هتقوله بحبك ونتيجه لكدا هتتجوز
سما صح دي حاجه احنا فهمنها بس جوازي هيجيب نهايه ماما ازاي 
سليم انتوا مسكين في جواز سما وسايبين ان في واحد مات المفروض يرجع 
سما جدو انت معك صوره لعز دا او تعرف هو مين 
سليم اه معايا صوره وكمان دا مش حد غريب عليكن دا جدكم ابو زينب كريم افتح المكتب بتاعي هتلقي في صور قديمه هاتهم 
كريم حاضر وراح جبهم 
سليم دور فيهم واد الصوره لسما 
سما مستحيل ازاي 
يونس مالك في اي 
سما شهد نور مش دا الراجل اللي ادنا الجواب 
……اه انا 
يتبع…
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد