روايات

رواية فتاة وأربع شباب الفصل الثالث 3 بقلم ملك أيمن

 رواية فتاة وأربع شباب الفصل الثالث 3 بقلم ملك أيمن
رواية فتاة وأربع شباب الفصل الثالث 3 بقلم ملك أيمن

رواية فتاة وأربع شباب الفصل الثالث 3 بقلم ملك أيمن

تاني يوم الكل صحي ونزل حتي ليث الا هي فاقت وبصت للاوضه باستغراب وافتكرت انها جت لي ليث بليل وافتكرت كلامه
نجمه: كان قصده اي بالكلام ده
قامت راحت اوضتها اخدت دش ولبست اليونفورم المدرسي وكان عباره عن جيب رصاصي قصير عند الركبه وتحته شراب فليه وقميص ابيض ولمت شعرها ديل حصان ونزلت كانو الشباب ع الصفره
نجمه بابتسامة: صباح الخير
الكل صباح النور
ليث: ده كله نوم بقيتي كساليه
نجمه: محستش بنفسي
مسلم: عندك دروس انهارده
نجمه: اها اتنين
غيث: ع كده هتخرجي الساعه كام
نجمه:  ع الساعه ٣ كده
معتصم: حلو اوي خلصنا يلا ياهانم ياصغننه قدامي عشان اوصلك
ليث وهوا بيقوم: لا هوديها انا في سكتي وانتو اسبقوني ع الشركه
الكل ماشي قام مسلم باس راسها
مسلم: خلي بالك من نفسك
نجمه: حاضر
معتصم باس جبينها
معتصم: اي حاجه رني عليا
نجمه: اشطا ياميمو يا جامد
غيث من بعيد: ملكيش دعوه بالشباب مفهوم
نجمه: مفهوم وقامت حضنته ابتسم وملس ع راسها
غيث: يلا يلا هنتاخر وخرجو كل واحد ع مكانه
_______في عربيه ليث
ليث: مفيش حاجه عاوزه تقوليها
نجمه: ابدا هقول اي
ليث: ماشي انا معاكي للاخر يانجمه اما نشوف اخرتها
نجمه: لو سمحت متتكلمش كده معايا عشان بتقلقني
ليث: انتي الي قلقانا كلنا بس ماشي كل شئ باوانه حلو يانجمه انزلي وصلنا
كانت نازله والحزن باين عليها مسك ايديها وقرب باس خدها
ليث: معاكي فلوس
نجمه: الكريدت يتاعت معتصم معايا سابهالي الصبح في اوضتي
ليث: طيب يلا يام شغر احمر ع فصلك نزلت دخلت المدرسه وهوا مشي
_____في الشركه دخل غيث بهيبته المعتاده الحاده عينه ثابته ع مكانه دخل مكتبه و وراه السكرتيره قلع چاكيت البدله وحطه ع ضهر الكرسي وقلع النضارة
غيث: اي البرجرام انهارده
ماسه: احم عند حضرتك اجتماع مع بقيت الرئساء وغدا مع العميل الفرنسي و……. الخ بقا
غيث: اوكي اتفضلي ع شغلك
ماسه: هوا م ممكن اطلب طلب من حضرتك يعني لو مش
رفع نظره ليها
غيث: سامعك من غير لقلقه
ماسه بصوت رقيق: احم ك كنت محتاجه ازن انهارده بس هرجع قبل ما البريك يخلص
غيث: اقدر اعرف سبب الاذن
ماسه: هوا يعني بصراحه
غيث: تمام يا ماسه اتفضلي وقت ما تحبي تمشي امشي بس ياريت تخبريني قبلها
ماسه: شكرا جدا عن اذنك وخرجت
غيث: وبعدين بقا اوف ركز ياغيث ركز في شغلك وبس
______فس مكتب معتصم
كان مسلم عنده دخلت السكرتيره
هنا بدلع: معتصم بيه الورق الي حضرتك طلبته بخصوص الثفقه الارمانيه
معتصم من غير مايرفع نظره: شكرا ياهنا اتفضلي ع مكتبك
خرجت
مسلم: اي الهنا ده ياجدع
معتصم: مسلم وبعدين بقا
مسلم: خلاص ياعم كلكم عندكم سكرتيره الا انا راجل. اي الحزن ده
معتصم: امشي ياض ع مكتبك خلص الي وراك هنمشي بدري انهارده عشان نتكلم سويه نع نجمه
مسلم: نجمه فكرتني الساعه مام
معتصم: تقريبا واحده لي
مسلم وهوا بيقوم: ابدا هطب عليها
معتصم: مسلم بلاش مشاكل قصاد صحابها
مسلم: عيب عليك يلا سلام وخرج
________في مكتب ليث كان مندمج مع الورق حاتط چاكيت البدله وحطه ع ضهر الكرسي ومشمر كمام القميص تليفونه رن
ليث: الو اي يامعتصم في اي
معتصم: تعاالا يلا ياعم الاجتماع
ليث: جاي اهو سلام وقفل واخد الورق وراح ع غرفه الاجتمعات
_______عند مسلم وصل المدرسه ودخل كان وقت بريك دور بعنيه وسط البنات والهمسات الي حواليه واخيرا لمح بنت من زميلتها
مسلم: لو سمحتي ياااا
ليل: نعم
مسلم: مش انتي زميله نجمه احمد
ليل: ايواه انا مين حضرتك
مسلم: اااه انا قريبها تعرفي هيةفين
ليل: هي قاعده في الكفاتريا
مسلم: شكرا وراح الكفتريا دور بعنيه كانت قاعده مع البنت الي حظروها منها قبل كده راح نحبتها مسك ايدها قامت معاه بتوتر
البنت: اي ده اي ده ليكي في الاشقر طب كنتي قولتي بدل كا انا بعرض عليكي سود كده
مسلم: هششش ولا نفس يلا قدامي وصلها الڤيلا وقعدت وهي بتعيط من الخوف وصلو بقيت الشباب
ليث: اي ده مالك يانجمه
نجمه: ان انا انا و ولله
مسلم حكلهم الي حصل والي شافه والي البنت قالته
ليث بهدوء: ممكن تليفونك
نجمه: بس
ليث: نجمه مش هكرر كلامي التليفون ناولته الفون فتحه ودخل ع الشات بينها وبين البنت دي ةوكانت بتبعت لها صور شباب وتقولها ان دول عاوزنها كانت متوتره جدا قطع صمتهم صفعه ضاوت المكان بصوتها
معتصم ومسلم جريو وقفو قدامه لانه اول مره يعملها
مسلم: ليث انا مش بقول عشان تضرب*ها
غيث: ع اوضتك ومفيش تليفون يلا وبزعيق قلت يلا طلعت تجري ع فوق وصوت شهقتها عالي
معتصم: لي عملت كده ياليث دي اول مره معملتهاش وهي صغيره هتعملها وهي انسه
ليث: لازم تفهم انه غلط عشان كده كانت مداريه
مسلم: لقيت حاجه في الشات
ليث؛ بتبعتهلها صور شباب وتقولها ده عاوزك وده بيحبك
غيث: المهم رد نجمه
ليث: لا كانت بترفض
مسلم: اطلع صالحها مش هتسكت يلا
ليث: طيب وطلعلها والشباب كل واحد راح اوضته عشان يغيروز
______عند ليث وقف قدام الاوضه سامع صوت عياطها خبط ودخل كانت نايمه ادته ضهرها ابتسم وراح قتد جنبها
ليث: مش هتبصيلي
نجمه: لا واطلع بره
ليث
يتبع ……
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد