روايات

رواية فتاة وأربع شباب الفصل الخامس 5 بقلم ملك أيمن

 رواية فتاة وأربع شباب الفصل الخامس 5 بقلم ملك أيمن
رواية فتاة وأربع شباب الفصل الخامس 5 بقلم ملك أيمن

رواية فتاة وأربع شباب الفصل الخامس 5 بقلم ملك أيمن

مرضيوش يركبو المني باص وركبو عربياتهم متجهين للغردقه
المني باص وقف استراحه
نجمه: ليث وقف شويه نرتاح وادخل الحمام
ليث: حاضر وركن ع جنب
نزلت هي وغيث ومسلم ومعتصم نايم وليث قال هروح اشتري حجات وهما اخدوها للحمام وقفولها وهي دخلت
مسلم: اااه ضهري اتكسر من معتصم
غيث: هههه تستاهل
مسلم: اه ياخويا قاعد قدام ولا همك حاجه من الي ورا
غيث: نوق بقا عيل نقاق
قاطع كلامهم قرب شاب طويل وعريض هيئته اقول انه حاد بعض الشئ
الشاب: هوا ده حمام رجالي
غيث: لا بس اظن ينفعك
الشاب: افاندم
مسلم: لا ياكابتن ده حريمي كان هيمشي خرجت نجمه
نجمه: اي في اي
الشاب باعجاب: حضرتك من جروب المدرسه
مسلم: اظن مطلعش ده الحمام يلا ياقلبي شوق طريقك بدل ما اخليك تعملها هنا
الشاب: نعم في اي مالكم انتو مين اساسا
غيث: ياعم انت هتخطبني ماتشوف رايح فين
ليث وهو جاي: في اي ياشباب صوتكم عالي لي
الشاب: انا سالت طالبه هي من المدرسه ولا لا معرفش الاساتذه مالهم كده انا مدرس لاوله وعارف ان تالته وتانيه معانا عشان كده سالتها
نجمه بصوت رقيق: احم ايواه يامسيو انا من المدرسه تانيه
الشاب: اتشرفت يا
نجمه بصت لي ليث: نجمه اسمي نجمه
الشاب: اتشرفت يانجمه فرصه سعيده ومشي
غيث: عيل غتت
نجمه: ع فكره مكنش في داعي للي حصل ده
مسلم: انتي مشوفتيش نظرته احنا شباب ونفهمه
نجمه؛ ايواه بس مش للدرجه
غيث بعصبيه: مخلصنا بقا الله عدي قدامي امشي يلا
بصتله بدموع وبصت لي ليث الي بيتابع بهدوء كعادته ومشيت راحت للعربيه
مسلم: عليا الط*لاق انت عيل نكدي وراح وراها
غيث كان هيمشي ليث مسك ايده
ليث: خف عليها شويه ومشي
غيث: اووووف وراح وراهم ركبو واتحركو وهي منزله راسها بتعيط بصمت هي بتحترم غيث لكن دايما خوفها منه متملك منها
ليث بص في المرايا شافها موطيه راسها وهي بين مسلم ومعتصم
ليث: اظن الموضوع مش مستاهل ده كله ياانسه نجمه
مردتش عليه وده عصبه وقف ع جنب ولف لهها مسلم حجب الرؤيه عنه خاف يضربها وهي رجعت لورا بخوف منه وظهرت دموعها
ليث بصدمه: انتي انتي بتعيطي لي وسع يامسلم ومسك وشها بين ايديه وقال اهدي خلاص مفايه عياط بقا
غيث بندم: احم انا اسف
نجمه بصتله وسكتت وحركتها دي ندمته اكتر ع معاملته ليها لكن هوا خايف عليها ليث اتنهد وغمز لمسلم عشان يفكها ورجع كمل سواقه بعد فتره من مناكشه مسلم ليها لكن هي ساكته وصلو وعرفو اوضهم وكل واحد طلع الغرفه الخاصه بيه دخل اخدت دش وخرجت وضبت شنطه هدومها ولبست شورت قصير ابيض وتيشرت يغطي نص بطنها زيتي ووقعدت ع السرير ومسكت كتاب تقراء فيه
_________♡______♡____
عند مسلم كان قاعد زهقان قام وقف في البلكونة وكان معتصم واقف في بلكونته
مسلم: سلاما قولا من ربا رحيم ااااي اعمل اي صوت الله
معتصم: بس بقا ياعم عشان مقريف اوي
مسلم: مهو من النوم نمت من ساعت ما طلعنا لحد ما وصلنا اي غيبوبه معانا في العربيه
معتصم: نينيني اي الملل ده ياعم
مسلم: قالو هننزل ع الساعه سبعه
معتصم: ااه صحيح نجمه مالها
مسلم حكاله كل حاجه
معتصم: غيث ماسك اوي لازم نكلمه البت كده هتكرهه
مسلم: عارف لما بتزعل مننا دماغي بتعمل الف سينارسو منهم انها هتدور ع اهلها او هتمشي وتسيبنا
معتصم: خيالك واسع
مسلم: يمكن يلا هدخل اريح شويه
معتصم: وانا هدخل اخد دش واكلم الموزه
مسلم: ماشيه معااااك
معتصم حدفه بمخده وقاله: بطل نق يابن النقائقه
____♡____♡__________♡
عند غيث اخد دش ووضب شنطته ولبس شيروال اسود وتيشرت اسود  وقعد يلعب في الفون شويه جت في باله نجمه وقال هيصالحها لما ينزلو ويجبلها هديه ويعتذر منها
___♡_____♡__________♡
عند. ليث كذالك اخد دش ولبس ترينج عباره عن شيروال زيتي وتيشيرت ابيض وقال انه هيروحلها
كانت قاعده الباب خبط قامت وقتلت
نجمه: مين
ليث: افتحي يانجمه ده انا
فتحتله ودخلت وهو دخل وراها بلع ريقه وبعد نظره عنها اول مره تاخد راحتها قصاده كده لفتله وافتكرت لبسها دخل الحمام بسرعه لبست ترينج اسود في ابيض وخرجت
نجمه: احم انا اسفه نسيت
ليث: ولا يهمك ممكن نتكلم شويه
نجمه: طبعا وقعدو
ليث: ممكن اعرف كنتي بتعيطي لي
نجمه: مكنتش بعيط اساسا انا
ليث: مش عاوز كدب
نجمه اتنهدت: ولله انا بحبه بس هو شديد وبيخوفني و وكمان ان انا
ليث: كملي انتي اي
نجمه: بخاف منك قالت كده وي وطت راسها في الارض بصلها بدهشه امتي خوفها ايواه من ساعت الالم وهي خايفه منه لو رفع ايده بحركه تلقائيه بتخاف لعن اليهود الف مره ع غبائه وقام قرب منها ومسك ايديها
ليث: عارفه يانجمه انا طول عمري شايفك عاليه عاليه اوي صعب الوصول ليكي اسم ع مسمي احنا الي ربناكي وصعب علينا نشوفك بتغلطي ونسكت و واني مديت ايدي فا دي اول واخر مره ولله لان الغلط المره دي كان كبير وصعب يتسامح فيه خليكي عارفه انتي مهما كبرتي هتفضلي نونه بالنسبه ليا مش عاوزك تزعلي مني ومتخافيش انا الوحيد الي لو هربتي من الدنيا كلها تعاليلي فاهمه هزت راسها بايواه وحضنته وصوت شهقاتها عالي
ليث: متفقناش ع عياط ع فكره
نجمه: هو هوا ان انا ليا ا اهل
السوال في حد ذاته صدمه غير متوقعه بلع ريقه وقال
ليث: لي السوال ده احنا زعلناكي يانجمتي هه
نجمه: تؤتؤ بس البنات كلها بتقولي فين اهلك ازاي عيلتك كلهم اربعه بس الي هما انتو
مسلم وهوا داخل: عادي ياقلبي قوللهم انتو مالكم
ليث: كنت بتلمع اوكر صح
مسلم: حد لله محصل بالصدفه بس سمعتها بتعيط فا افتكرت عملتلها حاجه فا قولت اهجم بس
ليث: ده ع اساس انت الي هتحوش
معتصم: هههههه ده لو اتنفخ فيه هيطير
مسلم: بزمت اهلك ياجدع كل العضلات دي ومش عجبك
معتصم: يااخي اتنيل دول نفخ لو دوسنا عليهم هيصفرو
مسلم: اجي اوريك نفخ ولا لا
ليث: بااااس اي ولاد اختي اسكتو
دخلو حضنو نجمه زي عادتهم هي في النص وهما حواليها وكانت بتعيط
مسلم: دموعك غاليه يانجمه اهلنا واهلك ربنا يانونو
معتصم: بلاش تفكري في كلامهم الي يكلمك قوليلو روح اسالهم انت
ليث: اه ومعتصم يتدرب فيهم كل يوم
معتصم: هيحصل ع فكره ليكي حصه لما نرجع
نجمه مسحت دموعها-حاضر
غيث واقف ع الباب بيبصلها بزعل من نفسه قرب منها وزق مسلم ضحك علي عفويته وقعد حضنها وقال
غيث: انا اسف يتقطع لساني قبل ما بزعقلك كده
نجمه: مش بالسهوله دي يااستاذ
غيث: ههههه ليكي هديه اول ماننزل من هنا
نجمه: يحي العدل
مسلم: البت دي منفصمه ولله
نجمه: كتك انفصام في دماغك
مسلم بضحك: اجي افصل راسك عن جسمك دلوقتي واللعب بيها كوره كفر
نجمه: نينينيني
دق دق دق
ليث بص للباب الي كان واقف شاب مركز مع نجمه وهي واقفه ع السرير راح ليث وقف قصاده منعه من رؤيتها
ليث: افاندم
الشاب: احم جروب المدرسه نزلو ع الشط
ليث: شكرا اتفضل انت نزل الشاب
ليث: يلا ياشباب كل واحد ع اوضته يلبس هننزل نونو لبس قصير هشلوحك اشطا
نجمه: اشطا يازميل
معتصم خبطها ع راسها بخفه: اي الالفاظ دي في الانوثه هفقد الثقه في الستات بسببك
نجمه: رخ”م
جهزو و
يتبع ……
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!