Uncategorized

رواية هل من أمل الفصل السادس 6 بقلم راندا علي

  رواية هل من أمل الفصل السادس 6 بقلم راندا علي

رواية هل من أمل الفصل السادس 6 بقلم راندا علي

رواية هل من أمل الفصل السادس 6 بقلم راندا علي

مني دخلت الأوضه لقت مسج من اياد فرحت جامد بداءت تقراءه
اياد / مني انا مترنيش عليا تاني ولو رنيتي هتلاقي الخط مغلق لاني بعد المسج دا كسرته انا مسافر امريكا هكمل باقي تعليمي هناك وللاحسن تنسيني لاننا مش لبعض انا مش بتاع جواز ومستحيل اتجوز وحده نم*ت معاها  انتي كنتي عجباني مش اكتر واللي حصل مابنا انا مش عارف ازاي عملت كدا ف كانت غلطه من غير قصد بعتذر
بقلمي /Randa Ali
مني كأنها مش مصدقه وف عالم تاني ودموع نازله علي وشها /كانت غلط ازاي غلطه توعدني بلجواز وتلم*سني وغلطه لااا اكيد مش صح هو قالي بحبك وبصوت عالي وانهيار /ه.ه.هو قالي بحبك ازاااي وبقت بتلطم علي وشها /اقول لاهلي اي قولهم بع*ت نفسي لواحد كنت بحبه اقولهم اي طلع كداب اعمل اييي
  ????????????????????????????????????????????.
حسام قاعد عمال يفكر فيها وأزاي هي اخدت كل تفكيره من اول مره /انا مستحيل اسبها
 ????????????????????????????????????????????
اسد خلص التحقيق اللي كان عندو ونازل عشان يروح ركب عربيته وهو بيسوق عمال يفكر فيها وراح طلع علي الجناح كانت فريده نايمه علي الركنه وحاطه الهاند فري ف ودنها وبتسمع اغنيه 
بقلمي /Randa Ali
اسد قرب منها وقفل الاغنيه وشال الهاند من ودنها ولمس خدها وبعد خصلات شعرها عن وشها وبا*سها بكل رقه ف خدها وف رقبتها ولسه هيقرب منها فتحت عيونها بخضه لمس خدها برقه هشش اسد/ متتخضيش دا انا
بصتله باستغراب وخوف
اسد قالها /متخفيش
ابتسمت كانت اول مره تبتسمله
اسد سرح فيها وشدها وحضنها جامد 
فريده كانت مستغربه
اسد هو بيبص ف عيونها/ف حاجه بتوجعك 
فريده بطفوليه / لا انا كويسه انت اهو حلو خالص وطيب
اسد ضحك علي طفوليتها/لي حد قالك اني شرير
فريده ببراءه/لا بس بتض*ربني دايما 
اسد هو بيلمس علي شعرها /انا اسفه مش هعملها تاني 
بقلمي /Randa Ali
(اول مره يعتذر لحد)
فريده ببراءه ابتسمت /وعد
اسد هو تايهه ف عيونها / وعد
وقرب منها وبا*سها جامد وهي كانت ف عالم تاني اسد بعد عنها عشان تتنفس كان وشها كله احمر 
اسد حب يكسفها اكتر/ مكنتش اعرف انك جميله كدا وقرب وبا*سها ف رقبتها 
بقلمي /Randa Ali
الباب خبط بعد وهو متغاظ وبغضب فتح الباب 
الداده / اسد بيه
اسد / نعم ي داده
الداده/ البيه الكبير بيقولكم الاكل جاهز
اسد / حاضر ونزلت هو دخل
كانت فريده واقفه قدام المرايا وشها كله احمر ومكسوفه جامد 
راح اسد وحضنها من ظهرها وبا*سها ف رقبتها 
اسد / يلا عشان الغداء جاهز
فريده بكسوف توتر من قربه /ح.ح.حاضر
ضحك عليها 
تعدلت وصتله بطفوليه/ انت بتضحك عليا 
اسد / لا خالص هو مين يقدر يضحك علي القمر
تكسفت اكتر وراحت تلبس 
اسد اي دا
كانت مطلعه بنطلون جينز وتيشرت كات
فريده ببراءه/ اي لبسي هلبس
اسد / لا والله مانا عارف اوعي كدا
قعد يدور في لبسها كله مش لاقي حاجه محترمه
اسد بغيظ / هو كل لبسك كدا
بصتله / مهو حلو اهو مالو كل دا مش عاجبك
اسد شدها من خصرها وخبطها ف الدولاب وحاوطها وبصلها 
فريده كانت متوتره
اسد بغيره / لبسك دا انا وبس اللي اشوفك بي كفايه سايبك بشعرك 
بقلمي /Randa Ali
فريده / لي هو انت غيران
اسد بتغير الموضوع /لبسك دا يتغير كله وراح عند الدولاب/اخيرا لاقيت حاجه عدله شويه مش اووي بس لغاية مننزل نشتري
كان دريس نبيتي رقيق وطويل وبكم
بصتله / لادا مش متعوده البسه
خبطها تاني ف الدولاب
اسد بغيره وبا*سها جامد وبعد عنها شويه
اسد /من هنا ورايح لبسك كل هيكون دريسات
فريده هتم*وت من الخجل مسكت الدريس من غير ولا كلمه وراحت الحمام تلبس
بقلمي /Randa Ali
اسد هو انا جرالي اي لي بعمل كدا وتغيرت معاها بس لما بتكون قدامي بنسي كل حاجه هي غير أمها انا واثق عقله :لا اكيد زيها وهتكسرك تاني 
قلبه : لا مش زيها اكيد
باااااااااسس 
طلعت فريده بخضه من صوته كانت لابسه دريس ورافعه شعرها ولابسه صاندل اسود وحاطه روج احمر كانت زي الحوريه جميله اوي 
اسد سرح فيها وفاق من شروده بغضب / اي دا وقرب منها وخبطها ف الحيطه وحاوطها 
فريده بدموع وخوف /د.د.دا روج
اسد بغيره وغضب/ والله مانا عارف وقرب با*سها جامد ومسح الروج 
بقلمي /Randa Ali
وبصلها دا ميتحطش غير ونتي ف الجناح 
وسابها ودخل يلبس 
فريده حطت أيدها علي شفايفها وابتسمت 
طلع وكان لابس شورت اسود علي تيشرت اسود مخطط ف ابيض 
ومسك أيدها ونزل نزلت
 با*ست جدها 
اسد كان حاسس بغيره / وشدها قعدها جنبه
جدو ابتسم بخبث/ عامله اي فريده 
فريده الحمد لله ي جدو
 وكلهم نزلو حتي حسام
كانت عيون حسام بدور علي مني
اسد / فين مني 
الجد / مش عارف
اسد/ ي داده قولي ل مني تنزل طلعت الداده
مني كانت منهاره من عياط مبطلتش عياط
الباب خبط
مني قامت مسحت وشها فتحت 
الداده /. مني هانم انتي كويسه
بقلمي /Randa Ali
مني بصوت محبوس بدموع/ايوا ي داده عاوزه حاجه
الداده/ البيه الكبير والبيه اسد عاوزينك
مني / حاضر دخلت غسلت وشها ونزلت
اول منزلت عيون حسام كانت عليها
مني / نعم ي جدو
الجد / ي بنتي يلا نتغدي
مني / لا مش جعانه
اسد / يعني اي من امته الكلام دا يلا اقعدي شدها جدها وقعدها جنبه
حسام عينه عليها
حسام / هو انتي كويسه
الكل بص 
مني / اه كويسه بس مش نايمه
وقعدو ياكلو
جت تاكل حطت أيدها علي بوقها وقامت بسرعه و
يتبع…
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!