Uncategorized

رواية دم ملوك 2 الفصل الخامس 5 بقلم يمنى محمد

 رواية دم ملوك 2 الفصل الخامس 5 بقلم يمنى محمد
رواية دم ملوك 2 الفصل الخامس 5 بقلم يمنى محمد

رواية دم ملوك 2 الفصل الخامس 5 بقلم يمنى محمد

طبعا فاكرين احنا قفنا فين
نزل يونس الجنينه بقى مصدوم لما شاف جدو واقف على رجله
بس قبل ما يصدر اي رد فعل ما لقاش غير طلقه نار طلق نار بيضرب عليهم
 وفجاه سليم  وقع في النصف  من ضرب النار
ساد  الصمت لثواني ما حدش عارف حاجه ولا حد فاهم حاجه ايه اللي بيحصل
 سليم وهو مضروب بالنار بدريه
 تصوت وتصرخ وتشد في شعرها وتحطوا ترابها على شعرها يا سليم يا ولدي فوق يا سليم انا ما صدقت لقيتك يا سليم
 رد علي يا قلب امك يا سليم رد على يا كبد امك يا سليم
????????????????
 كل ده و يونس واقف مكانه مش عارف يعمل اي حاجه المنظر مخليه فقد اعصابه
 فاق على رعشه من اخوه
  نزل شال اخوه وبعدين وداه العربيه
الغفر اللي عنده الغفر جاب العربية وحط سليم وطلع على اقرب مستشفى
وبدريه  بتجري وراء العربيه زي الهبله يا ولدي استناني يا ولدي استناني
***************، 
 المسؤول بقى اللي ضرب عليهم النار
 طبعا  سراج هو اللي الاامر
ان هو يضرب عليهم نار اتصل بالباشا
 وقال له في نصيبه يا باشا
قال له انت انطق ايه الا حصل يا زفت
للمجهول….. الرصاصه يا باشا جاءت في سليم اخو يونس مجتش في يونس ولا علوان ياباشا
سراج.. هاتلى البت وتعالي ياغبي. هاتلى ملوك انا عايزها
مجهول…. امرك ياباشا حاضر
سراح بكلم نفسه… أنا هعرف اجيلك احد عندي ازي يايونس
#يمني محمد
#دم ملوك
ياسمين اخت يونس كانت هتجنن
لقت جدها واقف ياجدي انتي بتمشي انتي سليم امال ايه مش فاهمه
علوان.. انتي ايه الإجابة هنا روحي على بيت جوزك هنا مش امان
ياسمين… ولا بيت جوزي امان اساسا راض ان مش ابن عمي مش ولد بدريه
علوان… عارف امشي انتي دلوك
ياسمين… امشي فين انا هروح وراء سليم اشوفه
علوان.. قولتلك روحي على بيت  جوزك يابت اسمعي الكلام وغوري دلوك لما نشوف المصايب
مشيت حقيقي ياسمين علي بيت راضوان
????????????????????????
علوان عامل نفسه ثابت لكن من جوا مرعوب وخايف بدريه كشفت السر وعرفت ان سليم والدها ابنها هي يعني اخو ملوك مش اخو يونس
وعايز بتخلص من جريمته ومن كل الشهود الاهي مين
زبيده ????????????????
زبيده كانت عايشه بعيده بس علوان اتأكد أن بدريه مش هتسيبها وزبيده بتخاف هتعترف على علوان قدام يونس
علوان بعت حد يقتلها مقابل كردان دهب
الكردان دا اساسا بتاع ملوك ????????????????????
اكيد علوان بيخطط لمصيبه جديده
#يمني محمد
#دم ملوك
الشخص المجهول الا اطلق نار كان لسه في البلد بس متخبي بعيد اول ماالليل بدا بليل بدل هو ينتقل ف البلد
علشان ياخد ملوك لسراج علشان سراج يضغط على يونس بملوك علشان يديله ورد
مع ان سراج ََكن ياخد ورد بكل سهوله بس هو طلب ملوك
؟؟؟؟؟
طلع المجهول على اوضه ملوك
ملوك ياعيني كانت متكسره  من ضرب يونس لها
مش قادره بس اول ماحسيت بصوت رجل غريبه في الاوضة
صرخت
مفيش حد في السرايا حتى علوان راح لسليم المستشفى
مفيش غير ورد طلعت على صوت الصريخ لمحت شخص ملتم
مسكت فاظه وخبطته بيها
وقربت من ملوك وقالتلها انتي كويسه
ملوك هي ترتعش ايوه ثم سكتت شويه وقالتلها انتي مين
ورد.. لاسف انا ضرتك انا مرات يونس الجديده ياملوك
ملوك امتلأت عينها بدموع ومش مصدقه هي بتحب يونس بس كرهتوا بسبب انانيته
????????????????????????????
ملوك.. مبروك عليكي يونس ياضرتي
ورد…. أنا مش عايزه وحكتلها حكيتها مع سراج وانه تار بايت مابين اهو ورد وسراج وان ورد هتدفع التمن
ملوك… وانتي هتعملي ايه
ورد.. هروح برجلي لقضايه من هستني الموت هروح له انا
بس انا معرفش فيلا سراج دي فين
انا طول عمري عايشه في الجبل
ملوك… أنا اعرفها ممكن اساعدك بس خافي من يونس لو عرف هيقتلك صدقيني
ورد.. كده كده انا مايته يبقى ألموت ولا إنتظاره
ملوك. اتفقنا وانا كمان رهت يونس وعايزه امشي من هنا
اتفقوا هما الاتنين على الهروب
????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️
في المستشفى
كله واقف في صمت تام بدريه هتجنن علشان سليم
والدي والدي يايونس ابني يايونس هاتلى ابني؛
يونس.. بطلي تخاريف ياست مش ناقصك كفايه الا احنا فيه دي اخويه انا مش ابنك
بدريه… والله ابني انا اتأكد وعندي الدليل يايونس
وكانت بترفع جلبيتها علشان توريله الدليل ان ابنها
على خروج الدكتور
البقاء لله ????????????????????
بدريه… والدي ياوالدي ياوالدي
يونس…. لا لا انت بتكذب اخويه عايش ياسليم فوق ياسليم ياسليم ياسليم
ودخل يفوق فبه وبدريه تحب في رجله فوقي يادانيه فرق ياكبدي
يونس ببكاء فوق ياض فوق ياسندي ياسليم اصحى متكسرش ظهري فوق ياسليم
بدريه قتلتوا ابني وحرمتوني منه الرصاصه مش الا قتلته علوان وزبيده واعتماد هما الا قتلوه وقتلوني لما خدوه مني
ويوم متأكد انه ابني يروح مني
لا لا لا ياسليم وشقت خلقاتها وقلتله ابني اهوا يايونس كان عندها علامات في جسمها غريبه  وكانت نفس  العلامات في ملك وكمان في سليم يعني طلع ابنها
والأمان كان ابن اعتماد
مش هسيب حقك ياولدي مش هبدفن غير لما اخد حقه غير لما علوان يدخل التربه قبلك دا هو الاهي في ناري
وزبيده كمان
وفضلت تجري علشان تنفذ
يونس… والله يااخويه ياحته  من قلب
النهار هبتقلب ليل على دماغ سراج
هيبقى السواد للركب
ورد خدت ملوك ومشيوا في وسط الارض بليل
بدريه هقتلك باعلوان لازم نحصل والدك
بتكلم نفسها
وصلت دارها تجيب حاجه فتحت الدولاب وجابت قماشه شكلها مقرف قوي
ونزلت زي المجنونه
لقيت ياسمين في وشها
????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????‍♀️????????????
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!