Uncategorized

رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم يارا محمد

 رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم يارا محمد
رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم يارا محمد

رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم يارا محمد

عزيز: قلي يا سليم اللي حصل لعربيتك وليه الفرامل مش كانت شغاله. سليم: بح”يرة مش عارف يا عمي انا كنت بسوق وكنت بكلم سارة جيت الف بالعربيه لقيت الفرا”مل مش شغاله وفقدت الس”يطره علي العربيه واتصد”مت في الشجرة بس قبل كده انا نطيت منها يعني لو مش كنت نطيت كانت انفج”رت بيا. عزيز: قدر ولطف يابني الحمد الله انها جات علي كده. بعد اسبوع صحه سليم اتحسنت وفك الج”بس والكد”مات اللي في وشه خفت حتي انه نزل الشركه تاني وكان بيشرف علي تجهيزات الحفل السنوي وحمزة عرف ان سليم لسه عايش من الراجل اللي خرب عربيه سليم ولانه كان بيراقبهم. حمزة: انت بتقول ايه ازاي لسه عايش يعني العربيه اللي انفج”رت واتفح”مت بمين. مجهول: ياباشا ده اللي حصل وتلاقيه نط من العربيه قبل ما تو”لع. حمزة: اقفل يا غ”بي حمزة كس”ر تليفونه علي الارض واشتغل يك”سر في كل حاجه قدامه ازاي يعني يطلع عايش ميار خرجت علي صوت العالي والتكس”ير. ميار: حمزة في ايه وليه عملت كده اللي حصل لكل ده. حمزة: سليم طلع عايش حتي محاوله الق”تل فشلت بس مش هستخبي اكتر من كده هنفذ الليله ف الحفله. عند ليال قررت انها تلبس حاجه تعج”ب سليم وتخليه مركز معاها ويسيب سارة. ليال لبست دريس بعد الركبه وفردت شعرها وكانت جميله. اما سارة فلبست دريس طويل لونه كشمير واسع وحجاب لون اهدي من الفستان وكانت طبيعيه جدا سارة خرجت من الاوضه لقت ليال ف وشها، ليال: بابتسامه ذو”قك وح”ش جدا مش عارفه سليم بص ليكي علي ايه انتي مش حلوة ابدا. سارة: بهدوء ده اللي انتي فكراه يا ليال بس للاسف كراهي”تك مغطيه عنيكي وده بسبب اللي شوفتيه من حمزة وعمايله ليكي وسليم مش هيبصلك اصلا وانتي هتخس”ري مش انا. ليال: بعص”بيه وع”ند  لا مش هخ”سر وسليم ليا انا بس وانتي هيخرجك من حياته بسهوله سمعاني ولا لا.  ليال الزمي حدو”دك كويس وده كان صوت سليم لانه كان سامع كلامهم من الاول ومبسوط من سارة لانها ردت بهدوء وحكمه. سليم: سارة روحي مع عمي وانا وليال هنيجي بعدكم بالمناسبه انت حل”وة جدا. سارة: با بتسامه وانت كمان انا هروح مع عمي سلام. سليم: بص علي ليال في ايه انتي بتكره”يها ليه عملت ليكي ايه. ليال: بكره”ها علشان اخد”تك مني وانت المفروض ليا ومس”كته من لياقه البدله اعترف يا سليم انك مش بتح”بها وبتحب”ني انا انطق. سليم: بابتسامه هتعرفي ف الشركه يل بينا. سليم وليال راحو الشركه وحمزة كان وميار كانو هناك بس مش ظاهرين علشان ينفذو الحفله بدات والكل اخد مراته ور”قص معاها وسليم اخد سارة وبداو يرق”صو مع بعض وليال متغا”ظه لانها فاكره انها كانت هتكون بدل سارة خلصو وجات كلمه الشركه وسليم استئذن من عزيز يقدم كلمه الشكر. سليم:  طبعا انا برحب بيكم ف حفلتنا واللي مش يعرفني انا سليم ابن اخ عمي عزيز بس قبل ما اشكركم بحب اقدم ليكم بنت بحب”ها جدا رحبو معايا بي، في الوقت ده كان ليال وسارة بيسمعه كلمه سليم لغايه كلمته ان بيحب واحده وافتكر انه هيقدمها للكل علي انها حبيب”ته بصت لسارة بتحدي وابتسامه وجات تقوم سمعت حاجه صد”متها  زخلتها اتش”لت مكانها؛ سليم رحبو معايا بسارة مر”اتي اتعرفت عليها بكندا واح”ب اقولها اني بح”بك جدا ومقد”رش است”غني عنك انتي وقفتي جنبي لما جيت اشتغل في شركه بباكي لحد ما بقيت دراعه اليمين وسعتها شرفته وكبرت في نظره وقدرت اطلبك منه انا بح”بك وقدام كل الناس تتجو”زيني. سارة: مواقفه طبعا وانا كمان بح”بك. سليم كمل كلامه طبعا كلكم معزومين وبص علي ليال لقاها مصد”ومه وبت”بكي وكلامه خلاها مشل”وله مش عارفه تتكلم وعزيز كان مبسوط ليهم.  سليم خلص كلامه ونزل ليها؛ سليم: ايه رائيك ف المفاجاه دي عجبتك صح اظن انك اقتنعتي انك مش في حسباتي قلتك هتنبسطي والكل مبسوط هتج”وز اللي بحبها وانتي هسيبك كده. ليال: بصد”مه وصر”اخ انت ليه كده عملتك ايه لكل ده هي احسن مني ف ايه كد”بت عليا وقلت استني مفاجاه وكنت متوقعه انك تسيبها علشاني لدرجه انا مش في حيا”تك ولا مهمه ليك. سليم: اه انتي مش مهمه ليه ولا في حياتي انا مش بح”بك اقتنعت ان ده كله مجرد اعجا”ب مش اكتر. ليال مستنتش يكمل كلامه وخرجت بره الشركه وقعدت تبك”ي وتص”رخ، ليال: ليه عمل فيا كده انا حب”يته كنت غبيه لما ضيعته ليه وفي وسط صرا”خها  في حد كممها وخدها بسرعه وده كان حمزة خطف”ها وراح علي مخزن مهجور بعيد ليال فاقت لقت نفسها مربو”طه وفي شريط علي بقها، حمزة: لا لا مش عايزك تتحركي كتير انا عايز طاقتك لبعدين وبغ”ضب الدنيا اللي فيه ضر”بها ق”لم جامد انا تخسر”يني فلوسي وشركتي وتضرب”يني ق”لم  وضر”بها تاني بس المرة دي اتوج”عت جامد وتخلي امي تط”ردني من بيتي واعيش في حارة معف”نه ضر”بها اكتر وتغل”طي في ميار وتفتكري هس”يبك شد”ها من شعر”ها مش هسيبك الا لما تتنازلي علي فلوسك كلها سمعاني وكويس ان سليم مش هنا علشان اعرف اتفنن في تعذ”يبك اكتر. ليال من كتر ض”رب حمزه مكنتش حاسه بحاجه وكلامها مش همها لانه معدتش تفرق معاها، ليال: اعمل ما بدالك انا مش خايفه وبالنسبه للي عملته معاك انت تستاهل اكتر من كده فاهمني. عند سليم كان واقف مع سارة وعزيز، سليم: اس”ف ياعمي علي اللي قولته بس كان لازم تفوق من اللي هيا فيه متعملش حاجه تاني تضر”ها. عزيز: معاك حق في اللي عملته ياسليم  كان لازم تقتنع انك مش ليها وبعدين انا خايف عليها من ساعه ما خرجت مرجعتش. وهما بيتكلمه تليفون سليم رن برقم غريب. سليم: الوو مين معايا. حمزة: تؤتؤ نسيت صوتي بسرعه كده مش معقول. سليم: حمزة انت عايز ايه مش كفايه اللي عملته. حمزة: اهدي شويه وبعدين لا مش كفايه هبعتلك حاجه هتعجبك وبعتله صورة ليال متكت”فه ومضرو”به. سليم: بصد”مه من منظر”ها  انت عملت فيها ايه انطق والا لو مسكتك مش هرح”مك ابدا. حمزة: اهدي علي نفسك كده عايزها حيه عزيز يكتبلي املاكه كلها وتجيبهم انت وتاخد ليال غير كده هبعت ليك جثت”ها ومدخلش البوليس فاهم اذا كانت تهمك اه صحيح نسيت ان قولتلها انها مش في دماغك اساسا. ليال: انا مش عايزة مساعده من حد ولا خايفه منك اعمل ما بدالك فهمني. حمزة: الفلوس والا ليال تم”وت. وووو
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد