Uncategorized

رواية غلبني الشوق إليكي الفصل السابع 7 بقلم مريم قابيل

 رواية غلبني الشوق إليكي الفصل السابع 7 بقلم مريم قابيل
رواية غلبني الشوق إليكي الفصل السابع 7 بقلم مريم قابيل

رواية غلبني الشوق إليكي الفصل السابع 7 بقلم مريم قابيل

نزلت مريم ع تشوف مين تحت يمكن حد من اولادها او حبيببها الي بقالها زمن مستنياه لكنها انصدمت لما شافت…. احمد… بسرعه جريت علي اوضه نومها تاني وهيا مفزوع*ه وخايف*ه منه جدا… 
عند احمد: اي ي ست هانم شرفتي….. فكرتي اني نسيتك ولا اي…. دانا گل يوم هنا ومصدقت انك رجعتي انتي فيييييين…. اطلعيلي
_________________✨
عند مريم رنت علي ادهم
مريم بخو*ف ورع*ب: الحقني يادهم انت فين ي ابني.!؟ 
ادهم: اهدي بس ي حببتي فهميني حصل اي انا راكب العربيه وجاي اهو بس فهميني….!!!! 
مريم: احمد ي ادهم احمد…. رجع تاني وشكله ناوي علي ش*رر الحقني ي ابني بسرعه… 
ادهم: حاضر ي حببتي والله في الطريق اهو ادخلي انتي الاوضه واقعدي في الدولاب متعمليش اي صوت متخلهوش يعرف مكانك واهدي وصدقيني هطلع عليه القديم والجديد…. خليكي بس معايا متقفليش
لحظات عدت عليها كإنها سنين خااي*فه من الشخص المقر**ف الي واقف بره دا وبيحاول انه يوصل لها وعلي ابنها الي خايفه انه يإذي*ه لگنها واثقه في ربنا انه زي ماحماها منه قبل كدا قادر يحميها لتاني مره هيا واولادها… فجأه
بووووووووووو*وم
ادهم: دانت البشر**يه گلها داعيه عليگ انگ تيجي لحد هنا انت عايز تتهج**م علي امي اناا خد… بوووووووو**ووم
واتسلم احمد للبوليس ونودعه هو گمان وادينا ارتحنا من قرف**ه
ادهم: تعالي ي ماما متخفيش والله انتي گويسه
حضنته مريم: اده م. ان انت كوكيس ي اب ني
ادهم: والله ي حببتي كويس اهو قدامه ي امي ابنگ رائد… لءء لءء انا زعلان منگ مش واثقه ف قدراتي 
مريم بضحك: واثقه فيگ بس انا ام بردو 
ادهم باس راسها: ربنا يديكي طول العمر يارب وتفضلي منوره حياتي دايماا… 
____________________✨
عند ادم… 
كان بيتمشي في الطريق شارع هادئ مفيهوش ناس گتير اذا به يلاقي حد بيشده لزاويه في الشارع 
البنت: هششششش خبيني 
ادم: انتي مين…!؟ 
البنت: هفهمك گل حاجه بعدين بس ارجوك انقذني منهم
وطبعا گأي راجل شاف بنت في ضيقه ساعدها
جم شويه شباب
واحد منهم: اي ي جدع انت دي خطبتي وتلزمني
البنت: لءء والله مش خطبته دا كان خاطفني وعايز يقتلن**ي عشان قفشتهم خاطفي**ن بنت وعايزين ياخدو اعضاء**ها… 
ادم: نهار ابو**ك اسود
واتخانق*و جامد واتجمع بعض الناس مع ادم وقدرو يبعدو البلطج**يه دول عن ادم والبنت بعد ماهربو طبعا واكيد ادم خد نصيب يحترم من الض**رب دا(عيني عليگ ي ابني????) 
البنت: انت كويس..!؟ احنا لازم نروح المستشفي دراعك بينز*ف
ادم: متقلقيش مفيش حاجه خطي**ره انا دكتور علي فكره متقلقيش
البنت بعصبيه: ي عم دكتور علي عينا وراسنا  بس لازم نشوف دراعك قوم
وخدته وراحو المستشفي فعلا وخيط*و دراع ادم وهما خارجين… 
البنت: انااا يارا مصطفي خليل.. وانت
ادم بعد ما شرق من الصدمه: كحكحكحك. كحح
يارا: احيه في اي تاني انت ناوي تموت انهارده… 
ادم: بنت مصطفي خليل
يارا: اه انت تعرفو
ادم: احييي*يه بنت عمي…؛!!! 
يارا: اي ي عم الجو دا مش عشان انقذتني وجيت معاك المستشفي عايز تشقطني
ادم: والمصحف ابدا انتي بنت عمي فعلا استني… طلع البطاقه ووراها انه يبقي ابن عمها فعلا
يارا: سوري يعني بس انا عمي مراته سابته من زمان ومعندهوش اي ولاد… 
ادم: انا هحكيلك…. وحگي ادم لها گل حاجه والي صعب عليها ان ازاي گل واحد من الطرفين عاني بعيد عن التاني…. 
ادم: ابويا فين ي يارا…. 
يارا: تعالي معايا انا عندي فكره حلوه….. 
______________________✨
رجع ادم للبيت 
مريم: نهار اس*ود اي الي عمل في دراعك كدا اي الي حصل
ادم: والله ي حببتي متخافيش طلعو عليا شويه بطلج**يه وربنا ستر يعني دا جرح بسيط متقلقيش
مريم: ليه كدا ي ادم ومرنتش عليا ليه ي ابني… 
ادم وهو بيبوس ايديها: مكنتش عايز اقلقك والله ي حببتي حقك عليا… طب اي انا عاملك مفاجئه
مريم: مفاجئه اي…!؟ 
ادم: ثواني
راح ادم فتح الباب وي……………. 
يتبع…
لقراءة الفصل الثامن والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد