روايات

رواية سجينة الفهد الفصل السادس 6 بقلم هدير بدر

 رواية سجينة الفهد الفصل السادس 6 بقلم هدير بدر
رواية سجينة الفهد البارت السادس
رواية سجينة الفهد الجزء السادس

رواية سجينة الفهد الحلقة السادسة

فهد بغ*ضب خلى ابوه وأمه يرجعوا ورا : انتي ازاى جيتي هنا فهميني
محاسن بخ*وف حاولت تخفيه: جايه اشوف بنتي مش دة بيت بنتي
امينه : بيت بنتك مين ياحاجه اكيد متلغبطه
محاسن: لا دا بيت جوز بنتي اللي هو واقف
امينه بصدمه : ابني انا
محاسن : ايوا
فهد كان صبره نفذ مس*كها من شعرها
احمد : انت من امتي بت*مد ايدك علي ستات يلا
فهد ماقدرشي يسيطر علي غض*به ولأول مره ابوه وأمه يشوفوه بالحاله دي : بابا لو سمحت شغلي ماحدش يدخل فيه
احمد رفع ايده وضر*به بالق*لم
فهد اتص*دم ومحاسن عرفت ان مو*تها قرب
فهد : عن اذنك ومسكها جر*جرها من شعرها وراه
فهد : انا بقا هار*بيكي انا هاتنازل عن مبادئ دلوقتي
وخدها الحب*س تاني
فهد بصوت جهوري : مين طلع الوليه اللى  انا سجنتها
العساكر بر*عب : هي هربت والله ياباشا
فهد : والله يعني عيال شغاله هنا
كلهم بصوا في الارض
فهد: لو طلعت لاقيت حته سليمه فيها هاتبقا انتوا مكانها
كلهم بر*عب خدوها اوضه التع*ذيب
فهد : يارب هاروح ازاى البيت دلوقتي
وراح لريم
دخل بغضب
ريم قامت جري : والله ماعملت حاجه
فهد استغرب خو*فها: تعرفي بسبب امك حصل ايييي
ريم : لا والله ماعرفشي هي عملت اي ارجوك ماتض*ربنيش والله ماعملت حاجه
فهد : هو انا كل اما اكلمك يابت تقولى ماتض*ربنيش دا انا هاطلع عين اهلك دلوقتي عايز اعرف بقا هاروح لاهلى اقولهم اي اتجوزت من وراهم والا اقولهم النسب المشرف
ريم بصيت في الارض ودموعهة نزلت : مش زنبي اختار امي كدا دا وضع انجبرت عليه ماحدش بيختار اهله وانا عارفه اني مش من مستواك تقدر تطلقني
فهد : والا والقطه طلعلها صوت
ريم كانت واقفه بتت*رعش
فهد ماكنشي قادر يسيطر علي غضبه
وكس*ر الكوبايه اللي كانت موجوده : كله بسببك انتي وامك حياتي كانت كويسه واحده زبا*له تهد*دني وتيجي لاهلى وتقولى بيت بنتي
ريم بتلقائيه حضنته : انا خا*يفه اوي منك ارجوك ما تعمليش حاجه خليني خدامه عندك بس ماترجعنيش لامي تاني
فهد : مش دي اللي كنت خايفه عليها
ريم : كنت مجبوره صدقني هي مش بتحبني وهي إلى فاتح*ه بطني حتي شوف وريته رجليها كان فيها ح*رق
ارجوك خليني معاك انا خايفه بص اضرب*ني بس ماتضربن*يش جامد والله هاسمع كلامك .
فهد هدي وفضل يطبطب عليها : اهدي
ريم في الوقت دا انهارت
فهد قعد جنبها وفضل يطبطب عليها
ريم مسحت دموعها بطفوله : زعلان مني
فهد افتكر مريم بالحركه دي غمض عينه جامد وبعدين : لا مش زعلان منك خلاص
ريم : شكرا هاقوم اعملك حاجه تاكلها
فهد : اكل اي يابنتي اقعدي انتي تعبانه
ريم : لا بقيت كويسه خلاص وجات تقوم داخت وفهد لحقها فضل باصصلها
ريم : اسفه
فهد : ماتتاسفيش ونامي انتي لسه تعبانه هانزل اجيب حاجه ناكلها
ريم : جاي تاني بجد
فهد : ايوة ربع ساعه واكون هنا اياكي تتحركي
ريم : حاضر
فهد نزل جاب اكل وطلع
كلوا سوا وفهد لم الحاجه وقعد جنبها
فهد: ممكن تحكيلي قصه حياتك
ريم خدت تنهيده : ماليش قصه حياتي كلها كانت عباره عن اوضه قاعده علطول في اوضه وامي ماعرفشي كانت بتعمل اي عليها تر*ميلي لقمه عيش وماكنتشي بتخرجني برة الاوضه الا لما اعوز اخد شاور
حتي التعليم كنت ببص من البلكونه بكون نفسي انزل زي العيال اتعلم هي كانت بترفض دايما
وكانت كل يوم لازم تضر*بني
لحد مالاقيت ولد صغير طالع بيكلمني من البلكونه دا زي اخويا بالظبط وكان بيجبلى اكل دا اللي انت سمعتني بكلمه بس والله مافيش حاجه بينا هو كان بيساعدني بس
فهد غمض عينه بأ*لم
ريم : وبعدين انت جيت كنت بحاول ادافع عنها علشان هي في الاول والاخر امي
فهد : طاب فين ابوكي
ريم: عمري ماشوفته امي نفسها كنت بشوفها وقت الاكل وهي بترميلي دايما عايشه لوحدي
ارجوك ماتضر*بنيش تاني وانا هاسمع كلامك كله صدقني
فهد حضنها وعيونه دمعت
فهد : ماتخافيش طول مانتي جنبي تمام
ريم : مش بخاف وابتسمتله
فهد : طاب هالبسك علشان رايحين مشوار كدا
ريم : ماشي وجات تقوم
فهد : ارتاحي هاجبلك الهدوم
ريم بكسوف : بس
فهد : شششش اسكتي وجابلها فستان حلو وطرحه
ريم : بس مش بعرف البس طرحه
فهد : هاساعدك وفعلا ساعدها وكانت ايه في الجمال
ريم : الله شكلى حلو اوي
فهد : حبيبتي الصغننه بقيت انسه
ريم بفرحه: حبيبتك
فهد خد.باله من اللي قاله
فهد : يالا بقا نروح المشوار
خدها ووصل لبيته
ودخل بيته وهو ماسك ايدها
امه وابوه قاموا
امه : مين دي
فهد : مراتي
يتبع ……
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية سجينة الفهد)

اترك رد