Uncategorized

رواية الكلبش والأيدي الناعمة الفصل السادس 6 بقلم لمياء رفعت

 رواية الكلبش والأيدي الناعمة الفصل السادس 6 بقلم لمياء رفعت

رواية الكلبش والأيدي الناعمة الفصل السادس 6 بقلم لمياء رفعت

رواية الكلبش والأيدي الناعمة الفصل السادس 6 بقلم لمياء رفعت

اكرم: وحس بضعف ساره…سكت 
ساره: ولسه منزلتش ايديها
اكرم: امشي يا ساره مش لازم كلبش 
ساره: واستغربت من طريقة اكرم…..بس لازم حضرتك الكلبش…مش خايف احسن أهرب 
اكرم: لا مش خايف ولو هخاف مش هايبقى منك
ساره: طيب ليه؟؟
اكرم: متسالنيش لأني معنديش جواب صدقيني 
ساره: خلاص زي ماتحب بس اكيد هاياجي وقت وتجاوب 
اكرم: اتفضلي 
ساره: مشت مع أكرم ع السجن 
اكرم: سلم ساره للعساكر ومشي …ع الفيلا بتاعته
اكرم : دخل الفيلا: مساء الخير
عماد : مساء الفل يااكرم…عامل ايه
اكرم: بخير الحمد لله ..انت الا عامل ايه
عماد: الحمد لله بخير 
اكرم: آمال انجي فين 
عماد: ف الأوضة بتاعتها 
اكرم: ماشي انا طالع عندها 
عماد: ماشي اتفضل
_______________________
العصابة: عمر لازم يموت لأنه حاليا بقى مكشوف قدام الحكومه ولازم نخلص عليه قبل ماالحكومه تمسكه ويعترف علينا كلنا 
_____________________
ست ساره: ياعصام يابني برضو ماوصلتش لحاجه 
عصام: لله الأمر من قبل ومن بعد 
ست ساره: انا خايفه اموت يابني قبل مااشوفها وكمان لم اتقابل انا وابوها عند ربنا اقولوا ايه معرفتش احافظ ع الامانة بتاعتك يابني 
عصام: خلاص ياامي كفايه ربنا يفعل الا فيه الصالح وبإذن الله خير ربنا ميرضاش بالظلم ابدا وساره بريئه وبإذن الله هتخرج
ست ساره: آآآآه يادماغي كفايه مستقبل البنت الا ضاع وفصلها من الجامعه ومفيش غير سيرتها في البلد بعد كده لو حد عرف هنودي وشنا فين من الناس بعد كده يابني ده احنا غلابه وماشيين جنب الحيط 
عصام: ان شاءالله خير ياامي بإذن الله خير
__________________________
ساره: نامت ع سريرها فالعنبر : والتفكير خلاص تعبها ودموعها كلها نازله ع المخده وهي بتفكر في صحابها الا باعوها ومحدش فيهم وقف جنبها وع فصلها من الجامعه وبقت منهاره
______________________
انجي: ايوه ادخل 
اكرم: انجي عامله ايه
انجي: ادخل يااكرم تعالى…مالك مش على طبيعتك في ايه
اكرم: مش عارف وماتسالنيش برضو مالك انجي:غريبه اول مره ….دايما تقولي مالك من غير مااسالك
اكرم: انا كنت جي اتكلم معاكي بس مش عارف أقولك مالي ولا عارف اي الا جوايا
انجي: ساره برضو صح؟
اكرم: آآآآه 
انجي: انت عايش في وهم طلع البنت دي من دماغك علشان ماتتعبش يابن سيادة اللواء 
اكرم: قصدك ايه
انجي: قصدي ان الفرق واضح جامد شوف انت فين وهي فين …وكلامي ده علشان بس ماتفكرش ولا تيجي ف بالك لحظه واحده اظن انت فاهم قصدي يااكرم يابن الحسب والنسب 
اكرم: انجي بلاش بالله عليكي جوا زمان ده الناس دلوقت كلها بقت واحد
انجي: لا مش واحد وحاول تشوف بعينيك صح انت فين وهي فين 
اكرم: بعد اذنك
انجي: أكرم استنى يااكرم
اكرم: راح  الاوضه بتاعته ونام
_______________________
ف الصباح
عمر ماشي ف الشارع وف طريقه للقهوه وعربيه عدت من جنبه وناس ضربته بالرصاص كتير وقع فالأرض مات
_________________
ساره فاقت من النوم بدري وكانت فرحانه انها هتروح الجلسه وتقول اسم عمر ف المحكمه علشان يتم القبض عليه 
____________________
أكرم: فاق من نومه وطلع ع شغله …وبلغه حادث عمر
اكرم: غريبه اسم الواد ده مش غريب عليا
حسين: انت تعرف المقتول يااكرم 
اكرم: ايوه افتكرت ده الأسم الا ساره قالت ليه للمحامي المجرم الا كانت هتعترف عليه ف الجلسه 
حسين: مش الجلسه تقريبا النهارده
اكرم: يادي المصيبه
حسين: لا حول ولاقوة الا بالله 
يتبع…
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد