Uncategorized

رواية عشق الفهد الفصل الاول 1 بقلم حنين أحمد

 رواية عشق الفهد الفصل الاول 1 بقلم حنين أحمد
رواية عشق الفهد الفصل الاول 1 بقلم حنين أحمد

رواية عشق الفهد الفصل الاول 1 بقلم حنين أحمد

-سميحه بغل:اديكيي هتنزلي تشتغلي ف الكباريه غصب عنك مهو ابوكي ممتش وسابك ليا اصرف عليكي…وكملت بصريخ يلا يبت غوري من وشي
-عشق بدموع وخوف:حاضر حاضر….بس والنبي متضربنيش
-سميحه بصريخ:قولت غوري شوفي اي ناقص ف البيت واعمليه 
-عشق بخوف ودموع:انا انا خلصت البيت كله وعملت الاكل عشان ياسمين اما ترجع وكمان نضفت اوضتهاا كلهاا
-سميحه بغيظ:طب يلا غوري من وشيي شوفيلك حاجه اعمليهاا
– عشق بدموع:حاضر يماما
-سميحه بغل:كتك مو قال ماما قال انا مش امك غوري
– بخوف ورعشه:حاضر….ودخلت جري علي الاوضه 
في مكانن تاني في شركه فهد الاسيوطي تحديدا………………………………………………………………….
-يجلس رجل بكل هيبه وبعض من الغرور ممزوج بالثقه فهو فهد الاسيوطي 
-سيف:فهد المفروض الخواجه هيوصل انهارده والشحنه باقي عليهاا بنت واحدة
-فهد بغرور وهو ينفخ دخان سيجارته:اي يسيف مش عارفه تجيب بنت واحده ولا اي خليناا نكمل الثقفه 
-سيف:تمام يفهد يلا نروح ال nightclub زمان الخواجه شويه وهيوصل والبنت هتكون عندك انهاردة
-فهد:تمام يلا بيناا…وخرجوا من الشركه 
“ف بيت عشق”
-سلمي بعصبيه:انتي يزفته يلي اسمك عشق
-عشق بخوف:نع…نعم
-سلمي بغضب:فين الشميز الاسود بتاعي 
-عشق بخوف: ف ف الغسيل ملقتش مايه اغسله
-سلمي بعصبيه:مااااما…يماما
-سميحه:اي يحبيبت ماما مالك متعصبه لي
-سلمي بغضب:يماما البتاعه دي مغسلتش الشميز الاسود بتاعي وانا عايزة اخرج بيه
-عشق بدموع وخوف:والله مكانش فيه مايه والله العظيم 
-سميحه بغيظ وراحت عند عشق ضربتهاا بالقلم…. وكملت يلا غوري البسي عشان تروحي الشغل هتلاقي الفستان علي السرير جوة…يلا يبت غوري
-عشق بخوف ودموع:حاضر….وجريت ع اوضتهاا 
سلمي بغضب:احسن عشان نخلص منهاا هو احنا كمان هنصرف عليهاا
“في اوضه عشق”
-عشق بدموع:يماما لي سبتيني…اي دة هلبسه ازاي دة
“في الصالون”
-خرجت عشق من الاوضه بحمار وجه لابسه فستان اسود فوق الركبه منغير حملات فاردة شعرهاا الطويل ع ظهرهاا مع بياضهاا الناصع مع وجهها الملائكي وخدودهاا الوردة وشفايفهاا الحمراء رغم صغر سنهاا ولكنهاا فائقه الجمال وينبهر كل من يراهاا
-سميحه بصدمه من جمالهااا الفائق:اي اي دة
-عشق بخوف ودموع:اي والله عملت زي م قولتلي 
-سلمي بنبهار وهمس:ماما اي الجمال دة
-سميحه:مش عارفه….وكملت يلا يبت 
“في nightclub”
المدير برهبه:اهلا اهلا فهد باشاا اتفضل…اهلا سيف باشا نورتوناا والله
-فهد ببرود:خلاص….ودخل بكل هيبه وسط اعجاب البنات 
-المدير برتباك:نورتوناا والله اتفضلو ارتاحوا
-فهد بغرور:هاتلي كاس
-المدير بخوف:هات كاس بسرعه لفهد باشاا
فهد:اتفضل انت
-المدير:تامرني….ومشي 
(استوب نتعرف ع الشخصيات)…..”فهد الاسيوطي من اكبر تجار السلاح ف العالم وهو ايضاا يملك اكبر شركات ف البلد ومن اكبر رجال الأعمال وهو من يملك إمبراطورية الاسيوطي تعشقه كل نساء العالم وهو ف 30 من عمرة بشرته بيضه عيونه بالون البني تذوب فيهاا النساء شعرة جذاب واسود داكن يمتلك غمازات اكتر من رائعه تظهر عندماا يبتسم وهذاا نادر جداا يعيش مع امه وجده  وتوفي ابو وهو ف 12 من عمرة ومراته “ودي هنعرف حكايتهاا بعدين”  
“عشق بنت لم يخلق احد بجمالهااا بشرتهااا بيضه مثل بياض الثلج شعرهااا طويل يصل لركبتهاا خدودهااورديه وشفايفهاا حمراء مثل الفراوله”معلش بقا بحب الفراوله????????” في 16 من عمرهاا ولكن رغم صغر سنهاا ان انهااا فاتنه الجمال ينبهر كل من يراهاا تعيش مع سميحه وهي زوجه ابيهاا التي توفي اما وتعانلهاا بكل قسوة والدتهاا فتوفت من صغرهاا “
“سيف الاسيوطي ابن عم فهد وهو ف ال 29 من عمرة وايضاا فائق الجمال وهو ايضاا يشتغل مع فهد منذ الصغر وايضاا صديقه المقرب”….الباقي نعرفهم بعدين….نكمل
ع جانب اخر……………………………………………………………….
سميحه بغضب:اتحركي يبت وبطلي عياط
-المدير باعجاب ووقاحه:اي دة يسميحه هي دي البنت
-سميحه:اه يخويا هي
-المدير وهو يلمس خصلات شعر عشق:قطه صغيرة…وكمل بوقاحه بس جامدة
-عشق بدموع وخوف ورعشه:انا انا مش عايزة اشتغل هناا ابوس ايدك…ومسكت ف سميحه بخوف
-سميحه بغضب:اوعي كدهه…وانا هصرف عليكي ولا اي 
-المدير بوقاحه:براحه عليهاا يسميحه
-سميحه:اهي عندك يخويا همشي انا بقا…ومشيت
-عشق بدموع:انا عايزة اروح يعمو والنبي
-المدير بوقاحه وهو يلمس جس*مهاا:لا يقطه تروحي فين روحي يلا شدي حيلك مع الزباين كدهه انتي حلوة وهتنفعيناا اووي…وكمل بصريخ:يلا بقاا عشان مزعلش منك وتشوفي الوش التاني
-عشق بخوف:ح..حاضر…وبدات تدخل والكل مصدوم من جمالهاا
عند فهد الاسيوطي………………………………………………………….
-تن تن تن
-فهد بضيق:الو 
-لارا بخبث:فهد حبيبي انا تعبانه عايزاك توديني للدكتور
-فهد ببرود:عندك السواق ي يارا خليه يوديكي…وقفل
-سيف بضحك:اكيد عايزاك توديهاا للدكتور 
-فهد:اه
-سيف:فهد الخواجه وصل
-الخواجه:هلا والله فهد بيك “معلش بقاا يجماعه منا مش خواجايه اعمل اي معرفش بيتكلموا ازاي انا سرق*ت كلمه بيك دي من الحب لا يفهم الكلام  معلش منا مش طالعه من مسلسل تركي ومني لله ف هننزل بالترجمه????????”
-فهد بغرور:اهلا بيك ي خواجه
-الخواجه:اهلا استاذ سيف
-سيف:اهلا يخواجه
-الخواجه:فهد بيك الشحنه المفروض تتسلم بكرة وسيف قالي انه باقي بنت واحده
-فهد:احنا بعتنا رجالتناا تدور واطمن بكرة هتكون الشحنه جاهزة فهد الاسيوطي مبيهزرش يخواجه
-الخواجه:عارف يفهد بيه عارف….يلا نشرب كاس
ف مكن تاني………………………………………………………….
-المدير باعجاب:عشق…ي عشق
-عشق بدموع وخوف:نع…نعم
-المدير بوقاحه وضع ايدة ع وس*طهاا:بصي يقطه شايفه الترابيزة دي 
-عشق انتبهت لترابيزة فهد وكملت بخوف:اه
-المديرباعجاب:تروحي تقدملهم الي هما عايزينه وعايزك تبسطيهم كدهه وخصوصا فهد باشاا
-عشق بدموع وخوف:لا انا انا عاوزة اروح
-المدير بصريخ:تغوري تعملي الي قولتلك عليه احسلك بدل م اتصل بسميحه
-عشق بخوف ورعشه:حاضر حاضر…وراحت عند فهد الاسيوطي
عند فهد الاسيوطي تحديدا…………………………………………….
عشق بخوف ودموع مسكت الكاسات وبدات تحط فيهااا المشروب……اما فهد ف مش منتبه لبهاا ومشغول ف الكلام مع الخواجه….اما سيف ف مبهور من كتله الجمال
-عشق بخوف ودموع ورعشه مدت اديهاا نحيت فهد: ات… ات… اتفضل
-فهد انتبه للصوت الملائكي وبص نحيت عشق بصدمه وانبهار وذهول وكمل: ان… انتي
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!