Uncategorized

رواية أميرتي الحزينة الفصل الخامس 5 بقلم آلاء

 رواية أميرتي الحزينة الفصل الخامس 5 بقلم آلاء
رواية أميرتي الحزينة الفصل الخامس 5 بقلم آلاء

رواية أميرتي الحزينة الفصل الخامس 5 بقلم آلاء

الجد: بكرة كتب كتابك علي بنت عمك والبلد كلها هتحضر
رعد: ازااااي ياجدي
الجد: الللي قولتو يتسمع 
زينب: ياجدي والله 
الجد: اخرسي ويلا كلو يشوف شغله 
خرج الجد وصفيه والبنات 
علا ومايا
علا: ازاااي دا   لا مستحيل 
مايا: جدي دا انا ممكن اقتلو لو رعد اتجوز الزفته دي
علا: لازم نتصرف 
مايا: ماما بالله عليكي اقعدي واسكتي انتي السبب 
علا: انا السبب ازاي
مايا: مااحنا لو مكناش عملنا كده مكنش كل دا هيحص
علا: وانا كنت اعرف منين اني جدك هيصرف كده 
مايا: انا هتصرف 
عند زينب ورعد
رعد بعصبيه: بس انا عرفت انتي. جيتي هنا معايا ليه  لا واللعبه القزرة اللي عملتيها عليه انتي طلعتي رخيصه اووووي 
زينب: بالله ماتظلمني كفايا كده
رعد بعصبيه: اطلعي بررررررة مش عايز اشوف وشك ابدا 
زينب خافت من صوته وراحت علي اوضت البنات وكلنت موجودة حبيبه وسارة بس 
لان الاء وشهد في المدرسه 
زينب دخلت تعيط
خبيبه: ليه يازينب 
زينب : حتي انتي كمان ياخبيبه 
سارة: طيب اهدي وفهمينا انتي مش كنتي هتنامي معانا ايه اللي حصل
زينب: ايوة وبعد كده مايا جت وجابتلي عصير وشربته ونمت مدرتش ابدا 
خبيبه: استني استني يبقي اكيييد مايا حطت حاجه في الغصير 
سارة: ايوة دي طول عمرها امها اللي بتناولها كوبايه المايه هتجبلك انتي عصير 
زينب: وهيا هتعمل كده ليه 
سارة: دا السبب اللي هنعرفه
عند شهد والاء 
الاء: ايه الظيطه اللي هناك دي 
شهد: تعالي نشوف 
الاء: في ايه ياجماعه 
ابو شنبو: عقبالك يا الاء انتي وشهد انا خطبت ندي
صدمه صدمه صدمه نزلت علي شهد
الاء بتوتر: اها مبرووووك 
شهد بصدمه وكادت دموعها ان تنهمر: مبروك يلا ياالاء 
ومشيو 
الاء: شهد بالله عليكي اتماسكي هو كده كده بايعك فبلاش تتمسكي اوووي 
شهد بعثبيه: بس بقي 
الاء: انا عارفه ايه احساسك دا بس هو مش مقدرك يابنتي
شهد: خلاص بقي 
الاء: طيب تغالي نستاذن 
شهد : لا احنا لسه جاييين 
الاء : براحتك   وطلعو علي الفصل 
بعد 4ساعات 
مايا رايحه جايه بتفكر بغيظ
مايا: اخيرا لقيتها انا هنهيكي خالص يازينب 
علا بشر: هتعملي ايه 
مايا: كل شر 
عند رعد بيتحايل علي جدو 
رعد: جدي ارجوك محصلش حاجه بينا ارجوك بلاش الجوازة دي 
الجد: انا قولت وخلاص هيتنفذ 
رعد: اللي تشوفو ياجدي
الجد: انزل دلوقت هات فستان فرح. واحجز كوافير واحجز قاعه وتكون اكبر قاعه لان الفرح بكرة ودا فرح حفيد المنشاوي 
رعد : اللي تشوفو ياجدي
رعد رن علي موسي صديق غمره: موسي عايزك ضروري 
موسي: اوامرك ياصحبي 
رعد وموسي اتقابلو ونزلو عملو كل حاجه واخيرا جم عند الفستان 
موسي: بس ياصحبي لازم تقيس 
رعد بنرفزة: طيب استني هرن علي حبيبه تجيبها وتيجي 
غند البنات 
شهد دخلت الاوضه منهارة 
زينب بتبكي علي حظها 
سارة خزينه للوضع دا وهنا تدخل الاء : يامشاء الله ايه كميه الحزن دي حاجه تحفه بصراحه 
يعني مسميني انا البائس الفقير وانتو اللي نكد داانا لو اعرف علي علوكه واشرف كخه مكنتوش هتبقو كده????
حبيبه: والنبي طيب زينب وعرفنا مالها وشهد
الاء بحزن علي اختها وقلبها المكسور : اصل ابو شنب خطب 
الكل بصدمه: ايه 
الاء : اهو اللي حصل وهنا رن رعد علي حبيبه 
رعد: الو
حبيبه: ايوة يارعد
رعد: هاتي زينب وتعاليلي علي العنوان دا 
خبيبه: ليه 
رغد بعصبيه: من غير ليه وقفل في وشها 
حبيبه : زينب قومي غيري رعد عايزنا انا وانتي 
زينب بعند: مش هروح 
حبيبه : دا رعد يطربق الدنيا 
زينب : يعمل مابدالو مش رايحه
يتبع…
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!