Uncategorized

رواية همست المراد الفصل الاول 1 بقلم رحمة تاج

رواية همست المراد الفصل الاول 1 بقلم رحمة تاج
رواية همست المراد الفصل الاول 1 بقلم رحمة تاج

رواية همست المراد الفصل الاول 1 بقلم رحمة تاج

مراد شاب طويل المكانه بعضلات  عيونه رصاصي   شعروه اسود  عصبي جداا مبيحبش يهزر  جد جداا في شغلوه  ٢٧سنه شغل ظابط من عايله غنيه ليه اخت  بنت و اخ و امه و ابوه عيشين 
 ‏
 ‏ابرهيم ابو مراد عنده ٥٤سنه شكلوه ميديش سنوه الي يشوفه يقول عنده ٣٠ سنه جادد جدا في شغلوه صاحب شركه من اكبر شركات في الوسط العربي 
 ‏
 ‏اميره ام مراد عندها ٤٨طيبه جدااا بتحب الهزار و محجابه مبتشتغلش 
 ‏
 ‏مازن اخو مراد اصغير بيحب يهزر عيونه بني شعروه اسود طويل  عندوه ٢٥سنه شغال مع ابوه في الشركه 
 ‏
 ‏حور اخت مراد اصغيره عندها ١٧سنه بتحب الهزار جدا عنيها خضره و بيضه و شعرها طويل  لونه بني و مش محجابه 
 ‏همسه  بنت عاديه جددا جداا  شعرها قصير و محجابه  و عنيها بني  و قصيره مرحه جدااا جداا بتحب تضحك و تهزر  ١٧ سنه عايله متوسطه ليها اتنين اخوات شباب  امها و ابوها ماتوه في حدثه 
 ‏فريد اخو همسه الكبير ٢٧سنه عيونه بني بعضلت بيحب يهزر جداا بس لم بيتعصب مبيشفش حد  شغال في شركه موظف 
 ‏
 ‏حمزه اخو همسه الوسطاني ٢٤سنه عيونه خضره مرح جدااا  مصور فوتغرافي  
 ‏
في شقه متوسطت الحال 
بنت نايمه 
شبين  فتحو  الباب و دخلوه برحه و معاهم ازازت مايه 
شبين بصوه لبعض بخبث رخو دلقين المايه 
بنت بخضه نطت من علي السرير اعععععععع الحقوني بغرق بغرق  ينهار ملحوس بشكولاته بيضه 
الشبين بيضحكوه 
البنت حرام عليكو وربنا حرامممم
شاب هههههه همسه انتي مشفتيش نفسك وانتي بغرق الحوقني هههههه هموت 
همسه ي ي فريد ي حبيبي انت كبرت ها انتتت كبرت انت و حمزه انتو اطفال اووي يلهوي 
حمزه بت مشفتيش شكلك ينهار اسوح 
همسه ههههههه طيب و شالت البطنيها و كان في شبشب علي الارض بتجري ورهم بيه وربنا منا سيباكوه 
حمزه و فريد بيجروه و بيضحكوه 
فريد ولهي ي همسه كان شكلك مسخره ههههههه 
حمزه بت بت مشفتيش وربنا شكلك مسخره 
همسه  بس ي حزومبال بلاش انت ي خويههه 
فريد وخد بالك انت ي حمزه 
حمزه اه وخد بالي 
همسه اتلم القرد علي النسناس قعدوه يجيبوه في سيرت الناس 
فريد انا قرد 
همسه تخيل 
حمزه بقا انا نسناس 
همسه تخيل واحنا الناس 
حمزه و فريد ولهي لنوريكي و جريوه ورها 
همسه اعععع الحقونيي هههههه ،
حمزه مسكها من قفها انتي بتردحيلي ي معفه 
همسه نزلنييي ي زرافهه نزلني فريد حبيبي نزلني 
فريد هههه لا 
همسه هي هي الفلوس بتغير لدرجه ده 
 فريد اه 
 همسه طب محدش يدخل عليها علشان بتتكثف 
 ‏حمزه هههههه يلهوييي هموت 
 ‏فريد ماشي ي اوزعه من عيني سبيها تغير وانا نزل الشغل يله البسي و انزلي مدرستك 
 ‏حمزه ههههه سلام ي عيوني و بس رسها و خرج 
 ‏فريد عوزه حاجه 
 ‏همسه هو انا مش يعني 
 ‏فريد بصلها اي 
 ‏همسه بحزن انا طلبت منك امبارح مصاصه 
 ‏فريد ي روحي زعلانه علشان كده و طلع من جيبوه مصاصه هه جبتها امبارح لقيتك نايمه خدي ي ستي 
 ‏همسه بفرحه هايييي شكرا يسطاه 
 ‏فريد بت اسطاه مين كلامك بيئه 
 ‏همسه شكرا و بست خدوه 
 ‏فريد يكش يتمر بس 
 ‏همسه ههه هيتمر صدقني 
 فريد  يله انا ماشي 
 ‏همسه فريد ينفع يعني 
 ‏فريد يله بس بسرعه البسي 
 ‏همسه هاييي حبيبي ي فريد من نوعك انت 
 ‏فريد ههههه طيب يله بسرعه 
 ‏همسه دخلت بسرعه خدات شور و ادت فرضه و لبست و خرجت 
 همسه فريدددد يله 
 ‏فريد وداني وداني اييي انا معاكي في الشقه 
 ‏همسه سوري ي بيبي يله 
 ‏فريد يله ي ختي قدامي 
 ‏نزلوه و وصلها 
 ‏همسه عوز حاجه باي 
 ‏فريد باي ي روحي لم تخرجي اتصلي عليه 
 ‏همسه ماشي ابقا خلي بالك من نفسك علشان انت موزز اوي يلهوي يامه 
 ‏فريد هههه طيب ي روحي يله اتخولي 
 ‏همسه دخلت المدرسه و فريد ماشي علي شغلوه 
 ‏في قصر 
 ‏شاب بيلبس وقف قدام المرايه 
 ‏بنت خبطت  و دخلت 
 ‏البنت صباح الخير 
 ‏شاب صباح النور 
 ‏البنت حضرتك صحيت ي ابيه مراد 
 ‏مراد اه ي حور 
 ‏حور طيب انا قلت اصحيك 
 ‏مراد عوزه حاجه 
 ‏حور  بحزن لا ي ابيه انا نزله 
 ‏مراد  بخبث  ماشي حط البرفان بتعوه و نزل 
 ‏حور نزل السلم 
 ‏مازن باخخخ
 ‏حور اعععع عفريتتت
 ‏مازن ههههه عفريت اي في عفريت موز كده 
 ‏حور ههه احله مسه عليك يسطاه 
 ‏مازن اده مين معايه 
 ‏حور مديحه شوايه 
 ‏مازن ههههه طيب يختي يله  علي المدرسه 
 ‏حور متقول مدرسهه انا كبيره علي فكره 
 ‏مازن هههه ماشي يله روحي المدرسه 
 ‏حور يوههه بقا 
 ‏مازن ههه متزعليش يله تعالي 
 ‏مراد من ورهم في اي 
 ‏حور احم مفيش ي ابيه 
 ‏مراد طيب يله علي السفره 
 ‏حور حاضر 
 ‏مراد نزل و مازن و حور وره 
 ‏مازن في ودان حور اي يسطاه الخنقه ده 
 ‏حور بصوت لمازن هولكوه 
 ‏مازن هههههه 
 ‏مراد بصلوه 
 ‏مازن احم اتفضل ي مراد باشا  اتفضل اقعد 
 ‏مراد عيال هايف و قعد 
 ‏اميره صباح الخير 
 ‏مراد و مازن و حور صباح النور 
 ‏اميره عاملين اي 
 ‏الحمد الله 
 ‏اميره قعدات 
 ‏ابراهيم صبح الخير 
 ‏الكل صباح النور 
 ‏ابراهيم قعد 
 ‏مازن البقاء الله وحدو اله 
 ‏الكل لا الله الا الله 
 ‏ابراهيم بص لحور حور 
 ‏حور نعم ي بابا 
 ‏ابراهيم امتحناتك امته 
 ‏حور لسه معرفش ي بابا 
 ‏ابراهيم ربنا معاكي 
 ‏حور شكرا 
 ‏اميره ميزوه 
 ‏مازن عيون ميزوه 
 ‏مراد متسترجل يله 
 ‏حور بصوت وطي ههههه لو اكلم بجد مره ممكن يموت 
 ‏مازن سمعه بصوت ليه استني ي مسحوبه من لسانك انتي استهدي بالله وربنا لضربك 
 ‏حور وقفت احم انا لازم لازم امشي 
 ‏اميره لسه مفطرتيش 
 ‏حور ورايه حاجه مش مهم ضروري و بست خد اميره و بست راس ابراهيم و بصت لامازن ميزوه ابو الميميز هتوحشني و بست خدوه 
 ‏مازن هههه استني هوصلك وامشي 
 ‏حور ماشي و بصت لمراد عوز حاجه ي ابيه و بست خدوه 
 ‏مراد لا ي روحي استني 
 ‏حور نعم ي ابيه 
 ‏مراد طلع شكولاته خدي ي روحي 
 ‏حور بسعاده منستش من امبارح اني طلبتها منك 
 ‏مراد لا ي روحي عمري منسه حاجه تطلوبيها 
 ‏حور خداتها شكرا 
 ‏مازن شداه و كلها الله طعمها حلو 
 ‏حور بغيظ ي مازننن ليهههه 
 ‏ابرهيم هههههه معلشي ي حور لازم ي مازن لازم 
 ‏اميره ي مازن ليه كلتها كانت ادتني حته 
 ‏حور ي مازن ي ماما اف 
 ‏ابراهيم هههه يله ي مراد علش شغلك 
 ‏مراد حاضر و طلع شكولاته تاني خدي ي قلبي 
 ‏حور بفرحه هاييي شكرا 
 ‏حور فتحتها و قسمتها اتفضل ي ابيه 
 ‏مراد خدها شكرا 
 ‏حور اتفضلي ي ميروه 
 ‏اميره ههه شكرا 
 ‏حور اتفضل ي بابا 
 ‏ابرهيم هههه شكرا 
 ‏مازن وانا 
 ‏حور انت طفص
 ‏الكل ضحد 
 ‏مراد ابتسم عيلهم 
 ‏مازن بزعل مصطنع شكؤا ي بنت امي و ابويه شكرا بردح منتي مبيطمرش فيكي حاجه يختي ها انتي رخمه 
 ‏حور اي ي باااابااا مش هديك انت لسه شافط وحده لوحدك ي مفجوع ي مفجوع 
 ‏مراد اييي في اي هنا انتو بيئه اوووي ليه كده 
 ‏مازن احم مفيش 
 ‏حور بس ي مازن ي حبيبي خد اهي و اديتوه حته 
 ‏مازن كلها غوري 
 ‏حور ي روحي بيموت فيه بيموت 
 ‏الكل ضحك 
 ‏مازن هههه يله تعالي ي صغنن علي المدرسه 
 ‏حور بغيظ متقلش مدرسههه و خرجوه 
 ‏اميره هههه سلام 
 ‏ابراهيم يله وانا كمان و بص لاميره بس رسها عوزه حاجه ي روحي 
 ‏اميره لا ي حبيبي سلام 
 ‏ابراهيم سلام و بس خدها و مشي 
 ‏مراد عوزه حاجه ي ماما 
 ‏اميره لا ي حبيبي سلام 
 ‏مراد بس رسها و مشي 
 ‏اميره مع السلامه ي حبيابي و قعدات لوحدها مستنيهم يجوه
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!