روايات

رواية بلطجي أحب معاقة الفصل السادس 6 بقلم صباح عبدالله

 رواية بلطجي أحب معاقة الفصل السادس 6 بقلم صباح عبدالله
رواية بلطجي أحب معاقة البارت السادس
رواية بلطجي أحب معاقة الجزء السادس

رواية بلطجي أحب معاقة الحلقة السادسة

ريم بس انا عايزه اكمل علام ومش عايزه اتجوز دلوقتي انا اها موقفة بس مش بسرعه دي
حنان بتعب اي ياريم هاتردي في كلامك بس زاي ماقولتلك مش هاعمل العملية اللي لم توفقي على اللي انا بقولوا
ادهم اهدي انتي بس ياست الكل ويبص على ريم خلاص بقاا ياريم هنكتب كتب الكتاب دلوقتي وبعد ماخلاصي كليتك يبقا اللي في الخير يقدموا ربنا
صالح عين العقل يابني
زينب خلاص ياريم هانعمل زاي مادهم بيقول
الدكتور السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الكل وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
الدكتور اي جاهزه يامدام حنان
حنان بتعب شديد لا مش هاعايزه ادخل العمليات
رضا بتقولي اي يام ريم
حنان وعينها على ريم زاي ماسمعتوا كلكم انا مش دخلها العمليات غير لم اشوف ريم مع ادهم علشآان لو ماطلعتش منها اكون مطمن ان اريم َمع راجل
زينب بدموع ونبي تسكتي يام ريم وان شاء الله هتطلعي بالسلامة وهتكوني احسن من لاول
ريم بدموع انت ليه بتعملي في كدا عايز تخلاصي من ماشي وانا موفقة على الجوز بس ماتقرلش انك هاتمشي وتسبيني وتحضن امها انا ماقدرش اعيش من غيرك لحظة
حنان بتعب سامحيني ياريم بس انا بعمل ده كلو علشانك انت
ريم انا مش عايزه غيرك أنتي وبابا
الدكتور اتمنى تجهزو بسرعه ياجماعة علشان مافيش وقت
ادهم معليش يادكتور ممكن تستني نص ساعة
الدكتور ماشي زاي ماتحبوا بس خدو بالكو التأخر مش كويس على المدام سلام عليكم
الكل وعليكم السلام
ادهم طيب ياخالتي انا هنزل اجيب ماذون وعلشان تطمني ان انا وريم هنتجوز ويبص على ريم ويمشي
ريم تخد نفاس وتغمض عينيه وتفتكر اللي حصل بنها هي وادهم
ريم بعصبيه عايز ايه يادهم مش كفاية اللي بيحصل ده كل من تحت راسك لو ماكنتش فتحت موضوع الجوز ده ماكنش ده كلو حصل انا عمري في حياتي مكرهت حد قدك
أدهم بنفس العصبية بس الصوت وطي بس اسكتي بقاا هو انا عملت اي ده كل علشآان قولت بحبك وعايز اتجوزك بس معليش الحق مش عليكي الحق على قلبي اللي حب واحدة أنانية زايك ياريم ومش بتفكر غير في نفسها وبس انا دلوقتي أهم حاجه عندي دلوقتي هي امك ومش حاجه غيرها
ريم وانت ان شاء الله هتخاف على امي اكتر مني والله انا مش عارفة هي بتحبك على اي ده حتى واحد صا*يع وبلط*جي ورخ*يص لدرجه انو ضر*ب صاحبوا قدام الناس علشآان بت رخي*صة زاي
اهم يفقد السيطره على اعصبوا ويجي ضرابه ريم بالقم انتي اتمديتي كتير اوي ياريم مش علشآان انا سكتلك مره تعملي وتقولي اللي انتي عايزها وانا علشآان بحبك مش عايز ازعللك بس الحب اللي يجي على كرمتي ده انا اشيل قلبي واحطوا تحت رجلي انتي فاهمه
ريم انت ازي ترفع ايديك على يامتخل*ف وترفع ايديه علشآان تضر*ب ادهم با*لقم
ادهم يمسك ايدي ريم بغض*ب لو تفكري تعمليها تاني انا هاكسر*ك ايديكي وعلى فكرة لو كنتي انتي اخر واحدة في الدنيا انا مستحيل ارجع افكر في واحدة زايك ولو اتجوزتك زاي ماامك عايز ف ده هيكون علشان امك بس هي بتعتبرني ابنها وانا انا كمان بحبها وبعتبرها امي التانية ومش مستعد اخسرها علشآان واحده انانيه زايك وسيبها ويطلع
ريم تفتح عينها ودموع تنزل في صمت وهدوء
زينب تفكر دموع ريم من خوفها على امها متخفيش ياريم ياحبيبتي امك هتكون كويسة ان شاء الله
ريم وعنيها على امها الله يسمحك يامي بعتيني و رخصتني اوي لواحد بلطجي وبعد وقت كان ادهم جاب المأذون وكتابو كتب الكتاب
الماذون باركة الله لكم وبركه عليكم وجمعها بينكم في الخير ان شاء الله مبرووك ياجماعه
الكل الله يبارك فيك يامولاً
حنان بفرحه وتعب مبروك يادهم ياحبيبي مبروك ياريم مش هاتيجو في حضني
ادهم وريم يبصوا لبعض ويروحوا لاتنين يحضنوا حنان وهي نايمه على سرير المستشفى
ريم تحضن اَمها بدموع
ادهم يشوف دموع ريم يحت ايدي على ايديه ويحول يحساسه بالأمان
ريم تبص على ادهم بقرف وتشد ايديه من تحت ايدي
ادهم بحزن يلا بقاا ياست الكل علشان تعملي العملية
حنان بتعب ريم أمنية معاك يادهم
ادهم وعينوا على ريم ريم في عيني ياست الكل ماتشغليش بالك انتي بحاجة وشدي حالك علشآان تقومي بسلامه بس ويمسح دموع يلا بينا الدكتور مستنكي
زينب متخفيش ياحنان ياحبيبتي ان شاء الله هتقومي بسلامه
حنان ريم بنتك التانية يام ادهم اعتبريها زاي ادهم وهاله
زينب ريم اغلي منها ياحبيبتي بس شدي حالك انتي بس وقومي بسلامة
رضا الله ياحنان محساسني انك ماشية ومش رجعها ده انتي بسم الله ماشاء الله زاي الفل ياام ريم يالغاليه
حنان. ابقا فاهم ريم انا عملت ده كلو ليه يارضا
رضا يبص ريم ويرجع يبص على زجتوا وام ابنتو الوحيد وقلبها مليئة بالخوف ماتخفيش ياحبيبتي هي فاهمه كل حاجه ومش زعلان منك
ادهم يحب يقلب الجو الله بقا ياست الكل هي ريم صغيرة وبعدين انت مابقاش لكي دعوة بالموزه بتاعت ادهم ويغمز له
حنان ههههه بضحكة خفيفه من شدد التعب لهذي المشاكس الذي اعتبرتو ابن لها وامنت على طفلته الوحيدة معا ربنا يبارك فيك ويكرمك ياحبيبي يارب
الدكتور مش يلا بقاا ياجماعه التاخير غلط علي المدام
حنان يلا يادكتور انا جاهز مابقاش في حاجه اخاف عليها بنتي وسلامته لا سيد الرجال بس عايزها تسامحني علشآان انا حسها انها زعلان مني
ريم خلاص مابقتيش قدر تمسك نفسها من شداد الخوف والقلق على امها هي مش بس ام بنسبة للريم هي ام واخت وصاديقه وكل.شئ فاهي لسه له سوه هي ولده ولا تقدر على فراق شخص منهم وتذهب وترتمي في هذي الحضن الذي كبرت ولا تجيد سواءه بس بقا يام بالله عليكي انا مابقتيش قدر استحمل اكتر من كدا وتفضل تبكي هذي الطفله من شداد الخوف من خسارة هذي الحضن الدفاء والحنين ولم تشعر وغير اخدهم يقومه من هذي الحضن الدفاء وتنظر من اجل ان تره من هذي المتطفل الذي يبعدها عن هذي الحنان لم تجيد اللي هذي الذي تكرهوا وتحقد عليه بشده
ادهم خلاص بقاا ياريم الدكتور ومستني وبعدين هي خمس دقايق وهتكون هنا واحسن من لاول بميت مره
ريم تنظر لادهم بقرف وتبعد هذي اليد عن جسده وترجع تنظر إلى هذي لام الذي نائمه على فراش الموت ماتخفيش ياماما انا والله مازعلان منك ولا حاجه وبعدين ده نصيب ومافيش حد بيختار نصيبوا
الكل ونعمة بالله العلي العظيم
الدكتور يلا ياجماعه ويائتي احد التمرجيات ويخدو لام اللي غرفة عمليات ويتركو خلفهم الخوف في قلوب الجميع
ريم تحضن ولده انا خايفه اوي على ماما يابابا خايفه مقدريش احدها في حضني مره تانيه انا كنت في الفتره الاخيره مزعلها مني كتير وفضل هذي الطفلة تبكي من شداد ااخوف من فراق اغلي شخص على قلبها الصغير الذي لا يتحامل شداد الم عذاب هذي الفزاق
رضا بحنان ويحول يرجع الامان إلى قلب صغيرته المدالل اهدي ياريم أن شاء الله امك هتقوم بسلامه وان شاء الله ربنا مش هايحرمنها منها ويسيطر الصمت على لامكان ليسه هناك سوا صوت بكاء هذي الطفله الصغيرة والجميع يدعي الله ان يرجع لهذي الطفله امها وهي بأحسن حال وتخرج ممرضة من هذي الغرفة الذي تسمها العمليات وتجري بخطوات متسرعه الي الجراج وهذي زراع الخوف في قلوب الجميع
صالح ورضا في صوت واحد خير يابنتي في اي بتجري ليه كدا
الممرضة المريضة اللي جوه محتاجة د*م فوراً وانا راحه اشوف زراة د*مها وادعو اني الاقيها
ريم وزينب يارب
زينب روحي يابنتي بسرعة شوفي شغلك
وتذهب الممرضة وبعد واقت إخراج مره أخرى
الممرضة اسفه ياجماعة زراة د*م المدام مش موجودة عندنا في المستشفى ولو ماخدتش د*م هاتمو*ت اتصرفوا شوفوا اي حد من قرايبكم يتبرع له بد*م
شخص من الخلف انا زراة د*مي هي نفسي زراة د*مه وانا مستعد اتبرع بد”م
يتبع..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بلطجي أحب معاقة)

اترك رد

error: Content is protected !!