Uncategorized

رواية غمزة الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمين الهجرسي

 رواية غمزة الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمين الهجرسي
رواية غمزة الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمين الهجرسي

رواية غمزة الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم ياسمين الهجرسي

أميري رجل أمتزجت به الرجولة والحنيه معاً ف كيف لا أهيم به عشقا زوجي.
امنت ان الرجولة على قيد الحياة وفى بوعده واصبح زوجي يستحق ان اتباهى به بعد ابي.
قد بعثك الله لي وكأني اتذوق شيئا من الجنه اللهم اني استودعتك زوجي حبيبي فحفظه بعينك التي لا تنام.
زوجي أنت أجمل هدايا القدر واحلى عطايا العمر أنت دعوة أمي لي بساعة رضا.
زوجي هو سيد الرجال ولو قضيت باقي عمري في رضاه ماوفيته حقه هو الأب هو الأخ هو الصديق اسأل الله أن لايحرمني منه.
سأخبر طفلي بإن له أب ليس كأي أحد هو كتله من الشهامة والطهر والطيبه هو سيد الرجال جميعهم زوجي.
كن صديقا كن حبيبا كن مليئا بالحنان كن لي ما تمنيت وستبقى لي سيد الرجال زوجي.
و صباحي أنت أميري و جنتي و زوجي و سيد الرجال أحبك ي أجمل صباحاتي.
زوجي حبيبي عشيقي سيد الرجال متيمي فماذا بعد ذلك لأبحث عنه غلا روحي.
مانقول
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
فيلا الراوى
اوضه مكيده
اتصلت علي غاده ازيك مشيتي من ساعتها لاحس ولا خبر .
غاده : انا بعتلك واحد معاه هروين تمام ومعنتيش تتصلي عليه تاني امسحي رقمي فهمتي .
مكيده : براحه علي نفسك يا حلوه وانا اش ضمني انه هيجبلي بودره مش يمكن يضرب عليها ما هو انتم كلكم شمامين زى بعض.
غاده: لا متقلقيش انا بعتلك واحد بيكره ابنك وبيحقد عليه وهو اللي خلاه كده وعنده استعداد يبع ابوه عشان فلوس .
مكيده: حلو اوى هو فين بقي وهيجي امتي.
غاده : بكتير ساعه ساعتين هبقي عندك هيكلمك انا اديته رقمك وقفلت الخط في وشها.
مكيده: ماشي يا بسنت يابنت عزت اللي عاوزه يبقي راسي براسك .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
اوضه بسنت 
بسنت : قامت وقفت انا الحمد الله شبعت .
ريان : وانا كمان شبعت ممكن تخلي بهانه تعملي قهوه عشان مصدع جدا .
بسنت : انا بنفسي هعملنا قهوه عشان انا ما نمتش وهتجنن من الصداع ولسه هتشيل الصنيه.
ريان : مسك ايدها وبحب ماتتعبيش نفسك ابعتي حد من الشغالين يخدها.
بسنت: ما فيش تعب ولا حاجة قهوتك مظبوط صح .
ريان : بيبلع ريقه من شوقه لها آه مزبوط .
بسنت : شالت الصنيه ونزلت دخلت المطبخ حطن الصنيه بهانه هاني كنكه اكمل فيها فنجانين قهوه .
نعسه : اتكلمت بلهفه خليكي يا مضروبه القلب انا اللي هعمل القهوه ل ست العرايس بنفسي .
بسنت : قربت منها ومين انتي بقي وبتعملي ايه هنا انت اول مره اشوفك. 
وقبل ما ترد نعسه دخلت الحجه راضيه مين انتي يا بت وايه دخلك المطبخ.
نعسه : انا خدامه ستي مكيده هي جابتني عشان اخدمها واساعد البنات في المطبخ كل البنات بتضحك علي كلامها .
الحجه راضية: وستك مكيده مقلتكيش  اني مافيش حد بيدخل المطبخ ده الا لما اعرفه  واعلمه طريقه الاكل اللي ىبيحبوها العيله تعرفي البنات اللي واقفين دول قعدوا كم سنه اعلمهم طريقه اكلي ولا اقولك انتي أكيد شكل ستك  اسمعي انت جاي تخدمي ستك مكيده يبقي تطلعي تخدمها فوق في اوضتهاو المطبخ ده ما تدخلهوش تاني سعديه لو دخلت المطبخ انت اللي هتتحسبي هتخدى بنتك وجوزك وعيالك الرجاله بنسوانهم وهتطلعي بره وتبقي قطعتي بعيشكم.
سعديه : بخوف راحه مسكت نعسه يقطعني مكنتش اعرف ان حضرتك يا ست الحجه ماتعرفيش يالا يا بت اطلعي بره روحي الله يسهلك .
نعسه : خرجت وهي مبتردش والقلق والخوف باين علي وشها وبسنت مركزه عليها.
بسنت : بصت لحجه راضيه انا اسفه يا جدتي مكنتش اعرف انه ممنوع ادخل المطبخ .
الحجه  راضيه: لا يا حبيبتي انتي تدخلي في اي وقت ولانك صحبت بيت بس حد غر يب ممنوع يدخل شوفي كنتي جايه تعملي إيه.
بسنت : هعمل قهوه ل ريان تحبي اعمل ل حضرتك حاجة تشربيها .
الحجه راضيه: لا يا حبيبتي انا وجدك بنشرب اللبن .
دخلت هنيه اي دا هو انت هنا بتعملي ايه ليه سبتي جوزك ريان كويس .
بسنت : آه الحمد الله كويس بس هو عاوز قهوه .
هنيه : بصت للحجه راضيه يالا يا بت انتي وهي جايلني ضيوف شوفي فيلا فيها إيه اعملوها قدامكم نص ساعه بسرعه وبعد ما خرجه اسمعي يا بسنت جوزك ممنوع ياكل او يشرب وبذات الشرب من ايد حد غيرك ولو مشغوله قوليلي  .
الحجه راضية : اسمعي كلامها علي مانشوف المصيبه اللي هي جيبها هتعمل 
إيه أكيد هنيه جيباها لمصيبه جديده ربنا يسترها.
هنيه : مصيبه ايه هي عملت حاجه ثانيه ومين اللي جايبها دى  في حاجه حصلت غير اللي عملته امبارح انا مش فاهمه حاجه.
بسنت : حاضر اكل ريان وشربه مسؤليتي .
هنيه : ربنا يبارك فيكي اعملي قهوه بسرعه واطلعي عشان اهلك في طريق .
بسنت : ينهار ابيض وبدات تعمل القهوه وخلصتها وطلعت.
الحجه راضيه : جيبه بت شكلها كده مش سهله عشان تخدمها وطبعا وانا طردتها من المطبخ عملت إيه امبارح.
هنيه: نيمت الدكتور حسن و قفلت علي ريان عشان بسنت تشوفه وهو منهار وطبعا تطلب الطلاق ويا حبيبتي ضربها وبهدلها وفضلت جنبه واستحملت اللي عمله كله ونزف من ودانه ومناخيره واخر وجع قلب .
الحجه راضيه : منها لله ربنا يخلصنا منها علي خير خلي بالك من البت دى وانتي بالذات تبعدى عنها بت دى جايه تعمل مصيبه وهي مهما كان الشر اللي جواها مش تاذي ابنها اكتر من كده انتي اللي مقصدوه بشرها انا نبهتك اهو لو حصلك حاجه سعد يروح فيها ومحدش هيستحمل.
هنيه : ربنا يسترها انشاء الله متخفيش بعد اللي عملته فيها امبارح مستحيل تقربلي .
الحجه راضيه: يا هبله هي جبتها بعد اللي عملته انتي بنتي اللي مخلفتهاش ويعيد الشر عليكم كلكم حرقت قلبي عليكي هتبقي زى حرقه قلبي علي ابني ربنا يجعل يىمي قبل يومكم .
هنيه : لا اله الا الله ان شاء الله خير وربنا كبير قادر يرد كيدها في نحرها .
الحجه راضيه : قوللهم يجهزه الغدا عشان الجماعه.
هنيه : ايه رايك ندبح خروفين ونشوي في الجنينه وهتبقي فرح حلوه العيال بدل العكننه اللي حصلت ليهم امبارح .
الحجه راضيه: زى الفل قولي ل ضمراني يخلي الجزار يدبحهم  بسرعه .
هنيه : عيني حاضر اتفضلي وانا هبعتلك الفطور مع بهانه .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
اوضه مكيده
نعسه : دخلت شوفتي يا ستي  الحجه راضيه طردني من المطبخ وقالتلي اطلع اخدمك في اوضتك وممنوع ادخل المطبخ .
مكيده : بتضحك الوليه دى مش هتتغير كنت عارفه انها هتعمل كده اسمعي شغلتنك تتصرفي وتحطي النقط في اكل هنيه فهمتي بدل ما اطلع روحك والموبيل رن استني دا اكيد هو الو.
شادى : الو ازيك يا طنط مكيده عامله ايه انا من طرف غاده.
مكيده : الله يسلمك جبت الامانه صح  .
شادى : ايوه يا طنط وطلبك يا جميل  معايا وعاوز عشرين الف جنيه.
مكيده : ايوه بس كده هديلك خمسين الف جنيه بس تعمل اللي هقولك عليه.
شادى : بس كده انت تامرى عاوزه ايه بقي.
مكيده: عاوزه تيجي تذور ريان بحجه انك هتبركله عشان اتجوز وتعزم عليه بشمه قدام مراته .
شادى : بس كده غالي وطلب رخيص بس انا هعرفها ازى .
مكيده : اتصرف قوله يعرفك بها عشان تباركلها اي حاجه بس المهم تشوفك وانت بتعزم عليه  هتعرفها هى هيقولك عليها اكيد وانا هبعتلك الشغاله باعتي تديك الفلوس وتاخد البودره بس قبل ما تدخل فيلا استني عند الساقيه اللي قبل فيلا سلام وقفلت  .
وراحت الدولاب خرجت فلوس وادتهالها  سمعتي يالا هتلاقي شاب واقف عند الساقيه اديله الفلوس دى وهاتي اللي معاه واوعي حد يشوفك  .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
اوضه غمزه
غمزه :نامت وهي قاعده علي الكرسي زعلانه عشان فهد سابها ومشي.
دخل فهد : شافها نايمه قعد قدامها وسرح في جمالها يا من اشرقت شمس عشقي في عينيها يا من سرقت قلبي بفتنتها عشقتك حتي اصبحت تجرى مجرى دمي وقرب باسها من خدها  .
غمزه: فتحت عيونها انت جيت انا زعلانه منك.
فهد : عارف وحقك عليا متزعليش مني عشان انتي قلبي وروحي وكياني وحياتي وهنحكي مع بعض كل حاجه بس بليل بس دلوقت عاوز اشوف ابتسامتك الحلوه وتلبسي عشان اهلك جايين وقام وقف ومسكها وقومها واخدها في حضنه بحبك يا نمره .
غمزه : مش هتقولي تقصد ايه ومتعلقه في رقبته .
فهد : هقولك بعدين يالا بس عشان انا نفسي اكلك هدخل اخد شاور وانتي حضريلي لبس .
غمزه: بس كده عيوني يا فهدى وبتضحك بصوت عالي انا هخترلك علي زوقي  .
فهد : ابتسم يسلملي المزوق ودخل .
وفعلا لبسه ونزله تحت .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
اوضه بسنت 
دخلت حطت صنيه القهوه ومدت ايديها بالقهوه اتفضل .
ريان: اخدها تسلم ايدك هو انتي ليه لبسه كده.
بسنت :اخدت قهوتها وقعدت عادى مافيش حاجه.
ريان : شكل شعرك وحش صح عشان كده مخبياه بالحجاب بس عادى اقعدى براحتك وانا بجد اوعدك مش هضحك ولا هقولك يا سوكه العبيطه .
بسنت: ضحكت اوى ومش قادره تبطل ضحك هي وصلت لسوكه العبيطه ماشي يا ريان قول براحتك هي بتكلمه وهو زى الصنم مابيتحركش طرقعت بصوابعها قدام وشه روحت فين .
ريان: ضحكتك تجنن انتي جميله اوى يا بسنت خليكي اضحكي علي طول بس قدامي انا بس .
بسنت : انكسفت منه وكملت شرب قهوه 
وبعد صمت كام دقيقه انت ليك حقنه انت هجبها ادهالك  وليا طلب عندك ممكن لو سمحت اذا حبيت تشرب او تاكل اي حاجه في اي وقت ممكن تقولي.
ريان : طلع سجاره واتكلم بكسره ليه مش واثقه فيه صح خايفه ارجع للادمان تاني وقام وقف يبص من الشباك .
بسنت : ابدا انا خايفه عليك بس او سمحت دا الطلب الوحيد اللي طلبته منك وبعدين انت مستحيل ترجع للادمان تاني.
ريان : بصلها اوى وليه اللي مخليكي واثقه اوى فيا كده انا نفسي مش واثق في نفسي .
بسنت : اتكلمت بامل عشان انا ثقتي فيك اكبر من ثقتك في نفسك وعشان قلبي طمني انك مستحيل تعمل كد وتضيع ثقتي فيك .
ريان : رمي السجاره و قرب منها اوى عارفه انا عندى استعداد اخسر عمرى كله بس اعيش مع البنت اللي عشقها قلبي ووشمت اسمها عليه عشان كل ما يدق ينطق اسمها .
بسنت : دموع اتجمعت في عيونها وبعدت عنه انا داخله اخد شاور عشان اهلي جايين ودموعها نزلت ومشيت من قدامه .
ريان : دموع في عيونه اسف يا قلب ريان مش قادر اقولك انك انتي اللي سكنتي قلبي عشان معذبكيش معايا لازم يوم ما اعترفلك اني بحبك ابقي شخص طبيعي يليق بيكي ودموعه هربت من عيونه وقعد علي السرير .
بسنت : بتعيط تحت الميه ليه حبتيه ليه قبلتي كده علي كرامتك ليه تسمحيله يتملك روحك كده انتي ضعيفه يا بسنت اول ما يتعالج تطلبي الطلاق وسبيه وامشي  وسكت شويه وقاعدت علي حرف البانيو بس هتقدرى تعيشي بعيد عنه صبرني يارب وخلصت شاور وبعدين افتكرت انها ما اخدتش لبس معاها وهي داخله ومش عارفه تعمل ايه وبعدين سمعت صوته بيتكلم في تليفون في بلكونه الاوضه خرجت اتلفتت عليه يمين وشمال مش موجود حمدت ربنا ولسه بتفتح الدولاب تختار لبس لقيته وراها وبيملس علي شعرها
ريان : ماشاء الله شعرك حلو اوى وبيشمه لونه رهيب ولفها له وقرب اوى عليها عارفه يا بوسه انتي تشبهي اوى حبيبتي هي تقريبا انتي اما بشوفك بنسي الكون اللي عليه ببقي عاوز افضل بس اتفرج عليكي وبيلمس مكان ضربه ليها اسف مش عارف انا عملت كده ازى سامحيني  .
بسنت: بعدت عنه خلاص محصلش حاجه وراحت اخدت دريس ودخلت الحمام تاني وفضلت تعيط وغسلت وشها وخرجت ولما شعرها علي جنب ممكن تقفل السوسته لاني حاولت معرفتش .
ريان : بوجع وشوق ورغبه وكسره انا اسف علي اني زعلتك و بيقفل السوسته وايد بتلمس ضهرها وسند دماغه علي كتفها وعيط وهي من الم ووجع قلبها عليه دموعها نزلت ولفت اخدته في حضنها وعيطت هي كمان .
بسنت: بس وبتطبطب عليه انت هتبقي كويس وهترجع احسن من الاول وعدى ليك اني هفضل جنبك لحد ما ترجع زى ما كنت وانا اللي هوصلك للي انت بتحبها وهجوزهالك وهشوفك انجح راجل واسعد زوج وأفضل اب واخ وسند لمراتك وولادك واهلك كمان وهفضل اطمن علي اخبارك كل دا بتكلم وهي بتعيط وصوتها كان بيدبحه .
ريان : بعد عن حضنها انتي ازى قادره تكوني طيبه اوى كده بتقدرى تدى ومتخديش مش قادر اصدق انتي ملاك ومسح دموعها وابتسم بس انا لو هتجوز حبيبتي مش هطلقك هتفضلي مراتي يا بوسه .
بسنت : زقته وبعدت عنه وبوجع مين قالك اني هوافق افضل علي زمتك منا كمان عاوزه اكون انجح زوجه وابقي سند وضهر لجوزى وابقي اعظم ام عاوزه اتحب من راجل يبقي بيحارب الوقت والظروف عشان بس يرجع وياخدني في حضنه يعني لازم هتطلقني وهتجوز وقبل ما تخلص كلامها كان خاطف شفايفها في بوسه كلها شوق وحنين ورغبه ووجع والم وقسوه وبعد عنها لما حس طعم الدم في بوقه وبعصبيه افهمي اخر مره تجيبي سيره راجل تاني وسبها ودخل الحمام فضل يضرب بايده الحيطه والوجه بياكل قلبه  وخرج بعد شويه كانت لسه قاعده علي السرير انتي لسه هنا  منزلتيش ليه تستقبلي اهلك .
بسنت : اولا انا مقولتش ليك اني نزله ثانيا  حضرتلك لبسك اتفضل وثالثا ومكملت وسكتت انجذبت لشكله 
كان شعره مبلول ونازل علي عيونه و عضلات جسمه بارزه وعيونها وقعت علي الوشم  ودموعها نزلت وقامت وقفت ولسه هتمشي من قدامه مسك ايدها .
ريان : بلع ريقه لسه ثالثا مقولتهاش وبعدين مش انتي قولتي لازم تاخدي ازني قبل ما تنزلي .
بسنت : انا راحه احضر الحقنه وباقي كورس العلاج عشان ما تتعبش وسحبت ايدها ومشيت .
ريان : راح اخد لبسه ودخل الحمام لبس وخرج كانت هي بتركب الحقنه وقف وراها تعرفي انك يا بوسه لائق عليكي اكتر انك تبقي دكتوره مش مهندسه .
بسنت : ممكن تبعد عني لو سمحت ولفت ليه واتكلمت بعصبيه وبعدين ايه حكايه بوسه دى الكلمه دى بتعصبني .
ريان : شكلك رهيب وانتي متعصبه انا اقولك ايه حكايه بوسه دى دا دلع حبيبتي وبصراحه هموت عليها وعشان ما احسش انها وحشتني قولت اندهلك به عشان احس انها معايا.
بسنت : رفعت صباعها في وشه اسمع بقي لو قولت بوسه دى تاني انت متعرفش انا هعمل فيك ايه ويالا عشان تاخد الحقنه .
ريان : قرصها من خده شكلك تحفه وانتي متعصبه كده يا بوسه ومد ايده لها وكانت عروق ايده ظهره جدا .
بسنت : بتمشي ايدها علي عروق ايده وبتكلم نفسها الله كان نفسي جوزي تبقي دا شكل عروق ايده برزين اوى كده بس يا خساره مليش نصيب معاه وادته الحقنه وقامت وقفت مدت ايديها باقي الادويه اتفضل .
ريان : تسلم ايدك اتفضلي البسي حجابك عشان ننزل .
بسنت : راحت وقفت وبدات تعمل ميك اب هادى عشان تدارى العلامات وتحط روچ عشان الجرح اللي في شفايفها.
ريان: واقف غيران من شكلها بقت زي القمر راح لها انتي من امتي بتحطي ميك اب .
بسنت : انت اكتر واحد عارف اني مش بحط زفت بس عشان العلامات اللي في وشي .
ريان : انا اسف سامحيني مكنش قصدى وانتي اوعدني انها اخر مره تقفي قدامي وتمنعيني لان مش بكون في وعي .
بسنت: انا وعدت نفسي قدام ربنا عمرة ما هسيبك الا لما تبقي كويس ويالا عشان اتاخرنا عليهم.
ريان : باسها من راسها ومشي ايده علي وشها ربنا ما يحرمني منك يا بوسه واحنا تحت لازم يشوفه اننا سعدا مع بعض مممكن تخليكي جانبي ما تبعديش عني بحس بالامان.
بسنت : بلعت ريقها حاضر مش هبعد عنك يالا بينا ونزله.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
مضيفه فيلا
الحجه راضيه : منوره يا انعام بس تعبه نفسك ليه يا حبيبتي.
انعام : دا من فضلت خيرك يا حجه وقعدت .
فوزيه: مبروك يا حجه واسفه اني محضرتش فرح الولاد عشان كنت في عمره.
الحجه راضيه :مبارك عليكي العمره يا حبيبتي نورتنا 
غمزه : جريت علي انعام حضنتها وحشتني يا ماما اوى وبتعيط .
انعام : لحقت اوحشك يا بكاشه وبتمسح دموعها دى هي ليله اللي بعدتي عننا فيها .
فهد: ازيك يا طنط وسلم عليها وراح سلم علي عزت واحمد وعبدالله .
عبدالله: اي يا عم بتعيط ليه هو انت مسيطرتش صح .
فهد: اخرس يا يالا انت اللي اختك بسكوته نواعم .
احمد : مبروك يا فهد سيبك منه دا واحد تافه.
هنيه : يالا يا جماعه نخرج عشان نشوى ونقعد مع بعض في الجنينه النهارده الشمس حلوه اوى والجو دافي .
سعد : يسلم افكارك يا ام فهد فعلا دى احلا فكره بس انا بقول الشباب تخرج تشوى براحتهم .
غمزه: نستني بسنت وريان والبنات الاول اهو بسنت وريان نزله .
نزل ريان وبسنت وهو ماسك ايديها كمان لو انها هتطير منه وسلمه عليهم.
انعام : سلمت عليها عامله مبروك يا بسنت  وقربت من دونها اقول مبروك .
بسنت: بصتلها وسكتت وابتسمت وعيون ريان عليهم  .
انعام : مبروك وزغرطت ربنا يسعدكم يارب .
بسنت : اتفاجات من زغرطت امها وبان عليها القلق .
ريان : استاذن من الشباب وراح يسلم علي حماته ازيك يا امي تسلمي علي هديتك وتربيتك في بسنت نعم التربيه.
مكيده : نزله من علي السلم شرفته يا جماعه يا الف مرحب وقربت منهم وكلهم بيبصه لبعض متوقعين ان في مصيبه هتحصل شكلك فرحان يا حمات ابني اطمنتي علي بنتك صح  انا كمان عاوز اطمن زيك ومحدش يقدر يلوم عليا مش كده ولا إيه دا حقي   .
ريان : بعصبيه حقك ايه يا امي محدش من حقه يتكلم ولا يلمح بحاجه علي مراتي لا انتي ولا امها ولا اي حد له عندنا حاجه ومسك ايديها وهي كأنها بتستمد قوتها منه .
مكيده: يعني مش هنشوف شرفها وأنها كانت بنت مش دى عوايدنا عاد ولا ايه يا ابن بطني.
فوزيه: في ايه يا ام ريان وحدى الله يا اختي في سرك ما قفلك محدش يدخل واحنا بنتنا متربيه مش مستنين لمواخذه ابنك اللي هيقولنا انها شريفه كل واحد عارف تربيته لولاده وبناتي اختي دول زى الالماظ واحنا ثقتنا فيهم ملهاش حدود فهمتي ولا اقولك بطريقه تفهميها وبتشاور علي الجزمه اللي في رجلها .
مكيده : اه واثقين بس احنا دى عوايدنا ولا نسيته.
الحجه راضيه: ليه لما اتجوزتي ابني كنت طلبت منك اثبات اخرسي احنا معندناش الكلام الفارغ دا واحمدى ربنا ان الحاج الراوي في المسجد ومسمعش كلامك الفارغ دا  .
ريان : لو سمحتي يا طنط وحضرتك يا جدتي شوفي يا دى عوايد جهل وتخلف ومحدش له عند زوجه حاجه غير جوزها وانا بقول لعبو صوتي انها اشرف بنت في الدنيا ولو كنت لفيت العالم علي رموش عيوني مش هلاقي زيها وانها انضف بنت قبلتها واخدها في حضنه ومش عاوزه اسمع كلمه من حد الموضوع واتقفل .
انعام : انبصت اوى من كلامه وكانت سعيده انه سند ل بنتها .
مكيده : بقي كده يا ريان بتكبر وتنصر  عليا مراتك هي واهلها اشبع بيهم وانسي ان ليك ام وسابتهم وطلعت ومعها نعسه.
ريان : حضن بسنت وضممها اوى وبصوت هي بس اللي سمعاه بس دموع بقي يا بوسه ولا اخدك ونطلع نعمل اللي امي وامك بيساله عليه .
بسنت: ضحكت وخبطته في كتفه منحرف وبعدت عنه.
الحجه راضيه: ربنا يسعدكم يارب ويبعد عنكم الحسد والشر.
سعد: بيكلم فهد اخوك ابهرني انا كان ممكن اضربها بالجزمه واخرسها بس استنيت اشوفه هيبقي سند امرأته ولا ايه  لو جدك موجود كان فرح انه بداء يرجع زى الاول حر.
فهد : اه هو صحيح جدي عاد هيقعد في المسجد  من صلاه الظهر لاعشاء 
سعد : اه سيبه علي راحت هو بيحب يقعد في المسجد .
احمد  انا مردتش ادخل عشان ثقتي في ريان انا مدخلتش في الكلام لاني عارف انه هيدافع عن اختي ازى وربنا ما خيبش ظني فيه .
فهد : ريان راجل يا احمد بس هي الدنيا خدته بس ان شاء الله هيرجع زى الاول ومس هيستحمل كلمه علي مراته وكلنا شوفنا .
عبدالله: انا عاوز مراتي هي هتفضل نايمه كل دا وأم ريان دى بقي كفايه كسف الجبهات اللي بتخده اي واحده عقله بتتكسف بشكل دا تروح تنتحر دى يا اخي تحسها مسخره نفسها بس للخراب .
هنيه : بقولكم ايه بطله كلام كتير ومراتك سبها نايمه شويه وانا هطلع اصحيهم واليوم طويل يالا أخرجه.
فجر : بس احنا صحينا وجهزنا وراحه سلمه علي حماتهم  وحماهم .
وكل بنت وقفت جنب جوزها وخرجه فعلا كان الشباب بيشوى والبنات قاعدين بيعمله السلطات .
بسنت : عيونها علي ريان انه كل شويه يتكلم في الفون وسرحانه ومخنوقه .
زينه: انا شمه ريحت شياط خارجه من جماعه اصحابنا وبتشاور بعنيها ل غمزه علي بسنت .
غمزه: مالك هو تقريبا بيكلم واحد صحبه عشان سمعه بيوصفله عنوان فيلا .
فجر : هو رايح اهو من الباب الخلفي الفيلا .
بسنت: ارتبكت في إيه يا جماعه انا مالي لما يتكلم في الفون او يخرج هو حر انتم بالاخص فاهمين اللي فيها وجودنا مع بعض مساله وقت هو انا ليه حكتلكم اللي بنا يالا احنا خلصنا كل واحده تروح لجوزها .
غمزه : ماشي يا عاقل انت بس صدقيني كلنا شوفنا عشقه ليكي وهيطلع بيحبك انتي. 
فجر : انا عندى فكره تعرفي اسم البنت ايه اللي هو وشمه .
زينه : ازى بقي يا فهيمه وهي بتقولك لغه غريبه .
فجر : اسمعي كلنا عندنا ابلكيشن ترجمه جوجل هتصورى الوشم وهتطلبي منه يرحمه وفعلا هيترجمها وهتعرف وهتتاكد انه اسمها انا اكتر واحده فاهمه ابيه ريان .
غمزه: فكره بس ساعتها فكرة وقررى هتعملي إيه معاه قلبه بيعشقك وبيظهر العكس  .
كلهم مشيه وسابوها تفكر وخلصه الاكل ونده عليها  .
✨عند ريان ✨
اخد الكاميرات من المهندس يعني انا هركبها بس وانت متاكد انها وصلتها بالموبيل بتاعي وهتوصلي وانا في مكان .
المهندس: طبعا يا افندم دى احدث حاجه موجوده وانا بنفسي اتاكدت من السيستم بتاعها حضرتك بس حطها في المكان اللي تفضله وهي هتجبلك ادق تفاصيل .
ريان : شكرا اتفضل حضرتك باقي فلوسك اتحولت علي حسابك  .
المهندس: شكرا يا افندم البنك كلمني قبل ما اوصل  وان الفلوس انضافت في حسابي مع السلامه .
ريان : طلع فعلا وركب الكاميرات ونزل بسرعه واتاكد انها شغال من الموبيل بتاعه  .
زينه وانا هنادى عليهم جوه وانتي يا بسنت شوفي ريان .
بسنت : حاضر هروح اشوفه وراحت تشوفه لقيته نازل من فوق يالا يا ريان عشان تاكل الاكل خلص.
ريان : حاضر يا بسنت ولسه هيخرج معاها  الموبيل بتاعه رن وشه اتغير وبيكلم نفسه ايه اللي فكره بيا دلوقت.
 فابسنت زعلت وسابته وخرجت وكلهم اتجمعه علي الاكل.
عزت: ما تشوفي جوزك فين يا بسنت عشان ياكل معانا يا بنتي.
بسنت : قامت حاضر يا بابا هروح اشوفه .
انعام : انا شوفته رايح من ناحيه دى وبتشاور علي الباب الخلفي .
بسنت وشها ملامحه اتغيرت جدا عن اذنكم اتفضلوا انتم كله وانا هجيبه وجاي وراحت لقيت واقف هو وشادى وريان متعصب جدا .
ريان : انت حيوان بقولك انا بطلت ومش ناوى ارجع تاني ايه مبتفهمش .
شادى : خلاص انا هسيب معاك كلم تسكره يمكن مزاجك يجيبك وفتح ايده وادهمله .
ريان : مش عاوز منك حاجه لا عاوزه اشوفك اصلا اطلع بره ورامهم في وشه  .
شادى : بقي كده يا ريان بكره تجيلي لحد عندى بس ساعتها مش هتلاقي طلبك يا صاحبي وسابه ومشي.
كل دا وبسنت سمعه كل حاجه وجريت عليه حضنته .
ريان : ضمها اوى تعرفي كنت محتاج الحضن دا اوى اكتر من النفس اللي بتنفسه .
بسنت: من غير ما تحس انا بحبك اوى يا ريان متبعدش عني .
ريان : مقدرش ابعد عنك يا انا بعشقك وانتي عندى اغلا من روحي .
بسنت: فاقت لا انا مش بحبك ولا انت بتحبني انت بتحب صاحبه الوشم ولسه هتمشي.
ريان: مسك ايدها تعالي هنا انتي عوزاني ولا مش عوزاني حبه بحبك وحبه مش بتحبيني مش هسيبك اللي لما تقولي عاوزه ايه ودموعه نزلت.
بسنت : حضنت وشه عوزاك انت وبحبك انت ومش عايزه اعيش غير معاك ومش عاوزه ترجع ل طريق اللي كنت فيه وسندت بدماغها علي دماغه ودموعهم اختلطت ببعض بحبك يا ريان .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
يتبع…
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد