روايات

رواية أمل عشق الزين الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمل السيد

  رواية أمل عشق الزين الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمل السيد

رواية أمل عشق الزين البارت التاسع عشر

رواية أمل عشق الزين الجزء التاسع عشر

رواية أمل عشق الزين الحلقة التاسعة عشر

مراد: مبروك يا صاحبي
زين: انتبه يا مرادد
عمر: زززز ي ن
مراد: ز ي ن ن
ليليان: لا ابني
فرح: زين زين
أمل: زين ز ي ن                                     **************************************************************
في المستشفى كان الكل واقف قدام اوضه. العمليات
فرح بخوف : هو ايه اللي حصل انا مش فاهمه حاجه
ورد: ما تخافيش هو شكله جرح سطحي
ليليان: هو مين اللي عمل كده
مراد : اكيد هاعرف مين
في الوقت ده خرج الدكتور من اوضه… العمليات..
مراد: ممكن تطمئني عليه زين عامل ايه دلوقتي…
الدكتور: اطمنه هو كويس جدا ده جرح بسيط هو بس محتاج راحه وبلاش الجهد الكتير ممكن بلاش شغل الفتره دي محتاج راحه تم هو كويس الحمد لله
ليليان: الحمد لله والشكر لك يا رب ان هو بخير
عمر: هو ممكن يروح البيت امتى
الدكتور: بكره ان شاء الله بس نطمئن عليك ونشوف
فرح: هو في حاجه يا دكتور انت مخبيها علينا
الدكتور: لا ما فيش حاجه هو زي الفل والله بس هيقعد معنا لغايه بكره علشان اطمئن عليه بس مش اكتر
عمر: ماشي شكرا يا دكتور نقدر نشوف امتى
الدكتور: هو لسه دلوقتي مفكش من البنج
مراد: طب نقدر نشوف امتى و هيفوق امتى
الدكتور: والله البنج على حسب الاجسام في ناس بتفوق بسرعه وفي ناس بتاخد ساعات بس ان شاء الله ساعه بالكتير
( لا اسالني انا يا دكتور ده البنج بيعمل عمايل سوداء بيخليك تقول كلام يفضح اللي ميتفتحش بس انا على ما اتذكر فقت بعد خمس ايام )
بعد مرور ثلاث ساعات
مراد: ايه يا عم خضتني عليك
فرح: حمد لله على السلامه يا زينو
ليليان: حاسس باي وجع يا حبيبي
زين: طب انا هارد على مين ولا مين بالراحه شويه علي وجع خفيف بس
دينا: حمد لله على السلامه يا زين ان شاء الله اللي يكرهوك
سهيله: عين وصابتك يا حبيبي
عمر: الكلام ده يا بنت عمي وانتي كمان يا مرات عمي بيقولوا زياره المريض صدقه مش  سمى بدا
سهيله: قصدك ايه يعني يا عمر
عمر: ولا حاجه متاخديش في بالك حمد لله على السلامه اطلع بره الدنيا بقت حر اوي على الاخر
ورد: حمد لله على السلامه يا زين استاذن انا بقى هابقى اطمن عليك بعدين
زين: ماشي يا حبيبتي احم ما لهوش لازم تفضلوا هنا انا بقيت كويس
دنيا: ايه ده يا زين انت مش حابب وجودنا هنا
زين بحد: كلامي متوجه للجميع محددتش حد
مراد: فرح خدي مامتك وخلي عمر يوصلكم
فرح: حاضر يلا يا ماما. هاجي اطمن عليك الصبح باي
سهيله: شكلنا مش مرحب بينا هنا يلا يا دينا
الكل مشي ما عادش غير مراد و زين
زين: ممكن افهم مين اللي عمل كده
مراد: مش عارف، زين في حاجه حصلت كنت عايز اقول لك عليها
زين: حاجه ايه اوعي تكون عملت حاجه من ورايا
مراد: انا اعلنت عن افلاس شركات جومانا النوري
زين: ليه ايه اللي حصل
مراد: انت بجد بتسالني انت مش عارف جومانا ولا ايه انا قلتلك من زمان انا مش مرتاحله بس انت ما سمعتش كلامي وانت عارف النتيجه كويس
زين: مراد انا مش عايز كلام كتير ايه اللي حصل
مراد: الحكايه باختصار ان المدام كانت بتحاول تقرب منى وشتمت فرح وحكله ما حدث في الشركه.
زين: تمام دوم شركات جومانا النوري خليها تبع شركتنا
مراد: مش فاهم قصدك باقول لك مفلسه
زين: يعني شركات جومانا هتكون بتاعتي يعني باختصار انا اوقف الشركه على رجليها من تاني اضمها ليها شركاتي يعني لما حد يجي يتكلم الشركه كانت مفلسه وانا وقفتها على رجليها مين تاني وكده هتكون من ضمن شركاتي وكده جومانا طلعت من دائره الاعمال واكيد هتروح لي المنافسين او بالاصح هتروح للاعداء لانها بقيت مفلسه بعد ما خسرت ثقت جون بعد ما اعلن انفصال عنها يعني ما حدش هيتكلم بها وانا عارف هتروح لمين و هتعمل ايه بالظبط
مراد: يخرب بيت دماغك يا اخي ده انت طلعت داهيه بس داهيه يا حلوه بتنفع في الزنقه
زين: لازم اللي يخش وسط رجال الاعمال لازم يكون فاهم وهو بيعمل ايه قبل ما يخش علشان لما يضربوه يعرف يرد لهم الضربه يعني واحده بواحده والباقي اظلم زي ما بيقولوا ضربه معلم ولا ايه
مراد: تمام كنت عاوز اقول لك علي حاجه كده
زين: ايه في ايه تاني حصل
مراد: بصراحه امل جاءت هنا و تهزق جامد هي وعائلتها و ثابت الحاجه دي ومشت منهاره
زين: احكيلي اللي حصل بالتفصيل
مراد: لما كنت في العمليات
فلاش باااااك
سهيله: بنت يا دينا دي فرصتك استغليها
دينا: قصدك ايه يعني يا ماما مش فاهمه
سهيله: يعني لازم تقوم بالواجب
دينا: مش فاهماكي وضحي شويه
سهيله: لازم تقومي بالواجب مع خطيبه ابن عمك
دينا: اه ده انا هاعمل احلى واجب
دينا: الناس مش مرغوب فيها بس مش عارفه قاعدين ازاي ما عندهمش دم يقتلوا القتيل ويمشي في جنازته
فرح: قصدك ايه يعني يا دينا بالكلام ده
دينا: ولا حاجه يا فرح في ناس كده اول ما دخلت حياتنا اتقلبت فوقاني تحتاني
أمل: حضرتك تقصدني انا صح
دينا: والله اللي على راسه بطحه يحسس عليها
أمل: تمام متشكرين على ذوق حضرتك
دينا: ايه حضرتك دي انا ليا اسم ولا مش قد المقام
أمل: لا العفو ازاي بس انا ما اعرفش اسمك
دينا: اسم دينا وقريبا هتعرفيني وهتشوفيني قدامك طول الوقت
أمل: قصدك ايه يعني
دينا: انتي لسه صغيره مش هتفهمي حاجه بعدين
أمل: شكرا على ذوق يا انسه دنيا
دينا: هو انا قليله الذوق ولا ايه
أمل: بصراحه كده ما تتكلمي دوغري بدل اللف والدوران ده
دينا: ايوه انتي جبتي المفيد انتي من يوم ما دخلتي حياه زين وحياته كلها اتشقلبت وكل يوم في مشكله
أمل: قصدك ايه يعني ممكن توضحي
دينا: يعني من يوم ما دخلتي حياه زين وهو كل يوم في مشاكل يعني وشك وحش عليه زي ما بيقولوا منحوسه وانتو لسه يدوب مخطوبين وحصل كده امال بعد الجواز هيحصل ايه هيموت خالص ويرتاح منك بس لاء انتي مش عايزه تسيبيه علشان معه فلوس ياما وغنى هتلاقي شاب زيه فين يعمل لك كل اللي انتي عايزاه
امل مصدومه من كلامها مش عارفه ترد ازاي ترد على كلام زاي ده والكل واقف ما حدش عايز يتكلم بس خلاص طالما كده بلاش منها احسن لغايه ما لقت الرد المناسب اللي ترد عليها بي
أمل: بصي يا انسه دينا ربنا عامل كده يمكن كانت هتحصل حاجه اكبر من كده بس الحمد لله ربنا ستر اما بالنسبه اني منحوسه دي اوشه وحش ما كانش فاضل مرتبط بها لغايه دلوقت اما بالنسبه للفلوس احنا معنا فلوس مش محتاجين لي فلوس حد وربنا يخليلي عيلتي بيعمللي كل اللي انا عايزاه يعني انا مش محتاج الفلوس احد الفلوس دي خليها لك انتي
وانا دلوقتي باعلن اني انا مش خطيبته ودي الشبكه بتاعتكم اذا كان على الفستان فانا تدفع فلوسه انا مش محتاجه حاجه من احد
دينا من جواها مبسوطه ان خلاص قدره تنتصر بس هي مش عارفه ان الفرحه دي مش هطول زي ما بيقولوا قد ما تضحك راح تبكي بوجع
دينا: يعني عيلتك مش هيتخطبوا عليكي ترجعيله اصل ممكن يكون لهم راي تاني ما صدقوا انهم يخلصوا منك قالوا غني وعيشها عيشه حلوه وتاخد منه وتدينا زياده الخير خيرين ولا ايه كلام غلط
أمل: فعلا كلامك صح انا غلطانه ان انا واقفه اسمع كلام واحده تافهه زيك عماله تهين فيا وفي اهلي بس الصراحه انتي اللي اهلك ما عرفوش يربوك ى
انا هامشي مش عايزه اشوف وش اي احد فيكم تمام كده
مستنتش رد دينا على كلامها
بااااااااك
زين هههههههههه
مراد: انت بتضحك علي يا ابني باقوللك سابتك
زين: انت ناسي انهي مراتي يا غبي انا كنت عامل حسابي على كل ده
مراد: اه صحيح انتم كاتبين كتاب واللي يقعد مع اختك يبقى ايه غبي دي حاجه ده انا بقيت مجنون علي يد اختك بس انت هتعمل ايه في الشبكه دي
زين: متشغلش بالك بالموضوع ده انا احل اول ما اخرج من هنا قللي بقى عملت ايه مع وليد خرجت زي ما قلت لك ولا لا
مراد: ايوه خرج بس مش سليم
زين: مش سليم ازاي يعني عملت في ايه
مراد: حجزت له اوضه جنبك
زين: وانت عاوزاني اتوقع منك ايه غير كده
مراد: اسيبك ترتاح شويه
زين: انا فعلا حاسس اني عايز ارتاح شويه
*******************************
*******************************
في الصباح اليوم الثاني
ليليان: انت نائم كده ليه يا مراد
مراد: اسف راحت على نومه وانا قاعد قلت اسيب زين يرتاح شويه
ليليان: طب احنا هنخش نشوف زين عامل ايه
مراد: اكيد انا جاي معكم
فرح: انا هخش الاول
عمر: ماشي يا ستي اتفضلي
فرح: ما فيش حد في الاوضه
مراد: ازاي يعني هتلاقيه في الحمام
عمر: انا اخش اشوفه في الحمام ماما ما فيش احد هنا
ليليان: هيكون راح فين يعني
فرح: يمكن يكون مع يوسف وازاي خرج وانت بره ما شفتوش يا مراد
ليليان: رن علي يوسف كده يا عمر
يوسف: في يا جماعه مالكم متوترين كده ليه
فرح: زين مش موجود في المستشفى
يوسف: ازاي مش موجود احنا سايبينها امبارح
معك يا مراد
مراد: ازاي يعني يكون راح فين انا ادور عليه
ف ظرف ربع ساعه المستشفى كانت مقلوبه وتوتر لكل مراد كان رعب الكل بصوته امرا الحراس يدوروا عليه
الكل اتحرك والحراس كانوا بيدوروا على زين لانهم عارفين مراد لما بيهدد بنفذ
***********************
***********************
في مكان اخر يشبه المغاره
اووواوو اسف قطعت عليكم لحظاتكم الحلوه.
كان شخص ينام بالفراش وبجواره بنت
انت دخلت ازاي وكل الحراس دي بره
……………
انا لما باحب ادخل مكان ب ادخله ما حدش يقدر يمنعني حتى حراسك اللي بره دول وانت عارف زين انا اما احب ادخل مكان ما بس اذنش ولا انت لك راي تاني يا الليث
الليث: عاوز مني يا زين
زين: قاسم فين
الليث: ما اعرفش
زين: مين اللي ضرب النار علي
الليث: وانا اعرف منين انا
زين: انت شكلك هتتعبنى وانا ما بحبش ده
الليث: هتلاقيه مع قيس
زين: باحبك لما تفهم بصراحه لايقين على بعض ما لكيش مكان غير ده هو ده مكانك الصح
…………………….
بس انا مش هاسيبك لا انت ولا مراد ولا ولا السنيوره الصغيره فرح مش كده
زين بغضب مكتوم: جومانا لو قربتي من فرح هات فينك مكانك صاحيه انتي فاهمه
جومانا: هدفعك الثمن غالي عن قريب
زين: لايق عليكي تكوني في المافيا هو ده مكانك الطبيعي وسط القرف ده
الليث: زين مش خلصت اللي انت جاي علشانه ولا لسه في حاجه
زين: قدامك 24 ساعه واعرف مين اللي ضرب نار علي
الليث: لو رفضت
زين: يبقى انت اللي اخترت 24 ساعه لو ما جاليش اللي عمل كده يبقى هتندم اسيبك تكمل اللي كنت بتعمله سلام
********************
********************
في بيت امل
نور: ايه اللي عملتيه ده يا بنتي انتي مجنونه
أمل: اللي عملته ده هو الصح
نور: ازاي تسمعي كلام واحده مجنونه زي دي
أمل: احنا فعلا ما كناش لبعض هيجي وقت ونسيب بعض فا دلوقت احسن انا اديتله كل حاشته
.وانت ناسي انك مراتي ولا ايه
نور: زين اتفضل
زين: شكرا يا نور
نور: تشرب ايه
زين: اشرب شاي
أمل: ممكن اعرف جاي تعمل ايه مش خلاص اخدت كل حاجتك عايز مني تاني
زين: وانتي ناسي انك مراتي مش بسهوله كده تخلصي مني
أمل: لا مش ناسيه ما انت هتطلقني
زين ببرود: خدي شبكتك اهي ابوك فين
أمل: ايه ابوك دي اسم بابا على فكره
زين: المهم هو فين
أمل: جوه
زين: طب انا رايح اسلم عليه اجي الاقيكي عقله
عند زين وابو امل
زين: السلام عليكم
ابو امل: وعليكم السلام اتفضل ايه يا ابني
زين: بصراحه كده انا جاي لك في موضوع
ابو امل: خير يا ابني في حاجه
زين: كنت عاوز اعمل الفرح الاسبوع الجاي ده بعد اذن حضرتك يعني
أبو أمل: مش بدري شويه
زين: لا بدري ولا حاجه ثم انا مش عاوز منها حاجه غير هدومها ومش عاوز هدومها كمان
ابو امل نصدم: نعم
زين ابتسامه: ما تفهمنيش غلط انا مش قصدي حاجه انا باقول اشتري انا الهدوم
أبو أمل: احنا بنقدر نجهزها
زين: الفرح الاسبوع الجاي وخلاص
أبو: على بركه الله
بره عند امل
زين: انتي لسه ما البستيش الشبكه امال هتتجوز ازاي
أمل: انا مش هتجوزه احد
زين: انتي فرحك كمان اسبوع
أمل: نعم وانا قاعده هنا مش متحركه
زين بهزار: وماله المكان حلو برده عندكم اوضه زياده
أمل: اه ليه
زين: طب حلو اوي انا ممكن اتجوز هنا
أمل: قصدك ايه يعني
زين بغمزه: طب تعالي وانا افهمك
أمل: انت قليل الادب. وسافل وحقير وي
زين: هو انتي في حاجه لسه ما قلتهاش انا ماشي تصبح على خير سلام يا عروستي و غمزله
**************************************************************
في الليل
في فيلا زين ياسين الجارحي
زين دخل والكل جري عليه
فرح: كنت فين يا زين خضتني عليك
زين: كنت بجهز لفرحي
ليليان: نعم
زين: قصدي كنت بتحدد موعد فرحي
يوسف: يعني احنا هنا خايفين عليك وانت بتفرح
مراد: حمد لله على السلامه عن اذنكم انا هاروح بقى عشان تعبان
عمر: حمد لله على السلامه خطتنا عليك وانا كمان تصبح على خير عشان هاموت وانام
فرح: احكيلي بقى عملت ايه
مراد: تصدقي انك ما عندكيش دم
فرح: وايه الجديد يعني ما انت دائما بتقول لي كده ما فيش جديد عادي
مراد ???????? ده شكل مراد دلوقتي
زين: مالك يا ماما مصدومه كده ليه حتى ما قلتليش حمد لله على السلامه
ليليان: حمد لله على السلامه تصبح على خير انا طالعه انام عشان تعبانه من الصبح
زين: الف سلامه عليك
فرح: احكيلي بقى عملت ايه
مراد بغياظ: فرح
زين: مراد تعال عايزك
مراد: باقولك تعبان عايز انام تقوللي عايزك تصدق انكم عائله ما عندكش دم
زين: تعال نام هو انا  عايزك في موضوع مهم
مراد: امري لله اما نشوف اخرتها معكم
فرح: خلاص هاروح انام والصبح احكيلي تصبح على خير
مراد: يا بختك ريحه تنامي ????
فرح: ????????
زين: تعال يا عم وانا هنيمك في حضني ما تزعلش
مراد: لا شكرا هاروح انام مع مراتي تصبح على خير
زين: هههههههههههه ????????????
????????????????????????????????????????????????
في الصباح في غرفه زين
قوم يا باشا
زين بنوم: عايز ايه يا زفت
مراد: نعم يا اخويا يعني انت من يمنى هنا وتقولي عايز ايه انت اللي عايزني مش انا
زين: وانا عاوزك في ايه
مراد: عندك حق انا ابن 60 في 70 اللي سمعت كلامك انا ماشي نام براحتك
زين: استنى يا ابني عايزك في موضوع
مراد: والله مش طالبه هزار على الصبح خلص انجز عايزني في ايه
زين: اقعد بس الاول
مراد: ادينا قعدنا خلص اما نشوف اخرتها معك
????????????????????????????????????????????
في الاسفل
فرح: ماما مش زين كان بيقول هيتجوز دينا
ليليان: والله يا فرح انا معدتش فاهمه زين كل شويه في حال
فرح: اكيد عمر يعرف صح
ليليان: مش عارفه انا ما بقيتش فاهمه حد منهم خالص
فرح؛ بس انا هاموت واعرف
مودي بعد كده اعرفي
فرح: بقى كده يا زين: انا زعلانه منك
زين: وانا ما يرضنيش حبيبتي تزعل مني
فرح: طب احكيلي بقى فرحك امتى
زين: الاسبوع الجاي
فرح: الاسبوع الجاي اللي هو الاسبوع الجاي
زين: ايوه وبلاش كلام كتير يوسف فين
فرح: شكله نائم
زين: انا هطلع اصحيه عشان هاروح مشوار انا وهو تمام
فرح: هتروح فين ودراعك كده هو انت مش موجوع
زين: خليك في نفسك وروحي اكلي جوزك انا تعودت على الوجع
فرح: انت بتكلمني انا انا اعمل اكل
مراد: والله ده من امتى ده ان شاء الله
فرح: انت كنت بتقول عايز تاكل ايه
زين: ايه ده احنا اتغيرنا خالص انا كنت واثق ان مراد هيعد لك وطالع قد الثقه تسلم يا ابني
فرح: على اساس انك ما كنتش بتعدلني
مراد: انا اروح افطر في بيتي احسن
عمر: احسن حتى توفر الاكل شويه
مراد: انا اصلا ما كنتش هاكل سايبه لك
زين: عمر ايه قله الذوق دي مش قصده يا مراد انت عارفه ان هو بيخلس بس مش اكتر
ليليان: يلا علشان تفطروا
مراد: شكرا يا حماتي هفطر في بيتي بعد اذنكم يلا يا فرح
عمر: سوري مش قصدي ما تزعلش
مراد: يلا يا فرح خلينا وصلك علشان الحق اروح الشركه عشان متاخر ورايا شغل كتير متاخر
زين: انت زعلت ولا ايه
مراد: مش زعلان ولا حاجه بس مخنوقه شويه مش اكتر
فرح: نفطر الاول وبعدين نمشي
مراد: انتي حره انا ماشي بس حسابنا هيكون في البيت سلام
عمر: ايه ده انتي بتخافي منه يافرح اقعدي نفطر مع بعض و اوديكي الملاهي
فرح: شكرا مش عايزه سلام
زين: لسانك كده ما بتعرفش تمسكه
عمر: هو ده كلامي وهو عارف كده بس ما اعرفش زعل المره دي ليه
زين: خلاص اكلك بسرعه وراح علي الشركه اه صحيح عملت ايه في الموضوع اللي كنت
قايلك عليه اخر مره
عمر: كله تمام جبته لحد عندك
زين: هو فين
عمر: مش الرقم شخص نفسه
زين: تمام خلي بالك منه لغايه مفضله
عمر: ماشي انا مظبطه على الاخر ما تخافش
يوسف: صباح الخير
الكل صباح النور
زين: كل ده نوم
يوسف: معلش راحت على نومه
زين: يلا بينا
ليليان وعمر في صوت واحد رايحين فين
زين: بعدين هتعرفوا
????????????????????????????????????????
…  في خطه فكرت فيها وهاعملها
… الخطه دي فاشله زي كل مره
…. لا ما تخافش المره دي محبوكه
… طب ايه هي
… مش لازم تعرف حاجه عنها
… ازاي اكون معك ومش عارف حاجه
… هتعرف في الوقت المناسب لان اللي هيعرفها مسير الموت
????????????????????????????????????????????????
في فيلا خالد الجارحي
موافقين على شروطي
سهيله: ايه اللي انت بتقوله ده يا زين ازاي هتتجوز بنتي ما حدش يعرف ان هي مراتك
زين: ده كان شرطي من الاول عجبكم على كده تمام مش عاجبكم امشي
خالد: احنا موافقين بس عندي شرط
زين: اتفضل يا عمي قول
خالد: دينا هتروح معك بيتك قلت ايه
زين: وانا موافق
يوسف: طب على بركه الله ان كتب الكتاب بقى ولا لسه في حاجه تانيه
اسر: تمام يلا بينا
يوسف: يلا يا مولانا اكتب
الماذون: والحضور ببارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.
ماهر: مبروك يا زين عليك اختي
زين: تمام كده خلصنا الكتاب عن اذنكم
سهيله: مش هتاخد دينا معك
زين: لا هتيجي على مهلها لو مش عايزه براحتها سلام يلا يا يوسف
????????????????????????????????????????????????
في الليل
في شقه مراد السيوفي
مراد: حبيبه قلبي زعلانه ليه
فرح: مش زعلانه
مراد: امال مالك
فرح: ما فيش عايزه انام
مراد: لا في حاجه مزعلاك هي ايه
فرح: بصراحه اه
مراد: هي ايه
فرح: كان نفسي البس فستان ابيض في فرحي
مراد: على اساس انك كنتى بتحبيني اصلا انتي ناسيه عملت في ايه السكينه اللي ضربتي يدي بها
فرح: انا عاوزه انام تصبح على خير
مراد: لا والله تصبح على خير افسرها انا ايه
فرح: زي الفشار لما بتاكله
مراد: انا هاوريك الفشار بتفشل ازاي
فرح: هههههههه مجنون
????????????????????????????????????????????????
في فيلا الدكتوره
زين: اقعدوا مع بعض اتكلموا زي ما انتم عايزين
ورد: بس
زين: ما فيش بس انا هاقوم اتمشى في  الجنينه بره شويه تكونوا خلصت وكلامكم اتفقتم ماشي يا ورد ماشي يا علي نصف ساعه واجي لكم
المقدم علي: اخبارك ايه يا دكتوره
ورد: تمام الحمد لله
المقدم علي: اكيد زين حكيلك انا جاي ليه
ورد: اه طبعا
المقدم علي: وايه رايك يا دكتوره
ورد: انا حاليا ما بفكرش في الجواز
المقدم علي: يعني افهم انك رافضاني
ورد: مش قصدي……
المقدم علي: امال قصدك ايه انتي حتى ما سالتيش ولا سؤال رفضتني كده مره واحده انتي جايه وعارفه هتقولي لي ايه انا اسف
ورد: بصراحه مش باحب اتكلم مع اي شاب بتوتر وبخاف ما اعرفش عشان كده مش عايزاك ترتبط بي وكمان انا مريضه قلب وانت عارف
المقدم علي: ده اكيد عادي عشان انتي عمرك ما تكلمت معا اي شاب طب انا عندي اقتراح لك نكون اصحاب ومنها تكون خطوبه نتعرف على بعض اكتر انتي ايه رايك
ورد: الصراحه مش عارفه
زين: ما فيش احسن من كده ولا ايه يا ورد
ورد: خلاص موافق
داده اميمه: هو ده الكلام الصح مبروك يا اجمل ورد
المقدم علي: ممكن نحدد موعد نعمل في الخطوبه
زين: بعد فرحي ان شاء الله
ورد : هو انتي فرحه امتى
زين: كمان الاسبوع الجاي
المقدم علي: بالسرعه دي الف مبروك
زين: الله يبارك فيك وعقبالك
المقدم علي: استاذن انا بقى تصبح على خير
زين: ايه رايك يا ورد
ورد: مبروك يا زين
زين: بتغيري الكلام ماشي
ورد : انا لا خالص
زين: ماشي هعديها يلا بقى امشي انا تصبح على خير
عدت الايام وجاء اليوم المنتظر ايوه يوم الفرح اللي كنا منتظرينه من الاول الروايه ياترى هيحصل ايه في الفرح ده هيعدي على خير والله هيحصل في ايه هنشوف ????
في فيلا زين ياسين الجارحي
عمر: مبروك يا عريس
زين: الله يبارك فيك عقبالك
مراد: مبروك يا صاحبي
زين: الله يبارك فيك عملت اللي قلتلك عليه ولا لسه
مراد: ايوه خلاص
عند البنات ايوه هم في الكوافير
فرح: طالعه قمر
امل: انتي اللي قمر يا روح قلبي
فرح: ربنا يخليك لي يا عروسه اخويا
البنت: لو سمحت يا انسه
فرح: انا
البنت: ايوه
فرح: نعم
البنت: ممكن تقيس الفستان ده
فرح: انا ليه
البنت: اصل حابه اشوفه عليك اصل انتي بتشبهي اختي وهي مش هنا دلوقت ممكن تساعديني
فرح؛ اكيد
فرح لبست الفستان وكان حلو عليها
البنت: شكله حلو عليك
فرح: شكرا
اما بقى عند امل
كان فستانها بيشبه فرح بس مش شكله
نور: فستانك شكله حلو
امل: بجد شكله حلو عقبال فستانك يا قلبي
نور: ايوه يا بنتي شكلك قمر والله  يسمع منك يا رب
في الليل
عمر: ايه رايكم في البدله بتاعتي قمر صح
زين: حلو اقعد ساكت بقى
مراد: يلا علشان اتاخرنا على الفرح
زين: ماشي يلا يا رب يسترها
زين ومراد كانوا لابسين زي بعض بدله سوداء
عند الكوافير كل واحد دخل يجيب عروسته وراحوا القاعه الفرح كان كبيره جدا اول ما دخلوا انبهروا بالتجهيزات رقص كتير وبعدين كل واحد رايح على بيته
في فيلا زين ياسين الجارحي
ليليان: مبروك يا عرسان
امل: شكرا يا طنط
ليليان: بلاش طنط دي
امل: حاضر
عمر: ايه يا ماما ما تسبيهم ولا هتفضلي ترغي طول الليل
ليليان: اديني سايبها لك ورايحه انام
عمر: ايه رايك زحلقت هالك هي عيش يا معلم
في غرفه زين
زين: ايه غيري هدومك وانا هانزل اعمل مكالمه
امل : ماشي
غادر زين الغرفه
ايه ده زيك يا عروسه
امل : انتي عايزه ايه انت ايه جابك هنا
دينا: وانا هعوز ايه يعني جايه بارك لك مبروك يا درتي
امل ؟????
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أمل عشق الزين)

اترك رد

error: Content is protected !!