روايات

نوفيلا العوض الفصل الاول 1 بقلم فرحة أحمد

 نوفيلا العوض الفصل الاول 1 بقلم فرحة أحمد
نوفيلا العوض البارت الاول
نوفيلا العوض الجزء الاول

نوفيلا العوض الحلقة الاولى

خاالد بقرف وعصبيه…. ايه القرف ده اناا مش هقدر اكمل معااكي اكتر من كدا…اناا مش قاادر استحمل القرف ال في جسمك ده…
مهره بدموع… انتاا تقصد ايه بمش هتقدر تكمل….؟
خاالد بقرف… انتي طاالق….
لحظات من الصمت عدت واناا رافضه تصديق ال سمعته هو فعلا طلقني ولاا اناا بيتهيألي هو ازاي قدر ينسي الحب ال بيناا بسهوله دي وازاي جااله قلب يتخلي عني بطريقه دي وعشان ايه عشان حاجه اناا مليش يد فيها…. بصتله بكسره وقولت بدموع ممزوجه بضحك هستري…
انتاا اكيد بتهزر انتاا مستحيل تعمل فياا كدا انتاا بتحبني اكتر حد في حياتك مش ده كلامك ال علي طول تقولهولي وكنت دايماا تقولي انك عمرك مهتتخلي عني ولاا هتجرحني في يوم من الايام….
خاالد بقرف وعصبيه…. لااء مبهزرش لاني فعلا طلقتك ومعنتش بحبك ومش هقدر اكمل معااكي ولاا هقدر استحمل القرف ال في جسمك ده إنتي عبااره عن مس*خ ….
مهره بدموع…. طب واناا ذنبي ايه في ال حصل وبعدين مش اناا كنت حكتلك وانتاا تقبلت الموضوع وقولتلي انك بتحبني وميهمكش شكل جسمي واناا قولتلك كتير أن جسمي كله متشو*ه من الحر*يق ال حصل وانتاا قولتلي ميهمنيش شكل جسمك وان كل ال يهمك هو اناا وبس….
خاالد بقرف…. مكنتش اعرف أن الحرو*ق ال في جسمك كبيره لدراجتي وشكلها مقرف ده اناا كل مقربلك احس بالقرف من نفسي اني ازاي لمست مس*خ زيك…..
مهره بدموع….. حرررام عليك ياا خاالد انتاا عاارف اني مليش حد طب اناا هرووح فين دلوقتي ده اناا مليش حد في الدنيا غيرك انتاا وبس…
خاالد… امممم اناا كنت رايح انهاارده عشان هكتب كتابي علي نورين بنت خالتي فاناا ممكن ارجعك دلوقتي لاني طلقتك طلقه واحده وتعشي خدامه ليه وليهاا قولتي ايه…اهو تلقيلك حته تعيشي فيهاا بدل متعيشي في الشاارع…
مهره بكسره واتجهت ناحيه الاوضه ولمت هدومها في شنطه وخرجت ولسه هتفتح الباب وقفها صوته…
خاالد… هو انتي رايحه فين بالشنطه دي….
مهره بكسره… هو مش انتاا طلقتني عاايز ايه تاني مني…
خاالد بسخريه… ايوه طلقتك بس برضو واخده الشنطه دي معاكي ليه…؟
مهره… فيهاا هدومي وفلوس عشان اجرلي شقه اقعد فيها….
خالد وهو بيتجه ناحيتها واخد منها الشنطه واتكلم بسخريه…. تؤتؤ ياا شااطره اناا يوم ملمتك من الشارع واتجوزتك ودخلتك بيتي كنتي جايه من غير حاجه معاكي وزي مدخلتي بيتي فااضيه هتغورى منه زي ماجتي يعني بإختصار هتخرجي من بيتي بالهدوم ال عليكي بس ومش هتاخدي معااكي حااجه….
بصتله كتير بكسره يااا هو ده نفسه خاالد ال كان بيتمنالي الرضاا ارضي … ضحكت بسخريه وبعدين مسحت دموعي ال بدأت تنزل علي خدي وخرجت من الشقه مش الشقه بس لا من العماره كلهاا وخرجت من حياته هو كمان وبلاا راجعه…فضلت اتمشي في الشوارع زي التايهه مش عارفه اروح فين انا مليش حد في الدنيا غيرخاالد وبعد مخالد اتخلي عني مبقاش لياا حد بقيت مقطوعه من شجره….
اعرفكم بنفسي… اناا مهره كبرت لقيت نفسي في ملجأ ومش عاارفه اي حاجه عن عيلتي حتي مش عارفه اسم بابا ايه وفي يوم من الايام حصل حر*يق كبير في الملجأ والنا*ر مسكت فياا وشو*هت نص جسمي الشمال بقاا كله عباره عن حرو*ق …
كنت ماشيه زي التايهه في الشوارع وفجاه حسيت بدوخه ولاني كنت جمب المستشفي دخلت عشان اكشف ودي مكنتش اول مرة يحصل معاياا كدا وكنت دايما بقول لخالد بس مكنش بيهتم… المهم دخلت جوه وقبلت الدكتور وعملي تحاليل وقالي ان نتيجه التحاليل هتطلع كمان ساعه….. فات ساعه والدكتور جه عشان يقولي نتيجه التحليل ….
الدكتور بحزن… اناا اسف بس انتي طلع عندك ورم علي المخ ولزمك عمليه فى اسرع وقت لان الورم حجمه كبير وده هيأثر علي صحتك جدا ولو معملتيش العمليه بسرعه ممكن لقدر الله تخسري حياتك….
بصيت لدكتور بجمود وكان الدموع رفضت تنزل وسبتو وخرجت من المستشفي وفضلت اتمشي في الشوارع بشرود بس قطع شرودي صوت شاب وهو بينده علياا….
الشاب بصوت عاالي….. حااااااسبي ياااا انسه….
يتبع…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (نوفيلا العوض)

اترك رد

error: Content is protected !!