Uncategorized

رواية لقد وقعت في الفخ الفصل السابع 7 بقلم آلاء عوض

 رواية لقد وقعت في الفخ الفصل السابع 7 بقلم آلاء عوض
رواية لقد وقعت في الفخ الفصل السابع 7 بقلم آلاء عوض

رواية لقد وقعت في الفخ الفصل السابع 7 بقلم آلاء عوض

اسيل طلعت جرى على اوضتها وهي بتترعش مش عارفه تتصرف ازاي بعتت
اسيل / مش من الرجوله انك تخوف بنت علفكره تقدر تقولي بعد اللي انت عملتو ده استفدت اي
كرم طبعا بيقراء الرساله معاهم 
أمير / علفكره كلامها صح احنا زودنها اوي يا جماعه 
أحمد / وانا بردو بقول كفايه عليها كده 
كرم / خلاص يا جماعه مستعدين بكره نظهر لها الحقيقه
الكل / مستعدين
كرم كلم كريمه ورنا وقالهم أن بكره كلهم يتجمعو في بيت اسيل
????????????????????????
تاني يوم الكل متجمع في بيت اسيل وهي مستغربه هما كلهم جايين ليه بس هي كانت في اوضتها قالت تعبانه 
كرم / عرفتو هتعملو اي
الكل /ايوه عرفنا
كرم بعت لاسيل 
كرم /مش عايزه تعرفي انا مين 
اسيل / اكيد يعني لو تكرمت تقولي 
كرم / طيب اطلعي بره في الصاله 
اسيل / وده اي علقتو بالموضوع 
كرم /  عشان تعرفي انا مين اطلعي الصاله 
فعلا اسيل طلعت وهي خايفه طلعت لقتهم كلهم بيبصو عليها 
اسيل / هو في أي مالكو بتبصولي كده لي 
كرم / احنا اللي عملنا فيكي كده سامحينا 
اسيل / انا مش فاهمه حاجه 
أحمد / اهدي واحنا هنفهمك كل حاجه 
فعلا كلهم قالو الموضوع لاسيل اللي كانت مصدومه اكتر من الاول 
اسيل بدموع / ازاااي يعني انتو اللي كنتو معيشني في الرعب ده كلو و وانت يا مااماا عارفه كل ده وساكت وانتي يا رنا عارفه كمان وشايفه انا بقيت مرعوبه ازاي وعادي كده بنسبالك يعني انا لعبه في ايديكووو ازاااي انتووو اييي مش حاسين بيا عاملين كل ده عشان تضحكو وتفرفشو  وانا طظ فيااا صقفت اسيل لاء برافو تعبتو بجد برافوو  عليكو تخدو امتياز على خطتكو الحقيرة دي وانت يا سما لنا كنتي بتشوفيني بعيط وبنهار عشان اعرف ده مين وانت كنت عادي يا برودك يا شيخه  وانت يا كرم يلي معروف انك بتحبني انا مش بحبك انا بكرهك بعد اللي انت عملته ده  من النهارده انا مش عايزه اشوف وش حد فيكو  حتى انت يا ماما انا هسيب البيت  وهسافر عند عمي ممكن انسى اللي انتو عملتو فيا 
مفيش اي حد قدر يفتح بقه لأن اسيل عندها حق هما ذودوها معاها اوي فعلا اسيل لمت هدومها وسافرت اسكندريه عن عمها 
سما بدموع / هنعمل اي الوقتي مقنتش متوقعه انها تعمل كده انا خايفه عليها اوي 
ميار / يلا يا جماعه قولو هنعمل اي لاازم نصلح الموقف ده 
كرم / احنا نسيبها تهدي شويه وبعدين نروح لها كلنا اكيد هتسامحنا 
????????????????????????????
اسيل سافرت وكانت لسه مصدومه منهم مكنتش متوقعه أن دول هما اللي يعملو فيها كده 
بعد اسبوع 
اسيل كانت قاعده على البحر سرحانه فجاءه كلهم قعدو جنبها 
اسيل / انتو جيتو هنا أمته 
أحمد / لسه واصلين وطبعا احنا عارفين حبيبتا بتحب تقعد على البحر وجينالك 
اسيل / اه حبيبتكو اوي 
سما / سامحينا بقا 
اسيل / انتي بذات اخرسي خالص يا بارده 
ساره / والله احنا اسفين يا سوسو وبعدين انتي عاملتي فينا مقالب كتير اوي واحنا بنردهملك 
اسيل / بس انا كنت بعمل مقالب خفيفه 
منير / خلي قلبك ابيض بقا 
أمير /احنا مش هنمشي من هنا غير وانتي معانا ومصلحانا
اسيل / بس تصدقو وحشني الرعب اللي كنت عايشه فيه ????????
الكل / واحنا والله وحشنا حول حول الضحيه لبست في الحيط ????????
اسيل / هو انتو كنتو بتقولو كده 
أحمد / طبعا طبعا يا سيدتي 
منير / وبعدين يلا ارجعي عشان كلنا نتجوز 
ساره / كلنا مين ده 
امير / انت هتستعبطي ولا اي من واحنا صغيرين ومعروف اننا لبعض كلكو عارفين ان انا وساره بنحب بعض وهنتجوز 
ساره / اي ده بجد فاجئتني ????????
منير / طبعا كلكو عارفين اني بموت في ميار واكيد هنتجوز ولا اي يا رورو 
ميار / هااا نتجوز 
كرم / اي الجو ده يعني انتو متعرفوش أن منير وأمير بيحبوكو ولا عارفين وبتسطعبطو 
ساره وميار / الصراحه عارفين وبنستعبط ????????الكل فضل يضحك عليهم 
كرم / وانت يا استاذ احمد مش ناوي تعترف انك بتحبها 
أحمد بخبث / مين دي اللي بحبها 
كرم / يا سلااام 
أحمد / يلا هكسب فيكي ثواب يا سما وهتجوزك اصل معتش فيه غيرك ????????
سما بغضب / بقا كده خلاص انا ماشيه 
أحمد / استنى استنى انا بهزر والله بحبك 
كرم / طب اي مش يلا نعمل شبهم 
أسيل /نعمل لي يعني 
كرم / نتجوز 
اسيل / افكر 
كرم / نعم يا روح امك تفكري بعد كل ده 
اسيل / خلاص يا عم موافقه ????????
كلهم رجعو من اسكندريه وهما مبسوطين أنهم هيكملو حياتهم مع اللي قلبهم اختارته 
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!