Uncategorized

رواية أحببت زين الرجال الفصل الثالث 3 بقلم منة الله الطنطاوي

 رواية أحببت زين الرجال الفصل الثالث 3 بقلم منة الله الطنطاوي

رواية أحببت زين الرجال الفصل الثالث 3 بقلم منة الله الطنطاوي

رواية أحببت زين الرجال الفصل الثالث 3 بقلم منة الله الطنطاوي

الكل قاعد على السفرة والباب خبط
ملك: خاليكم وانا هقوم افتح 
ملك فتحت الباب وبعدين لقت واحدة جارتهم
ملك : ازي حضرتك يا طنط دعاء
دعاء جارتهم : ازيك انتي يا حبيبتي عاملة أي ماما هنا 
ملك : الحمدلله ياطنط اتفضلي ايوا ماما هنا
ام ملك : مين يا ملك 
ملك : دا طنط دعاء اتفضلي ياطنط 
دعاء : تسلمي يا حبيبتي
ام ملك : ازيك يا حبيبتي عاملة أي 
دعاء : الحمدلله ازيك انتي يا ام ملك 
ام ملك : كويسة يا ختي تحبي تشربي اي 
دعاء : ولا اي حاجه انا كنت عاوزكي في موضوع وماشية علطول 
ام ملك: خير يا حبيبتي موضوع اي 
دعاء : خير يا انشاء الله بصي بقى انتي طبعا عارفة خالد ابني ويعتبر انتي المربياة وهو صغير وهو دلوقتي بسم الله ماشاء الله شغال في شركة كبيرة وبصرحة كدا كنت عاوزة اجوزو فقولت مش هالقي احسن من بنتك ملك هااا قولتي اي
ام ملك: الفي الخير يا قدمة ربنا طبعا عارفة خالد وانا المربياة وهو صغير ومش هلقي احسن منة بس الاول هشوف رأي ملك الاول وبإذن الله هقولك 
دعاء : انشاء الله واحنا مستنين ردكم هقوم امشي انا بقا سلام عليكم
ام ملك : تمشي تروحي فين اشربي حاجة الاول 
دعاء : بعدين انشاء الله وبعدين هو احنا اغراب يلا سلام عليكم
ام ملك: لا ياحبيبتي البيت بيتك وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
ملك : خير ياماما في حاجة 
ام ملك : لا ياحبيبتي خير مفيش حاجة دا ام خالد طلبت ايدك لخالد وانا قولتلها هشوف رأيك وقواها هااا قولتي اي
ملك : انتي عارفه يماما أن خالد متربية معا وبحبو بس بحبو كا اخويا الكبير مش حب وجواز وانا هشوف خالد وأتكلم معا وفهمه الموضوع علشان مبزعلش مني 
ام ملك: لا ياحبيبتي ليزعلو ولا حاجة انا هقولها انك لسة عاوزة تكملي تعليمك ولسة وراكي كلية
ملك : ماشي يماما وانا كمان لو شوفت خالد هتكلم معا علشان مش يزعل مني وانتي عارفة أن بحب خالد وبتكلم معا 
ام ملك: ماشي يا ملك يلا كملو اكلكم
ملك : لا انا الحمدلله خلصت اكل 
شروق: وانا كمان الحمدلله
ام ملك: انتي لحقتي تكلي حاجة يا حبيبتي ولا الاكل مش عجبك 
شروق: لا والله يا طنط تسلم ايدك هو اكلك غريب عليا 
ام ملك: با الف هنا وشفا قوم خشو اقعدم جوا في الاوضة علي أما اعماكم الشاي 
ملك : تسلميلي يا ست الكل ربنا يبارك فيكي
يلا يا ست شوشو قومي اقدامي 
شوشو : يلا 
ام ملك: ربنا يوفقك ويسعدك يارب
وقامت ام ملك لما السفرة وعملتلهم الشاي 
_________________________$$$$$_______
عند زين وكريم في الشركة
زين : خلصت الورق المعاك
كريم : ايوا خلصتو وانشاء الله كل يوم بعد الكلية هاجي اشتغل معاك واشوف الشغل بدل ما انت لوحدك
زين : اخيرا عقلت وجيت تشغيل معايا بعد الكلية بدل ما انت سيبني لوحدي 
كريم : علشان تعرف بس أن قلبي الصغير لا يتحمل يشوفك لوحدك????????
زين : طيب يا خويا قوم خلينا نروح احسن ش قادر 
كريم : ايوا يلا لحسن انا جعان قوي ????
زين: هو انت علطول كدا جعان يلا يا خويا يلا 
كريم : ???? هو انتم كدا علطول يلا يا خويا????
______________________________________
في فيلا زين العابدين
ينزل زين وكريم من العربية ويدخلم الفيلا 
سامية: حمدالله على السلامه يا حبايبي 
زين وكريم : الله يسلمك يا ست الكل ويبوس اديها
كريم : يازوزو انا جعان يا زوزو فين الاكل
الدادة زينب : الاكل جاهزة وعلي السفرة يلا قومو 
كريم : تسلم ايدك يا موزتي ????????
زين : قوم يا خويا غير هدومك الاول 
كريم ???? هو انت علطول كدا حاضر 
زين : بعد ازنكم هطلع اغير هدومي 
سامية: ماشي بس متاخروش 
زين : حاضر ياست الكل
______________________________________
عند ملك وشروق 
ملك : احكيلي بقا عملتي اي وانتي مسافرة 
شوشو : والله يا بنتي معملتش حاجة مكنتش بروح غير البحر واقعد قدامة بس هو دا الكنت بعملو 
ملك : طيب وانا مبسوطة انك كنتي معايا في الاعدادي والثانوي وهتبقي معايا في الكلية
شوشو : وانا كمان والله 
يلا هقوم امشي انا وابقي اشوفك بكرا سلام
ملك: سلام 
______________________________________
عند زين نازل من علي السلام وراح أوضة السفرة الفيها إخوة وأمة 
سامية: يلا ياحبيبتي اقعد 
زين حاضر يماما
زين ولسة هياكل لقة حد بينادي علية
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إقرار بالانتحار للكاتبة فاطمة ابراهيم

اترك رد