Uncategorized

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثانية 2 بقلم ناهد

 رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثانية 2 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثانية 2 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثانية 2 بقلم ناهد 

مازن:انتي 

آسيل:انا 

مازن:ايوه انتي قومي قولي كنت بتكلم  بقول ايه 

آسيل:كنت بتقول ايه ايه بتتكلم ف الماده ايه السؤال العبيط ده 

رنا قعدت تصقف لصاحبتها 

رنا:برافوا عليكي جاوبتي بكل جداره 

مازن:انتي شكلك هبله قومي انتي والدكتوره الي جنبك دي وبراااا 

آسيل:هو انا عملت حاجه غلط على فكره انت ظالم وانا هشتكيك 

مازن :كلمه زياده وهتلاقي نفسك شايله الماده سنتين ذياده بسرعه كده وخديها ف ايدك وبراااا اخلصي 

رنا:يادكتور انا مالي معملتش حاجه 

مازن بصوت عالي:اخلصوا براااااا 

آسيل:ياعم هطلعنا مش الجنه يعني كل شويه برا برا  وبعدين ده منظر دكتور وانت شبه حتت الكراميلا كده جتك القرف ف حلوتك 

مازن :افندم 

آسيل:بس ياعم انت خلاص يالا يابت نروح نفطر انا جعانه اصلا هنطلع دكاتره يعني ف الاخر هنقعد على القهوه يالا يابت قومي 

……………..

رنا :ايه الي انتي عملتيه ده يامتخلفه انتي حد يعمل كده انتي شيلتي الماده خلاص مبروك عليكي كمان سنتين ياابو الصحاب 

آسيل:بت تعرفي تسكتي انا هتشل ازاي يقولي كده قدام العيال والله ماشي لو سمحت سنداوتش شاورما كمان 

رنا:بس ايه صاروخ والمصحف اكيد امه نحله عشان تجيب العسل ده 

آسيل:ايه ياستي انتي ماتلمي نفسك انتي مش ملاحظه اني قاعده قدامك 

رنا:اه يعني وبعدين انتي مالك 

آسيل:خدي المفاجأه دي عارفه مين ده الي جه اتقدملي انبارح 

رنا:يابت ال*****ليه ليه ياشيخه تعملي كده انتي معندكيش قلب ده حتت سكر 

آسيل بصوت واطي مسمعتهوش رنا:سكر بس ده ملبن مهو انا لاوقعه لا يوقعني 

رنا:بتقولي ايه 

آسيل:على فكره مش حلو عادي يعني 

رنا:عادي ايه انتي هتهبلي ده فتح قلبي من غير اذن وقعد ف النص وربع 

آسيل:طب اتلمي ها اتلمي عشان مزعلكيش 

=انسه آسيل 

اسيل:نعم 

=دكتور مازن طالبك على مكتبه 

آسيل:ينهر اسود عاوز ايه 

=معرفش هو قالي اناديلك 

رنا:ايوه بقا هتسموا العيال ايه 

آسيل:ياشيخه اتهدي بقا عيال ايه ف يومك الاسود ده هو حلين لا هيغتصبني يا هيهددني بالماده 

رنا:ايه الفيلم التركي ده ميقدرش يغتصبك ولا يقربلك اصلا احنا ف الجامعه 

آسيل:ايه ف الجامعه يعني ف بيت المقدس يعني هنحرر فلسطين احنا دلوقتي ايه الجامعه يعني زيها زي اي زفت مكان 

رنا:هتعملي ايه 

آسيل:مش راحه طبعا الي عاوزني يجيلي مش بروح لحد 

رنا:ايوه كده يابت راجل 

……بعد ربع ساعه 

مازن:انسه زفت 

رنا :????????????بصي وراكي 

آسيل:هو صح 

رنا:????????????????اه ازيك يادكتور 

قامت آسيل مفزوعه من على الكرسي لاقته واقف وراها 

آسيل:والله كنت باكل وجايه كنت جعانه 

مازن :خمس دقايق والاقيكي ورايا بسرعه 

آسيل:رنا متنيسيش لو سمعتي صوت صراخ يبقى صوتي وهو بيغتصبني بلغي الصحافه والعميد وامن الدوله 

رنا:بسرعه قبل مايرجع تاني 

……….

مازن:ادخل 

آسيل:ايوه يادكتور 

مازن:اقفلي الباب وراكي 

آسيل:لاء 

مازن بغضب:اقفلي الباب 

آسيل :اهو اهدى انت بس عشان انت لسه صغير على العصبيه دي يجيلك القلب تموت فيها ولا حاجه 

مازن:بتقولي ايه 

آسيل:انت اطرش كل شويه بتقولي ايه بتقولي ايه 

مازن :نعم 

آسيل:ايوه يادكتور كنت بقول عاوز ايه 

مازن:بصي بقا يااستاذه انا معنديش طالب يدخل المحاضره بعدي ادخل الاقيكي جايه قبلي وقاعده ف اول مدرج ومش كده وبس من انهارده هتشتغلي معايا مساعده 

آسيل:نعم 

مازن:اظن كلامي وصل اطلعي براااا 

آسيل:والله ظلم 

مازن:براااااا 

آسيل:كل شويه برا برا الكليه كانت بتاعتك ايه القرف ده 

مازن:بتقولي ايه 

آسيل:كنت محتاره ف موضوع انك اطرش بس الحمد لله طلعت اطرش 

……………………

رنا :خلاص بقا قدرك ونصيبك نعمل ايه احسن ماتشيلي الماده حاولي تصلحي غلطتك 

آسيل:ياشيخه بصي سيبيني انا طالعه سلام 

…..آسيل:الو 

على:ايوه يابت هاتي البطاقه بتعتي وتعالي على القسم 

آسيل:قسم ايه يامجرم سرقت مين كنت عارفه انك جاسوس 

على:آسيل مش وقت ظرافت اهلك دلوقتي بسرعه متغبيش 

………..آسيل :حضرات القاضي سياده الجمهور موكلي بريئ بريئ حد النخاع 

وكيل النيابه:نعم مين دي 

على:آسيل انتي بتنيلي ايه فين البطاقه 

آسيل:اسكت انت ياعلي انا هطلع برائه مين المزه دي نتعرف بعدين مش وقته 

على:ياب 

آسيل:بص انا هعترف بكل حاجه معليش ياعلي علي ده بيعذبني طول اليوم ببقا خلاص نمت ويصحيني اعمله طفح عشان ياكل قرب يطفى السجاير تحت باطي زي الافلام 

وكيل النيابه:يطفي سجاير ايه وبتاع ايه 

آسيل:استنى بس خد الكبيره ده تاجر مخدرات ده بيجيب نسوان ف البيت الطاهر الي مدخلتهوش واحده نسوان غير انا وامي والدليل انكم مسكتوه مع البطل ده مزه ياعلي الله واكبر جبتها منين 

على:الله يخربيتك طب وكتاب الله لما امسكك ف ايدي 

آسيل:شوفت انت خدت بالك اهو بيهددني قدام مش عامل حساب ليك ياباشا انا اطالب بتعذيبه حتى الموت اطالب انا وكافه الشعب بنفيه الي جزيره ملطه كما فعل الانجليز ف البطل احمد عرابي اسلخوه هاتوا حديده سيخ كده واسلخوه هاتوا سلك وكهربوه  وشكرا والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

……………………

على :طب وربنا ياآسيل ماهرحمك كنتي هتسجنيني 

آسيل:على عيب مش قدام المزه 

على:اه صحيح يالا قدامي على البيت هتصرف معاكي هنا 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية رأيتك صدفة للكاتبة لارا.

اترك رد