روايات

رواية أحببتها صغيرة الفصل الثاني 2 بقلم سلمى حجازي

 رواية أحببتها صغيرة الفصل الثاني 2 بقلم سلمى حجازي
رواية أحببتها صغيرة البارت الثاني
رواية أحببتها صغيرة الجزء الثاني

رواية أحببتها صغيرة الحلقة الثانية

جلال / ايييييه
رضوان / ها اي رايك
جلال / طب … طب ي حضره العمده اديني فرصه افكر
رضوان / بكره ترد عليا ي جلال
جلال / حاضر ي عمده عن اذنك
رضوان / اذنك معاك
ذهب جلال الي الدار
ميرفت / ها ي جلال العمده كان عايز اي
جلال / العمده طالب يد لرح بنتي
ميرفت / لولولولولوي ي الف نهار ابيض ي الف نهار ابيض
جلال / انتي اتهبلتي ف مخك ي وليه اصبري عاد لما اديله رد حاكم انا جولتله افكر
ميرفت / اييه يخويا تفكر …. هااا ما هو ده اللي ناجص ترفص النعمه بايدك والنبي شجلك اتجننت
جلال / ماهو ي ميرفت البت لسه صغيره
ميرفت / مين دي اللي صغيره ده البت لسانها اطول من سقف الدار ….. اهدي يخويا و وافق ده اكيد مهرها هيكون عالي اوي اوي اوي
جلال / جالي مهرها هيبقى البيت اللي ف الجزيره
ميرفت / اللهم صلى ع النبي لولولولوي …. انت من صباحيه ربنا تروح وتجوله موافق وكتب الكتاب يكون الخميس الجاي سامع ولا لا
جلال / حاضر ي ميرفت حاضر
ف الصباح
ذهب جلال الي منزل العمده وطلب رؤيته
رضوان / تعالي ي جلال اجعد
جلال / انا موافق ي حضره العمده
رضوان / ع خيره الله كتب الكتاب يكون الخميس الجاي
جلال / ان شاء الله … عن اذنك
وف طريق جلال للعوده وقفه ابراهيم
ابراهيم / مش مكسوف من نفسك عاد
جلال / انت بتتحدد معاي انا
ابراهيم / هوف غيرك هيجوز بنته الصغيره لراجل اكبر منى ومنك
جلال / الموضوع ده ميخصكش
ابراهيم / حرام عليك بنتك ي اخى
جلال / جولتلك ميخصكش … سلام
عوض / برضك ي ابراهيم جولتلك شيل يدك من الموضوع ده العمده لو عرف هيجطع عيشك
ابراهيم / صعبان عليا البنات دى ي عوض
ابراهيم / ميصعبش عليك غالي يخوي  يلا
ف دار جلال
ميرفت / راحه فين ي بت انتي
فرح / راحه المدرسه ي مرت ابوي
ميرفت / اطلعي ي حلوه مافيش مدرسه من هنا وجاي
ميرفت / يعني اي مش هروح المدرسه
جلال / اطلعي ي فرح دلوجت
فرح / حاضر ي بوي
جلال / ميرفت اطلعي كلميها وفهميها بشويش
ميرفت / حاضر
دخلت ميرفت غرفه فرح فوجدتها جالسه
ميرفت / فرح ي حبيبتي
فرح / حبيبتي ؟؟
ميرفت / اسمعيني ي بت …. من هنا ورايح مش هتروحي المدرسه عاد ويوم الخميس الجاي هيكون فرحك ع العمده
فرح / ايييه … هتجوز العمده
ميرفت / ايوا وي سعدك وهناكي … هيأكلك احسن اكل ويشربك احسن شرب وهتجعدي معاه ف بيته الكبير اوي وهيلبسك احسن لبس
فرح / بجد ي مرت ابوي
ميفرت / اه والله وكمان هيجيبلك كل اللعب ومش هتحتاجي لعب البت سعاد تاني
فرح / الله ….. طب وليه ميودنيش المدرسه
ميرفت / لا خلاص بجا انتي كبرتي وهتتجوزي يعني هيكون ليكي بيت وهتبقى مسؤله منه زيي كده بس طبعا انتي هيبقى عندك خدمات مش زي حالاتي نحس
فرح / ماهي ارزاق ي مرت ابوي
ميرفت / انجري قدامي ي ام لسان طويل
ف القاهره
ف شركه ….. لتصميم الملابس
حبيبه / استاذ صقر المدير عاوز حضرتك ف المكتب
صقر / تمام انا جاي حالا
ذهب صقر الي مكتب مدير الشركه
صقر / حضرتك طلبتني ي فندم خير
اسامه / اقعد ي صقر ….. انا قررت اعينك مدير إدارة الشركه
صقر / ايييه …. ده بجد ؟
اسامه / ايوا طبعا بجد …. انت بالرغم من صغر سنك الا انك شاطر جدا ف شغلك وامين كمان
صقر / ايوا ي فندم بس ده كتير اوي
اسامه / ولا كتير ولا حاجه انت مجتهد وتستاهل اكتر من كده …. ان شاء الله من بكره هخليهم ينقوا مكتبك جنبي هنا
صقر / متشكر جدا جدا ي مستر اسامه
استووووب
صقر رضوان 20 سنه يدرس ف كليه فنون تطبيقه قسم ملابس يعيش ف القاهره بعيدا عن والده ف الصعيد وقرر انه يشتغل ف شركه لتصميم الملابس بجانب الكليه
هو شاب ذكي جدا ودائما يذاكر قبل الامتحانات بشهر واحد ويستطيع النجاح بتقدير عالي وهو يفعل ذلك ليوفق ما بين دراسته و عمله
هو شاب يملك الملامح الصعيديه حاده طويل القامه ذات بشره قمحيه وعيون سوداء وشعر اسود
توفت والدتها وهو ف الصف الثالث الثانوي فقرر الذهاب الي القاهره ليكمل دراسته
كان صقر يجلس ف مكتبه وهو ف غايه الفرحه حتى رن هاتفه
صقر / الو
رضوان / ايوا ي ولدي
صقر / ازيك ي بابا
رضوان / بخير يبني الحمد لله كنت عايز اخبرك ع حاجه
صقر / خير
رضوان / انا هكتب كتابي يوم الخميس الجاي
صقر / تاني ي بابا دى المره التالته
رضوان / هههه لا ي ولدي ما طلجت التانيين واسمعني بجاا انت المرتين اللي مروا انت مكنتش موجود فلازم تيجي بجا المره دي
صقر / للاسف ي حاج مش فاضى
رضوان / ورحمه امك ي صقر لتيجي وتجنصفي الامور بينا يبني
صقر / ان شاء الله ي حاج
رضوان / هستناك
صقر / ماشي سلام
صقر / هوووووف ….. ادخل
حبيبه / استاذ صقر محتاجين حضرتك تمضي ع الورق ده
صقر / هاتي
حبيبه / احم … مالك ي صقر
صقر / مافيش
حبيبه / لا في …. هستناك تعدي عليا بالليل نتعشى سوا وهعرف مالك وقتها لان دلوقتي مش هينفع ف الشركه
صقر / كويس انك عارفه
حبيبه بابتسامه / هستناك الساعه ٩ باى
ف المساء
حبيبه / ها ي حبيبي كان مالك النهارده
صقر / مافيش ابويا هيتجوز تاني
حبيبه / طب واي المشكله
صقر / كل ما بفتكر اللي كان بيعمله ف امي مبقدرش اسامحه انا لولا ورث امي كان بهدلني
حبيبه / الحمد لله ي حبيبي … انسي بقا
صقر / عمري ما هنسى
حبيبه / طب هتروح الفرح
صقر / اه هروح
حبيبه / طب كويس … اه صحيح مبروك التعيين ي قلبي
صقر / ااااه … اهو ده اكتر حاجه فرحتني
حبيبه / عقبالي ي رب
صقر / ي رب ي حبيبتي
بعد مرور يومين
ميرفت / لولولولولوي يلا ي ام السعد عشان تجهزى عروستنا لولولولولوي
بدأوا النساء ف تجهيز فرح و وضع لها بعض مستحضرات المتجميل واصبحت جاهزه
رضوان / الو ي صقر انت فين فاضل ع كتب الكتاب ربع ساعه
صقر / خلاص انا وصلت اهو سلام
ابراهيم / اهلا وسهلا ي استاذ صقر نورت الصعيد
صقر / شكرا ي ابراهيم
ابراهيم / كنت عايز اجولك حاجه بس ي استاذ صقر
صقر / خير ي ابراهيم
ابراهيم / محاولتش تقنع حضره العمده يتجوز واحده كبيره شويه؟
صقر / لي هي العروسه قد اي
ابراهيم / ١٠سنين
ابراهيم / اييييه
جلال / فين العروسه ي ميرفت
ميرفت / فوق ي خويا وجاهزه
جلال / طب يلا اطلعي هاتيها الماذون وصل
ميرفت / من عنيا يخوي
صعدت ميرفت ودخلت الغرفه الذي توجد بها فرح
ميرفت / يااالهوووووي
يتبع ……
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببتها صغيرة)

اترك رد