Uncategorized

رواية رأيتها في الحلم الفصل الرابع 4 بقلم رحمة

 رواية رأيتها في الحلم الفصل الرابع 4 بقلم رحمة

رواية رأيتها في الحلم الفصل الرابع 4 بقلم رحمة

رواية رأيتها في الحلم الفصل الرابع 4 بقلم رحمة

الدكتور خرج وكله جرى عليه
ريان بخوف ولهفه:طمني يا دكتور هي كويسه صح
الدكتور بحزن:هي حصلها اي في حاجه زعلتها السكر عالي جدا وللاسف
ريان قاطعه:في اي يا دكتور
الدكتور:للاسف دخلت في غيبوبه بسبب السكر وممكن تفوق بعد اسبوع بالكتير يعني
ريان بصدمه:انت بتقول اي يا دكتور لا لا هي كويسه انا هدخلها انت بتهزر اصلا
الدكتور بجديه:ادعولها تعدي من المرحله دي على خير ومشى الدكتور
ريان بسرعه:يا دكتور يا دكتور انا عايزه اشوفها
الدكتور:مينفعش حد يدخل العنايه
ريان بدموع:ارجوك يا دكتور
الدكتور: طيب اتفضل بس متتاخرش
ريان دخل العنايه وقعد جمب روز
ريان بدموع:قومي يا روزي قومي يا حبيبتي متسبنيش ونبي انا مقدرش اعيش من غيرك انا بحبك اووي لا انا بعشقك يا روزي قومي انا هيعوضك عن كل حاجه والله مش هخليكي زعلانه ابدا قومي بقا
دخلت الممرضه:لو سمحت يا استاذ كفايا كده اتفضل اخرج
ريان بدموع خرج وأهله وأهلها جريوا عليه
خالة روز:هي كويسه يا بني
ريان بعصبيه:انتو السبب في كل ده انتي السبب
ابو ريان:ريان ميصحش كده
خاله روز بحزن على بنت اختها
عمه روز بدموع:ريان يا بني هي كويسه
ريان بدموع:مش راضيه تفوق مش راضيه لو حصلها حاجه انا هموت فيها
ام ريان:اهدي يا بني هتقوم أن شاء الله ادعيلها
ريان بدموع:يا رب
عدي يوم واتنين واسبوع وبردو روز مفقتش وريان وساره دايما جمبها
ام ريان:يا بني كل ونبي خسيت خالص مينفعش كده
ريان بحزن:مش عايز
بعد شويه الممرضين قعدوا يجروا ويدخلوا ويخرجوا العنايه بسرعه
ريان بخوف:في اي حد يرد عليا
الدكتور بحزن :المريضه قلبها رافضه ترجع للحياه حاولنا كتير ورافضه
كلهم اتصدموا
ريان بصدمه:يعني اي هاا
الدكتور مردش ودخل العنايه وقعد يعمل صدمات كهربا
وخرج تاني
الدكتور:عايزين حد يكون قريب وبتحبه يتكلم معاها ممكن ترجع للحياه تاني ده اخر امل وان شاء الله خير
ريان وساره جريوا ودخلوا
ساره بدموع:روز يا حبيبتي قومي وحشتيني اووي الأسبوع عدي عليا سنين يا روز قومي عشان خاطري قومي عشان نكمل حياتنا وندخل الكليه سوا مش انتو قولتلي عمرك مهتسبيني قومي بقا
ريان بدموع:انسه ساره ممكن تخرجي اتكلم معاها شويه
ساره خرجت وحزينه على صحبتها
ريان قعد يتكلم مع روز:روز متستنيش يا روزي بالله عليكي قومي عشان نتجوز قومي يا روز عشان خاطري
لكن روز في عالم تاني
روز:بابا يا بابا انا جايه
ابو روز:روز حبيبتي انتي جايه ليه
روز:انت وحشتني يا بابا سبتني ليه انا هقعد معاك مش همشي تاني
ابو روز:لا يا بنتي لازم ترجعي عشان ريان بيحبك انتي عارفه ريان ده هيعوضك عن كل حاجه شوفتيها ف حياتك وهيبقي ليكي اب وأخ وصاحب وزوج وكل حاجه يا بنتي لازم ترجعي كلمي حياتك يا روز لسه طريقك طويل يا بنتي متستسلميش لازم تبقى قويه متضعفيش يا بنتي هي الحياه كده لازم تبقا صعبه هتواجهي كتير في حياتك يا بنتي ارجعي يا روز ارجعي
بعد شويه ريان كل بيتكلم مع روز وجهاز القلب اشتغل
ريان بلهفه:دكتور دكتور اي اللي بيحصل ده
الدكتور:اخرج دلوقتي لو سمحت
بعد شويه الدكتور خرج بابتسامة 
وريان جرى عليه:خير يا دكتور طمني ونبي
الدكتور بفرحه:الحمدلله هي رجعت لحياتها دي معجزه
ريان سجد على الارض بدموع فرحه:الحمدلله الحمدلله ألف حمد وشكر ليك يا رب
قام ريان:انا ممكن ادخل يا دكتور
الدكتور:اكيد اتفضل
دخل ريان وقعد جمب روز:الحمدلله
روز بدأت تفتح عينها وبضعف:رياان
ريان بحب:قلبه انتي كويسه يا حبيبتي كده كنتي عايزه تسبيني يا روز
روز بتعب:هو اي اللي حصل
ريان:خلاص يا حبيبي مرحله وعدت الحمدلله
روز:طيب انا عايزه اخرج
ريان:هشوف الدكتور طيب
ريان خرج وأهل روز وأهل ريان دخلوا يشوفوا روز واطمنوا عليها
ساره بدموع:كده كنتي عايزه تسيبني يا روز
روز:انا كويسه اهو يا بنتي متعيطيش بقا
ريان راح عند الدكتور:يا دكتور هي روز هتخرج امتا
الدكتور:لو بقيت كويسه لحد بليل هكتبلها ع خروج
ريان مشي ودخل عند روز وبعدين الدكتور دخل
الدكتور:لو سمحتوا يا جماعه أخرجوا عشان المريضه متتعبش…. خرجوا كلهم والدكتور خرج وراهم
الدكتور:اول حاجة لو السكر العالي ده اتكرر كتير هيأدي للوفاه تاني حاجة ابعدوها عن أي حاجه تزعلها
ريان:بص على أهل روز حاضر من النهاردة مفيش زعل تاني
بعد شويه الدكتور دخل عند روز
الدكتور:ها يا قمر احسن دلوقتي
روز:الحمدلله ممكن اخرج يا دكتور
دكتور:هكتبلك على خروج دلوقتي حاضر
الدكتور خرج وكتب على خروج وبعدين روحوا
ريان:عمي محمد عايزك في موضوع
محمد(عم روز) :خير يا بني
ريان:انا عايز اكتب…………..
محمد:بسر……..
يتبع……
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك رد