Uncategorized

رواية نور والحياة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم جوري محمد

 رواية نور والحياة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم جوري محمد

ومشت نور وادم ومامته وروح الفيلا
ام ادم عايزاك في موضوع يا ادم مهم
ادم  حاضر يا ماما مش دلوقت
ام ادم. لا دلوقت
نور طيب انا هطلع انام وهاشوف امجد الاول
ادم  ماشي يا حبيبتي 
ومشي ادم ومامته على اوضه المكتب 
مامت ادم بص انا شكيت ان امل هي نور اللي بيحكوا عنها 
ادم..ازاي يا ماما بس 
مامت ادم نفس الاحداث يا ابني
 ادم لا مستحيل انا مش هسيبها تروح ثاني منى
 ام ادم انت كده كده ما كنتش بتحب امل وانا اللي خليتك تتجوزها 
ادم.انا مش باحب وشها انا بحب  الشخصيه دي روحها دي اين كانت هي مين هي جميله من جوه انا محستش اني متجوز الا لما هي دخلت حياتي بالرغم من احنا كل واحد في اوضه وجودها جنبي بيخليني اسعد واحد في الدنيا ضحكتها بتحسسني كان انا اللي بيضحك بتخليني في قمه السعاده كانها نور دخل حياتي مستحيل اسيبها تخرج منها ثاني
مامت ادم وربنا هتروح منه فين لو  طلع حد متجوزه اوطلعت هي نور
ادم  انا هاتاكد ولو طلع مش جوزها انا هتجوزها وما تفتحيش الموضوع ده ثاني علشان خاطري يا ماما 
وادم سابها ومشي طلع عنده نور فتح الباب نور كانت نامت 
نور صحيت لاول مره لقيت ادم نائم جنبها 
نور ادم ادم اصح ايه ده انت نائم بهدومك 
ادم.انا باين نمت مكان لما كنت جاي اطمن عليك
 فلاش باك
دخل ادم الاوضه وقعد يبص على نور عايزين يبعدوني عنك ده انت نور و امل حياتي مستحيل اسيبك لحد واخذ نور في حضنه ونام نور الدواء اللي بتاخذه بيخلي نومها تقيل
عوده
نور ادم انت رحت فين 
ادم ما رحتش في مكان يا احلى واجمل امل في حياتي كل ده وهو مسك ايدها وباسها لو تكلمت مش هاقدر اعبر عن شعوري ناحيتك انت احلى حاجه حصلت لي في حياتي بعد عمر طويل كنت نسيت فيه السعاده ما هو ادم من سن احمد يعني 46 سنه بس جسم رياضي وبيهتم بصحته مع وسامت شكله 
نور يلا خذ شاور علشان ننزل نفطر وانا هاروح عند امجد اشوفه
ادم  ماشي يا حبيبتي وحضنها حضن جامد جدا 
نور  ادم انت بتوجعني كده 
ادم اسف يا قلبي بس اعمل ايه انت بتوحشيني حتى وانت واقفه قدامي
 نور بس انت غريب قوي النهارده انا من ساعه ما خرجت وعملت العمليه انت ما قلتيش ولا اي حاجه من الكلام ده شكل مصر اثرت على الرومانسيه عندك
  ادم لا على فكره انا رومانسي على طول بس الظروف هي اللي كانت متلخبطه شويه
 نور خلاص يا عم مصدقك
على الفطار
نور  ممكن يا ادم اروح النهارده عند طنط جميله ياسمين  وحشتني قوي مش عارفه من ساعه ما شلتها في حضني وانا حاسه كانها حته مني
 ام ادم بتبص الى ادم كانها بتقول له احساس  الامومه البنت بنتها 
ادم طيب يا امل هشوف وهرد عليك 
نور بليز يا ادم كده كده انا حاسه بالسعاده وانا معهم يمكن علشان هم مصريين زيي مش عارفه
ادم. حاضر يا قلبي هاخلي السواق يوديك
نور هاخذ معي امجد وداده تيجي معنا يا طنط 
مامت ادم هاجي اعمل ايه يا بنتي انا والست بنتفاهم بصعوبه
نور خلاص مش هامشي 
ام ادم لا يا حبيبتي امشي وبتكلم نفسها يا رب يا بنتي تفتكري اي حاجه وانت عندهم
نور هاسيبك لوحدك
 مامت ادم ما انا هقعد مع فاطمه
نور خلاص مش هتاخر
وادم راح وصل نور ومشي على الشركه عشان يخلص اوراق  الصفقه بينه وبين احمد
نور الصغيره اول ما دخلت خبطت في نور الكبيره اسفه يا طنط
 نور الكبيره حست احساس غريب قوي لا يا حبيبتي ممكن احضنك
 نور الصغيره ضحكتي نعم حضرتك عايزه ايه
 نور الكبيره اصلك فكرتيني بنور بنتي حضنتها امل ونور حست ان دي بنتها
 و نور فرحت بس مش عارفه السبب قالت في نفسها يمكن علشان هم مصريين زيي
 جميله اهلا باحلى اموله النهارده هتقعدي  معنا. اليوم كله
 ياسمين  بتحبي وبتجري على امل
 امل تلقائيا منها ثابت امجد وشالت ياسمين 
وياسمين بتضحك وامل واخذها في حضنها 
جميله ياسمين  بينها بتحبك يا اموله 
نور  وانا كمان باحبها 
جميلة والولد العسل ده ابنك
نور.  ايوه هو امجد 
امجد كمان بيحبي ومشي ناحيت نور  كانه بيقول لها سيبيها وشيلني انا 
نور الكبيره اهو جاي يطالب بحقه اهو بيقول لك سيبيها 
قعدوا يضحكوا علشان امجد قعد يشد ياسموياسمين ماسكه في نور  مش عايزه تسيبها 
نور. عارفه انا حاسه ان انا جئت المكان ده قبل كده مش عارفه ليه 
بقلم جوري محمد 
جميله يمكن عشان انت مصريه 
نور يمكن او يمكن كنت عايشه في مكان زيه 
جميله ليه يا حبيبتي 
نور اصل انا فاق……. وقبل ما تكمل كلامها دخل محمد فانسيووهم كانوا بيتكلموا في ايه
بقلم جوري محمد
محمد جاء قعد يبص لنور ازيك يا مدام امل 
نور ازيك يا حضره الضابط 
محمد.  حضره الضابط ايه بقى انا اسمي محمد 
نور. سكتت حاسه ان الاسم ده مربوطه بي في حاجه
محمد.  ايه يا مدام امل
نور  لا لا ما فيش حاجه 
محمد ياسمين  خلاص مسكت فيك شكلها مش عايزه تسيبك 
نور. هي اموره اوي
محمد ما هي شبه مامتها الله وراح ساكت
نور  الله يرحمها 
محمد. هي ماتت عشان تقولي كده
نور.  انا اسفه هم قالوا لي ان الله يرحمه 
محمد. هم يقولوا اللي يقولوه انا حاسس انها عايشه والايام دي بالذات حاسس انها قريبه مني
نور.   للدرجه دي انت بتحبها
محمد.  نور حبي من طفولتي 
جميله مستغربه جدا ان محمد خد عليها و بيتكلم معها عادي 
جميله بتبص الى نور الكبيره ونور بتبصلها مستغربين محمد
اللي هو بيتكلم مع امل عادي
 نور الكبيره اصلها ان جئت للحق نفس روح نور روح الحلوه الجميله تخلي اي احد يحبها على طول 
جميلة.  يعني انت حاسه زي ما انا حاسه بالضبط 
نور الكبير. بس وشها الحاجه الوحيده المختلفه عن الله يرحمها حت شوفي ياسمين  الصغيره ماسكه فيها كانها امها بالضبط
امل طيب اقوم استاذن انا علشان طنط لوحديها في الفيلا
محمد طب استني مدام امل انا هاجي اوصلك
نور  لا ابدا انا هاشوف ادم قال لي هاعدي علي هاتصل به واشوفه
نور.  ادم انت خلصت يا حبيبي هتعدي علي
 محمد سامع و قلبه وجعه لما سمع كلمه حبيبي محمد لنفسه طيب انا اتضايقت ليه طبيعي ان هتقول له حبيبي جوزها بس يا محمد انت شكلك اتهبلت
 نور خلاص يا حبيبي لو مش فاضي استاذ محمد هيوصلني
 ادم خلاص خليه يوصل لك 
نور. ماشي يا حبيبي ممكن يا استاذ محمد توصلني 
محمد. حاضر يلا بينا ومشيت نور ومحمد وامجد والداده وصلوا الفيلا 
نور. والله ابدا طنط هتزعل لو انت ما دخلتش طب اشرب القهوه 
فعلا محمد وافق انه يخش يشرب القهوه 
مامت ادم اهلا وسهلا
محمد  اهلا بك يا طنط
نور محمد وصلني علشان ادم مش فاضي
مامت ادم  وما له يا حبيبتي
نور  طيب انا هخلي ده فاطمه تعمل القهوه 
مامت ادم  ماشي يا امل 
نور. عن اذنك يا استاذ محمد
 نور ده فاطمه لو سمحتي اعملي فنجان قهوه مضبوط وفنجان ساده لماما وراحت فاطمه عملتهم 
فاطمه. حاضر  وقدمت القهوه المظبوط لحضرتك يا فندم 
مامت ادم مش تسالي الاول يا دادا فاطمه نوع القهوه 
فاطمه  لا ما هي مدام امل قالت لي اعمليها مظبوط
 محمد فعلا انا بشربها مضبوط
 ام ادم سكتت طيب هي عرفت القهوه دي نوعها ازاي يا ربي قلبي حاسس ان هي نور اللي بيتكلموا عنها 
محمد طب استاذن انا يا طنط 
مامت  ادم طب ما تقعد تتغدى معنا ادم زمانه جاي 
امل ايه يا استاذ محمد مش عايز تتغدى معنا ده احنا حتى عاملين اكل انت بتحبها ملوخيه بالارانب 
ام ادم ساكته خالص 
محمد. فعلا انا باحبها جدا كانت احلى حاجه بتعملها لي نور 
ام ادم الله
نور.  لا يا ماما ما تكمليش يا احسن استاذ محمد حاسس ان مدام نور لسه عايشه وبيزعل لما حد بيفكروا انها يعني 
ام ادم  خلاص يا حبيبتي مش هاقول اقعد بقى يا استاذ محمد اتغدى معنا 
محمد. لا مش هينفع يا طنط مره ثانيه ان شاء الله ومشي محمد
ام ادم انا هطلع اريح فوق شويه يا نور اسفه يا بنتي شويه يا امل 
نورماشي يا ماما اول ما ادم يجي ها اصحيك
يا ترى ام ادم هتعمل ايه بعد ما حست انها فعلا نور وهل ادم هيسيبها بعد اما احبها خلاص ده اللي هنعرفه المره الجايه
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد

error: Content is protected !!