Uncategorized

رواية حب بالصدفة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أحلام تامر

 رواية حب بالصدفة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أحلام تامر

رواية حب بالصدفة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أحلام تامر

رواية حب بالصدفة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أحلام تامر

عايزه بس اقول حاجه للبنات اللي عايزه تقولي حاجه وبتقولها في كومنت ممكن تمنشنلي عشان اشوفها  لاني والله ما بفضي اشوف كل التعليقات فمعلش.. 
نرجع للبارت بقي
مصطفى :الو ازيك يا هاني
-هاني عندي ليك خبر مهم
-مصطفى :اي فيه جديد
-هاني :الراجل الاخير اللي كنت هتسافرلو نيو يورك 
-مصطفى :مالو
-هاني:رجع مصر
-مصطفى قام من علي الكرسي:اي…. طب سلام دلوقتي
-ميار :ف اي يا مصطفى 
-مصطفى :اخر واحد اللي كنا بتدور عليه عرفت انو رجع مصر
-محمد بصدمه:ايييه…
-مصطفى :لازم اقوم ادور عليه
-ميار :شكلو اكيد اتغير
-مصطفى :اللي خلاني اعرف اللي قبلو هيعرفني ده وبعدين ده شكلو محفور ف دماغي ده غير اني مثلا لو شفته هفضل وراه لحد اما اتاكد
-ميار :طيب.. وبصت لمحمد :ها يا محمد ناوي تتكلم ولا اي
-محمد :انا اسف هجيلكو مره تانيه افتكرت ورايا حاجه مهمه.. وقام محمد مشي
-ميار ومصطفى استغربوا اوي من طريقه محمد 
-ميار:نا مش عارفه ليه نا خايفه حاسه ان في مشكله هتحصل
-مصطفى :لي يعني
-ميار :مش عارفه ربنا يستر..
تاني يوم الصبح ميار كانت نايمه ف المستشفى ومصطفى كان نايم جمبها علي الكرسي وفجأه الباب اتفتح جامد وبصوت عالي مييياااااااااار 
-مصطفى وميار قامو مخضوضين جامد 
-مصطفى اي فيه اي مين اللي مات 
-ميار:عاااااااا
*************************
-عند رامي دخل ليوسف السجن وقعد قدام يوسف 
-رامي:عارف بقي يا روح امك انت متوصي عليك قد اي 
-يوسف ضحك بسخريه:هو انت متعرفش
-رامي :لا معرفش يا يا روح امك عرفني
_يوسف:طب بص بقي قبل ما اعرفك احب انبهك ع حاجه اول حاجه بلاش روح امك دي عشان منزعلش تاني حاجه ودي الأهم عايزك توصل لمصطفي اني هخرج وخليه يجهز نفسه عشان كل اللي جاي ورا تقيل
-رامي اتعصب اوي من طريقه يوسف راح قام ضرب يوسف بالبوكس ف وشو 
-يوسف:انت انحطيت ف الخانه السودا.. خاف علي نفسك
*****************************
-عند محمد مرحش الشغل وفضل قاعد ف البيت 
-فاطمه :مالك يبني
-محمد بحزن واضح :رجع
-فاطمه بعدم فهم :هو اي يبني اللي رجع
-محمد:حسين رجع مصر
-فاطمه بخوف:اي وو ومين اللي ععرفك
-محمد:واحد كلم مصطفى وقاله
-فاطمه:يا لهوي يبني كده حياتنا كلنا ف خطر انت متعرفش الراجل ده شراني ازاي ده ممكن حتي يقتلك ولا يعمل فيك حاجه يعين امك
-محمد:انا اللي لو شوفتو مش بعيده اموتو ف ايدي وانتقم لأهل ميار وانتقم للناس البريئه اللي قتلهم و.. وبحزن كمل وانتقم منو عشان يتمني وهو عايش
-فاطمه ببكاء:استر يا رب.. يبني الراجل ده جبروت واحنا مش قده 
-محمد:والله لوريه
***************************
-عند حسين راح بيت مهجور خالص ودخله 
-متولي دراعه اليمين :البيت ده هيبقي مكشوف يباشا لو الواد اللي اسمه مصطفى ده دور هيجبنا في ثانيه
-حسين :ودي تفوت عليا برضو.. تعالا 
-حسين وقف ف نص الصاله اللي ف البيت وشال سجاده معينه وضرب برجلو عليها فانفتح باب علي الارض
-متولي:اي ده يباشا فيه نفق تحت الارض
-حسين:لا يا غبي ده بيت هنعيش فيه
-متولي:بيت تحت الارض
-حسين:تعالا واخرس 
-حسين نزل تحت الارض وكان فيه بيت ف غايه الجمال بس كان كلو تراب 
-حسين:تجيب حد من رجالتنا ينضف المكان ده
-متولي:هو احنا هنطول هنا يباشا
-حسين:شويه
-متولي:طب هنعمل اي يباشا اي الخطه الجايه
-حسين:هعملهم مفاجأة عمرها ما حصلت 
-متولي :اي يباشا هتجيبهم كلهم وتعمل مذبحه قلعه
-حسين:لا يا خفيف… وكمل بخبث.. اول حاجه هخرج يوسف من السجن وهنعمل زياره لبنت النادي.. 
-***************************
Ahlam Tamer 
-عند ميار لما الباب اتفتح جامد و:مياااااار
-ميار :عااااااااا
-مصطفى :في اي مين اللي مات
-أيه بمرح :الف سلامه يا ميورتييي
-ميار لمصطفي :طلع البت دي بره حالا
-مصطفى :يشيخه منك لله قطعتيني  الخلف
-أيه:نيران صديقه نيران صديقه 
-مصطفى :شكلي هراجع رايي واشوف عروسه تانيه
-ميار :اه والله اهو وتكون عاقله 
-أيه بصت لمصطفي بشرر وراحت جمب الكومدينو اللي جمب ميار وكان عليه صنيه عليه دوا وسرنجات قامت أيه اخدت سرنجه وراحت ناحيه مصطفى 
-مصطفى :هتعمل ايه المجنونه دي
-ميار:البس يا صاصا
-مصطفى لايه:شكرا والله بس مش محتاج لها
-أيه:هيه اي دي
-مصطفى :الحقنه.. انتي مش جايه تديني حقنه.. بس انا الحمد لله مش تعبان.. وبص لميار وكمل بخبث.. ميار محتاجاها اكتر 
-ميار :اه يا واطي بتبيع اختك
-مصطفى :معلش بقي كل واحد بيقول يا نفسي 
-أيه :اخرسو بقي والله اموتكو انتو الاتنين وبصت لمصطفي.. كنت بتقول عايز اي بقي يا مصطفى 
-مصطفى بخوف مصطنع:مش عايز حاجه يا حاج
-أيه:حاج! اممم انت غلطاتك بتزيد خلي بالك
-مصطفى :اني اسف يا رايس
-ايه ولسه ماسكه الحقنه وموجهاها ناحيه مصطفى كنت بتقول عايز عروسه بقي 
-مصطفى :ونا هعوز عروسه لي يا حبيبتي وانتي عندي بالدنيا وما فيها
-أيه وتعبير وشها ابتسمت وكملت بمحن حبتين:بجد
-ميار:يا محنوو
-أيه بصت لميار وراحت موجهه الحقنه ناحيتها وانتي راحه تقولي له تكون عاقله ليه يا ختي شايفاني مجنونه 
-ميار :والله شايفاك ست البنات بس ابعدي الحقنه دي انا لسه قايمه من غيبوبه الله يكرمك
-أيه وبعدت عنها وحطت الحقنه مكانها:ناس مبتجيش الا بالعين الحمرا.. 
عدي اليوم عادي وتاني يوم بأخبار مش متوقعه للكل 
-محمد قرر انو هيروح لميار ومصطفى يحكي لهم الحقيقه 
-راح المستشفى وكان الكل موجود ميار وايه ومصطفى والجده
-محمد دخل :السلام عليكم 
-الكل:وعليكم السلام 
-محمد :احم بصراحه انا كنت جاي أقولكم علي حاجه بس ياريت تفهمو الوضع
-ميار بصت لمحمد وكانت عنيها بتقولو قول.. كمل هسمعك
-مصطفى :في اي يا محمد
-محمد:بصراحه اناا ابقي اب….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك رد