Uncategorized

سكريبت حب بعد عذاب الفصل الثاني 2 بقلم إيمان عبدالرؤوف

 سكريبت حب بعد عذاب الفصل الثاني 2 بقلم إيمان عبدالرؤوف

سكريبت حب بعد عذاب الفصل الثاني 2 بقلم إيمان عبدالرؤوف

سكريبت حب بعد عذاب الفصل الثاني 2 بقلم إيمان عبدالرؤوف

_عيلتك اسمها اي في أسيوط.
_عيلة الاسيوطي.
“احييه دي عيلة جوزي اللي ما يتسمي احيييه انا جوزي اسمه زييين….لا اكيد مش هو يعني انا جوزي عينيه لونها ازرق وشعره ناعم وهو طويل وعنده عضلات حلوة كده لا ده يستتحييل يبقا جوزي يستحيييل….
_مقولتليش انتي من عيلة اي.
_ها لا انا معنديش عيلة اصلا.
بصلي بشك وقال_متأكده .
_ها تاكل كشري.
لقيته ضحك تبا لك يااخ. وتبا لجمال ضحكتك….
_دي شقتك.
_طب حلو جود نايت يااخ.
دخلت اول ما دخلت اتصلت بالخالة…
_ قبل ما تتكلمي زين اللي معايا في البيت ده ولدك.
_ايوة ولدي.
_منك لله يا خاله منك لله.
_في ايه يا بت متقلقنيش يابتي.
_بقا ولدك حلو كده ومتقوليليش.
_قولتلك ميت الف مرة شوفيه مرضتيش صح يابت الكلب.
احرجتني الصراحة _كب دي عملة تعمليها تبعتيني ليه 
لقيتها ضحكت وقالت_بس عملة حلوة والله.
ضحكت معاها وقولت _دي حلوة جوي جوي يا خالة.
أيوة هي ضحكت عليا والمفروض ازعل بس طالما بتضحك عليا في الحاجات الحلوة دي يبقا تضحك عليا زي ما هي عاوزة الصراحة…. انا مني لله علي اللي بعمله في نفسي ده…
صحيت الصبح علي خبط علي الباب ..
_ميييين.
_ده انا ياايمان.
فتحت لقيته هو زين وهو زين فعلا اسمه لايق عليه بس افتكرت أنه سابني يوم فرحي فقلبت…
_نعم في حاجة.
لقيته زعق جامد ودخلني الشقة وقفل الباب وقال.
_انتي ازاي تفتحي الشقه لحد بالشكل ده.
بصيت علي نفسي لقيت نفسي بشعري ولابسه بيجامة نص احيييه ده شافني بس افتكرت أنه جوزززي انا مني لله بجد..
_طب ابعد مينفعش كده .
لقيته بصلي كده من فوق لتحت وقال _هو اي اللي مينفعش .
اتوترت وكنت هعيط ووشي حمر وروحت فتحت الباب .
_ممكن تطلع برا لو سمحت 
لقيته دخل قعد علي الكرسي.
_ولو متفضلتش هتعملي اي.
ضحكت _هعمل كده.
_ااااااه يابنت المجانييين.
“طبعا ده صوته لما ضربته شلوت هههههه .
فضلت اضحك عليه وهو عمال يتنطط قدامي .
_بس تصدقي محدش قالي أن ضحكتك حلوة.
اتوترت _يعني اي.
_ها يعني محدش قالي أن الساكنه الجديدة ضحكتها حلوة كده.
_بالله.
ضحك_بالله.
_طب ممكن تمشي عشان انا هغير وانزل رايحة الجامعه .
_بجد دي علي طريقي ممكن اوصلك اصلا 
فكرت وضحكت _اصلا .
ضحك _اصلا.
_خلاص ماشي هروح معاك..
طب ما هو لطيف اهه امال انا مكنتش عاوزة اتجوزه ليه بس انا اتجوزته خلاص ..
_ شعرك كله طالع من الطرحة داخليه جوة الطرحة .
لسه هتكلم لقيته دخل الشعراية اللي كانت طالعه بتشم هوا والله هي شعراية .
فضلت ساكته بس في جزء مني جسمي متوتر مش عارفه اي الشعور ده بس ده لما بكون معاه بس كان طول الطريق بيبصلي في المرايا وانا عامله مش واخده بالي كنت بتوتر كل ما يبصلي قلبي بيدق؛ جوايا حاجة مش عادية انا انا خايفه.
_وصلنا .
بصتله وسرحت .
_وصلناااا.
_بجد .
_ااها والله.
نزلت وانا نازله لقيته نزل معايا ووصلني ومسك موبايلي وكتب  رقمه ورن علي نفسه بس استغربت لما قال.
_انتي كمان مش مسجلة رقمي.
_واسجل رقمك منين بقا انا لسه عرفاك امبارح والله يا عسل .
_متأكده .
قلبي ده واتوترت_اها .
_طب يلا ادخلي ولما تطلعي اتصلي علي الرقم ده يا عسلية ماشي .
_واتصل بيك ليه انت تعرفني منين لا مش هتصل انا هرو
_تعرفي تسكتي.
_ها 
زعق_بقوولك ااااي انتي لماااا تطللععي ممن الممخررووبة دددي هتتصللي بيااااا ماشي.
_اكيد والله هتصل حاجه تاني.
لقيته ضحك وقال_عاوز سلامتك.
_عاوزها ليه .
_ايمااااااان
_اي.
_اااادخخلي.
منه لله منه لله منه لله علي اللي بيعمله فيا ؛فين الزوج اللي بيبقا صالح فين زوجي قرة عيني فينه انا عاوزة زوجي قرة عيني يا جماااااعه…
خلصت المحاضرات ولقيت صحبتي سارة كانت معايا في ثانوي بس هي نقلت القاهرة وطبعا حكيتلها علي كل حاجه طلعنا من الجامعه خطيبها جه اخدها وانا كنت لسه هرن عليه لقيت شابين جاين ناحيتي .
_اي يا جمييل ما تعبرنا.
_جرا اي يا قمر ما تعبرينا بقا ولا انتي عشان جميلة مش هتعبرينا.
_لا عشان جوزها جالك هيوريك مين هي اللي جميلة ياررووح امممك ….
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية توأمان وقلب واحد للكاتبة إيمان المهدي

اترك رد

error: Content is protected !!