Uncategorized

رواية الضائعة الفصل الثاني والثلاثون 32 والأخير بقلم بسمة سلام

 رواية الضائعة الفصل الثاني والثلاثون 32 والأخير بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الفصل الثاني والثلاثون 32 والأخير بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الفصل الثاني والثلاثون 32 والأخير بقلم بسمة سلام

 نغم بلهفه:  شفتوني فينن 
حبيبه:  بباش استعباط يا نغم انتي مش عارفه كنتي فين
نغم بغضب: يووووو بقول شفتوني فين 
مهند دخل بقوه ومسك يد نغم وهمسها بهدوااء فين كارولين
نغم:  من ند انا تقريبا لقيت اختي 
مهند:  انتي بتقولي ايي 
نغم مسكت شنطتهااا وسالت شهاب: شوفتني  فين يا شهااب وكنت بعمل اي 
شهاب: في المول كنتي ماسكه شنطه غليهاا اسم محل اسمو fashion..
مسكت ايد مهند وجريت…
شهاب: اي دا انتي رايحه فين
حاتم: ابعد عنها يا عم انت مجنون 
اسر: بقولك اي انا مش طيقك اصلاااا تعال بقاا
نغم وقفت امام شهتب ورفعت يدها..تحمي اسر خلفهاا
حاتم: نعم يختي 
اسر: ودا لي انشاء الله 
نغم: انا مستعجله هفهمكم بعدين لزم امشي دلوقتي باااي.
نزالت ومسكت يد مهند وركبت سيارتها ووصلت المول وجريت بسرعه ودخلت المحل..
لطيفه : نسيتي حجاتك يا مروشه
نغم: ااااا حضرتك تعرفيني 
لطيفه: انتي عبيطه ولا اي يا بت امال نعرفكيش 
نغم: بس انا اول مره اشوفك 
لطيفه: نعم يختي امال مين الا كانت هنا من ساعتين
نغم: ايووو مين بقا
لطيفه: الله مالك يا شوق هو انتي ونعمه متخنقين 
مهند نظر باستعجاااب ومش فاهم حجة 
مهند:  شوق مين  ونتي مين اصلااا
نغم: مش عارفه
انا لطيفه يعنيه .. 
مهند:  طب تعرفي نغم منين 
باستعجاب!  
لطيفه:  مين نغم ياخويا 
مهند:  دي 
اقتربت لطيفه من نغم وبدات توشوشهاا بهدواء وصوت واطي انتي قايللو  يا بت ان اسمك نغم يا بت اوعي تكون مصلحه من ورا نعمه.. بقولك اي المدير بينادي روحي انتي دلوقتي ونتقابل بليل ف مكانا 
نغم: طب وهو فين مكانا دااا 
لطيفه وتنظر خلفهااا خوفا من المدير: الله يخربيتك ف اي يا شوق انتي من امته ونتي مسطوله كدا امسكي الهدوم اخي اللبسيها بليل … ونتقابل بليل ياختي في Dancing  بايييي
خرجت نغم ومهند من المول وركبو عربيتهم ونظرو ف الشنط كانت فساتين سهره..
مهند: انا مش مطمن بصراحه
نغم: ولا انا 
مهند: بس مش من الفساتين
نغم: عقدت حجابيهااا امال من ااي
مهند:  Dancing…
نغم: ايوع صح هو فين اامكان دا
مهند: دااا  
نغم: ايي 
مهند: دا كباريه
نغم بابتسامه:انت مجنون
مهند: انا بتكلم جد انا سمعت عنو كتير 
نعم: بتوتر ببقا يبقا هيا بتروح عشان عشان تشتغل وتنطف طبعااا اها كيد مهو ليمكن تكون بتعمل حجة مش كويسهه
مهند: اهدي يا نغم بس كنت عايز اسالك عن كارولين هيا حاامل 
نغم: متقلقش هيا تمم #بقلم_بسمه_سلام
مهند: طب متخليني اشوفهااا 
نغم: لاااا 
مهند: تمم بليل هنروح الكباري ونشوف شوق دي اي حكايتهااا انا هركب من هنا ونتي 
نغم: انا هروح مشوار الاول سلام 
مهند: سلام
وصلت نغم بيت والدهاا 
ابراهيم: اهلا ازيك يا حبيبت بابا 
نغم: كويسه بابا 
ابراهيم: نعم
نغم: هيا اختي اسمها اي 
ابراهيم: خلاص يا نغم كفااايا الكلام دا 
نغم: مجرد اسم يا بابا 
ابراهيم: حور اسمهااا حور 
نغم: اطمانت وشعرت بالارتياح.. اكيد مش هيااا اكيد مش هيا اختي حور ودي شوق يعني مش هيااا الحمد الله بس لزم اروح اشوف مين هيااا البنت دي..
ابراهيم: بتسالي لي 
نغم: فضول يا بابا انا همشي عشان الحق حااتم باي 
في المستشفي..
حاتم: وصلتي 
نغم ابتلعت ريقها وابتسمت: انا جيت 
حاتم: كنتي فين 
تغم: كنت مع.. مع….. مريم اهاا كنت مع مريم
خرجت مريم من الحمام فجاه
مريم: حبيبتي اخبارك اي 
نغم: اااااا
حاتم: ازيك يا طنط اها نسيت اقولك ان ماما هنا من ساعه يا نغم 
نغم: بجد 
اسر: طيب احنا هنمشي بقاا يلا يا حبيبه يلا يا اسماء 
اسماء: يلااااا باي يا نعم 
وقفت خجلنا لما حدث معاهااا من دقايق 
حاتم: ناويه تحكيلي ولا اي 
نغم: احكيلك اي 
حاتم:انتي ومهند لا بينكم اليومين دول 
نغم: ولا حجة بينااا
حاتم: تمم يا نغم تمم اوووي 
رمت هاتفهاا وجلست بجانب حاتم وحاولت ان تخبي الموضوع عليهم.. 
الدكتور: يقدر يروح انهارده
نعم بفرحه: بجد شكرا جدااا 
خرجو وذهبو الي البيت  ودخلوو غرفتهم .
حضنهاا من ظهرهااا 
نغم: اي يا حااتم
حاتم: انتي كويسه 
نغم: اهاا
حاتم: امال لي مش حاسس بكدا 
نغم:انا تمم يا حاتم 
حاتم: انا بحبك
نغم: و…
رن هاتفها من مهند.. 
حاتم: اي دا 
نغم: ااااااي 
حاتم: بيكلمك لي يعني 
نغم: الو 
مهند: يلا هنتاااخر 
نغم: اااا انا حاايه 
مهند: تمم هستناكي واللبسي فستان الا لطيفه دي جبتو عشان نعرف ندخل وكانك هيااا
نغم: تمم
مهند: باي 
نغم: انا رايحه مشوار 
حاتم: رايحه فين يا نغم
نغم: هروح لي بابا 
حاتم نظر بغينها وكانت غاضبه ولكنه دخل الحظام ووفق بان تخرح دون اي اعتراض 
 نعم دخلت بيت الا مخبيه ف كارةلين ولبست الفستان وكان عباره عن فستان اسود يلمع مفتوح من تحت.. وفردت شعرها الاصفر ورسمت عيونهااا ووضعت ميك اب سااحر..
كارولين حلو اوي فيكي بس مش باين انك بتلبيسي الاستايل داا
نغم: كلي الاكل دا وخدي بالك من نفسك ومتحوليش تهربي الباب مقفول عليكي اا اسفه بس عشان مهند ميغدرش 
كارولين: صدقيني هتعرفي حقيقته ف الوقت المناسب
#بقلم_بسمه_سلام
خرجت نغم وركنت عربيتها ف مكان اخر وجاء مهند وتحركو ف الطريق الي الكباريه..وكان خلفهم حااتم..
دخلت نغم الكباري بخوف مع مهند وابتلعت ريقهااا من البنات ومناظر الشباب خايفه ان تكون حور تكن هيا شوق..
ظهرت وهيا خايفه ولمستها بنت يظهر انها فتاه ليل..
اي يا شوق ام انهاره ف شويه ناس عناب 
نغم: اااا
الله لله انتي لحقتي يكون معاكي حق صدقت الا قالت عليكي شوق القادره انتي لسه دخله جبتتي القمر دا منين 
مهند: ممكن ابعدي شويه 
نغم: بعد ازنك 
ذهبت نغم ومهند وونظرت لهم البنت بقااا شوق تقول بعد ازنك سبحان الله.
مهند: مالك 
نغم: انا قلقانه يا مهند لو طلعت شوق هيا حور اختي 
مهند: ونتي نفسك ف اي 
نغم: بصراحه نفسي اللقيعااا بس مش بالطريقه دي ولا ف المكان دااا 
مهند: متقلقيش.. انا هروح الحمام 
نغم: متتاخريش طيب 
جلست علي التربيزه لوحدهاا وظهر شاب وسيم فجاه جلس بجانبها وبابتسامه..
نغم بخوف: ف اي 
معوض: اي يا شوشو.. متخنقه مع نعمه لي
نغم: نعمه ااا
معوض: انا نعاكي يا شوشو انها وليااا زباله وعارف انك قويه بس يحبيبتي مش كل شويه خناااقه ونتبتر علي المم بتاعنا 
نغم: اتا غايزه اقوم.. وقفت ومسم يدها وحلس علي الكرسس مره تانيه..
معوض: خدي بس متزعليش بقوبك اي هلينا ف اكل عشناا شيفع الواد داا هيموت عليكي روحي لي ومش هوصيكي بقاا دانتي شوق الا تشوق ولا تدوق…
نغم كانت الدنوع ف عينهااا كانت خاايفه من المكان ومن فكره شوق الا ممكن تكون هيا هيا اختهااا حور..
اقترب الشاب وجلس بجانبهاا.. وحاول اللعب ف خصل شعرهااا
نغم: ابعد ايدك كدا
كنت تشوح له ووقع نظرها علب حااتم الذي يقف امامهااا وف صدمه ويراهااا  بملابس غير الا خرجت بيهااا وجالسه مع رجلان وهيا ف النصف..
وقفت وكانت مصدومه والرعب ف عينهااا والدموع..
ابتلعت ريقها وهيا تبكي وترا الجمود الصدمه ف عينه..
وقف معوض وهمس ف ودنعا بهدواء: بقولك اي لو عجك يا شوشو باين غليه متريش اجبعولك يا حبيبتي المهم تشتغلي..
نظر لهااا من فوق لتحت وخرج.. 
خرجت خلفه ولكن مسكتها بنت من يدهاا..تعالي هنا انتي اي يا بت كل الرجاله عايوكي انتي ف اي بقا انتي هتوقفي حاالنااا
نغم بدموع: ابعدي عني ابعدي 
مهند: اي داا ايعدي كدا انتي مين مالك يا نغم 
جريت نغم وخلفهاا مهند وكانت مصدومه وتبكي بحرقه ولما تلحقه كان فات الاوان كانت العربيه تحركت..
انتظروووو الجزء الثاني…
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

تعليق واحد

اترك رد