Uncategorized

رواية أنت الحياة الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي الشاذلي

 رواية أنت الحياة الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي الشاذلي

رواية أنت الحياة الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي الشاذلي

رواية أنت الحياة الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي الشاذلي

رعد ادي محسن بكس رماه في الأرض
محسن: ايدك تقلت ياصحبي
نبض شالت أيدها من أيده وبعصبيه: انت اتجننت اي للي انتا عملته دي وجريت علي محسن
نبض: انتا كويس اجيب دكتور
محسن: متخفيش انا كويس قومي بس من جنبي لحسن اخد واحد كمان 
نبض بصت لي رعد لقته عنيه كلها سوده راحت قربت منه 
نبض: ياك ثم اياك تمد ايدك عليه تاني انتا فااهم
رعد: لي الهانم خايفه عليه 
نبض: اه خايفه عليه
رعد بعصبيه: اه مانتي متربتيش علشان تحضني راجل غريب 
نبض ادته بي القلم: انتا انسان زباله وسبته ومشيت طلعت راحت المطبخ تجيب الاكل لي جدها وطلعت علي فوق 
نبض: القمر بتاعي للي لازم ياخد العلاج وياكل 
الجد: لا ياحبيبتي مش عاوز
نبض وهي بتقعد جنبه: ولله ما هيحصل لازم تاكل وانا للي هاكلك كمان 
الجد وهوا بيتسم لأنها بتفكره بي معشوقته : حاضر ياحبيبتي 
تحت عند رعد كان مصدم ومش عارف ينطق بي كلمه محسن بعد لما قام 
محسن: رعد انتا كويس 
رعد: ادتني بي القلم وبعديها استوعب وقال بكل عصبيه: قسما بالله لوريكي وانتا كمان
محسن بي خوف: انا مالي ياعم 
رعد بعصبيه: بقا بتحضنها صح
محسن وهوا بيرجع لي ورا: ولله ماليا ذنب هي للي حضنتني 
رعد بي شر وخبث: طب تعالي ورايا ياحب
محسن: حاضر 
دخلو اوضه المكتب بتاعت رعد رح رعد قفل الباب بسرعه وقرب من محسن ويرجع لي ورا 
رعد: بقا انتا بتحضنها صح وادله بكس
محسن: ولله مانا دي هي
رعد: وكمان بتجبلها شكلاته ودله كمان بكس
محسن: مش هجيب حاجه تاني حرامت
رعد: وتضربني علشانك ودله كمان بكس
محسن: منك لله يانبض يابنت ام نبض
رعد ضربه كمان بكس وبعديها راح قعد علي الكرسي 
رعد: تعالي علشان عاوزك 
محسن: قبل الشلفطه ولا بعدها
رعد: اخللللص 
محسن قام جري: أمر ياكبير 
رعد: لما نبض كانت مخطوفه 
محسن بي مقطعه: اي نبض اتخطفت
رعد: ملكش فيه ومتقولش اسمها علي لسانك بدل ما اقطعه
حط محسن أيده علي بوقه وبص لي رعد أن هوا يكمل 
رعد: للي كان خطفها محمود الصاوي ولقيت أن هوا كان بيحب نها مرات عمي محمد علشان كده خطف نبض هوا دلوقتي في المخزن وعرفت كمان أن سها حطت لي نبض سم في العصير للي هي شربته من الكاميرات بتاعت المراقبه 
محسن: نهار اسوح كده نبض في خطر من طرفين طب انتا بتفكر في اي 
رعد بعصبيه: ياعني انا لو كنت أعرف كنت فضلت ساكت كده فكر معايا 
محسن: طب اهدي اهدي طب ما ترقب تلفون سها 
رعد: تصدق صح انا ازاي نسيت الموضوع دي 
محسن بي غرور مصتنع: يابني انتا متقدرش تعمل حاجه من غيري اصلا
رعد: تعرف انتا لو مسكتش هعمل فيك اي 
محسن: لا ونبي كفايه انا وشي بقا مشوه
خرجوا من المكتب كانت نبض نزله علي السلم بعد ما تأكدت أن جدها اخد العلاج ونام 
نبض بي جري علي محسن: نهار اسوح مين للي عمل فيك كده 
محسن وهوا بيبص لي رعد: ابدا وانا خرج اجيب حاجه ترله خبطت فيا 
نبض: ترله باردو ماشي طلع بقا الشنط بتاعتك فوق لغايه ما اخلي الداده تحضر الاكل 
محسن: وجدو
نبض: لا جدو انا أكلته واديته العلاج علشان مش هيقدر ينزل ونيمته
محمود: يابختك يابوي 
نبض وهي بتقعد جنبه: هوا القمر عاوز ياكل من ايدي هوا كمان ولا اي
محمود: وهوا انا اقدر اقول لا باردو وهوا حد يطول القمر يأكله 
نبض بي غمزه: تؤ تؤ أنا مقدرش علي كده اه لو كنت صغير شويتين كنت اتجوزتك 
محمود: لي هوا انا كبيرت يابت 
نبض: تؤ تؤ دي انتا العسل بتاعي 
محسن بص لي رعد لقي عنيه كلها مسوده وبطلع نار من ودنه
محسن: احم قومي يانبض اقصد قومي يابت عمي خالي الداد تعمل الاكل علي الاقل عمي يلحق يأكله حاجه قبل للي هيحصله 
نبض وهي بتبصله وبمشاكسه علشان عارفه محسن بيلمح لي اي: اي للي يحصله دي للي يقربله اكله بسناني
محمود بي همس: احم انا بقول تسمعي كلام محسن علشان هتقرء عليا الفتحه انهارده
ضحكت نبض بصوت عالي 
محسن بتلقايه: لععععب 
نبض بي كسوف: احم انا هقوم اشوف الاكل وقربت من محسن وهمست: شوف صحبك قرب يختفي من كتر ما هوا بياكل في نفسه 
محسن وهوا بيحاول ميضحكش: طب امشي لا ياكلك انتي ياختي
مشيت نبض ناحيه المطبخ وحطت أيدها علي عيون حد
نبض وهي بتغير صوتها: انا مين
الداده سميه: ياعني لما تغير صوتك مش هعرفك يانبض 
نبض وهي بتحضنها من ضهرها: وحشاني ياماما سميه
سميه: وانتي كمان ياحبيبتي وحشاني اووي 
نبض: بتعملي اكل اي بقا 
سميه: بعملك المكرونه بالبشاميل للي انتي بتحبيها 
نبض بي فرحه: بجد بجد لللللللله هييييييييي
سميه وهي بتضحك: عمرك ما هتتغيري هتفضلي هطله زي مانتي 
نبض: ونبي انا عسل اصلا تعالي اسعدك بقا في الاكل وفضلوا ياعملوا الاكل سوا وحطوا علي السفره وراحت ناحيه اوضه الصالون 
نبض: الاكل جاهز ياعمي
محمود: طب اطلعي نادي امك وابوكي وانا جاي انا والشباب 
نبض: عيوني 
طلعت نبض وخبطت 
نها: خوشي ياختي
نبض: احبك وانتي عارفني يانونو 
محمد وهوا خارج من اوضه الهدوم: وبنسبه عليا كيس جوافه 
راحت جريت نبض عليه وحضنته: انتا للي عشقي انتا
محمد بخبث: انا باردو
نبض: طب يلا ياميدو علشان الاكل هيبرد
سها بغيره: اخرجي يابت من حضن جوزي 
نبض: اي دي في ناس بتغير هنا
سها: اه ياختي بغير أخرجي بقا بدل ما اجيلك بي الشبشب 
نبض وهي خرجه بره الاوضه: وعلي اي ياختي انا خرجه من الاوضه كلها دي جزاتي اني بنديكي تأكلي 
وقفلت الباب بسرعه لما لقت الشبشب هيطير في وشها وفتحته تاني
نبض: ومجاتشي ومجاتشي 
نها: امشي يابنت الكلب من هنا 
محمد: بتقولي حاجه ياحبيبتي 
نها: ها لا ياحبيبي تسلم 
نبض بضحك: طب يلا ياختي 
وراحت علي اوضتها علشان تغير هدومها دخلت اخدت دش سريع ولبست ولسه هتنزل لقت حد بيشدها من أيدها 
نبض بي خوف: يللللهوي
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مالك القدر للكاتبة علياء عبدالله

اترك رد

error: Content is protected !!