Uncategorized

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم بسمة سلام

 رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم بسمة سلام

نغم بخوف:  امم 
كانت يد ادهم علي فمهااا
ادهم: مراتو ازاي يعنيه 
نغم: امم….. ابعد ايدك كدا 
#بقلم_بسمه_سلام
ادهم: بقولك مراتو اواي 
نغم: وفيهااا اي انت اي دخلك اصلا
ادهم:بلاش الطريقه دي معايا وردي اي نغم دا كمان
نغم:في اعتراض ع الاسم ولا ايي
ادهم:انتي مجنونه اتجوزتي امته وانا وازاي متقولليش
نغم ابتعدت عنو.. انت اي انت مجنون اياك تقرب لياا تاني انت فاااهم..
خرجت نغم ودخلت مكتبهااا..
دخل ادهم المكتب واستاذا حاتم انه هيمشيي
ركب عربيته وكان حزين وغاضب واتصل ع والده..(محمود الظهار)
ادهم: انا موافق.
محمود الظهار:موفق علي اي يا استاذا
ادهم:علي الجواز من بنت عمي
محمود:ليلي بنت عمك 
ادهم:اهاا
محمود: اي الا غير رايك كدا 
ادهم: ولا حجة اتفقو وعرفني سلام..
في بيت هاله انكسرت اطبق..
شهاب بخوف: انتي كويسه
هاله: اها تمم بعد ازنك
شهاب: ف اي يا هاله
هاله: ولا حجة بس عايزه اقفل عشان بحضر الاكل 
شهاب: انتي زعلانه من حجة 
هاله: لا ولا حجه
شهاب: انتي اي الا رجعك الشركه  اول يوم شغل انهارده صح
هاله: لا خلصت ورجعت لوحدي
شهاب: لو احتاجتي حجه عرفيني ماشي 
هاله: شكرا باي..
…………    
.
حاتم: انا هروح يلا
نغم: ااا لا روح انت انهعدي علي بابا
حاتم: اها اجي معاكي
نغم:  بخوف وتوتر.. لا مش لزم 
حاتم: امم تمم انا هروح انا باي 
نغم: باي 
في بيت ادهم..شوق بمفتاحهااا. ادهم يا ادهم
ادهم خرج من الحمام كان يغسل وجه من الحزن والغضب ويحاول تمثيل الهدواء.
شوق: اي انا جاي اغير هدومي وهمشي.. بس جعانه بصراحه
ادهم:..
شوق: اي يا عم انت هنجت ولاااا اي 
ادهم: عايزة اي 
شوق:  عايزه برجر يسطا وكاتشف اقولك اطلب لحد مغير هدومي.. 
طلعت شوق وارتدت ملابس الكباري فستان احمر بيلمع وجزمه سودا… وبعد نصف ساعه نزالت
مزال زين يجلس كما هووو..
شووق:  اي يا دوم وصل ولا اي 
ادهم…. 
شوق:  ف اي يا ادهم شكلك مش عجبني 
ادهم:  بيعجبك شكل تاني مش كدا. 
شوق:  اي الا بتقولو دا
ادهم:  مش غيرتي يلا امشي
شوق   انت بضطردني يلااا
ادهم: انا مبهزرش ولا بضردك..
شوق: امال ي انا كل دا وخده الموضوع هزار 
ادهم: جايلي ضيوف 
شوق: امم ابوك الا غصبك ع الجواز برضو
ادهم: لا 
شوق: امال مين
ادهم: ليلي 
شوق: ليلي ودي جايه لي 
ادهم: عشان نتفق ع الخطوبه
شوق: خطوبه هيا هتتخطب 
ادهم: اهااا.. 
شوق:  ومين بقا..
ادهم: انا 
شوق: انت انت ازاي طب طب هو اي الا غير رايك 
ادهم: لقيت كلو بصص لمصلحتووو وانا الا مستني ناس غلط راحت شافت حياتهااا
شوق: تقصد اي 
ادهم: شوفي زبينك ولا جوزك ولا اي حجة عشان انا نش فاااضي 
شوق: جوزي انت مجنون يلاااا 
ادهم: انا طالع وهايز اناممم  ابقي اقفلي الباب وراكي 
شوق: انا مستعجله هخلاص وارجع 
ادهم:  رجعيش 
شوق:  ماله دا اتجنن ولا اي.. 
خرجو شوق وركبت العربيه الكباري..
نعمه: اي يا بت اتاخرتي ليي
شوق: والهي مانا فهمه حجة يا نعمه
نعمه: احكيلي يا قلب امك 
شوق: قولتلك مليون مره متقوليش امك يا نعمه انا ماشيه ولما الزبون يجي ابقي رني عليهاااا…
……
اتصل حاتم بشهاب واسر وطلب يتقابلو ف كافي..
اسر: خير يا عم العريس
شهاب: اي يا حاتم تغم كويسه 
حاتم:نغم بتشتغل ف كباري 
شهاب:طيب..
اسر: عايز قهوه لو سمحت..
حاتم: انا بتكلم جد 
اسر: كفايا هزار رخم واخلاص ف اي 
حاتمة نفس الرد نغم شغاله ف كباري 
شهاب: انت بتتكلم جدا انت اهبل الهزار دا تقيل ومتنساش نغم دي اختي ومش هقبل هزار زي دا
حاتم: ومراتي ومش عقول اي حجة وخلاص 
اسر: مراتي مراتي قرفتنا بمراتي دي 
حاتم: لم لسانك احسلك انا مش ناااقص 
اسر: هتعمل اي يعني
شهاب: بس انت وهوو احنا ف مكان عام وانت بتقول اي واتكلم جد 
حاتم: انا شوفتهاا ف كباري مع رجاله تلاته ومنهم مههند…
شهاب: انت بتقول اي 
حاتم: ولما وجهتهاا قلتلي انها مش هتعرف تفهمني اي حجة دلوقتي..
اسر:وبعدين انا صدقتك كدا 
حاتم: عشان كدا انا قولتلكم تيجووو
اسر: لي 
حاتم: عشان  هنروح انهارده الكباري وتشفوهااا بعينكم..
اسر: وعارف لو مطلعتش هياا او طلعت بتكدب ورب العزه ه..
شهاب: بس انتو الاتنين انا مش مصدق وهروح عشان اثبتلكم ان نغم الا انا مربيهااا عمرهااا ماعمل القرف دا ابداا
حاتم:  طب يلا بينااا الساعه11:٠٠ فاضل ساعه وتكون هناااك ومهند خيكون معااها..
اسر: تمم هنلبس وهنتقابل..
شهاب: تمم
طلعت نغم البيت المخبا ف كارولين وارتدت فستان احمر وجزمه حمره…
كارولين: بقولك اي 
نغم: نعم
كارولين: انتي لي بتوجعي ف قلبك
نغم: اوجع ازاي 
كارولين: مش لزن تلقيهااا وتوجعي ف قلبك 
نغم شدت كرسي وجلست بجاانبهااا..
نغم: لما تدوقي يعني اي ضايع وتلقي نفسك ياتيما الاهل وهما عايشين طول السننين دي وفجاه تكتشفي ان عند اخت 
كارولين: طب ابانوب وابرام اخواتك برضووو
نغم: بس دي توام والتوام يعني النص الا كان معاكي يعني اتولدو ف وقت واحد..
انا اتحرمت اني اعيش مع اختي غصب عني.. تفتكري لو عندي فرصه القيهااا واكمل باقي عمري مع نسخه شبهي كالمراياااا مش هسيب الفرصه..
كارولين: مش عارفه 
نغم:بظبط انتي فعلا مش عارفع انا حياتي كلهااا كانت عباره عن كلمه(زي)
زي اخويا وزي اختي وزي امي وزي بياي وزي وظيفتي…
كل خحة كانت زي بس ور دي مش زي حور دي النص بتاعي والتوام الا اتولدت معايا ومن دمي وشكلها شكلي ومش هسيبهاااا ولزم القيهااا.
وكارولين: بس حسه انك هتقعي ف مشاكل كتير بسبب الا بتعملي دا 
نغم: حياتي كلها مشاكل ومريت بيهااا لكن دي اهم مشكله فيهم انا لزم امشي عشان اتاخرت الاكل هيجيلك متقلقيش…
نزالت نغم وركبت عربيتهاا وركنت بعيد عن البيت المحجوزه ف كارولين وقابلت مهند…
مهند: كنت عايز اسالك عن
نغم: كارولين كويسه متقلقش
مهند: تصدقي انا مطمن عليها معاكي اكتر من اي وقت كانت معايا..
نغم: خايف من بيبرس
مهند: حبي هتتعلمي الخوف 
نغم: تنهددت طب يلااا بينااا…
وصلت نغم الكباري ودخلت وطلبت من مهند يجلس علي اي تربيزهاا تانيه مش مكشوفهااا.
وبدات تتمشي ف اماكن مختلفه للبحث عن اختها وتتاكد هيا ولا لا…
سعاد: وصلت..
عواطف: بس مش دا نفس اللبس
سعاد: لبس اي 
عواطف: من شويه كانت لبسه فستان اسود وجزمه سودا برضووو
سعاد بضيق: مش مهم يختي خلينتتتت تخلاص منهاااا عشان ارتاح 
عواطف: انتي متاكده من الا هتعملي داا
سعاد: عواااااطف بقولك اي حطي علي قلبك مراوح وسيبيني اتصرف.. وينا يهياااا ف ام المحل داا..
عواطف: بس ابله نعمه لو عرفت هنروح ف شربت مياااه 
سعاد: يا ولياااا اتهدي وسبيني اكمل الا بداته
خرجت سعاد ووقفت امام نغم..ارتعبت نغم وتذكرتهم..
سعاد: شوق عايزينك 
نغم بقلق: ااا ف اي 
سعاد: نعمه عايزكي 
نغم: مين نعمه…
سعاد: مش عارفه مين نعمه يا شوق 
نغم: ااا هههه لا بهزار نعاكم يلاا بينا طبعاااا 
كانت خاائفه وتتمني ان لا تنكشف وتوصل لاختهاا فعلا
دخلت نغم مكتب نعمه وكانت هناك صوره كبيره لشوق ونعمه سواء..
وقبل ان تراها بوضوع كانت تختنق من قماشهه علي انفهااا ولحظات كانت علي الارض 
عواطف تنهدتت: ماتت خلاص 
سعاد:شيلي شيلي قبل منعمه توصل
ركبت سعاد وعواطف العربيه ورمهااا ف احد الشوارع…
عواطف: يا سوادي يامااااااا لو نعمه عرفت..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!