Uncategorized

رواية أنثى الصقر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك أيمن

 رواية أنثى الصقر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك أيمن

رواية أنثى الصقر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك أيمن

رواية أنثى الصقر الفصل التاسع عشر 19 بقلم ملك أيمن

العتال: مش هتلحقي وضرب السكينه في بطن ليلي وقتها هاااج مالك وسليم وفيبي وماريا  والكل كان منشغل في الي بيعملو بس انثي الصقر مستسلمتش ضغتط ع نفسها وبكل قوتها بعدت الراجلين الي مسكنها وشدت السكينه الي في بطنها وفي لحظه كانت غرزاها في قلب العتال  وبمجرد ما العتال وقع اتهزت حصون انثي ااصقر واعلنت عن وقوعها جري عليها مالك وشال دمغها وحطها ع رجلو
مالك: ليلي  حبيبتي فوقي مقدرش اعيش من غيرك يلا ياليلي هه اجمدي ليلي 
ليلي بصوت اقل من الواطي بمراحل: مالك انا……ان………
مالك:للللللليلللي رودي يلا رودي عليا
سليم بعد ماقاس ضربات نبضها:مالك النبض بطئ لازم تروخ المستشفي عشان نلحقها وفعلا في  خلال بعض الوقت ةصلت عربيه الاسعاف ونقلتها الي مستشفي******
وصلو المستشفي ودخلت ليلي فورا غرفه العمليات  قعد مالك امام الغرفه في الارض وكان في رصاصه في كتفو وبعض الاصبات في فيبي وسليم وماريا
بعد شويه
داليا:اي يابني في اي
فؤاد:مالك ليلي عامله اي ولكن مالك كل الي بيعمله هوا انو بيعيط وبس
عامر؛ياجماعه حد يرود
سليم:عمي العتال ضرب ليلي بسكينه في بطنها و……قاطع كلامه الممرضه عايزه حد من اهلا مالك نعم انا جوزها
الممرضه؛الضربه دي جت في مكان عمليه قديمه واحنا محتاجين موافقتكم عشان نكمل
مالك:نسبه النجاح اي
الممرضه:١٪
مالك؛شوفو شغلكم
وبعد عشر سعات خرج الدكتوره  وعلي ملامحه التعب جري عليه مالك…… هااااا طمني هيا كويسه
الدكتوره:ادعولها تعدي مرحله الخطر وحضرتكو ممكن تتفضلو ع الطوارق عشان الجروح دي
(((((يوسف مختفي لي يوسف فجاءه حس انو خسر نفسو اصبح جسد بدون روح))))) 
بعد اربعه وعشرين ساعه ابتدت ليلي تفتح عنيها وقالت…. مالك…. انت يلا جاي تنام هنا 
مالك اتنفض من مكانو وقال ليلي ليلي انتي فوقتي 
ليلي: العتال واتنفضت بس اتوجعت جدا اااااه هرب قولي لا رود
مالك: لا مهربش ماقلقيش
ليلي: امممم 
مالك: وحشتيني
ليلي: امممم و…… قاطعها مالك بقبله رقيقه ع شفاهها
ليلي: مالك احنا في المستشفي
مالك: حاضر يعيوني
بعد فتره من اللعب والضحك ومشاكسه مالك لليلي دخل فؤاد وعامر ومروه وداليا ونورسين
عامر:حمدله بسلامك يابنتي
مياده: حمدله ع السلامه
 ليلي:الله يسلمكو
مروه:حبيبتي خوفتيني عليكي
ليلي بصتلها بكره جدا 
ليلي:لا اطمني
وبعد شهر في المستشفي لان طبعا الجرح عميق وكمان كده جسمها لسه مرتحش
الدكتوره:لو سمحتي رياضه لا
يوسف؛ايواه هتسمع كلامك وبيبص ع الدكتوره( يسر)….فتاه تبلغ من العمر ٢٥ سنه  اقل ما يقال عنها ملكه جمال
ليلي لاحظت وحبيت تشاكس فيه:يوسف مالك بتبص للدكتوره كده لي
يوسف:هاااا لا ابدا انا هنزل استناكي تحت
ليلي:تمام????
ليلي بعد ما يوسف مشي ممكن ياتكتوره رقمك
الدكتوره:امممممم حاضر
وروحو كلهم وكانت ليلي معاها يوسف ومالك بس 
مالك:كفايه زحمه  في الغرفه وقرب مالك منها وباس جبينها وقال…..الف سلامه عليكي ياجريئتي خوفتيني عليكي
ليلي:الله يسلمك  هيا اول مره يعني
مالك:اول مره وانا معاكي كنت حاسس نفسي عاجز والعتال بضرب ااسكينه فيكي روحي طلعت مني
ليلي بكسوف:احم مين تاني اتصاب
مالك؛انا طلقه في كتفي و……
ليلي:انت كويس بتوجعك
مالك:خايفه عليا
ليلي:بس بقي واتصلي بسليم وفيبي محتجاهم
مالك:اتصل عليهم ورجعلها…..بقولك اي
ليلي:اي
مالك:احنا كنا بنتكلم في حاجه قبل العماليه مش نويه تخليني اكملها
ليلي:حاجه حاجه اي
مالك قرب منها وبسها برقه ولكن القبله دامت لفتره ابتعد عنها وسند جبينه ع جبينها وقال بهمس…..بحبك
ليلي:و……..الباب خبط????
مالك:اللهي تولعو ومتلاقو حد يطفيكم
دخل يوسف 
يوسف:لولتي عامله اي 
ليلي:كويسه ياقلبي
بعد فتره من الكلام والضحك بين يوسف وليلي ع غيره مالك وصلو سليم وفيبي خبطو ودخل
سليم:متجمعين عند النبي انشاء الله
الجميع عليه الصلاةوالسلام
فيبي:حضرتك كويسه يافاندم
ليلي:انا كويسه فين ماريا
سليم:تعبانه شويه 
ليلي:الف سلامه عليها اسمعوني كويس المطلوب انكم تدورو ع عمر وتجبهولي من تحت طقاطيق الارض والحاجه التانيه من اربع سنين مات ظابط اسمو ياسر والعتال صرح انو مامتش تعرفولي كل حاجه بخصوص  الموضوع ده
سليم:مين ياسر ده يافانندم ومش سليم وفيبي بس الي مستنين الاجابه 
ليلي:هتعرفو بعدين
وخرجو كلهم وفضل مالك
مالك:مين ياسر ده
ليلي:مسمعتنيش قلت هتعرفو كل حاجه في وقتها
مالك:انا بسالك بصفتي جوزك
ليلي:يكون احسن لو مسالتنيش تاني
مالك:انا مش هضغط عليكي لينا كلام بعد متخفي وعدي اليوم بدون اي احداث تذكر
………بقلمي ملك ايمن
صحي مالك ملقاش ليلي جنبه قلق قام يدور مش لقيها سمع صوت في غرفه الرياضه واتمني يكون الي في دماغو مش صح
دخل شاف ليلي بتضرب بقوه 
مالك بخوف:انتي مجنونه اي الي بتعمليه ده جرحك هيتفتح
ليلي:مالك انا عارفه اني جسمي مش هيرجع زي الاول غير بكده
مالك:انتي………..
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك رد

error: Content is protected !!