Uncategorized

رواية رهف الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة ندى رأفت

 رواية رهف الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة ندى رأفت

رواية رهف الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة ندى رأفت

رواية رهف الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة ندى رأفت

والده ياسين:وتطلع ليه تعالي  نضفي بواقي الصوره دي يلا ..
واحد من زمايل ياسين جنبه بيقول :بقا دي خدامه ..دي قمر ..
رد عليه صاحبه وقال :معاك حق ..
ياسين:لا يا ماما مش عايزين نبوظ الخطوبه اكتر من كدا ..هي تتطلع احسن ..
قامت رهف وقالت بعصبيه:انت خسرتني يا ياسين للابد …للابد انت فاهم …وخرجت من الفلا ..
والده ياسين:يلا احسن خلصنا منها ويارب للابد ..
بص ياسين لامه بصه هي فهمتها … سكتت شويه وقالت:يلا علشان نلبس الدبل يا ولاد وانا بعتذر مره تانيه .. لبسو الدبل بعدها علطول  …. عدا من جنب ياسين ..زمايله الي كانوا بيتكلمو عن رهف ..
ياسين:إيه على فين ..
زمايله :مروحين ..
ياسين:بالسرعه دي ..
زمايله :الف مبروك يا عم سلام ..
ياسين:سلام …وخرجوا من الفلا 
والده ياسين :ياسين تعالى سلم على سالم صاحب ابوك ..ياسين ..
ياسين:معلش يا ماما أنا هروح أعمل حاجه وجاي …
والده ياسين:على فين يا ابني …
انجي:رايح فين يا ياسين..
ياسين:راجع راجع ….
عند رهف في الشارع بعدت عن الفلا شويه و كانت بتفتكر المواقف وقاعده تعيط جامد فقعدت على الرصيف …واتصلت بهنا ووحكتلها..
هنا:لا يا رهف مينفعش تسيبي الشغل انا مقدره الي حصل بس انتي عارفه أننا لقناه بالعافيه …
رهف :مش قادره اكتر من كداا والي مضايقني ..اني مش عارفه اعمل حاجه ..ودا مش طبعي مش عارفه انا بعمل كدا ليه …
هنا:أهدي انتي بس وروحي ..وبكره تروحي تعتذري ..
رهف:أعتذر إيه هما  الي المفروض يعتذروا ..
هنا:اصل مش ينفع تروحي تبوظي الخطوبه كداا وثانيا إيه التصرف دا كنتي خدي ياسين لوحده واتكلموا …مش تعملي كدا 
رهف :مش عارفه انا عملت كدا ليه ..طب سلام علشان مش قادره اتلكم هكلمك لما أهدى ..
هنا :طب ماشي سلام ..
حطت رهف الموبيل وقامت وأبتدت تمشي فجاه سمعت حد من وراها بيقول …يا انسه ..
رهف:وقفت وبصت وقالت:نعم ..
الشخص:تصرف ياسين الي عملوا دا كان وحش جداا وانا مش راضي عليه مع أنه صاحبي لكني مش راضي عن تصرفه وقال لصاحبه مش كده ..
صاحبه:اه ..
رهف:ماشي سلام ..
وقف الراجل قدمها وقال:طب انتي راحه على فين بالسرعه دي ..استني شويه ..
رهف :لا ..وبصت ورا وكانت هتمشي الناحيه التانيه لقت صاحبه التاني واقف …
رهف:هو في ايه ..
الراجل:ولا حاجه متقلقيش …ومسك إيد رهف وقال :تعالي معانا وهنقولك ..
رهف:سيب ايدي سبها وفجأه مسك ياسين ايد الراجل وقال:هي مش قالتلك سبها ..
الراجل بصدمه :ياسين …
بعد ياسين أيده عن رهف ..وحطها ورا وقال:تحبوا تمشوا بالذوق ولا بحاجه تانيه …
واحد من زمايله :خلاص هنمشي بالزوق أهدى يا عم …
التاني كان متعصب جداا ..
خد ياسين رهف وقال:تعالي …
رهف:مش هروح حته معاك ..
فجأه راح صاحبه التاني لياسين وكان هيضربه بالبوكس وقال:ما هي قالت مش عايزه تيجي معاك متسبها …
الكاتبه:Myiano Shiho 
مسك ياسين أيده …وقعدوا يضربوا بعض ..لغايه مامشيوا …
رهف:ياسين انت بخير 
ياسين:متقلقيش ..
رهف افتكرت الي عمله معاها :ومين قالك اني قلقانه …سلام انا هروح 
ياسين :هوصلك …
رهف:لا ..
ياسين:كلامي هيتسمع يلا ..العربيه في الجراش ..
رهف:قولت لأ ..
وقفت رهف تاكسي وركبت ووصفتله العنوان ومشي …
ياسين رجع الفلا …
والده ياسين:إيه الي حصلك يا ياسين ..
ياسين:مفيش حاجه يا ماما …انجي تعالي اروحك ….
انجي:طب ايه الي حصل 
ياسين:قولت مفيش حاجه …يلا تعالي ..
انجي:حاضر سلام يا ماما ..
والده ياسين:سلام يا حبيبتي ..
ياسين:اعملي حسابك يا ماما أنا لما هرجع عايز اتكلم معاكي في موضوع …
والده ياسين:موضوع إيه ..
ياسين:انتي عارفه ……….
يتبع ….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

‫18 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!