Uncategorized

رواية أنثى الصقر الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم ملك أيمن

 رواية أنثى الصقر الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم ملك أيمن

رواية أنثى الصقر الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم ملك أيمن

رواية أنثى الصقر الفصل الثلاثون 30 والأخير بقلم ملك أيمن

ليل:اهلا اهلا بقاتلت حبيبي
ليلي:انا مقتلتوش ياسر عايش افهمي
ليل:ودي بقا لعبه جديده 
ليلي:انتي مبتفهميش ازاي اقتل حب عمري انتي اكتر واحده شاهده ع حبنا
ليل وقرب من ليلي جدا:نهيتك ع ايدي ياليلي
ليلي:بضحكت برود  هنشوف مين الي هيضحك في الاخر
ليل اتعصبت جدا وقربت من ليلي وحاولت تخنقها ونجحت في الاول لكن صوت ضرب نار في الجو بعدت عن ليلي
اياد:ابعدي عنها
ليل:ومين القمور بقا ضحيه جديده
ليلي:لا ده الصدمه وبعد شويه دخل مالك وداليا وعامر وفؤاد وسليم وفيبي وماريا ومروه ويوسف ويسر والكل مش فاهم حاجه والي جبهم المكان ده رجالت ليلي
مالك:ليلي في اي  ومين دول ودي بتعمل اي 
ليلي بصوت جمهوري:الكل دلوقتي هيتكشف ع حقيقتو 
مالك:اياد سيب الي في ايدك ده
ليلي قربت من عامر وقالت
ليلي:ركز كويس اوي  اول خاين بينا عامر السيوفي لما غدر بيا وقتل ياسر بس الحقيقه انو وشاورت ع مكان ضلمه وطلع منه رجلتين ماسكين شخص معدوم العافيه عامر اتصدم اول ما شافو وكذالك كل الي موجودين بس الغريب انو ليل مستغربتش
ليلي:بصت لابوها وقالت بصوت عالي مش ده الو**خ الي اتفقت معاه عشان تدمروني هه بس اي رايك في المفاجاءه دي حلوه مش كده
عامر: ليلي انا
ليلي: انت تخرس خالص الخاين التاني امي ست الكل هنا مروه كانت هتموت من الخوف ليلي بصوت ضعف امي الي كذبت عليا وكانت بتديني مخدرات عشان ادمن تاني وسلمتني اول مره للعتال وكمان خبت اني مش بنت عامر
مروه: انت عرفتي منين
ليلي لما…… فلاش بااااك
مالك وليلي وسليم وفيبي بيدورو ع بقيت الحجات في غرفه امها مالك اي الورقه دي 
ليلي: وريني كده…. لالالا مستحيل مستحيل مش ممكن يكون مش ابويا
مالك: ليلي اهدي احنا لازم نتاكد
يوسف: ايواه هنعمل تحليل المطلوب شعره من عمي عامر
ليلي بغضب:دي عليا انا
تاني يوم
ليلي:بابا
عامر:ايه انا بتقوليلي انا
ليلي:وانا عندي اب غيرك
عامر:حبيبت بابا امري
ليلي:ممكن حضن
عامر بفرحه:اه طبعا 
وحضنتو ليلي وكانت في بوقها لبانه وعملت صوت كانها شبكت في شعر عامر 
ليلي بتمثيل:اه اسفه ثانيه هشيلها وشدت شعره منو
عامر:حبيبتي
ليلي:عن اذنك وخرجت من المكتب
واديت الشعريتين ليوسف والتحليل اثبت انها مش بنت عامر
بااااااك
عامر:مش ممكن ووجه نظرو لمروه اتكلمي الي بتقولو ده صح انطقي
مروه:ايواه صح
ليلي:ودلوقتي مين ابويا
مروه:مقدرش مقدرش
ليلي:هدفنك مكانك لو مقلتيش ووجهت المسدس ع مروه
مروه بخوف:حسن حسن السيوفي هوا ابوكي
ليلي بصدمه:انتي كدابه
يوسف:مش ممكن يعني ليلي اختي
مروه:اي ايواه انا هحكلكم الي حصل
فلااااش باااك قبل ٣٠ سنه
مروه:مامي احنا بجد هنروح عند طنط مياده (جدت ليلي)
سهام (ام مروه)ايواه اجهزي يلا واه بقولك لازم توقعي حد من عيلها انتي فهمه
مروه:انا بحب حسن اوي يامامي
سهام:حسن النسونجي لا
مروه:بس 
سهام مفيش بس انجري اللبسي
في بيت عائله السيوفي يجتمع فيه الجد وابنائه التلاته حسن وحسين وعامر
مياده:سهام جايه انهارده عتتغدو معانا ياولاد
عامر:بنتها جايه ياماما
مياده:ايواه ياحبيبي
حسن:حلوه اوي البنت دي
وبعد شويه دخل كلا من سهام ومروه
حسن في نفسو الله الله جامده
عامر بحب:اهلا اهلا نورتو
وقعدو تحت نظرات حسن المقززع لمروه ونظرات مروه بحب لحسن
حسن شاورلها بخبث تطلع الجناح وقام طلع وبعد شويه اتسحبت طلعتلو واول ما دخلت الغرفه اغلق الباب وحصل الي ندمهم العمر
بعد الحادثه دي بشهر
حسن؛انتي مجنونه حامل من مين
مروه:منك انت 
حسن:محصلش
مروه:انت مجنون ازاي يعني
ومروه وحسن لعبو لعبه وسخه ع عامر ولانو بيحبها انجوزها وشال غلط اخوه
باااااااك
عامر:اه يا اوس**خ يا ولا الك****ب
ليلي:يعني انا بنت حسن اخت يوسف واياد
مروه:ايواه
ليلابجمود:الخاين التالت ماريا
مالك نعممممم 
ليلي:ماريا  ومروه كلهم تبع خاينين وعرفت ده انا وسليم واياد ووقتها طلبت من سليم…..فلاش باك
ليلي:سليم انت هتضحي بحاجه ولو رفصت خقك
سليم:انا تحت امرك امريني
ليلي:هتتجوز ماريا 
سليم:اي الغرض من كده
ليلي:انا عايزه ابعدها عن الوسط شويه وده الشئ الوحيد الي هيبعدها
سليم:انا تحت امرك
ليلي:ربنا معاك يابطل
باااااك
فيبي يعني سليم متجوزهاش عن حب
سليم بحب:ولله القلب مارايد غيرك
ماريا:يعني اي يعنس دي كلها كانت لعبه عشان كده ملمستنيش
سليم:بظبط كده
ليلي:الصدمه الي بعد كده اياد اه سوري المقدم اياد
مالك:لالالا انا كده اتلغبط
ليلي:اياد مقدم وفكره انو جه هنا عشان بس يساعدني….فلاش بااااك
ليلي:الو ايواه يا اياد انا محتاجه انك تيجي 
اياد:ع اول طياره ياروحي
في مكان شبه صحره
ليلي:هتقدم نفسك لاهل حوزي انك مقدم وهتفهم امك وابوك ميقولوش حاجه 
اياد:تحت امرك 
بااااك
ليلي:اياد اتقرب من نورسين ع اساس انو شاب لعبي وحبها وفعلا عامر ومروه ميعرفوش ان اياد مقدم
مالك:ياصلاه الذين مقدم
ليلي:اه صح ليل معايا منكرش انو مان في بينا حرب بس اتعاونا لما عرفنا ان ياسر الكلب عايش لسه وقررنا ننتقم لسنين الحزن دي واخيرا عامر هيتحبس بتهمت تزوير في اوراق ومروه بتهمت تجاره مخدرات ونورسين كذالك
وفعلا البوليس اخد ياسر ومروه وعامر ونورسين وماريا
ليلي:اياد انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي
اياد:لا شكر اي بقا منتي طلعتي اختي????????
يوسف:لازم نتاكد بردو
ليلي:اكيد……ليل شكرا انك كنتي معايا  
ليل:العفو ده واجبي 
ليلي:بس اي ده انا قلت تمثلي انك هتخنقيني مش تخنقيني بجد
ليل:معلش بقا????
مالك:طب انتو اتفقتو امتا
ليلي اقولك انا فلاااااش بااااك
في العربيه ليلي..ليل مش ناويه ع خير
هوب ليل طلعت من الكنبه الي في العربيه ورا وقالت بضحك 
ليل:وحيات امك
يوسف:ااه خضتيني يخربيتك
ليلي:نشوف بقا هنعمل اي
باااااك
مالك:انا طلعت حمار اوي يعني
ليلي:هههههههه
الخاتمه… انثي الصقر ❤️????بقلمي ملك ايمن
بعد كده كلهم روحو 
اياد: انا لازم امشي بقا
يوسف: اي ده مش هتحصر فرحنا
ليلي: فرح مين
يسر: نفس السوال
يوسف غمز لمالك 
مالك قرب من ليلي وقال بحب 
مالك: فرحي ع ليلي وفرح يوسف ع يسر وفرح فيبي ع سليم
يسر: اي ده بجد انت هتعملي فرح
يوسف: اه طبعا امال انتي فاكره اي
وبعد اسبوع من التجهزات للفرح
ليلي وفيبي ويسر 
فيبي: لالالا انا مش هتجوز لا غيرت رايي
يسر: انا خايفه مش قادره
ليلي: بس بقا الله يخربيتكو بتوتروني
دخلت الميكب ارايست لكل واحده ودخلت غرفتها عشان تجهز
عند الشباب
سليم: متتهد بقا يامالك الله حولتني
مالك: ولا هوا انت متجوز قبل كده هه قولي
يوسف: اي ياعم انت مش كنت هتموت عشان تتجوزها مالك بقا
مالك: وربنا خايف تعمل فيا حاجه يابا دي خبطتها تجيب الاجل
يوسف: هههههه ولا اوعا تجيلي تقولي مش عارف انت حر
سليم: ياختااااي هيبقا سوسن
مالك: امشي يلا منك ليه يلا روحو اجهزو بقا
وكل واحد راح الغرفه بتعتو ومعاه الحلاق عشان يجهز وبعد ساعه ونص جهز كلا من يوسف وسليم ومالك والبنات كمان
يوسف هيسلم فيبي لسليم لان والدها متوفي ومالك هيسلم يسر ليوسف بسبب عيلتها بردو واياد هيسلم ليلي لمالك بحكم انو اخوها
عند البنات دق دق دق
ليلي: اتفضل 
دخل يوسف بس يسر استخبت
يوسف: الله واكبر اي الجمال ده فيبي كانت لابسه فستان ضيق ونازل ع واسع قب ولامه شعرها وماسكه بكيه الورد 
يوسف: فين يسر انتو بلعتوها ولا اي
ليلي: خد فيبي وانزل يلا
يوسف: حاضر وخد فيبي ونزل بيها سليم قلبو كان هيقف من الفرحه واول ما شافها قرب منها وخدها من يوسف وباس دمغها وايديها  وبعدها طلع مالك عشان ياخد يسر يسلمها ليوسف
مالك دق دق دق ممكن ادخل
يسر:اتفضل يسر لابسه فستان مقفول بطرحه نظرا لانها محجبه وكانت قمر
مالك:الله واكبر امال فين ليلي
يسر:ملكش دعوه يلا
مالك:طيب وخدها ونزل سلمها ليوسف ووقف مستني اياد يطلع ياخد ليلي بس مالك قفشو من قفاه وقالو
مالك:عارف لو اتغزلت فيها هشلوحك فاهم
اياد:يسطا عيب يسطا سيب بعطوطي الله
مالك:بعطوطك امشي يلا اخلص
وطلع اياد يجيب ليلي كانت فرده شعرها وماسكه بكيه الورد والفستان كان منفوش كانت في غايت الجمال خدها اياد ونزل سلمها لمالك واتعقد قران كل واحد منهم الا طبعا يوسف ويسر لانهم كاتبين الكتاب هما ومالك وليلي  وجه وقت الرقص كل واحد بيرقص مع معشوقته
عند يوسف
يوسف:مبروك يااجمل عروسه في العالم
يسر:انا فرحانه اوي مش مسدقه نفسي
يوسف:ولا انا بحبك
يسر؛وانا بموت فيك
عند سليم
سليم:هوا الفرح ده امتا هيخلص بقا
فيبي:لي مش عجبك
سليم:عجبني بس وحشتيني
فيبي:بس ياسليم الله
سليم ضحك ع خجلها
عند ابطلنا 
مالك:مش مسدق انك بين ايديا
ليلي داست غ رجلو
مالك:اااع ااه اي يابت في اي
ليلي:بفوقك ياحبيبي
مالك:حبيبتي ممكن نتفق اتفاق
ليلي:امممم
مالك:ممكن واحنا في الاوضه يعني متخبطيش برجلك 
ليلي:ههههه خايف
مالك:اه مش احسن ما اكون سوسن  ومعرفش اعمل حاجه
ليلي:تؤتؤ متخفش مش هعمل حاجه
مالك:يلهوي متيجي نطلع 
ليلي:احم بس بقا
مالك:اللعب يااهلي بتتكسف
وخلصت الليله وكل واحداتملك حبيبتو ومالك الحمد لله مبقاش سوسن????وبعد ٤ سنين
يوسف:مالك ابعد ابنك عن بنتي
مالك:ههههه ابعدهم اهم عندك
اياد ابن مالك:بابي بابي 
مالك:نعم ياعيون بابي
اياد الصغير:انا عاوز اتجوز عشق
مالك:هههههههه هجوزهالك 
يوسف:لا عشق مش هتتجوزك
عشق:لا يابابي انا بحب اياد وهتجوزو
ضحكو كلهم وعاشو في تبات ونبات اه سليم خلف تؤام ولد وبنت وتوته توته 
خلصت الحتوته 
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك رد