Uncategorized

رواية أحببت روح الفصل الخامس 5 بقلم سلمى سيد

 رواية أحببت روح الفصل الخامس 5 بقلم سلمى سيد

رواية أحببت روح الفصل الخامس 5 بقلم سلمى سيد

رواية أحببت روح الفصل الخامس 5 بقلم سلمى سيد

ادم: وبعدين ايه اللي حصل 
ساره: معرفش مش فاكره كل اللي اعرفه ان موتت ودفنوني جنب شجره بس 
ادم: يعني برضو مين اللي قتلت 
ساره: معرفش معرفش عشان كده انت لازم تساعدني 
ادم: وانا هساعدك ازاي وبعدين انتي ناويه علي ايه 
ساره: انا روحي هترتاح غير لما اعرف انا اتقتلت ازاي ومين كمان قتلني 
ادم بتفكير: انا عندي فكره 
ساره: ايه هي 
ادم: احنا نروح بيتك 
ساره: اه وبعدين 
ادم بغمزه: لا بقي سيبي الباقي عليا
وفعلا تاني يوم وقف ادم قدام فيلا كبيره اووي 
ادم: متاكده انك دا بيتك 
ساره باشتياق: يااااه اكيد ا بنتي في حد ينسي المكان اللي اتريه فيه 
ادم: يبقا استعينا 
ودخل ادم جوا الفيلا وساره وراه تنظر لكل ركن باشتياق وحب 
دخل ادم وفتحتله الخادمه 
ادم: ممكن اقابل محمد بيه 
الخادمه: حاضر اتفصل وأنا هقوله 
دخل ادم وقعد علي الانتيريه وقال 
صحيح ناس عايشه وناس مش عايشه ما شاء الله الحاجه حلوه اوووي 
ساره: يخربيتك انت هتقر علي بابي حبيبي 
ادم: انا اقر يا معفنه 
ساره: اخرس….  وبعدين انت جيت هنا ليه 
ادم: هتعرفي كل حاجه دلوقتي 
وبعد شويه خرج رجل ظن ادم أنه اخوها لكن سمع ساره وهي تدمع وقالت 
بابي 
فهم انه والدها فكان ملامحه جذابه جدا لكن في عيونه نظره حزن 
وقف ادم وقال: ازيك يا بيه 
محمد: اتفضل يا ابني في حاجه 
ادم: الصراحه انا كنت جاي اشوف الانسه ساره 
محمد بحزن: ساره 
ادم: ايوه يا فندم ساره بنت حضرتك أنا زمليها ويعني حبيبها 
ساره: حبيتك عقربه يا شيخ وبعدين هتشوفني ازاي وانا اصلا ميته يا عديم افهم 
ادم وهو يكمل: قولت ايه يا بيه 
محمد: بس احنا منعرفش ساره بنتي فين 
ادم: يعني ايه 
محمد: من سنه واحده ساره بنتي اختفت ومحدش عارفلها طريق ولحد دلوقتي احنا بندور عليها لكن ملهاش اي اثر 
ادم: يعني ايه برضو اتخطفت 
محمد: معرفش انا دورت عليها في كل مكان لكن ملهاش اثر بس مش هياس هفضل ادور لحد ما هلاقيها بس انت ليها افتكرتها دلوقتي 
ادم: اصل احنا برضو من سنه اتخانقنا جامد وفضلنا منكلمش بعض عدت شهور وهي الصراحه وحشتني جدا فخلصت شغلي ونزلت مصر علي طول واول حاجه جيت هنا 
محمد: طيب اتفضل اطلع فوق استريح 
ادم: لا يا بيه مش هينفع 
محمد: بطل تقول بيها قولي يا عمي 
ادم: حاضر يا عمي 
محمد: يبقا تتفضل تطلع واستريح من السفر وبعدين نتكلم 
وبعد محاولات كتيره اخيرا وافق ادم ووصلته الخادمه الي الاوضه 
ساره بغضب: ينفع بقي اعرف انت بتعمل ايه 
ادم: الاول في اوضتك 
ساره: ليه 
ادم: يمكن نلاقي دليل علي حاجه ومين قتلك 
ساره: طيب تعالي وخرج ادم براحه ودخل اوضتها وفضلوا يدوروا علي كل حاجه واياكم دليل لكن مفيش اي حاجه تعب ادم وقعد 
ساره: مفيش اي حاجه 
ادم: ليه ممكن يكون اللي قتلت عمك 
ساره: عمي 
ادم: اه مش انتي انه ممكن يعمل اي حاجه عشان الورث 
ساره: ممكن بس هنعرف ازاي 
ادم: لازم نلاقيه 
وعدي اليوم طبيعي وبالليل اتصل ادم بحماده لو فكرينه وقاله معلومات عندي عم ساره وعرف أنه ساكن فين وفرحت ساره انهارده هتتنقم وراح ادم وساره الي بيته وهنا عرف ادم أنه خلاص اخر مره هيشوف فيها ساره 
ادم: ساره ينفع منروحش انهارده 
ساره: ليه وبعدين خلاص روحي هترتاح فيه 
ادم: ارجوكي بلاش انهارده لازم نفكر وبعدين نروح واحنا اصلا خلاص عرفنا العنوان 
ساره: ماشي 
ابتسم ادم بسعاده لان لسه قدامه وقت يقضيه معاها 
ادم: تعالي اوديكي لاكتر مكان برتاح فيه 
ساره: ماشي 
وراحوا لمكان بعيد جدا وموجود في صخره جلس ادم وساره جنبه وانبهرت ساره جدا بالمكان فكل من يقعد يري الجميع حوله 
بصلها ادم بحب فهو اول مره يعترف انه حبها وحب كلامها المستفز وكل حاجه فيها ثم ابتسم بسخريه للقدر فهو يوم ما يحب يحب روح ميته 
ساره: مينفعش 
ادم: هاا 
ساره: بقولك مينفعش 
ادم: مينفعش ايه 
ساره: اللي بتفكر فيه مينفعش تحبني 
ادم: انتي عرفتي منين 
ساره: ايه دا هو انا مقولتش 
ادم بضحك: لا الصراحه 
ساره: أنا دايما بقرا افكارك وعارفه دلوقتي أنت بتفكر في ايه 
ادم: ساره انا بحبك
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أنتِ لي للكاتبة سمية عامر

اترك رد