Uncategorized

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل الثامن 8 بقلم رحمة عصام

 رواية حبيبي سبب عذابي الفصل الثامن 8 بقلم رحمة عصام

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل الثامن 8 بقلم رحمة عصام

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل الثامن 8 بقلم رحمة عصام

_حنين بخوف: مرااد…براحه انت بتجري بسرعه اووي
=يلا ياحنين مفيش وقت وصلنا اهو هنركب العربيه ونروح عند المأذون ونخلص
_حنين بأرتباك: اا م مأ مأذون!
=مراد بأستغراب: مالك في ايه!؟
_حنين بخوف: احنا هنتجوز؟؟؟
=مراد ببرود: امال انا خدتك اعمل بيكِ ايه؟؟؟!
_حنين بحُزن: لا مينفعش بابا ميعرفش
=مراد بهدوء: حنين متخلنيش افقد اعصابي عليكِ تمام؟
_طيب قولي خططت لـ ده كله ازاي انا مش فاهمه حاجه، وندي….عامله ازاي دلوقتى، هي كده اتجوزت مكاني؟ 
=اتنهد: بصي ياستي
Flash back
_زي ماقولتلك ياكريم، هتاخد الورقه وتكتب فيها “خلي ندى تلبس الفُستان مكانك” وحطها تحت الاكل و خبي نفسك عشان محدش يعرفك أو الأحسن انك تبعت حد، وبعدها ابعت اي واحده من اللي تعرفهم تاخد حنين وتهربها من البلكونه وتجيلي عند…..وانا هكون مستنيها هناك بالعربيه
=كريم بقلق: ممكن يوسف يكون عامل حسابه أن في حاجه زي كده هتحصل ومنعرفش نهربها
_متقلقش انا مراقب الجو هناك ومفيش اي حاجه 
=كريم بقلق: تمام يـ صاحبي ربنا يستر
Back
=وبس ياستي ده اللي حصل، انتِ عملتِ اي هناك انتِ وندي
_هقولك…الاكل لما اتبعت…
Flash back
_حنين بقلق: اي ده! في ورقه مبعوته كاتبلي فيها خلي ندى تلبس الفُستان مكانك، ده اكيد مراد
=ندى بأستعباط: ندى مين
_حنين بأستغراب: ندى انتِ هو في غيرك
=ندى بضحكه: لا يراجل يعني انا اللي هتجوز؟!
_حنين بقلق: باين كده
=مستحييييل
After 30 minutes
=ندي بضيق: حنين اظبطي الطرحه شكلها وحش
_انا مش فهماكي بصراحه بتتجهزي كده لي وانتِ اصلا متدبسه في الجوازه!
=الااااه، هو جوازه ولا اتنين سبيني افرح، كملي ربنا يستر
_انا كده خلصت متنسيش تحطي الطرحه على وشك عشان عارفاكي مخك مش فيكُ
وانا بكلمها لقيت حد داخل معرفش راجل ولا ست بس كانت لابسه نقاب وهعتبرها ست لأن مراد مستحيل يبعتلي راجل ولو بعت اكيد مش هيخش كده!
_حنين بأرتباك: أن ا انتِ ميين
=الشخص بغضب: يلا بسرعه مفيش وقت
شدتني وكان في حبل مربوط في البلكونه، نزلت من عليه بس طبعا كنت مرعوبه لقيتها خدت ايدي وجريت، واحنا بنجري قابلتك وبس كده
Back
=تمام، يلا نروح عند المأذون عشان منتأخرش
_حنين بأرتباك: اا ا م مـ بلاش دلوقتي
لقيته وقف فجأه وباين عليه علامات الغضب”
=مراد بغضب: امال امتى هااا فهميني، لحد مايجي ياخدك مني؟؟! عايزه تضيعي من أيدي تاني ؟! لو انتِ مش عايزاني قوليلي لكن متعمليش كده، عايزاني استنى لحد مـ تتكتبي على اسمه وتكوني مراته؟؟ ، بزعيق: ردي عليا
_حنين بعياط: انت اكتر واحد عارف انا بحبك ازاي واستنيتك قد ايه بس انا خايفه مش بإيدي لازم اخاف
=مراد بحُزن: خلاص اهدي حقك عليا، لو مش عايزه دلوقتى خلاص وانا هتصرف
_حنين بضيق: انت صدقت ولا اي يلا عالمأذون
________________________________
_يوسف بغضب: حنين فييين انطقي
=ندى بخوف: مش عارفه والله
_يوسف بضيق: ندى…..صدقيني انا وقت عصبيتي مبقدرش اتحكم في نفسي، قولي بسرعه حنين فين عشان معملش حاجه تزعلك
=ندى بدموع: والله معرفش مقالتش
قرب منها وشدها من شعرها جامد وبصوت كله غضب…”
_يوسف بغضب: اومااال مين اللي يعرف هاا؟ لابسه فُستانها واتجوزتيني مكانها وضيعتي حياتك عشانها وفي الاخر متعرفيش هي فين؟؟ ردي عليا انطقي.
=ندي بدموع: والله ماعرف صدقني معرفش هي مشيت منغير ماتقولي
_يوسف بخبث: ومالوا راحت حنين انتِ موجوده والليله ليلتنا
=ندى بخوف: اا ا يوسف انت بتقرب ليه، بتفتح القميص ليه، يوسف استهدي بالله انا مليش دعوه بحوارتكوا
هجم عليها وضربها بالقلم وقطع فُستانها وندي هتموت من الخوف والعياط فجأه الباب اتكسر ودخل كريم شد يوسف وضربه بالبوكس
_يوسف بغضب: انت عبيط؟؟؟ ايه اللي انت عملته ده؟؟
=كريم بعصبيه: بفوقك قبل ماتقع في غلط وتروح في مصيبه
_يوسف بزعيق: انت مالك ياعم مراتي وانا حر فيها
=كريم بغضب: لا مش مراتك، انتوا متجوزتوش اصلا
_يوسف بصدمه: انت بتقول اييه!!
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة الزين للكاتبة نانسي محمد

اترك رد

error: Content is protected !!