Uncategorized

رواية نبض الزين الفصل الثاني 2 بقلم جهاد محمد

 رواية نبض الزين الفصل الثاني 2 بقلم جهاد محمد

رواية نبض الزين الفصل الثاني 2 بقلم جهاد محمد

رواية نبض الزين الفصل الثاني 2 بقلم جهاد محمد

فى صباح اليوم التالى آفاق زين من نومه على صوت منبه الخاص به أغلقه وذهب  كى ينعش جسده ببعض الماء حتا ينسيه ماحدث ليله الأمس بعد ان انتها من الاستحمام لبس زيه خاص بيه ولا يليق سوه عليه ومشط شعره بحرافيه ووضع برافينوم الخاص به.
……………
نزل زين ووجد الجميع يجلس على طاولة الطعام ماعدى نبض وأسيل فقال صبح الخير ياماما .
ردت منى ببتسامه ..صباح النور ياحبيبى 
جلس زين على مقعده الخاص بيه على طاوله الطعام   وأخذ يحدث امير عن العمل ويتبادلون الحديث جميعهم عن العمل ومايتخذونه من قرارات جديده 
قالت منى ببعض الحزن المصطنع ياولاد كله انتوا ليل نهار شغل كده حتا على الفطار 
ابتسم أمير قائلا بمرح…. تحت امرك ياحجه 
قالت مها بضحكه ومرح …حجه اى ياض دى منى لسه صغيره وعسل 
وأخذوا يضحكون جميعهم حتا قطع الضحك زين قائلا ببعض الجديه …أومال فين أسيل ونبض 
قالت ليلى سريعا بمكر شفتهم لابسين وخارجين الاتنين حتا سئلتهم مردوش عليا ومشيوا
قالت منى بجديه..هما قالولى ياليلى واظن مش محتاجين يقولولك هما رايحين فين أو جاين منين 
قال زين …هما راحوا فين ياماما 
اجابته منى ببتسامه …انت عارف انهم بنات فراحوا يشتروا شويه حاجات 
أجابها بجديه .. بس انت عارفه ياماما أنهم ماينفعوش يخرجوا لوحدهم من غير حد فينا عشان حياتهم معرضه للخطر فاى وقت من اعدائنا واظن كلكم عارفين 
إجابته منى .. هما أخدوا الحرس يازين يابنى خلاص مش مستاهله شويه وجاين 
رد ببتسامه قائلا …ماشى ياحبيبتى
ووجهه حديثه لياسين …ياسين ياريت متنساش تجيب الملف بتاع صفقه  شركه المنياوى  
رد ياسين قائلا اشتغلت عليه يازين وهو جاهز ومعايا 
طب يلا عشان منتأخرش 
قالها زين وهو يتوجه إلى الخارج 
وكذلك ذهب كلا من ياسين وأمير ومالك إلى الشركه بينما توجهه حمزه إلى الكليه 
               ………………….
فى إحدى المناطق الأوروبية 
الحوار مترجم 
سيد چاكسون قائلا بغضب…كيف هذا لم تستطيعوا أن تكسبوا هذه الصفقه 
أجابه أحد من موظفينه …سيدى أن عائله الأسيوطى لها نفوذ كبير لم يقدر أحد الوقوف أمامهم وبالأخص شاب هذه العائله يدعى زين الأسيوطى
أجابه چاكسون بغضب..كيف هذا هل من أحد يمتلك نفوذ أكثر من نفوذنا أجل حان الوقت كى أقف إلى هذا المتعجرف وسوف أكسب هذه الصفقه 
أجابه الموظف.. إن الوقوف أمام هذه العائله يعنى لعبنا بالنار ياسيدى أنهم ليس بأشخاص ساهلون 
أجابه چاكسون بمكر وهو يرتشف بعض المحرمات بتلذذ…  وأنا أيضا اللعب معى ليس ساهلا 
           ………………………..   
   فى إحدى المحلات الفاخمه نبض انت بتهزرى يا أسيل عيزانى اللبس ده ازاى انت مش شايفه عامل ازاى 
أسيل ببتسامه ….. يابنتى مش بيقولولك لبسك أطفالى وزين بيعملك على انك طفله لازم يانبض تبينيله انك مش طفله وده اللى هانعمله بعد لما تغيرى طريقه لبسك كليا 
نبض بخوف ….لا ياستى انا مرتاحه كده زين لو شافنى بيه ممكن يقتلنى 
أسيل …متخافيش بقا يانبض وتعالى يلا لسه قدامنا مشاوير 
أخذت نبض الثياب التى قدمتها لها أسيل بقله حيله 
                ………………….  
فى إحدى شركات الأسيوطى وبالأخص فى غرفه زين الأسيوطى
كان يجلس زين على المقعد الخاص به وأمامه يجلس أمير وياسين ومالك 
كان زين يقرأ إحدى الملفات الخاص بصفقه عائله  المنياوى تركه ببتسامه بسيطه قائلا…..الله عليك يا.ياسين الملف عاجبنى جداا ..
ياسين بمرح …لازم يابنى مش أنا اللى عمله..
رمقه زين بنظره غاضبه كانت كفيله بإخراسه 
ثم وجهه زين حديثه إلى مالك عاجبتينى يامالك انت وأمير أبدعتوا فى مشروع الأرض وكسبناه 
حتى تحدث مالك قائلا ….سمعت أن رئيسهم عاوز يواجهنا بعد ماكسبنا الصفقه دى 
ابتسم زين قائلا..هلا بيه فى منافسه زين الأسيوطى 
ضحكوا سويا وبعدها توجهه كل منهما إلى مكتبه الخاص بيه
               …………………..
فى إحدى المناطق المقطوعه
ضربها قائلا بغضب …انت غبيه انت عارفه چاكسون هايعمل فينا أى بسبب غبائك ده 
قالت وهى تلامس وجهها ….وانا اعمل اى ياعنى انا حولت كتير ومعرفتش مش زمبى انا مش عارفه ادخل العيله دى أصلا ماسكين ببعض بس متقلقش لو مخلتهمش يكرهوا بعض مابقاش انا
قال بغضب..مش باخد منك غير الكلام يلا غورى من وشى
              ………………
فى الكليه ..
حمزه بمرح….أخبارك ياعم فى ست جوليت بتاعتك
خالد بغضب …ياعم اتنيل البت قافلها عليا ومش عطيانى وش خاالص انا قلت البنات دى مش بتيجى غير بالقوه 
حمزه بضحك..لى بس أى اللى حصل هههه والله كنت عارف
خالد …اضحك اضحك بس وحياه ابويا منا سايبها 
               ………………….
نبض بتعب……. خلاص بقا يأسيل انا تعبت وكده اشترينا كتير 
أسيل …خلاص ياختى يلا نتنيل نروح واللبسى ونبدأ الخطه الجايه ياكبير
نبض بخوف …….والله  انا خايفه منك ومن خطتك اللى هاتودينى فى  داهيه دى
قالت أسيل بغضب مصطنع….كده طب ماعتش عامله حاجه وخلى ليلى تقولك طفله وزين ياعملك زى بنته مش أخته حتا 
قالت نبض…..لالا خلاص يابنتى تعالى يلا 
              ……………………
فى قصر عائله الأسيوطى 
منى بخوف ….البنات اتأخروا يامها و لو زين عرف هاتبفى مصيبه 
مها ….. اهدى زمانهم على وصول 
منى …اومال فين ملك مش باينه 
مها ….ملك راحت الكليه من الصبح بتقول عندها محاضرات كورسات النهارده
منى ….ربنا معاهم يارب 
ما إن انهو حديثهم حتا دلفت نبض وأسيل
نبض بمرح ….سموووعليكوووووو 
منى بغضب مصطنع….كل ده يابت انت وهى
أسيل بمرح……أسفين ياباشا بس والله كنا بنلف 
مها ….وخلصتوا 
نبض بمرح… ايوا ياموهه خلصنا 
حتا قالت أسيل بخوف..احم وهانخرج تانى 
قالت مها ومنى فى نفس الوقت …نعمممم
أسيل ….ياماما متخافيش وبعدين انت عارفه احنا رايحين فين هاا 
منى بقله حيله ….مش عايزه اعرف انتوا حرين مع زين ماليش دعوه
حتا قالت نبض بمكر…..امم احنا حرين فعلا معاه 
وذهب كل من أسيل ونبض إلى أعلى 
نبض ….ها اللبس أى
أسيل…ده
نبض ببتسامه ….طياره هادخل عطول واجى
أسيل…..طير يامعلم عشان ننفذ الجزء التانى من الخطه بس ربنا يسترها وزين مش يقتلنا
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!