Uncategorized

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

 رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

في أحدا المخازن ..
كان يقف شريف وهو ينظر يمينا ويسارا ليقاطعه صوته المألوف .
سيف/شريف باشا .
شريف بخفوت/سيف خير ايه الموضوع الي صممت تقابلني دلوقتي علشانه .
سيف/الشحنه الي كنا مستنيانها هتوصل واخيرا السفاح هيقع تحت أيدينا ..
شريف /قصدك ايه ..
كانوا يتحدثون لما يعيروا من يراقبهم ليبتسم بانتصار فقد وقع سيف في الفخ وتأكد السفاح من خيانته ليرسل رساله سريعا الي أحد رجاله يخبره بحجز زهره وابنها في أحدا المخازن ليقسم ب نهايه سيف وشريف صفوان …
????????????????????????????????
في فيلا الحديدي …
كانوا يجلسون سويا وهي تنظر له بغرور لاستفزازه 
حازم بغيظ/قولت ايه ي سيد .
عزه بغيظ/تصدق بالله كل مانفسيتي تصفا منك ترجع توقفها تاني .
حازم /عزه انا بحبك ومش عايز غيرك من الدنيا اول مره اتقابلنا فيها حسيه بحاجه غريبه رغم حناقتنا وعندنا في بعض الا انك قريبه مني وادينا طلعنا قرايب وانا راجل مش بتاع لف ودوران وعايزك ليا في الحلال قولتي ايه .
عزه بعشق/طبعا موافقه ي حازم حازم انت غيرتني خالص طلعت البنت الي جويا الي اتولدت علي ايدك وبقيت ملكك هتفضل نقوي بعض وهنفضل جنب بعض طول العمر .
حازم بعشق/بعشقك ي عزه .
عزه بخجل/وانا كمان ي حازم…
????????????????????????????
في غرفه رعد…
رعد بوجع/خلاص جاهزه .
مهره بقوه/ايوه جاهزه انا بعمل حاجه خير وربنا اناشالله هيكرمنا ..
رعد /مش مضايقه ولا حزينه أنه والدك .
مهره بحزم/طبعا حزينه انا عارفه أنه عمره مهيسمحني علي الي هعمله بس ربنا زعله أشد وغضبه عليا هيبقا كبير لم يكون في أيدي انقذ بنت بريئه ومنقذهاش .
رعد بالم/وبعدين .
مهره بمراره/هتكون معاها تخلصوا من الكابوس ده وتنطلق وطبعا مش محتاجه اقولك أن الي في بطني ده ابنك ومن حقك تشوفوه في أي وقت يلا علشان منتاخرش .
رعد بوجع/يلا بينا .
????????????????????????????????
في الداخليه …
كانوا يجلسون أسر وشريف وهم يتحدثون فإنه قد حان الوقت لانتهاء من كل شي.
شريف/اتاكدت من الكلام ده ي أسر مش يمكن تكون بتوقعك.
أسر بغرور/جرا ايه ي شيطان مش أسر الحديدي الي توقعه انا طبعا اتاكدت من كل كلمه لاني غيرت النشاط لأن الخاتم الي فيه جهاز التصنت مش دايما هيكون معاها لاني لاسف كان نفسي احطه في الدبله بس كان هيبان فستخدمت جهاز التصنت اللاصق ولزقته علي جلدها مستحيل تشعر بيه ده عباره كان خط أنها هي تاخد بالها منه ده شبه مستحيل وطبعا جمعت كل التسجيلات واتاكدت من الشحنه ومن كل المعلومات مع ابوها والي اتاكدت منه أنها شحنه مخدرات وطبعا متقلقش ي كبير ده انا أسر الحديدي .
شريف بتنهيده/تمام ونخلص من موضوع السفاح ده وكلما نرتاح من الكابوس ده بس تقريبا اشرف هو ده الي في أيده الحل……
????????????????????????????????
في فيلا الدميري ….
كان يجلس بسكر علي البار الخاص بيه لتسير هي لداخل وهي تنظر بياس لأبيها .
مهره /عامل ايه ي بابا ..
الدميري بسكر/هههههههه مهره انتي لسه فاكره ابوكي ..
مهره بحزن/والله ي بابا انا عمري منسيتك انت الي طول عمرك ناسيني زي ماكون مش بنتك .
الدميري بزهق/بقولك ايه انا مش فاضي الاسطوانه بتاعتك دي عايزه ايه .
مهره /رحمه .
الدميري باستغراب/رحمه مين قصدك ايه .
مهره بحده / رحمه الي كانت بتشتغل عندك الي دخلتها السجن.
الدميري بغضب/تستاهل دي بت حراميه سرقت فلوس من شركتي وكان لازم تاخد جزائها .
مهره /لا مش هو ده الي حصل ي بابا الي حصل هو عادتك انت كل حاجه تحب تاخدها بالعافيه والبنت الغلبانه دي استقويه عليها ودخلتها السجن ل مجرد أنها شريفه مش كده .
الدميري بغيظ/كان لازم اعمل كده كان لازم ادخلها السجن دي اخره الي تفكر تعاند عمار الدميري وتقوله لا خلتها عبره لمن يعتبر .
الظابط بحده/واحنا كمان هنخليك عبره لمن ي عتبر اتفضل معانا ي عمار بيه .
عمار بجنون/ايه الي انتي عملتيه ده بتبيعي ابوكي ي مهره .
مهره بحزن/انت الي عملت في نفسك كده ي بابا ودي لازم تكون اخرت كل ظالم .
وبالفعل يقوموا بالقبض علي الدميري والإفراج عن رحمه …
????????????????????????????????
في عياده الدكتور أشرف ..
كان يجلس وهو يتابع بعض ملفاته ليقاطعه الشيطان بطلته الخاطفه الأنفاس ليتحدث بثبات .
/معلش ي دكتور أشرف هنعطلك معانا شويه .
اشرف بارتباك/شريف بيه خير في حاجه سعادتك .
شريف /موضوع قديم لازم نتكلم فيه .
اشرف بخوف/انا ماليش دعوه ي شريف بيه مليش دعوه السفاح هو الي قالي لخطف سيف ابنك هو الي قالي .
شريف بصدمه عارمه وصراخ/سيف انت بتقول ايه سيف يبقا ابني ازي اتكلم لدفنك هنا.
اشرف برعب/ايوه مدام نور خلفت توأم مازن وسيف وانا اخدت سيف وودوته ل سفاح مدام نور كانت مخليه عليك أنها حامل في توام علشان تفرحك بيهم بس انا اقنعتها أن سيف مات بس الحقيقه ان السفاح هو الي خطفه ..
شريف بصدمه/ايه ي عني سيف يبقا ابني .
????????????????????????????????????
في جنينه عائله الحديدي ..
كانت تجلس وهي تنظر بدموع لذلك الهديه للعيد ميلاد معشوقها فهي لم تستطيع أن تحتفل معه ككل عام ليقاطعها رنه التلفون لترد .
/ايوه ي عمر .
عمر بكدب وهو يمثل التعب/سما الحقني بسرعه بموت ي سما كريزه الكلا جاتلي تأني مفيش حد اقرب منك ي لحقني ارجوكي بسرعه .
سما بقلق/اجاي ازي بس ي عمر .
عمر /تعبان ي سما الحقيني بموت .
سما بطيبه/خلاص ي عمر انشالله هتبقا كويس انا جايه بسرعه اهو .
عمر بمكر/هههههههه والله ووقعتي في أيدي ي حلوه واخيرا وهخليك تموت من قهرتك علي مراتك ي أسر .
????????????????????????
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد