Uncategorized

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم رنا أحمد

 رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الخامس عشر 15 والأخير بقلم رنا أحمد

في مقر استلام الشحنه ..
كانوا يقفون سهي وجمال والدها بسعاده وانتصار وهم يروون الشحنات تصل إلي الميناء ليبتسموا بمكر لكن لا يعلموا ماذا ينتظرهم ..
????????????
أسر بمكر/اي خدمه ي عمي شركتي تحت امرك .
جمال /تسلم ي أسر ي ابني ده العشم .
سهي بخبث/تسلملي ي أسري .
ليقاطعهم المقدم احمد صديق أسر..
احمد بخبث / معلش ي أسر باشا هنفتش احنا  ونريحك من المهمه دي ي سياده المقدم .
سهي وجمال بصدمه /مقدم .
أسر باستفزاز /تخيلوا كنتوا فاكرين ايه أن من السهل تتضحكوا عليا ده انا أسر الحديدي الي العب علي عشره من عنيتكم كل الي فات كان تمثيل علشان توقعوا في الفخ واقبض عليكم وتشرفوا في السجن واهو حصل .
احمد /تمام ي أسر باشا شحنات مخدرات اكبر شحنه مخدرات في تاريخ البلد داه انتوا هتشرفوا معانا سنين طويله اوي .
أسر /اقبضوا عليهم .
سهي بدموع /أسر ده انا مراتك تعمل فيا كده .
أسر بضحك/هههههه مراتي انا اتجوز واحده زيك احنا متجوزناش اصلا ي حلوه المأذون كان واحد من رجالتي مش انتي الي يتكتب اسمك جنب اسمي ابدا فاهمه ..
سهي /هههههههه الي مكتوب علي اسمك هتضيع منك وتكسرك ي أسر .
أسر بأمر/اقبضوا عليهم يلا .
ليأخذ اسر منهم كل متعلقاتهم ليعلن تلفون سهي عن رساله ليفتحها أسر ليصعق مما سمع.
????ايوه ي مزه خطتتنا ناجحه تمام وسما بقت عندي هنا وهاخد منها كل الي عاوزه وهقضي علي أسر وفي الاخر هتكون ليا برضه ههههه.
أسر بغضب /اه ي ولاد الكلب ماشي ي عمر الكلب انا هدفنك بالحياه .
ليسرع أسر الي فيلا عمر لانقاذ معشوقته ..
????????????????????????????????????
في فيلا شريف صفوان ..
كان يسير شريف بتوهان بعدما قبض علي اشرف واعترف له بأن سيف يكون ابنه وسرد له كيف حدث كل ذلك كيف أخفاه عنه نور ذلك السر ليتتطلع إليها أيضا ليراها شارده ليعلم أنه تفكر فيما هو أيضا ي فكر به ليقترب منها بخطواط ثابته.
شريف/شكلك كده بتفكري في الي بفكر فيه مش كده.
نور بارتباك/قصدك ايه ي شريف .
شريف /سيف مش كده .
نور بلهفه واضحه/سيف انت عرفت حاجه .
شريف/عرفه السر الي انتي كنتي مخبياه عرفت أن سيف يبقا ابننا ي نور .
نور بدموع وسعاده/ايه انا كنت حاسه من كلامك بجد مش قادره اصدق ي شريف أن ابننا عايش مش قادره يلا نروحلوا ي شريف يلا .
شريف /ليه خبيبتي عليا سر زي ده ي نور .
نور بدموع/مكنتش عيزاك تتوجع ي شريف انا كنت مخبيه عليك اني حامل في توام ولما عرفت أن سيف مات قولت بلاش تتعرف علشان متتوجعش والله العظيم هو ده كان قصدي ي شريف صدقني .
شريف بحنان/مصدقك ي نور مصدقك .
ليقاطعهم صوت طرقات عاليه ليفتح شريف سريعا لينصدموا من هيئه سيف الواضحه .
سيف بخوف ورعب/الحقني ي شريف بيه الحقني واضح ان السفاح عرف كل حاجه وكان عملنا فخ وقصاد ده خطف مراتي وابني ابوس ايدك ساعدني .
نور بدموع/متقلقش ي قلب امك هنرجعهم متخافش .
سيف بدهشه/امي حضرتك قصدك ايه .
شريف بحده/مش وقته الكلام ده بعدين هتفهم كل حاجه المهم خلينا نقدر نوصل ل زهره والولد دلوقتي .
سيف/انا عارف موبايل زهره مفتوح فيه جي بي اس وعرفت أنهم في المخزن القديم الغربي.
شريف بقلق/طب يلا بسرعه مفيش وقت نبلغ القوات بسرعه لازم نلحقهم يلا ..
نور بدموع/يارب خليك معانا يارب ..
????????????????????????????????
في فيلا عمر …
كانت تقف سما بخوف علي باب الفيلا وهي مفتوحه ليناديها عمر من الداخل وهو يدعي المرض لتسير هي بارتباك ل داخل ..
سما بقلق/عمر الف سلامه عليك .
عمر بشر/الله يسلمك ي سما شكرا انك جيتي وجبتي الدواء معاكي بس معلش ممكن تجبيلي ماء من المطبخ.
سما بخوف/حاضر هجيبها وامشي علطول .
لتسير سما الي الداخل ليسرع إليها عمر لينظر لها بوقاحه .
عمر بشر /والله ووقعتي في أيدي مزه .
سما برعب/قصدك ايه ي عمر انت عايز مني ايه ده جزائي أن خوفت عليك .
عمر بشر/طول عمرك ملاك ي حبيبتي بس غلطتك الوحيده أن مقدرتش حبي وفضلتي أسر عليا وهدفعك تمن الي عملتيه غالي اوي .
سما بدموع وصراخ/أسر الحقني ي أسر .
عمر بخبث/توتو ليه الصويت ده ده لسه بدري ي روحي .
أسر بغضب /الصويت ده هيطلع عليك لما اخد روحك ي روح امك .
سما بلهفه/أسر حبيبي .
عمر بغضب/مش هتقدر تاخدها مني ي أسر .
كاد عمر بأن يصيب أسر بمطوه تكون معاه دائما لكن سلاح أسر كان الاسرع ليطلق أسر رصاصته لتسقطه أرضا غارقا في دمائه لترتمي سما بدموع الي أحضانه لياخذها ويسير الي الخارج بعدما أبلغ احمد صديقه بما حدث ليأخذوا جثه عمر وتقيد القضيه دفاع عن النفس.
????????????????في جنينه فيلا الحديدي ..
كانت تجلس في أحضانه كالطفل الصغير..
 سما بدموع /انا اسفه ي أسر انا اسفه قسما بالله كنت فاكره أنه تعبان كنت فاكره اني بعمل خير انا اسفه ي حبيبي.
أسر بندم وعتاب لذاته/انا عارف ي نور عيني انا اسف انا السبب انا السبب بس خلاص ي نور عيني خلصنا من الكابوس سهي عمرها ماكانت مراتي ي سما انا اسف ي حبيبتي اسف انا ظابط ي سما انا عارف اني خبيه عليكي صدقيني محدش ي عرف الموضوع ده خالص سهي وأبوها تجار مخدرات كان لازم اعمل كده علشان اقبض عليهم انا اسف ي عمري اسف .
سما بتوهان/ي عني مرقبتش منها ولا لمستها.
أسر بضحك/هههههه هو ده كل الي همك من الي قولته .
سما وهي تستمع باحضانه/انا ميهمنيش اي حاجه من الي قولتها غير انك ليا مش عايزه حاجه تانيه .
أسر بعشق/بحبك ي سمايا ..
سما بحب/وانا بموت فيك ي أسري ..
???????? واجتمعوا اول ملوك العشق أسر وسما …
????????????????????????????
من أمام مديريه الامن …
كانوا يقفون مهره ورحمه وكان رعد ينظر إليهم من بعيد ف رحمه أصرت علي الانفراد بمهره للحديث معاها..
رحمه /انا مهما قولت وعملت مش عارفه اشكرك ازاي علي الي عملتيه.
مهره بأسف/للاسف مفيش داعي الشكر ده واجب عليا انا بعد الي ابويا عمله معاكي انا اسفه .
رحمه /الحمد لله علي كل شي المهم انك تبتدئ حياتك مع رعد .
مهره بصدمه/رعد انا الي اعرفه انكم بتحبوا بعض .
رحمه بحزن/ده الي انا كنت كمان فكراه بس مكنش حبه ابدا علي الاقل من طرفه ولا مكنش حبك انتي دلوقتي ايوه ي مهره رعد بيحبك اوي خليك معاه اوعي تسيبيه وربنا يخليكم ابنكم يارب .
مهره /وانتي هتعملي ايه .
رحمه /متقلقيش عليا انا هتصرف اسافر انا وامي ل خالتي في السعوديه اعيش هناك واشتغل وربنا هيسهلها مع السلامه ي مهره .
مهره /مع الف سلامه ي رحمه لو احتجتي اي حاجه احنا موجودين .
رحمه /ربنا يخليكم ليا .
ليقترب منها رعد بلهفه .
رعد بترقب/مهره اوعي تقوليلي انك حكايتنا كده انتهت ارجوكي مش هقدر .
مهره بحب/لا دي لسه بتبدتي معنا احنا وابننا الي جاي .
رعد بسعاده/بعشق ي مهره .
مهره بحب/وانا بموت فيك ي رعد ..
????????????وها قد اجتمعوا ملوك العشق مهره ورعد .
????????????????????????????????
في المخزن الخاص ب السفاح ..
كانت تجلس بدموع وهي تحتضن صغيرها برعب ليتحدث هو برعب وشر .
/بقا المحروس جوزك بيضحك عليا فاكر أنه هيقدر يشتغلني ده انا هخليه يتمنا الموت وميطلوش .
شريف بغضب وكره/انا الي نخليكم اتمنا الموت ومش هطوله ..
السفاح بمكر/ههههه اهلا اهلا بالغالي شريف صفوان بنفسه في المخزن بتاعي اكيد ده حلم .
شريف بسخرية/لا دي حقيقه والواقع هيكون ابشع كتير من الحلم .
ليسرع سيف بلهفه وهو يحتتضن زوجته وصغيره.
شريف بقوه/انا عارف انك نفسك تنتقم مني من ساعه مقتلت عتمان وامير وضيعتلك صفقت عمرك مش كده ..
السفاح باستفزاز/ههههه بس الصراحه كان انتقامي اقوي وأوجع بكتير حبيه أكسرك كنت مستني اللحظه دي من زمان علشان اقولك علي الي عملته فيك سيف يبقا ابنك خطفته زمان وحرمتك منه دوقته المر والعذاب الوان علشان اكسر شريف صفوان وادمره ..
سيف بصدمه/ايه ابويا علشان كده ماما قالتلي قلب امك ي عني انا ابنكم مش ممكن انا كنت فاكر اني هعيش عمري كله بدور علي اهلي ومش هلاقيهم .
السفاح باستفزاز/اوووه بجد مشهد صعب بس كنت عايز تقبض عليا بتهمه المخدرات والسلاح ي شريف بيه هتقبض عليا دلوقتي بايه اني خطفت زهره وابنها ميتهيليش أن ده الي انت عاوزه .
شريف بمكر الشيطان/اكيد مش ده الي عوزه الي عوزه اهو..
لم يعلموا ماذا يقصد الا عندما اطلق شريف رصاصته في ذلك الحائط الزجاجي الذي يراه يعتقد أنه باب لكن مهاره الشيطان كانت كافيه لكشفه ليتحطم الحائط لتظهر كميات كبيره من السلاح والمخدرات ليبتسم الشيطان بمكر 
شريف بانتصار/شوفت بقا أن هعمل الي انا عايزه .
السفاح بغضب/مش بالسهولة دي .
ليقوم السفاح بحركه مفاجئه ليطلق الرصاصه لتصيب شريف ليرد شريف الضربه بمهاره لتصيب رأسه لتسقطه أرضا غارقا بدمائه .
لتقوم القوات بالاقتحام .
سيف بخوف/بابا بابا انت كويس .
شريف بتعب/متقلقش عليا ابوك الشيطان يلا مش بالساهل يقع ..
ليقوموا القوات باخذ جثه السفاح ونقل شريف سريعا الي المستشفي. .
????????????????????????????????????????????
بعد مرور شهر في فيلا الحديدي ..
كان يجتمع الجميع بسعاده وبالخصوص صالح وهو يرا جميع عائله الحديدي مجتمعه واضاف إليهم حفيده سيف ..
زين بترحيب/منورنا ي جماعه والله .
شريف بابتسامه/ربنا يخليك ي زين منوره بيكم .
صالح /بقولكم ايه عاد احنا مش فاضيين للكلام ده احنا عندنا افراح ومش اي افراح دول احفاد الحديدي سما وأسر ورعد ومهره وحازم وعزه وسمر كمان جيالها عريس وانا شايف أنه زين جوي .
سمر بصدمه/عريس مين ده ي جدي .
مازن بابتسامه ساحره /انا طبعا .
لتبتسم بسعاده من بين دموعها فها هو معشوقها يبتسم إليها بعشق لينظروا شمس وسليم لبعضهم البعض واخيرا اطمنوا علي بناتهم وشهد وزين أيضا قد اطمنوا علي اولادهم وحور وليث أيضا …
كانوا الجميع ينظرون لبعض بسعاده اما ملوك العشق فقد نظراتهم غير كفيله بملي الحب والعشق في ذلك العالم…
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في فرح احفاد الحديدي. ..
كانت الانوار والافراح والزغريط تملأ أرجاء فيلا الحديدي …
في غرفه الحوريات …
كانوا بالفعل كالحوريات الذين ينتظرون ملوكهم كان شهد وحور وشمس وليلي اماهتهم بالفعل وبالأخص مهره الذي كانوا يهتمون بها أكثر لفقدانها والدتها كانوا يجلسون أمامهم وهم يستمعون لنصائهم .
شهد /اسمعوا ي بنات اجوازكم دول هما سندكم في الدنيا .
حور/وامانكم كمان الحضن الي بتجروا عليه وقت الضيق.
شمس/اوعي صوتك ي علي عليه فاهمه لما تلاقيه متعصب استنيه لما يهدأ وبعدين عتبيه .
ليلي /ربنا يكرمكم ويسعدكم ويرزقكم بالزريه الصالحه.
الجميع /امين يارب ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في غرفه الملوك ..
نعم كانوا كال ملوك بحلتهم الكلاسيكيه وووسامتهم الساحره كانوا يجلسون مع شريف وزين وليث وسليم ليأخذون هم أيضا النصائح ..
زين /اسمعوا كويس مراتك هي حضنك فاهم عمرك مهتلاقي راحه الي فيه.
ليث/الست عامله زي الطفل لو عملتها كده هتفضل حبيبتك طول عمرك .
سليم /اوعا تمد ايدك عليها فاهم لأنها عمرها مهتنسا .
شريف/لو فضلت تعيط وتنكد سيبها تهدأ هي بنفسها وترجعلك زي العيل الصغير ..
زين /فاهمين الكلام ده كويس .
الشباب /فاهمين ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في غرفه أسر وسما …
أسر بسعاده/اخيرا بقيتي في حضني ي قلبي مبروك ي سمايا ..
سما بخجل/الله يبارك فيك ي حبيبي بموت فيك ي أسري بموت فيك.
أسر بعشق/وانا بعشقك ي روحي ..
في غرفه مازن وسمر …❤️❤️❤️❤️❤️
سمر /سمحتني بجد ي مازن ..
مازن بهمس/بذمتك ده وقته ده انا مصدقت بقينا لوحدنا وبعدين والله سمحتك وبموت فيكي ..
سمر بعشق/وانا بموت فيك ي مازن ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في غرفه حازم وعزه ..
حازم باستفزاز/الف مبروك ي سيد .
عزه بغضب/سيد برضه .
حازم بعشق /احلي سيد والله العظيم بموت فيكي ي عزه .
عزه بحب/وانا بموت فيك ي حازم ..
❤️❤️❤️❤️❤️في غرفه رعد ومهره ..
رعد بغيظ/ي سلام ي عني كل واحد من منهم زمانه هايص وانا هقعد كده علشان المفعوص ده .
مهره/هههههه معلش ي حبيبي الدكتوره محزره من اي علاقه في الشهور الاولى من الحمل .
رعد بعشق/كفايه عليا انكم معايا وكنتي اجمل عروسه النهارده ..
مهره بعشق/ربنا يخليك لينا ي رعد.
رعد بحب/وانا بموت فيكم ي اجمل حاجه في حياتي.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️وها قد اجتمعوا ملوك العشق ????????????????????????????????????????????????
في المدافن ..
كان يقف وهو ينظر لقبورهم بدموع نعم فقد اشتاق إليهم كثيرا كان يتمنا أن يكونوا معه الان.
صالح بحزن/وحشتني اوي ي صابر وحشتني اوي ي بدران كان نفسي تكونوا معايا النهارده وانا بجوز احفادنا انا كده خلاص اطمنت علي العائله وشكلي كده هجلكم قريب ربنا يرحمكم يارب ليشرع في قرائه الفاتحه لهم .????????????????????????
تمت بحمد الله …..

‫2 تعليقات

  1. بجد انا مش بكتب كومنتات خالص خالص بس روايتك تحفه وقمر زيك يا روحي اتمنالك التوفيق والنجاح الدائم إن شاء الله ♥

اترك رد

error: Content is protected !!