Uncategorized

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل العاشر 10 بقلم رحمة عصام

 رواية حبيبي سبب عذابي الفصل العاشر 10 بقلم رحمة عصام

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل العاشر 10 بقلم رحمة عصام

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل العاشر 10 بقلم رحمة عصام

_حنين بأرتباك: اا ا يـ يوسف ا ا انت انت جيت هنا ازاي
=يوسف بشر: فكراني مش هعرف اوصلك بعد مـ أستغفلتيني وخونتيني مع صاحبي!!
_حنين بدموع: طيب طيب نزل السلاح ده ونتفاهم، انا مخونتكش والله
=يوسف بغضب: مش عايز اسمع صوتك امشي قداامي
_حنين بعياط: طيب اهدي اهـــ، يوساااااف
كان بيهددني بـ المسدس ولسه همشي معاه لقيته وقع على الأرض ودماغه بتنزف!! ، بصيت لقيت مراد اللي خبطه وواقف مصدوم، جريت على يوسف وانا منهاره ومش عارفه ابطل عياط وفضلت اهز فيه بس مكنش بيتحرك، لقيت مراد قومني وفضل يشدني عشان نطلع وانا مش عارفة اتحرك مـ الصدمه…..”
_مراد بزعيق: حنييين، قوومي معايا لازم نمشي من هنا
=حنين بعياط: انت مجنون؟؟ ازاي هنسيبه في الحاله دي!!
_مراد بقلق: هكلم حد يلحقه بس يلا احنا قبل مـ حد يجي ويشوفنا كده
=حنين بغضب: ابعد عني انت واحد ندل مبتفكرش غير في نفسك
_مراد بزعيق: قولتلك قومي معايا يلا
=حنين بعياط: سبني بقاااا
_مراد بحزن: اسف يـ حنين بس مضطر اعمل كده
طلع حاجه من جيبه ورشها عليا وانا من بعدها مش حاسه بحاجه، مفتحه وشايفه بس مش قادره حتى ارفع ايدي، شالني وجرى بيا و واحنا طالعين ببص لقيت ندى في عربيه يوسف ومربوطه، مقدرتش حتى انادي عليها وفضلت بصالها وبعدها نمت محستش بحاجه….”
_مراد بغضب: الو….ايوه يا كريم ألحقني انا في مصيبه
=كريم بفزع: في ايييه
_يوسف اتهجم على حنين ورفع عليها المسدس وكان هيقتلها وانا خبطته على دماغه ودلوقتي هو بينزف وانا خدت حنين وجريت ومش عارف اعمل ايه، ألحقه بسرعاااه
=كريم بغضب: انت بتقول ايييه ازاي تسيبه في الحاله دي
_مش وقت زعيق، روح ألحقه وانا هاخد حنين وهروح في أي حته بس تبقى تطمني عليه
=كريم بقلق: ماشي انا نازل حالًا ربنا يستر
________________________________
ندى………
كنت في العربيه ويوسف رابطني وانا قاعده مستنياه وقلقانه……خايفه يأذيهم أو يعملهم حاجه، بس لا هو طيب مش هيعمل حاجه لا، وسط تفكيري ببص لقيت مراد خارج جرى وشايل حنين وباين انها فيها حاجه…..كان شكلها غريب ومتبهدل وباين انها معيطه، شوفتها بالمنظر ده اتخضيت وحسيت أن قلبي هيقف من الخوف وفي اسأله كتير بتدور في دماغي. هي كويسه؟؟ طيب هي عامله كده ليه؟؟ ويوسف مجاش لي؟؟ مراد بيجري لي؟؟ اسأله كتير مش عارفة إجابتها ومش عارفه اخرج حتى اعرف، قطع تفكيري كريم وهو ساند يوسف وبيفتح العربيه وهدومهم غرقانه دم……”
_ندي بأرتباك: كريم…..ماله يوسف حصل ايه
=نمشي بس من هنا عشان الدنيا مقلوبه جوا وبعدين نتكلم
اتحركنا وانا قلقانه على يوسف وعلى شكله وهو غرقان دم ومتبهدل كده، هو همجي وعصبي بس طيبه الدنيا كلها اتجمعت في قلبه، اووف انا في ايه ولا في ايه، وصلنا البيت وكريم فكني وسندناه سوا وطلعناه وحطيناه على سريره، كريم نزل يجيب دكتور وانا فضلت جمبه، بعد دقيقتين كده فاق وكان بيتوجع جامد وانا مش عارفه اعمل ايه غير اني اعيط…..”
_ندى بعياط: يوسف، في أي اهدي في اي
=يوسف بتعب: دماااغي دماااغي مش قادر اااه
_ندى بقلق: طيب اهدي اهدي كريم هيجيب الدكتور دلوقتى
=م.. ش.. ق.. ا
مكملش الجمله وغاب عن وعيه وانا اتصدمت وقلبي وجعني اووي، هو اه اذاني وكان بيضايقني بس ده بني آدم لازم احس بيه، فضلت احرك فيه مبيتحركش! طب وبعدين؟! روحت على دولابه اشوف فيه اي حاجه اربط دماغه بيها، طلعت قميص وربتطه وبعد دقيقتين الدكتور جه ووشه مكنش بيبشر بالخير ابدا…..”
_الدكتور بغضب: انتوا ازاي تسيبوه كده! يلا خده عـ المُستشفى كده هيموت منكوا
قومنا جرى وسندناه….خدناه عـ المُستشفي وهناك خدوه على العمليات، فضل فيها حوالي 3 ساعات وانا وكريم على اعصابنا، بعد شويه خرج الدكتور ومكنش في علامات على وشه عشان افسر الأخبار حلوه ولا وحشه!….”
_الحمدلله لحقناه بس حاولوا تبعدوا عنه أي ضغط عشان لو اتعصب أو حصل حاجه ممكن الجرح يفتح تاني وساعتها مش هنعرف نوقف النزيف
=ندى بقلق: طيب يادكتور ينفع ندخله؟
_استنوا يتنقل اوضه عاديه وبعدين خشوا، بعد اذنكوا
=ندى بحزن: اي اللي حصل يا كريم
_كريم بحزن: كان رافع المسدس على حنين ومراد شافه خبطه على دماغه وخد حنين ومشي
=ندى بصدمه: انت بتقول ايييه، طب وحنين…. عامله اي دلوقـ..
لسه هكمل كلامي لقيت المُمرضه خارجه جرى وبتنادي على الدكتور….”
_كريم بقلق: في ايه اي اللي حصل
=المُمرضه بقلق: المريض اللي جوا قلبه  وقف
_يوساااااف ووو
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة الزين للكاتبة نانسي محمد

اترك رد

error: Content is protected !!