Uncategorized

رواية خيانة مشوه الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة

 رواية خيانة مشوه الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة

رواية خيانة مشوه الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة

رواية خيانة مشوه الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة

مصطفي بص ل وشهم وبصراخ:انتو مبتردوش لي تقصدي اي
زين بص ل زبيده:انا هو يعني
مصطفي يقاطعو بغضب:هو اي يا شيخ في حد يكلم امو كده دي كانت قلقانه عليك اي يعني لو ضربتك ولا ادتك كلمتين في جنبك متقولهش انتي مش امي
زين بتوتر:بس ده الي سمعتو
مصطفي:مش فاهم
زبيده بتغير الموضوع:يلا خشو نكمل كلامنا جوه
مصطفي حضن زين بحب:وحشتني ياض
زين بدلو الحضن:وانت كمان
مصطفي:انا نزل ورايه مشوار جيلك اديك في وشك ها
زين ابتسم
مصطفي نزل وزبيده شدت زين وقفلت الباب
زبيده بغضب:كنتي فين
زين بصت في الارض:شوفتو
زبيده بخوف:هو مين اوعي يكون
زين بصتلها بدموع:اتجوز وخلف وجاب القصر الي حلمنا بي مخلفش بوعدو حطلي صورة كبيره عريضه بس مش عشان يتاملها هو وعيالنا زاي مقال ليا وتكمل بوجع عشان يبص ليها بشمئزاز وكاني غلطت حياتو
زبيده بعصبيه:هو انتي مبتفهميش ده كان عايز يقتلك
زين بنفس العصبيه:كان وممتش
زبيده بغضب:ومستنيه لما يموتك المره دي لا يا زين 
زين بحزن:انتي مش هتحسي بالي احنا في
زبيده بغضب:الكلام ده تنسي وتنسي ايهم ده والا والله
زين:متكمليش عشان سعتها هكسر حلفانك
زبيده بتبصلها بذهول
زين:متبصش كده الي بيني وبين ايهم مش مجرد حب وانا مش هسيبو يغرق
زبيده بغضب وهي بتهزها:يا بنتي فوقي ده بيكرهك زاي مانتي بتقولي وشفتي بعينيكي مش فاكر غير يوم خيانتك لي و
زين بعدت بعصبيه ودموع بتنزل:انا مش مسؤلها عن افكرو ولا الوهم الي عايشو ولا انا بايدي اني احبو ولا اخترت احبو ده قدر يا امي قدر وانا مش هتخلو عنو ولما يحتاجني هيلقيني
زبيده:لو لقاكي هيقتلك
زين بحده:وانا مش هسمح حد يخدعو ويتلاعب بيه
زبيده بغضب:بمزاجو بيتلعب بيه بمزاجو بيضحك عليه ملناش دعوه
زين بغضب اكبر:لا مش بمزاجو ميعرفش محدش لي دعوه قدي انا مراتو الاوله حبو الاول انا مش هتنزل اني اسعدو حته لو هو بذات نفسو اعتراض وبصراخ اكبر سمعاني حته لو هو اعتراض اقف جنبو
زبيده بغضب:انتي معندكيش كرامها صح مفيش دم لو مش فكره افكرك جرو ليكي من شاعرك في الشارع
زين غمضت عينيها بالم
زبيده بعصبيه:ضربو ليكي عاملك خدامها ل مراتو ناسيه كل ده
زين بالم:مش ناسي ولا هنسي ولا انتي الي هتحسي بوجعي عشان مش انتي الي عانتي انا الي عنيت وانا الي غلطت وبدفع تمن غلطتي
زبيده بصدمه:بعد كل ده هتبراري لي
زين قاعدت بضعف وحطت ايديها علي راسها:مش بس كده وهسعدو ولو معرفتش اطلعو من الي هو في يبقا اغرق معاه
زبيده شدتها بغضب:لو فكره اني هسيبك تطلعي من هنا تاني تبقي بتحلمي حته شغل مفيش يا زين لو حكمت انا هنزل اشتغل
زين ضربت بايديها المرايا الي جانبها والازاز وقع اشلاء علي الارض وايديها بتنزف
زبيده رجعت لي وراه من الصوت وصدمه وهي بتبص ل دم زين بخوف
زين رفعت ايديها قدام زبيده ودمها نزل في الارض:شايف الدم الي سايح ده وتبص ل الدم الي بيقع في الارض وقت اما ابقا انا سايحه زايو بس سعتها مش هساعد ايهم ولا هقف جانبو
زبيده بغضب:انتي اتجننتي من ساعة مشوفتي المجله وانتي اتجننتي
زين:انتي عارفه انا اتجننت لي لكن وحيات حبي شوفي وحيات حبي ما هتخله عنو ولا اسيبو غير لما يعرف الحقيقه
زبيده بضعف:يابنتي انا خايفه عليكي
زين بحزن:لو خايفه عليا المفروض تفهميني انا خايفه كمان عليه مشفتهوش تايهه مجروح وانا الي جرحتو يبقا  كمان محطش اللوم علي الي بيعملو
زبيده قاعدت بتعب:يعني هتعملي اي دلوقتي
زين قربت وقاعدت جنبها في الارض ومسكت ايديها:انا بعتبرك امي حته لو مكنتيش كده انا بس عايزه ابقا جنب ايهم اعرفو الي بيحصل حوليه
زبيده:وبعد ما يعرف ويبقا اموره تمام
زين بصت بعيد:بعدها مفيش بعدها انا عارفه انا وايهم يستحيل نرجع زاي الاول ولا هو هيتخطي الي حصل زمان ولا انا جروحي هتلم انا جروحي من ايهم عميقه، عميقه اوي لدرجة انها ماتتمحيش ولا تتقفل
زبيده اتنهدت بحزن:امال لي عايزه تهلكي نفسك وقلبك
زين:عشان ايهم يستهل اني اتهلك عشانو يستهل اكتر من كده
زبيده شاحت وشها:وخده قرارك ومجهزه نفسك بتقوليلي ليه
زين قامت وقفت:عشان لازم اقولك انتي امي انا مش ممكن الغيكي من قرارتي
زبيده قامت ومسكت ايديها:كلي الاول وغيري وبعدين انزلي
زين بصتلها بحب وحضنتها
زبيده طبطبت عليها وفي سرها:كلو مني سمحيني يا بنتي
فادي دخل مكتبو وهو متعصب:ندي
ندي جريت عليه:ايو يا مستر فادي
فادي بغضب:هاتي قهوتي
ندي طلعت بسرعه
موبيل فادي رن بص لقها مسك رمه الموبيل بعصبيه:قال يعني هرد
ندي دخلت وحطت القهوه:حاجه تانيه يا فندم
فادي رجع ضهرو لوره:لا
ندي بتوتر:هو انا ممكن اسال حضرتك سؤال
فادي بصلها ببرود:لا
ندي بخوف:اصل ام ياسمين كلمتني و سكتت بخوف
فادي:و اي
ندي:ومرجعتش البيت 
فادي ببرود:وانا مالي ويقوم من علي الكرسي يقرب منها هو انا مسؤل عن الموظفين
ندي بخوف:اصل هو يعني
فادي بحده:اسمعي مجتش حاجه لا تعنيني انما تتاخر علي معاد العمل ده مش هقبل بي ورقة استقالتها تبقا علي مكتبي
ندي بصدمه:بس
فادي بغضب:قولت الورقه تبقا علي مكتبي مبتفهميش
ندي بخوف:لا بفهم يا فندم
فادي ابتسم بخبث:شطوره وميل باس خدها وبعد 
ندي اتصدمت وحطت ايديها علي خدها
فادي ببرود:يلا برا
ندي طلعت بسرعه وهي مش مصدقه نفسها
مصطفي رجع وخبط:زين انت يا زفت
زين فتح وهو بينشف شعرو:اي يا زفت
مصطفي:جبت موز ولبن عشان نعمل عصير
زين بصوت عالي:تعالي يا زوزه مصطفي جي وجاب الرضعه بتعتو
مصطفي:ايو جيت وجبت وركز نعممممم
زين بضحك:خش خش كلت
مصطفي:اكل تاني
زين:نفسي اعرف بتودي الاكل فين
زبيده:الهدوم نشرتهالك يا حبيبي
زين ابتسم:ربنا يخليكي يا زوزه ناكل بقا
مصطفي:خدي اعملي عصير عشان اشربو مع الاكل
زين وزبيده بضحك:يبني ارحم نفسك
ايهم قاعد علي السفره وعلي يمينه قاعد ياسين والنحيه التانيه نادين وعيالها وجنب ياسين جاسر
ياسين:بابي كنت عايز اطلب منك طلب
ايهم:ياسين قولت مفيش كلام علي الاكل
ياسين بص ل الطبق بحزن
ايهم:امال الواد صحبك فين يا جاسر
جاسر بتافف:خليتو صحبي كمان
ايهم بضيق:مش مهم هو فين يعني
جاسر بلامبلاه:مش عارف ممكن مشي
ايهم بضيق:مشي ازاي يبني ده مش فاكر حاجه
نادين بضيق:وانت مهتم لي
زين بص ل مهاب وايهاب وبص ليها نظرات ناريه
نادين ابتسمت بستفزاز عشان عارفه ان ايهم مبيغلطش قدام الولاد
ايهم قام بضيق من علي السفره وفي سرو:انا مضايق كده لي ما يمشي ولا يغور في داهيه فارق معايه لي
فادي اتصل علي ندي تجيلو
ندي خبطت ودخلت:ايو يا فندم
فادي وهو بيشيل الملف من التربيزه:انا خلصت شغل الملف ده تخدي تشيلي فاهم تشيلي يا ندي
ندي جت تاخد الملف
فادي حط ايدو علي ايديها وهو بيبصلها ببتسامه
ندي انتفضت وجت تسحب ايدسها بس كان مسكها جامد
فادي:بقولك اي
ندي بصت لي بخوف:اي
فادي قرب وقف قدامها:بما اني خلصت شغل و نازل ورجع شعرها القصير ل وره ودانها
ندي حسه قلبها هيقف ومذهولها:اي
فادي:اروحك ولا مش هتروحي
ندي بتوتر:هروح يا فندم
فادي:يبقا يلا وسابها وطلع وهو بيعدل بدلتو
ندي خدت الملف وطلعت وهي خايفه منو
عند مسك كنت قاعده وفجاه موبيلها رن ابتسمت:اكيد فادي بصت في الموبيل وملامحها اتغيرت
مسك شافت الرساله كذه مره”جوزك بيخونك”مسحت الرساله وعملت بلوك ل الرقم ورمت الموبيل فجاه وصلت ليها رساله من رقم تاني والمره دي كنت صور لي فادي وهو بيبوس ندي وصوره وهو حاضنها قفلت الموبيل ورمتو علي السرير وقاعدت تعيط
زبيده بحزن:هشوفك تاني
زين بهمس:هتشوفيني بس الاول اطمن علي ايهم وانا هجي كل فطره اشوفك لو قدرت سلام
زبيده:خالي بالك من نفسك 
زين ابتسمت وباست راسها ونزلت
ايهم بص في الساعه بغضب:الساعه بقت واحده ولسه مجاش هيكون راح فين 
نادين بصها عليه من فوق وهو وقف في الجنينه رايح جي:لازم اعرف اي سر تعلقو بي الواد ده
ايهم بضيق:وانا شاغل نفسي لي
زين من وراه:يمكن عشان بتحبني
ايهم لف بعصبيه:انت كنت فين
زين ببرود:وانت شاغل نفسك لي
ايهم بغضب:عشان عشان انقذت اخوايه مش اكتر
زين ببتسامه:اه قول كده مقتنع بده علي كده
ايهم قرب منو بحده:انت عايز اي
زين بصت في عينيه بحنين:مش عارف يمكن عايزك كويس
ايهم عقد حاجبه وبعد عنو:كنت فين
زين:انت عارف انا فاقد الذاكره هروح فين
ايهم بسخريه:مش مصدقك علي فكره
زين ضحك بصوت عالي:طب مانا عارف وفي نفس الوقت سايبني عشان تعرف ورايه اي محدش فهمك قد
ايهم:تقصد اي
زين بيغير الموضوع:انت مش هتسهر برا انهارده
ايهم بسخريه:وانت مالك اي هاخد الاذن منك
زين بجديه مصتنعه:في قانون المتجوزين الست لازم تبقا مع جوزها في كل حاجه
ايهم ضحك:علي اساس انك مرات
زين بغرور:هو انا وحش مثلا
ايهم برفع حاجب:لا انت راجل مثلا
زين برقت:تصدق صح
ايهم ضحك بصوت عالي من رياكشن وشه
زين بضحك:بما اني ضحكتك هتاخدني معاك صح
ايهم بصلو من فوق لتحت:بمنظرك ده
زين قرب منو بنص عين:مبلاش نظرات الاستخفاف دي انت متعرفش كل الي عندي
ايهم بسخريه:يواد يا جامد واي الي عندك
زين فرد ايدو وهو بيبص لي ببتسامه:عندي الي اقوي من السحر
ايهم:واي هو بقا
زين غمز لي:الحب
ايهم ضحك بصوت عالي لحد ما عينيه دمعت
زين حط ايدو في جيوبه:دي
ايهم بطل ضحك وبص ل زين
زين وهو بصص لي السماء:عداتك مبتغيرهش كل ما تتالم تضحك وبصتلو جرحك لسه مفتوح
ايهم شاح وشه النحيه التانيه:مليش جروح
زين بص تاني ل السماء
ايهم بضيق:انا طالع اغير
زين:هجي معاك
ايهم سابو وطلع
زين قاعد علي الكرسي وهو بيبص فوق لقي نادين وقفه بتبص عليهم راح غمزلها
نادين بصتلو بغضب ودخلت
زين بقرف:والله يا حربايه لو مطلعتكيش من هنا مبقاش انا
نادين بغضب:الواد ده وراه حاجه اكيد ده صوت ضحك ايهم واصل ل فوق مش هسمح يهد الي تعبت فيه الواد ده لازم يطلع
ايهم نزل وهو بيشمر كمام القميص
زين قرب منو:واو باد بوي في نفسك
ايهم بضيق:انا جود بوي علي فكره
زين ضحك ضحكه عاليه:يارب نص ثقتك
ايهم بصلو بعمق:ضحكتك
زين وقف ضحك وبص لعيونه البندقي:مالها
ايهم:انوثيه وقاعد يضحك
زين بغضب وتوتر:تصدق انك رخم انا هنام وسابو ومشي
ايهم شدو جامد
زين وقعت في حضنو ولفت ايديها حولين رقبتو
ايهم لسه بيضحك:خلاص متزعلش بس انت ناعم اوي
زين بوز:انا بقول اطلع انام
ايهم:لا انت هتسهر معايه ليك في الشرب
زين:لا
ايهم:النسوان
زين بغيظ:لا بردو
ايهم شهق:اوعه تقولي ليك في الرجاله
زين بغضب:انا الي جبتو ل نفسي انا اتخمد احسن
ايهم حط ايدو علي رقبت زين وهو بيضحك:يلا ياض ده انا هفسدك
زين في سرو:ده انا الي هربيك بس اصبر
زين ركب جنب ايهم وطول الطريق مبطلش كلام والغريبه ان ايهم كان مهتم بالي بيقوله وبيضحك معاه
زين:اقول واحده تانيه
ايهم بغيظ:لا
زين:يبقا هقول مره بيضه دخلت القسم قالت انا اتسلقت
ايهم بغيظ:مفيش بيضه غيرك انزل
زين بضحك:اي خلاص وصلنا
ايهم بضيق:بطل تضحك هنا
زين:لي غيران عليا
ايهم بصلو لانو فعلن كان غيران عليه:بطل عبط اغير عليك لي
زين بضحك:يا عم بهزر معاك 
فادي دخل وهو بيطوح وماسك جاكت البدله في ايدو
مسك وقفه بتبص لي وهي مربعه ايديها
فادي بصلها بسخريه وكان ماشي
مسك مسكت ايدو:كنت فين
فادي نفض ايدو:وانتي من امته بتسالي
مسك مسكت ايدو تاني وهي مبتسمه:وبقيت اسال دلوقتي كنت فين
فادي بضيق:ولا حته
مسك:طب نزلت لي من غير متفطر
فادي بتعب:انتي عايزه اي
مسك شدتو عشان يقعد ودخلت جوه
فادي حط راسو علي ايدو بتعب
مسك:اتفضل
فادي رفع راسو لقي كوبية عصير بصلها برفع حاجب
مسك قاعدت علي ركبتها:متخفش مش مسمومه
فادي خدها وشرب منها
مسك وهي بتعمل مساج ل راسو:قالو انك مشيت من الشغل بدري
فادي مغمض عينيه:وانتي مالك
مسك بضيق:فادي انت بتعملني كده لي
فادي فتح عينيه بغضب:مسك انا مش نقصك الي فيا مكفيني
مسك:ايو انا عايزه اعرف الي فيك
فادي:ولا حاجه
مسك:طب انا كنت عايزه اطلب منك طلب
فادي قام من مكانو بغضب:هتقولي عيال تاني صح
مسك جت من وراه وقعدت في الارض بين رجلي:لا مش هقول كده
فادي بصلها بضيق
مسك رفعت ايديها ومسكت لياقت القميص لقت عليها روج
فادي شد اللياقه بتوتر
مسك بهدؤ:مش حاسس ان احنا بقينا نتخانق كتير فادي انا حسه ان في حاجات عنك معرفهش
فادي:حاجات اي
مسك بحيره:مش عايز تخلف عندك علاقات مع ستات مع انك بتحبني وانا مش منقصه معاك في حاجه شغلك مش فاهمه الي هو اي اصلن
فادي بحنق:مالو شغلي
مسك:مش عارفه بقا بس الي اعرفو اني تعبت يا فادي ومفيش ست تستحمل ده بصراحه وقاعدت تعيط
فادي قاعد علي حرف الكنبه وشدها لي:انا اسف
مسك بعيط:مش بقولك عشان تعتذر انا عايزه اعرف مالك يا فادي هو انا وحشه عشان مش عايز تخلف مني
فادي باس راسها وبحنان:انتي الحاجه الحلوه الي في حياتي يامسك
مسك مسكت فيه بعيط:طب ونبي متسبني كده حيرانها انا خايفه اوي
فادي حضنها وغمض عينيه بالم:اهم حاجه انتي وثقه فيا
مسك بصت في عينه:اكتر من نفسي
فادي:يبقا متساليش عن حاجه
مسك:بس
فادي حط صباع علي شفايفها:هشش انا تعبان بجد ومش قادر
مسك تبص ل لياقت قميصو وتبص ل الارض:طيب
فادي قام وشالها:تعالي بقا انا هقولك حاجه تانيه
مسك مسكت فيه بخوف:فادي نزلني انت سكران
فادي بضحك:تؤ فايق اسكتي لنقع سواء
مسك مسكت فيه اكتر
زين مسكت ايد ايهم بخوف:اي المكان ده
ايهم بضحك:انشف كده ياض ده نايت كلوب مش اكتر
زين بص ل البنات:اي ده
ايهم:نقي والي تعجبك خدها
زين بقرف:مليش في الكلام ده
ايهم بهمس:شكلك ليك في الرجاله
زين:بتقول حاجه
ايهم:اطلاقا ها تبدا بي اي
زين حك راسو بحيره وفي سروه:شاطره ورطي نفسك يا شيخه
ايهم بضيق:انا بكلمك
زين:نبداء بشرب
ايهم قاعد علي البار:تشرب اي
زين:اعتبرني نفسك هاتلي من الي انت هتشربو
ايهم بصلو بستخفاف:جو هاتلو بيره
زين:بيره!! هو انت هتشرب بيره
ايهم اتجهلو:وهاتلي كاس جين
زين:وده بيتشرب
ايهم بضحك:لا بيتاكل شكلك خام
زين مسك الكاس بتاعو:كنت خام لما اتجوزت
ايهم شرب الكاس علي بؤق واحد وبص ل زين بضحك:انت اجوزت
زين بص ل ايهم بحزن:قصة حب وقعت في الحب من النظره الاول
ايهم خد كاس تاني:حب هه كدبه مش اكتر انت مش بتشرب لي
زين بص ل الكاس:انت عايزني اشرب
ايهم وهو بيشرب:مش عايز ابقي فايق ولا انت كمان وانا بحكي
زين شرب الكاس وقاعد يكح:اي القرف ده
ايهم ضحك بصوت عالي:ده انت لو بنت مش هتعمل كده
زين اتوتر وشرب تاني:لا يا عم اهو بس حامي
ايهم بضحك:مش بقولك خام انا كنت زيك زمااان
زين سكت وبص ل البار:متعود تجي هنا
ايهم:مكنتش وبقيت بنعمل حاجات احنا مش عايزينها بتتفرض علينا
زين لف لي:هو انت حد بيعرف يفرض عليك حاجه
ايهم وهو بيشرب:سؤال حلو لا طبعا
زين:يبقا متهلكش نفسك وتحط الحق عليها
ايهم بسكر:انت مش عارف حاجه
زين بيلف الكاس في ايدو:خداع كذب فراق كره او تقدر تقول خيانه صح
ايهم بصلو بوجع:الي بيوجع مش الخيانه ولا ده الي وجعني ولا فارق معايه اصلن
زين بصتلو بعدم فهم:امال
ايهم:جو كاس تاني
زين بخوف:مش كفايه كده
ايهم بسخريه:خايفه عليا وضحك بصوت عالي تؤ تؤ اقصد خايف
زين بدات تتوتر وتبص ل ايهم
ايهم شرب الكاس وبص ل زين:كنت بقول اي
زين:انو
ايهم يقاطعو وهو بيرمي الكاس بعصبيه:انو…….وهنعرف بعدين
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!