Uncategorized

رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل السابع 7 بقلم سلمى سعيد

 رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل السابع 7 بقلم سلمى سعيد

رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل السابع 7 بقلم سلمى سعيد

رواية أحببتك منذ الطفولة الفصل السابع 7 بقلم سلمى سعيد

سما:ايه دا.!!
اياد:دا مكاني السري 
“سما”
البيت من برا مهجور بس لما دخلنا اتصدمت البيت من جوا حاجة تانية خالص …الحيطان لونها ابيض وكلها عليها صور لياا من وانا بيبي لحد دلوقتي، لفيت وبصيت ل اياد وفجأة جريت عليه حضنتة جامد وهو اسقبلني في حضنة وقعد يلف بياا وهو بيضحك
سما:انا بحبك اوي من يوم ما وعيت علي الدنيا دي وانا بحبك 
بعيت عن حضنه وبصيت في عيونة وانا بعيط وبعترفلة بكل حاجة في قلبي
سما:من وانا عيلة صغيرة وانا بحبك لا بعشقك ،كان اكبر حلم لياا هو انت ذاكرت ودخلت هندسة علشان ابقاا زيك،كنت علطول اعيط لما تهزر وتقولي يا طفلة ،كنت فكرا انك عمرك ما هتحبني واني بنسبالك بنت عمك اللي ربتها علي ايدك مش اكتر،هههههه بس انت كمان طلعت بتحبني زي ما انا بحبك انا مبسوطة اوي 
“اياد”
كنت بسمعها وهي بتتكلم وبتعيط في نفس الوقت وكان قلبي بينبض بجنون مش معقول سما بتحبني من وهي صغيرة ازاي مختش بالي قبل كدا..!!! ، 
اياد:انتي بتتكلمي بجد يا” سما”انتي بتحبيني من زمان 
سما:انا بحبك من ساعة ما وعيت علي الدنياا وعرفت يعني ايه حب 
قطع كلامي لما شلني قعد يلف بياا 
اياد:يا روح اياد انتي
سما:اياد نزلني يا مجنون 
اياد:تعالي افرجك علي الصور..دي يا ستي وانتي عندك شهرين ..ودي في سنة تانية اعدادي…ودي بقا هههههه لما كنا بنصيف فكرا
سما:هو انت بتحبني من زمان كدا 
اياد: مش هتصدقي بس انا حبتك من اول لحظة شلتك فيها وانتي لسة مولودة كنت بخاف اي حد غيري يشيلك  او يقرب منك “سما”انتي كل حاجة في حياتي،،تعالي معايا بقاا
سما:عايز فين تاني
اياد:هوديكي اجمد مطعم بيعمل بيتزا انا عارف انك بتحبيها،وكمان شكلك مفطرتيش الصبح..يلا بينا
——————————————
“ملك”كانت قعدة في اوضتها بتفكر في “عمر”وهتعمل ايه في حبها ليه مش معقول هتفضل تحبة من تراف واحد كدا ،وهي قعدة سرحانة تليفونها رن برقم غريب ردت وهي مستغربة
ملك:الو مين
عمر:انا عمر ياملك 
ملك اتفجأت ان عمر بيكلمها ،وفكرت هو جاب رقمها منين بس صوتة خرجها من صدمتها
عمر:ملك انتي معايا
ملك:هاا اه معاك ….خير يا دكتور
عمر:انا كنت عايز بس اتأسف علي اللي انا عملته الصبح انا مكنش قصدي اتكلم ب الاسلوب دا بس الموقف عصبني
ملك:ليه
عمر:هو ايه اللي ليه
ملك:ليه الموقف عصبك ياا دكتور
عمر:علي فكرا ممكن تقوليلي  عمر عادي من غير دكتور
ملك:اسفة بس مبحبش اتجاوز حدودي مع اي حد
عمر:طب احنا ممكن نبقاا اصحاب ومبقاش حد 
ملك:ليه
عمر:هو انتي عليكي عفريت اسمه ليه
ملك:اصلي مش فهما حاجة
عمر:هو ايه اللي انتي مش فهماه بلظبط 
ملك:يعني انت الصبح تتعصب عليا علشان كنت واقفة مع ناس صحابي و دلوقتي جايب رقمي وعايزنا نبقاا صحاب ونشيل الالقاب ….انت غريب اوي
عمر:ولا غريب ولا حاجة بس انتي اللي مش فهما 
ملك:مش فهما ايه 
عمر:بصي يا ملك مش هقدر اشرحلك حاجة دلوقتي خالص …كل حاجة في وقتها حلو…..تصبحي علي خير
“ملك”
انا مش فهما حاجة هو بيقول ايه .بيتكلم بغموض وانا مش فهما ه خالص …….كان نفسي اقلة اسمه كدا من غير اي القاب بس رجعت في رائي …علشان كدا غلط انا اه بحبه بس لازم يبقا في حدود …..بس هو كان قصدة ايه ب كل حاجة في وقتها حلوة؟!
————————————
سما:خلاص يا اياد والله مش قدرة شبعت الحمد الله
اياد:بالهنا والشفا يا قلبي انا
سما:ممكن تبطل بقا
اياد:ابطل ايه
سما:تقولي كلام حلو 
اياد:ههههههه هو انتي مش عايزاني اقلك كلام حلو
سما:مش قصدي بس يجد انت بتكسفني اوي بالكلام الحلو دا 
اياد:هههههههه 
سما:متضحكش عليا
اياد:هههه خلاص انا اسف……ممكن لو شبعتي يلا بقا علشان متاخرين علي البيت
سما:هو انت زهقت مني
اياد:هو انا اقدر …دا انا بتمنا نفضل مع بعض علي طول …بس خلاص هانت كلها كام شهر وتبقي مراتي
سما ببتسامة هلا:مراتك
اياد:اه يا روحي مراتي 
سما بنفس الابتسامة الهبلا :اه هبقا مراتك هههههههه
اياد:ههههههههههه انتي عملتي كدا ليه ههههههههههه
سما:هاا مفيش ..طب يلا بقا علشان عايزة انام 
قام اياد مسك ايدي و قومنا وركبنا العربيه  وانا من كتر تعب اليوم نمت واياد بيسوق
“اياد”
بجد انا هطير من كتر الفرحة …الحمد الله يا رب بعد العذاب دا كله طلعت بتحبني …..بصيت عليها لقتها نيمى زي المليكة ….سرحت فيها ومختش بالي من الطريق وفجأة

يتبع…..

لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك رد

error: Content is protected !!