Uncategorized

رواية حياتي لعبة الفصل الرابع 4 بقلم وعد ياسر

 رواية حياتي لعبة الفصل الرابع 4 بقلم وعد ياسر

رواية حياتي لعبة الفصل الرابع 4 بقلم وعد ياسر

رواية حياتي لعبة الفصل الرابع 4 بقلم وعد ياسر

ريهام بتردد:-موافقه
حسام بخبث:-كدا اتفقنا بصي ي ستي انتي المفروض تقبليني الاول نعد ونشوف هنعمل اي وهنتصرف ازي 
ريهام بخوف:-لا ونتقابل لي احنا نتفق ف الفون وخلاص لكن نا معرفكش عشان اقبلكك
حسام:-المفروض يكون ف بنا ثقه عشان نعرف نتعامل مع بعض وبعدين المفروض تجمدي كدا وتبطلي خوفك دا ع الاقل بس عشان تعرفي تخدي حق صحبتك
ريهام:-ع فكره نامش خايفه منك
حسام:-لو مش خايفه مني كنتي هتوفقي نك تقبليني بس من الواضح كدا ان قلبك ضعيف ومش بيستحمل حاجه 
ريهام بتحدي:-مش خايفه منك وشوف نت عاوزنا نتقابل فين وهقبلك
حسام بخبث:-حلو اوي خدي العنوان بقااا………
ريهام:-تمم هاجي لحضرتك بكرا ف الكافتريا دي ..سلام
—————–
يارا:-محمود ممكن تفتحلي الباب اسمعني ونبي 
محمود:-…….
يارا بعياط:- ي محمود رود عليا ونبي طب زعقلي اضربني اعمل اي حاجه بس رد عليا طب افتحلي الباب
محمود:-……..
يارا:-متقلقنيش عليك طب رد عليا وقولي نك كويس رود 
محمود:-….
يارا:-محمود لو مردتش عليا هخش وربي ومليش دعوه ف رود بالزوق بدل ما اخش نا 
محمود:-……..
يارا:-بقااا كدا طيب نت اللي جبتو لنفسك….
يارا بصويت:-محمود لااا قوم ونبي متسبنيش ي محمود لي عملت كدا قوم ونبيي لاااا 
ام يارا بزعيق:-ف اي ي بت……..اي دا ابني لاا قوم قومي ي بت اتصلي بالاسعااف بسرعههه
يارا بعياط:-حاضر …..قوومت وكلمت الاسعاف وجم بسرعه ونانسيت فوني ف البيت وروحت المستشفي نا وامي 
الدكتور:-الاستاذ محمود ف حاله خاطره جدا
يارا:-ازي حضرتك ممكن تفهمني محمود مالو
الدكتور:-محمود بقالو اسبوع تقريبا مانع الاكل والشرب وكمان قطع الشريان كان بوحشيه قطع ايدو جامد وغويط ومش بسيط بس ان شاء الله هيكون بخير انا ركبتلو محاليل وجلوكوز عشان يعوضو عن الايام اللي مكلش فيها وادعو ان ال24ساعه دول يعدو ع خير لو عدو يبقا الخطر راح بس تخدو بالكو منو جدا لانو ف حاله اكتائب حاده ولما يفوق هيحاول الانتحار تاني 
ام يارا:-كان مكتبلك فين كل دا ي بني 
يارا:-متخفيش ي ماما باذن الله هيقوم بالسلامه
ام يارا زقت يارا وقالت:-ابعدي ايدك عني وغوري من وشي نتي السبب ف كل دا نتي لللي عملتي كدا ف رودينا وعارفه نها برائيه وعارفه كمان ان اخوكي بيحبها بجد وكل دا بسبب غرورك وحقدك
يارا بعياط:-حتي نتي ي امي مش مصدقاني والله مش ناللي عملت كدا صدقوني بقاااا
ام يارا:-امشي ي يارا روحي مش عايزه اشوف وشك ونا هعد مع بني ف المستفشي ابني اللي كنت هخسرو بسببك وبسبب غرورك وحقدك
مقدرتش اسمع كلام امي اكتر من كدا وسبتها وجريت وفضلت اجري واجري لحد لما وصلت للنيل واعت قدامو وفضلت اعيط واحكيلو ع كل حاجه يمكن هو الوحيد اللي يصدقني ونابحكي لي شوفت ان حياتي كلها ادمرت وباظت بسبب حسام بسبب واحد هكر ميعرفش يعني اي ربنا ولا ادب واحترام واحد اناني عمل حياتي لعبه عشان هو يتسلي ويضحك ويفرح بني أدم مريض موت اغلي الناس اللي ف حياتي بس لازم نا اخد حقي واموتو وانتقم منو ومش هيمني حد كدا كدا محدش مصدقني ومش فارقه مع حد بس زي ماهو بداء اللعبه نا اللي هنيها وهلعب عليه زي ماهو بيلعب واكيد دا وراه مصايب كتير نامش هسكت ومش هاخد الضربه واعد اتفرج واعيط نا هحارب وهو اللي بداء اللعبه يبقا يستحملها بقاااا
—————
عند ريهام
حسام:-الو ي ريهام نتي فين
ريهام:-انا ف الكافتريا اللي نت قولتلي عليها بس نت فين
حسام:-طيب نا برا ف العربيه اطلعيلي
ريهام بخوف:-لا خش الكافتريا مش هجيلك ف العربيه نا
حسام:-يديني النيله ي بنتي بطلي خوف مش هخطفك نا يعني تعالي بس وبطلي خوف
ريهام بتحدي:-قولتلك نامش بخاف ولو دا اللي هيثبتلك ني مش بخاف ف نا هجيلك العربيه
ضحك حسام:-مابلاااش تيجي هخطفك 
ضحكت ريهام:-ولا يهزني برضو نامش بخاف اصلا 
حسام:-طب يلا مستنيكي برا
طلعت ريهام لحسام بس مكنتش شايفه اوي مكنش مبين ملامحو بسبب الكاب اللي كان لابسو ومخبي نص وشو
ريهام:-هو نت لابس كاب لي 
حسام بتوتر:-هاا عادي اصلي متعود البسو ديما ومش بخرج غير بيه
ريهام:-اممم طيب
حسام:-طب هنزل اجيب حاجه نشربها واجيلك
ريهام:-لا ملوش لزوم نا مش هطول شوف نت عاوزني اعمل اي عشان نجيب يارا وهعملو 
حسام:-طيب هنزل نجيب حاجه نشربها وبعدين هبقا اقولك نعمل اي…تشربي اي 
ريهام:-كوفي 
حسام:-تمم
نزل حسام واشتري اتنين كوبي وريهام اول لما شربت شرفه من الكوفي….
ريهام بدوخه:-هو نا دايخه كدا لي هو ف اي 
حسام ضحك:-مش قولتلك هخطفكك
ريهام بزعيق:-ايي …وجت تنزل راح حسام كمل عليها ورش ع وشها مخدر و…….
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك رد

error: Content is protected !!