Uncategorized

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثاني 2 بقلم شيرين أحمد

 رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثاني 2 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثاني 2 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الثاني 2 بقلم شيرين أحمد

=انتي ي حلوة ساكته ليه 
خافت من صوته
وجأءت لترى وجه اتصدمت من جماله 
يبرق في سرها (وه ده هو مش كان عجوز كيف ولا هو عجوز ع شكل شاب حيلوة)
مراد في سره(هما مش قالو انها طفله بس اللي انا شايفها بنت كبيره اكيد في حاجه غلط)
=انتي ي استاذه عندك كااام سنه 
=ها 
=ما تردي و لا اتشليتي ????
يبرق بخوف =لع مش اكده بس بس 
=ماتردي هو انا هحيلك 
=ااانا عندي 14 سسنهه
مراد بصدمه في سره(14 سنه ووبشكل ده احم في ايه ي مراد دي اللي اتجوزتك عشان ثروتك اكيد و عايزه تاخد مكان مراتك دي مش عيله دي واحده خبيثه عايزه تربيه من اول و جديد)
يبرق بتردد و خوف=هو اني ممكن اسألك سؤال 
مراد بأستغراب=اتفضلي 
=هو انت عندك ولد كبير 
مراد بصدمه هل هي تفكره كبير ف سن =نعممممم 
خافت =اايه اصل 
=ليه شايفني شايب قدامك عشان اجيب واحد من ادي
=مقصدش بس افتكرتك انك واحد كبير اللي هجوزوني ليه 
مراد ف سره(ااه ي بنت ال*****فكراني واحد كبير عشان الثروة حظك انك وقعتي ف ايدي مابقاش انا مراد الشافعي ي قطه غير اما وريتك بس مش هنا ????)
ع المتن ي حلوه انا عندي 30 سنه و عندي ابن ملازمه انتي منه انك تهتمي بيه عنده 8شهور 
يبرق بصدمه = وه.ازاي انا مش فاهمه حاجه 
=هعرفك كل حاجه بس مش دلوقتى وصح مكانك تحت ع الارض مش ع الحاجه النضيفه تركها وهي لن تفهم شئ وذهب الي الحمام 
يبرق =انا مفهمتش اي حاااجه منه خاالص بس كيف انام ع اارض وهو ينام ع السرير 
بعد وقت ليس بقصير كان يلبس لبس بيتي شورت لبعد الركبه و تيشرت يبرز عضلاته 
هو بأستغراب =مغيرتيش ليه 
يبرق:كيف يعني وانت بالحمام 
=مم خلاص انا خلصت روحي 
=مماشي 
اخذت لها ثياب و دخلت 
مراد=اعمل ايه دلوقتي اكيد جدتي هتنادي دلوقتي مش هيتفع خاالص مش هقدر اجي جنب واحده بعد موت حبيبتي مش هقدر و دي طفله ياارب صبرني ياارب 
كانت هي متوترة بأن تطلع بثيابها 
كانت تلبس تيشرت قصير و بنطلون ضيق جدا اسود وتاركه لشعهرها الحريه كانت جميله ببارتها و جمالها انها طفله بجسد امراءه بعمر 19 
تفاجأء هو من منظرها 
توتره من نظراته لها 
مراد ف سيره (مش معقول واحده ف سنها تبقا بالشكل ده  اايه مرااد لا خليك اد وعدك وبتحب مراتك هي باين باصه لفلوسك) جهزي هدومك هنسافر بكره 
=هنسافر فين مش فاهمه 
=بقولك اايه هتعملي نفسك بريئه مش عليا فاااهمه 
خافت جدا لدرجه انها بكت 
لن ينكر انه صعبت عليه ولكن بنسبه له دموع تمسح 
وتركها و ذهب.
هي كانت تبكي =يااارب انا مااليش غيرك دلوقتي انا بقيت بخااف اووي ياارب ساعدني 
اخذت تدعي حتي جاءت لتنام ع الاراضيه 
وكانت ع خدها دموعها تنزل 
!!!!!!!!!
في اليوم التالي استيقظ باكرا ورأها و هي كانت نائمه 
ع الارض كانت بريئه جدا 
مراد=تستهل اللي هيرجا ليها حتى اللي ف سنها بقا خبيث 
????????
ثم قام و ع وجه ع الغضب 
جاء احد اليه طرق الباب =اكيد دي جدتي هعمل ايه هعمل ايه دلوقتي ياارب صبرني  
=انتي يزفته قومي  قوميي لياا 
=بسم الله في ايه ايه اللي حصل 
=قومي ي استااذه جدتي جت روحي الحمام بسررعه جهزي نفسك عشان هنمشي 
=ها ححاضر و ذهبت بأسرع ما عندها و بسبب خوفها منه و فتح الباب 
=كيفك ي ولدي و كيف عروستك شوفت كيف الجمر 
=اه اه ي جدتي 
=البت اخبارها اايه ي ولدي 
=الحمدلله ي جدتي 
=اايه الاخبار ي ولدي ها طمنا 
=بصي ي جديده هو محصلش حااجه 
=يامري كيف ده يعني اايه محصلش حاجه 
=مش هينفع ي جدتي افهمي 
وبعد القليل من فاهمه 
=ااه فهمتك معلش ي بني اصبر اسبوع تاني عليها 
=انا ماشي ي جدتي هجهز نفسي وهاخد ابني و هي و مااشي 
=وه كيف ي ولدي ده يجولو ايه الناس
=انا قلتلك ي جدتي اللي عندي ووافقت ف الجوزاة دي 
=مااشي ي ولدي اعمل اللي تشوفه مناسب 
بعد كلام كثيرا تجهزو لذاهب الي الاسكندريه 
=سلام ي ولدي خلي بالك من مراتك و ابنك 
=حاضر ي جدتي 
=سلام ي يبرق 
=سلام ي حاجه 
استغرب من اسمها انه لم يسمع اسمها من قبل 
=جوليلي ي جدتي زاي مراد و العيال اللي هنا 
ابتسمت يبرق ع حنيت الجده معها 
==حااضر ي جدتي و حضنتها 
=يبررررق 
اتخضت من تلك الفتاه ولم تتعرف عليها 
=اكيد مستغرباني انا مين 
=لا بس 
= انا زينه بنت عم مراد عندي 23 سنه متجوزه ي سيتي مكانش ف وقت خاالص عشان اتعرف عليكي كان نفسي اتعرف عليكي كتير ماشاء الله قمر ي جدتي
كانت خجله 
هو بتأفف =يللاا قبل الوقت بسررعه سلام ي جدتي 
خافت و داعت الجميع و ذاهبو 
كانت كل طريق صامتين 
يبرق خائفه منه هي ف سرها(وه انا هعيش معه كيف ازاي و هو عامل زاي العفريت اللي ف تلفزيون ربنا يسترها)
مراد=انتي اسمك يبرق 
=هاا 
=مش بعيد كلامي مرتييين 
=ااايوةة
=امممم اسمك غريب اوي اول مره اسمعه
=هو في حاجه ماله كيف يعننني غريب 
كان الطفل يبكي  اوقف السياره بغضب
=مش تحسبي ي حيوانه 
خافه من صوته جدا =انا انا 
=انتي ااايه هبله انتي هيله غبيه 
كانت تبكي هي ايضا 
=هاااتي الواااااد
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!