Uncategorized

رواية مالك القدر الحلقة العشرون 20 بقلم علياء عبدالله

 رواية مالك القدر الحلقة العشرون 20 بقلم علياء عبدالله 

رواية مالك القدر الحلقة العشرون 20 بقلم علياء عبدالله 

رواية مالك القدر الحلقة العشرون 20 بقلم علياء عبدالله 

تاني يوم الصبح
قدر: صباح الخير يا دادة 
سعاد: صباح النور 
قدر: فين محمد
سعاد: في اوضتة 
قدر راحت لاوضة محمد وخبطت علي الباب بنغمه 
محمد بنعاس: عاوزة اية بدري كدا 
قدر: يلا بسرعه 
محمد: علي فين 
قدر: هنروح. نشوف دليل علي برائة مالك 
محمد: بجد… طب استني اغير هدومي 
قدر: هستناك برة.. حاول تيجي بسرعه 
بعد نص ساعه خرجوا الاتنين 
في القصر مالك صحي
مالك: قدر لسة نايمه 
سعاد:خرجت مع محمد بدري 
مالك: راحوا فين 
سعاد:معرفش واللة 
مالك: طيب تمام 
عند محمد وقدر*
محمد: بقولك اي اي تصرف كدا ولا كدة هنسي اي حاجه بنا وهديكي. علقة
قدر: ششش عرفت حاضر 
دخلوا المشفي وبعدين اوضة المراقبة 
قدر: لو سمحت كل التسجيلات موجودة 
الحارس:تسجيل اي بالظبط 
قدر: بص انا عاوزة اعرف التسجيلات من امتي 
الحارس: من اول م الكميرات اتركبت كلة موجود
قدر بفرحه: حلوو اوي انا بقا عاوزة فيديو اتسجل في 2014 هلقاة! 
الحارس:اكيد. موجود في المخزن 
محمد: طيب عاوزين نروح المخزن 
الحارس اخدهم 
الحارس: في الصناديق دي هنلاقي اكيد
قدر بصدمه: اي كل دة 
الخارس: مكتوب علي كل صندوق السنه وفية جواة صناديق صغير مكتوب عليها الشهر 
قدر: حلووو اوي 
محمد: طيب احنا عاوزين شهر تلاته 2014 
الحارس:تحت امرك 
جاب صندوق كبير وفتحه وخرج. منه صندوق صغيرالحارس: اتفضلوا 
محمد: م الشغلانه سهلة اهي
قدر: اومااال انتوا الي اغبية ذيادة 
محمد: تسلمي 
قدر: هات بقي الفيديوهات دي 
شغلوها بس مش لقوا الفيديو 
قدر: استني مش دة محمود
محمد: تصدقي هو 
قدر: مين دة بقا الي معاة 
محمد: كبري كدا الصورة.. دة ادم 
قدر: ادم. مين 
محمد: دكتور هنا 
قدر: طب خلينا نروح نشوفه 
راحوا يشوفوة بس لقوا انه ساب الشغل بعد. العملية بشهر 
قدر: طيب ممكن عنوان بيته 
الممرضة: اتفضلي بس انا مش متاكدة ان كان هو ولا لأ 
قدر: شكرا 
وركبوا العربية وراحوا علي العنوان فضلوا ساعه ف الطريق 
عند مالك: كل دة ولسة مجوش
امل: تفتكروا راحوا فين 
شهد: معرفش مترني علية 
امل رنت علية: الو يا مشمهندس محمد فينك
محمد: صباح الخير ي حبيبتي
امل: حبك برص انت فين 
محمد: مع قدر ف مشوار صغير كدة لما اجي هحكيلك
امل: ايوا فين يعني
قدر خدت الفون منه 
قدر: مش قالك لما اجي هحيلك بطلي لگ بقا 
امل: طيب يا سيدي 
محمد: وصلنا 
خبطوا علي الباب شوية وفتح 
محمد: الدكتور ادم موجود 
…: ادم… لا دة نقل من سنه 
قدر بصدمه: يلهوي… طب مش عارف راح فين 
…: ايوا عارف طبعا دة زميلي وصديقي 
محمد: طيب ممكن تقولنا ع العنوان 
…: افضل اوصلكم بنفسي 
وركبوا كلهم العربية وراحوا ع العنوان 
….: ادم 
ادم: سعيد اتفضل 
سعيد: دول كانو بيسالوا عنك
ادم: محمد… وحشني يا راجل 
محمد: اخبارك اية 
ادم: كويس تعال اتفضل 
محمد: متشكر 
ادم: مين دي
قدر: انا قدر قريبتهم… كنت عاوزة اسالك عن موضوع كدا 
ادم:موضوع اية 
محمد: بص ي صحبي انت عارف ان سمر الله يرحمها كانت حبيبة مالك 
ادم بتوتر واضح: أأأ… أأيوااا 
مالك: اهدي كدا براحه عاوزين نعرف مين طلب منك تعمل العملية 
ادم:مش نا الي عملتها 
قدر: انت بتكدب احنا شوفناك وانت خارج من اوضة العمليات والزمن الي دخل فية محمود الاوضة وخرج كان وقت قليل جدا مستحيل يلحق يعمل عملية في ساعات ف خمس او عشر دقايق 
ادم: ايوا انا الي عملتها 
محمد بعصبية: لللية وانت لسة متدرب تنتحل شخصية مالك وتدخل مكانه 
ادم:واحد هددني اني لازم اعمل كدا ولا هيقتل عيلتي.. أاأنا اسف 
قدر بعصبية: اااسففف اسف علي اي بسببك سمر ماتت وبسببك مالك ومحمود فضلوا في خلاف طويل اكتر من خمسنين حرام عليك
ادم بدموع: كنت خايف ليقتلني 
محمد: مين دة 
ادم:..

يتبع..

لقراءة الحلقة الحادية والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية بنت سوق للكاتبة زينة سعيد.

‫14 تعليقات

  1. حقيقي الروايه جميله جدا والله وبرافو عليكي خيالك وكتابتگ حلوه اووي بس لو سمحتي كمليها بقاء ويا ريت تكون نهايتها مبهجه????❤

اترك رد