Uncategorized

روايتي حكايتي مع الفهد الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا البحيري & رنا محمد

 روايتي حكايتي مع الفهد الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا البحيري & رنا محمد

روايتي حكايتي مع الفهد الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا البحيري & رنا محمد

روايتي حكايتي مع الفهد الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا البحيري & رنا محمد

ثم نزلأ الي الأسفل وقامأ بالأتجاه الي القاعه المقام بها الحفل بينما كان قد سبقهما فهد الي هناك
عند مالك وحياه ونور
حياه:مالك انا متوترة اوي
مالك:اهدي متخفيش مافيش حاجه
ثم دخلوا الي القاعه المقام بها الحفل واتجهأ الي الطاوله الخاصه بهم
بعد قليل من الوقت صعد فهد ع الاستيدچ وامسك المايك 
فهد ف المايك: احم احم طبعا كلكم مستغربين حفل الخطوبه المفاجئ ده وكمان كلكم حابين تعرفه مين هي العروس المجهوله وملكه قلبي 
حياه بخوف: لا مش قادره انا لازم امشي مش هقدر اكمل 
مالك: حياه تعالي ندخل جوه
حياه: لا لا مش قادره انا همشي 
و كادت ان تغادر الحفل حتي امسك يدها شخص ما ومنعها من الخروج وبالطبع لم يكن سوي فهد
فهد بستغراب:رايحه فين
حياه:هطلع الاوضة
فهد:ليه؟
مالك لانقاذ الوضع:كانت عايزة تطلع علشان تغير الهيلز اللي هي لابساها 
فهد:تمام بس تعالي معايا الاول 
ثم امسك يدها و اخذها و صعد الي الاستيدچ مره اخري 
و وقف أمامها و اخرج من جيبه علبه صغيرة و جلس علي ركبتيه 
فهد بتساؤل::حياه موافقه تكوني شريكه حياتي وملكه قلبي
حياه بصدمه:لا رد 
فهد أعاد السؤال مره اخري وخاف من اجابتها:حياه موافقه تكوني شريكه حياتي وملكه قلبي
حياه بدموع:موافقه 
فهد بسعادة:البسها الخاتم و قبل يديها و وقف أمامها ورفعها و دار بيها حتي تصفيق الحضور ثم انزلها وقبل رأسها
فهد:بحبك
حياه:انا كمان بحبك اوي 
علي الطاوله كان يجلس مالك و نور بصمت حتي اتجاه إليهم شخص 
نور بصراخ:احمااااد
ثم قامت بأحتضانه
احمد ب ابتسامه:نور واحشتني اوي 
نور:وانت اكتر يا كلب البحر ياللي مبتسألش وبشوفك بالصدفه
احمد:اممم لا مانا قرارت ارجع القاهره تاني و هستقر هناك 
نور:هتستقر هناك ازاي مش فاهمه
احمد:مانا هتجوز هناك ياختي
نور بصدمه:هتتجوز
احمد:ايوة
نور بخوف من اجابته:هتتجوز مين
احمد:ساره
نور:بجد
احمد:ايوه
نور وهي تقوم ب احتضانه:اعاااااااااااااا انا مبسوطه اوي
عند هذا الحد كان قد طفح الكيل بمالك 
قام مالك من مجلسه ثم لكم احمد حتي اطاح به ارضأ ثم سحب نور خارج القاعه واتجه بها الي سيارته ثم ادخل نور واغلق الباب واستدار للناحيه الاخري و قاد السياره لمكان ما خالي من الناس
كل هذا حدث تحت نظرات نور المصدومه والتي لا تفهم شئ 
مالك بغضب
مالك بغضب:انتي ازاي تحضني اللي اسمه احمد ده كده هاا باي حق تخضني 
نور:اعتقد اني قولتلك المره اللي فاتت ان احمد ده اخويا بلص انت ازاي تضربه كده و ازاي اصلا تسحبني من ايدي كده زي ما اكون حيوانه هااا كل ده لييه رد ساكت ليه هاا ساكت ليه 
مالك بصراخ:لاني بحبك يا غبيه بحبك 
نعود مره اخري للحفل 
بعد خروج مالك الغاضب مع نور اتجه الجميع لاحمد الملقي ارضأ فهد و هو يعاون احمد علي النهوض 
فهد بتساؤل:احمد انت كويس
احمد:اهاا كويس الحمدلله بس نور انا خايف عليها اوي لا مالك يعملها حاجه 
فهد:اطمن علي نور مالك مستحيل يأذيها و الخطه ماشيه مظبوط 
فلاش باك
فهد وهو يتحدث ف الهاتف 
احمد:الو مين معايا 
فهد:ايوه يا احمد انا فهد الاحمدي مدير نور اختك ف الشركه 
احمد:اهاا اذي حضرتك يا فهد باشا 
فهد:بخير الحمدلله المهم انا دلوقتي عايز اقابلك لموضوع مهم مش هينفع الكلام فيه ع الفون ف هقابلك بعد ساعه ف…………..
احمد:تمام نتقابل بعد ساعه ان شاء لله سلام 
بعد ساعه ف المكان المحدد
احمد:خير يا فهد باشا حضرتك كنت عايزني ف اي 
فهد:اولا اسمي فهد بس ثانيا اعتقد انك تعرف مالك اخويا صح
احمد:ايوه شوفته من فتره لما اتقابلنا ع البحر
فهد:حلو اوي مالك اخويا ده بقي بيحب نور اختك وحابب انه يتقدملها بس في مشكله 
احمد باستغراب:مشكله اي 
فهد:ان مالك الغبي مش عايز يعترفلها 
احمد:ليه كل ده 
فهد بتوضيح:مالك دلوقتي خايف انه لما يعترفلها هي تكون بتحب حد. تاني او ترفضه و تبعد عنه  
يتبع……
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

‫2 تعليقات

اترك رد